Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-30 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    wat mij betreft is 200km best aanvaardbaar,maar ,1e wat gaat de range zijn in winterperiode? 2e 34000e is dan minstens 10000e teveel.
    Andre, je moet toch wel eens qua prijzen uit de jaren 80 naar dit millenium komen hoor.
    De CX-30 Skycruise met 180pk SkyActive-X kost 34.690€.
    De MX-30 First Edition is daarop gebaseerd, met minder vermogen, maar meer koppel, kost 34.590€. Hetzelfde dus.

    Nu hebben we een mooi vergelijkingspunt: ongeveer zelfde wagen, met zelfde prijs geeft 200km rijbereik.
    De e-Golf heeft 231km rijbereik, kost 36.000€. Golf 1.5 TSI is bijna 6.000€ goedkoper.
    Dan lijkt deze Mazda me nog niet echt zo duur.

    Je kan een boom opzetten dat alle auto's te duur zijn, maar dat hoort niet in dit topic denk ik.

    Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
    Gezien de beschikbaarheid van dit voertuig pas in 2020 is, lopen mensen die dit jaar intekenen mogelijks een premie van 3500 euro mis (enkel van toepassing op particulieren).
    Dan kan je op dit moment enkel nog maar een Model 3, stock Zoé, Leaf en i3 bestellen. Ik denk dat al de andere EV's pas volgend jaar geleverd gaan worden.

    Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
    En dan dat onnozele idee om er alsnog een benzinemotor in te lepelen. Dan koop je net zo goed een benzinewagen. Met de beschikbare ranges zou je bijna beginnen denken dat Tesla en Porsche de enigen zijn die het concept begrepen hebben, terwijl de andere merken achterop hinken.
    Ik weet niet. Ik heb lange tijd niet geloofd in het concept plug-in hybride en was volledig voor EV.
    Maar: iedereen is het er over eens dat de beschikbaarheid van batterijen het grootste struikelblok is en dat gaat nog erger worden.
    En gezien dat de gemiddelde Belg minder dan 100km per dag rijdt.
    Als je 70kWh batterij kan produceren, dan kan je ofwel 1 Model 3 maken waarmee 1 auto zijn dag volledig elektrisch kan rijden, of waarmee 2 MX-30's hun dag volledig elektrisch kunnen rijden.
    Ja, de Model 3 kan de bijna de hele week elektrisch rijden en de MX-30 niet, maar dat maakt geen verschil uit want velen kunnen 's avonds thuis laden, of overdag op het werk.
    Qua milieu impact over een grotere groep is een EV met range extender (of plug-in hybrid met serieus bereik) dus veel beter.

    Met de 200km bereik heeft de MX-30 een zeer gelimiteerd publiek.
    Met een range extender erbij voor bvb 2.000€ extra kan hij wel eens zeer interessant worden voor veel mensen want de bruikbaarheid wordt groter en range anxiety valt weg.
    Zelf heb ik dan liever een 6 break EV met 200km bereik en range extender.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      dat was geen verwijt he
      Uiteraard niet bobo, ik bedoelde de alternatieve technologieën
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
        Soit, als we over twee decennia (hopelijk) volledig autonome auto's hebben rondrijden en de auto niet langer een bezit is, maar een dienst wordt, dan vliegt alles buiten.
        Hopelijk maak ik dat niet meer mee...

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

          Hopelijk maak ik dat niet meer mee...
          Dat valt af te wachten. Ben je al pensioengerechtigd?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

            Andre, je moet toch wel eens qua prijzen uit de jaren 80 naar dit millenium komen hoor.
            De CX-30 Skycruise met 180pk SkyActive-X kost 34.690€.
            De MX-30 First Edition is daarop gebaseerd, met minder vermogen, maar meer koppel, kost 34.590€. Hetzelfde dus.

            Nu hebben we een mooi vergelijkingspunt: ongeveer zelfde wagen, met zelfde prijs geeft 200km rijbereik.
            De e-Golf heeft 231km rijbereik, kost 36.000€. Golf 1.5 TSI is bijna 6.000€ goedkoper.
            Dan lijkt deze Mazda me nog niet echt zo duur.

            Je kan een boom opzetten dat alle auto's te duur zijn, maar dat hoort niet in dit topic denk ik.


            Dan kan je op dit moment enkel nog maar een Model 3, stock Zoé, Leaf en i3 bestellen. Ik denk dat al de andere EV's pas volgend jaar geleverd gaan worden.


            Ik weet niet. Ik heb lange tijd niet geloofd in het concept plug-in hybride en was volledig voor EV.
            Maar: iedereen is het er over eens dat de beschikbaarheid van batterijen het grootste struikelblok is en dat gaat nog erger worden.
            En gezien dat de gemiddelde Belg minder dan 100km per dag rijdt.
            Als je 70kWh batterij kan produceren, dan kan je ofwel 1 Model 3 maken waarmee 1 auto zijn dag volledig elektrisch kan rijden, of waarmee 2 MX-30's hun dag volledig elektrisch kunnen rijden.
            Ja, de Model 3 kan de bijna de hele week elektrisch rijden en de MX-30 niet, maar dat maakt geen verschil uit want velen kunnen 's avonds thuis laden, of overdag op het werk.
            Qua milieu impact over een grotere groep is een EV met range extender (of plug-in hybrid met serieus bereik) dus veel beter.

            Met de 200km bereik heeft de MX-30 een zeer gelimiteerd publiek.
            Met een range extender erbij voor bvb 2.000€ extra kan hij wel eens zeer interessant worden voor veel mensen want de bruikbaarheid wordt groter en range anxiety valt weg.
            Zelf heb ik dan liever een 6 break EV met 200km bereik en range extender.
            iedereen zet zijn boom zoals hij dat wil,
            iedereen verkondigd zijn mening zoals hij dat wil,en waarom zou dat niet horen in een topic dat gaat over ev?

            35000 voor 200km is duur.jaren 2020 of niet,punt uit.
            vergelijk je met enkele nieuwelingen zoals zoe corsa peugeot .....die allemaal naar de 400km gaan dan is de mazda te duur.


            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

              Porsche en Tesla hebben het begrepen omwille van de range. Over de prijs praat ik niet en dat was ook helemaal niet het punt. Dat het hebben van twee wagens duurder is dan het hebben van een wagen moge voor iedereen wel duidelijk zijn. Mazda zet deze auto in de markt als tweede auto voor een gezin. Laat het trouwens duidelijk zijn dat de som van de aankoopprijs van de twee wagens die we thuis hebben staan, lager is dan de aankoopprijs van deze elektrische wagen.

              Het gros van de kilometers die op mijn Mazda staan zijn ritten naar Duitsland en Nederland. Dan ga ik inderdaad niet iedere maand voor drie dagen een andere auto huren. Afhankelijk van de elektrische wagen en het ingebouwde laadsysteem, het vermogen van de laadpaal en de aanwezigheid van zo'n laadpaal, kan een rit van een drie a vier uur al snel een pak langer duren.



              Dat ik met een MX-5 rij en dat gebruik als weekendwagen, heeft ook niets te zien met het wel of niet hebben van twee wagens. Onze bedoeling is om de twee wagens samen te vervangen door een elektrische wagen, een enkel exemplaar dan wel. Dan zal het uiteraard eerst en betaalbaar moeten zijn en qua range interessant.


              Soit, als we over twee decennia (hopelijk) volledig autonome auto's hebben rondrijden en de auto niet langer een bezit is, maar een dienst wordt, dan vliegt alles buiten. Nu genieten met een tweede auto en later genieten met het niets hoeven te doen achter het stuur.
              over de prijs praat je niet?
              zo is het wel makkelijk he,
              steek in gelijk welke ev een batterij van 100kw of zelfs meer, en je hebt je range,zo moeilijk is dat niet,
              maar tegen welke prijs?
              ok,dat was niet belangrijk

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                iedereen zet zijn boom zoals hij dat wil,
                iedereen verkondigd zijn mening zoals hij dat wil,en waarom zou dat niet horen in een topic dat gaat over ev?

                35000 voor 200km is duur.jaren 2020 of niet,punt uit.
                vergelijk je met enkele nieuwelingen zoals zoe corsa peugeot .....die allemaal naar de 400km gaan dan is de mazda te duur.

                trouwens,ik heb nergens gezegd dat ALLE auto's te duur zijn.
                integendeel zelfs,al verschillende keren aangegeven dat een auto in de jaren 80 vergelijken met nu
                heel duur was voor wat je kreeg.
                ik zeg alleen dat het hoog tijd is dat ze werk maken van betaalbare ev,niet meer niet minder.
                en nu gaan ze natuurlijk weer afkomen nepargumenten ,zoals nieuwe technologie,ontwikkeling enz
                in dat opzicht is musk tenminste eerlijk,die zegt gewoon de lagere klasse intreseert me niet.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten


                  in dat opzicht is musk tenminste eerlijk,die zegt gewoon de lagere klasse intreseert me niet.
                  Elke fabrikant heeft zijn doelgroep. Dus vind dat niet abnormaal.
                  Soms verkoopt ge zelfs meer door exclusief te zijn. Vroeger wilden veel mensen nen Ducati omdat het nen 'Ducati' is en dan reed ge met ne dure moto. Maar tot 2004 was dat zowat de minst betrouwbare motor. Maar toch wilde iedereen een ducati en betaalden ze er ook een smak geld voor.

                  Toyota staat aangeschreven als de meest betrouwbare wagen (vroeger toch altijd) en toch rijdt niet iedereen met een Toyota.

                  Comment


                  • #49
                    dat ieder zijn doelgroep heeft daar heb ik totaal geen probleem mee,dat is in elke sector zo.
                    wat mij wel stoort is dat velen er precies een wetloop van maken om toch maar exlusiever en prijselijker te zijn dan de ander,
                    om de haverklap versie's voorstellen die de overgrote meerderheid nooit kan betalen
                    om dan met drogreden af te komen dat het niet anders kan.
                    wat gaan ze ons proberen wijsmaken indien de plannen van renault bv werkelijkheid worden,en er inderdaad een 10000 e versie komt?
                    net alsof de lagere klasse geen recht heeft op fatsoenlijk vervoer,of moeten die weer wachten tot de chinezen de boel komen verzieken,om dan weer (als constructeurs)
                    te kunnen klagen over oneerlijke concurentie?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                      iedereen zet zijn boom zoals hij dat wil,
                      iedereen verkondigd zijn mening zoals hij dat wil,en waarom zou dat niet horen in een topic dat gaat over ev?

                      De ziekte van deze tijd, we hebben allemaal een uitgesproken mening en vinden het ook steeds nodig om die tot vervelends toe te blijven herhalen. Want ahja, vrijheid van meningsuiting en we blijven roepen tot iedereen ze gehoord heeft. ​​​​​​

                      (ik heb je nog altijd even graag hoor André ​​​​​)
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                        dat ieder zijn doelgroep heeft daar heb ik totaal geen probleem mee,dat is in elke sector zo.
                        wat mij wel stoort is dat velen er precies een wetloop van maken om toch maar exlusiever en prijselijker te zijn dan de ander,
                        om de haverklap versie's voorstellen die de overgrote meerderheid nooit kan betalen
                        om dan met drogreden af te komen dat het niet anders kan.
                        wat gaan ze ons proberen wijsmaken indien de plannen van renault bv werkelijkheid worden,en er inderdaad een 10000 e versie komt?
                        net alsof de lagere klasse geen recht heeft op fatsoenlijk vervoer,of moeten die weer wachten tot de chinezen de boel komen verzieken,om dan weer (als constructeurs)
                        te kunnen klagen over oneerlijke concurentie?
                        De first adopters betalen altijd de volle pot. Op die manier kunnen ze in eerst instantie hun R&D kosten zo snel mogelijk recupereren en worden ze daarna goedkoper. De technologie in die wagens kost een smak geld en dus gaan ze dat eerst uitbrengen op de dure wagens. Dat is niet alleen met het electrisch verhaal, maar met alle nieuwe technologieën in de wagens. Veel fabrikanten starten meestal ook met de nieuwe zaken op hun duurste modellen omdat daar niet gekeken wordt op €1000 meer of minder en het gemakkelijk in het pakket past.

                        Uwe Zoë is ten opzichte van andere EV's dan mss goedkoop, maar als ge puur kijkt naar de omvang, uitrusting en kwaliteitsniveau, is die Zoë eveneens een heel dure wagen. Zo ne Tesla 3 kost dan mss wel €20000 meer, maar daar krijgt ge ook wel heel wat anders voor.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Uwe Zoë is ten opzichte van andere EV's dan mss goedkoop, maar als ge puur kijkt naar de omvang, uitrusting en kwaliteitsniveau, is die Zoë eveneens een heel dure wagen. Zo ne Tesla 3 kost dan mss wel €20000 meer, maar daar krijgt ge ook wel heel wat anders voor.
                          Idd ja, wanneer we de vergelijking maken zou zo een Zoë eigenlijk maar een 15.000 tot max 20.000 euro mogen kosten.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            De first adopters betalen altijd de volle pot. Op die manier kunnen ze in eerst instantie hun R&D kosten zo snel mogelijk recupereren en worden ze daarna goedkoper. De technologie in die wagens kost een smak geld en dus gaan ze dat eerst uitbrengen op de dure wagens. Dat is niet alleen met het electrisch verhaal, maar met alle nieuwe technologieën in de wagens. Veel fabrikanten starten meestal ook met de nieuwe zaken op hun duurste modellen omdat daar niet gekeken wordt op €1000 meer of minder en het gemakkelijk in het pakket past.

                            Uwe Zoë is ten opzichte van andere EV's dan mss goedkoop, maar als ge puur kijkt naar de omvang, uitrusting en kwaliteitsniveau, is die Zoë eveneens een heel dure wagen. Zo ne Tesla 3 kost dan mss wel €20000 meer, maar daar krijgt ge ook wel heel wat anders voor.
                            tja free,ik weet het ik val in herhaling,maar vermits je toch graag uitlokt................................

                            daar krijg je heel wat anders voor,groter bedoel je?
                            dat intreseert me nu eenmaal totaal niet,ik heb nooit grote wagens gehad,ook niet met gezin van 4.
                            niet iedereen heeft een halve bestelwagen nodig.
                            20000 is voor sommigen nu eenmaal een massa geld.
                            of de kwaliteit van een tesla zoveel beter is???????????????
                            de zoe is ondertussen acht jaar,electrisch meer dan 100 jaar first adopters?????
                            de meeste nieuwe technologienen intresseren mij ook totaal niet,dus wens ik daar ook de rekening niet voor gepresenteerd te krijgen.
                            waarom zou iemand,die wel geintreseerd is in electrisch,er zowieso al die nieuwe prul erbij moeten nemen,en betalen?
                            dit is een van de redenen waarom ev duur is,ze stoppen ze vol nutteloze prullen waar heel veel eigenaars geen boodschap aan hebben,en zelden of nooit gebruiken,
                            als ze al weten waarvoor het dient.
                            alleen al daarvoor is het te hopen dat renault zo snel mogelijk zijn kze in europa lanceert
                            al die uitvluchten om de duurdere prijs van een ev te verantwoorden maken totaal geen indruk,integendeel
                            binnen enkele jaren hoor je weer over prijsafspraken en boete's.
                            Last edited by ; 28/10/2019, 09:35.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Idd ja, wanneer we de vergelijking maken zou zo een Zoë eigenlijk maar een 15.000 tot max 20.000 euro mogen kosten.
                              en jij hebt er de ervaring mee zeker he,loooooool

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                tja free,ik weet het ik val in herhaling,maar vermits je toch graag uitlokt................................

                                daar krijg je heel wat anders voor,groter bedoel je?
                                Groter en veel beter uitgerust en hoogstwaarschijnlijk een veel betere herverkoop.

                                Als ge ze beiden dan naast mekaar gaat leggen, komt ge tot de conclusie dat ze beiden duur zijn, maar de Zoe in verhouding toch zeer duur. Want het is in principe het niveau van een standaard clio met batterijen en electromotor hé? En een standaard Clio is nu niet bepaald zo heel duur.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                                  De ziekte van deze tijd, we hebben allemaal een uitgesproken mening en vinden het ook steeds nodig om die tot vervelends toe te blijven herhalen. Want ahja, vrijheid van meningsuiting en we blijven roepen tot iedereen ze gehoord heeft. ​​​​​​

                                  (ik heb je nog altijd even graag hoor André ​​​​​)
                                  zolang de autoindustrie de hypokriet uithangt met alleen maar duur speelgoed ,onder het mom het kan niet anders,
                                  zal ik het inderdaad blijven herhalen.
                                  forumleden die dure spullen (tegen beter weten in?) blijven verdedigen zitten er al genoeg.
                                  mensen die het niet kunnen betalen komen nu eenmaal zelden op zulk forum.
                                  niemand is verplicht mijn mening te delen ,of zelfs te lezen.
                                  trouwens,moest iedereen altijd dezelfde mening hebben,het forum was allang gesloten

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Groter en veel beter uitgerust en hoogstwaarschijnlijk een veel betere herverkoop.

                                    Als ge ze beiden dan naast mekaar gaat leggen, komt ge tot de conclusie dat ze beiden duur zijn, maar de Zoe in verhouding toch zeer duur. Want het is in principe het niveau van een standaard clio met batterijen en electromotor hé? En een standaard Clio is nu niet bepaald zo heel duur.
                                    veel beter uitgerust?met speeltjestechnologie ja,lol
                                    trouwens de standaard uitrusting van een basis clio is op de zoe niet eens verkrijgbaar.
                                    Last edited by ; 28/10/2019, 11:33.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                      veel beter uitgerust?met speeltjestechnologie ja,lol
                                      Yep, en aan de verkoopcijfers te zien, zijn de mensen er dol op
                                      En die fabrikanten zal het een reet roesten wat gij er van vindt, maar alles draait om afzet.

                                      En als ik dan op het internet terug vind dat een Zoe na 3 jaar nog maar 29% van zijn waarde heeft, dan is dat in mijn ogen toch een zeer dure wagen. Dat is na 3 jaar al 2/3de eraf hé.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Yep, en aan de verkoopcijfers te zien, zijn de mensen er dol op
                                        En die fabrikanten zal het een reet roesten wat gij er van vindt, maar alles draait om afzet.

                                        En als ik dan op het internet terug vind dat een Zoe na 3 jaar nog maar 29% van zijn waarde heeft, dan is dat in mijn ogen toch een zeer dure wagen. Dat is na 3 jaar al 2/3de eraf hé.
                                        verkoopcijfers van firma's en dikke nekken ja,maar mensen, partikulier?
                                        neem ze hunne aftrek af en de cijfers worden herleid tot quasi nul.
                                        gewone mensen kunnen dat duur speelgoed nu eenmaal niet betalen.
                                        grote jan spelen met anderen hun geld is gemakkelijk he
                                        op het internet vind je nu eenmaal allerlei onzin he free
                                        probeer maar,lol
                                        Last edited by ; 28/10/2019, 11:34.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik heb het nog al gezegd. Begin dan zelf elektrische wagens te verkopen als het volgens jou zoveel goedkoper kan he...

                                          Door de beperkte oplages zijn de R&D kosten per wagen een stuk hoger, alsook de productie kosten.

                                          Als men echt zoveel winst zou maken er op, hoe komt het dan dat deze wagens ongeveer allemaal hetzelfde kosten en gelijk de kona bv zo slecht leverbaar zijn. Als het allemaal zo gemakkelijk ging lijk jij zegt dan zou ik als fabrikant toch zorgen dat ik veel meer auto's aan de man kon brengen ipv wachttijden van een jaar te creëren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X