Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Optima (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kia Optima (2020)

    MAAR WANNEER VOLGT DE ONZE DAN?

    KIA TOONT K5 EN DUS OPTIMA

    Voordat velen weer zullen denken: wat heeft dat met onze markt te maken? Nou, meer dan je denkt, want we krijgen hier ook de buitenkant van onze komende Optima te zien.

    De K5 rijdt sinds 2010 in Zuid-Korea en China rond als precies dezelfde auto die wij als Optima kennen. Daarom durven we te stellen dat we hier gelijktijdig kennismaken met de Kia die later de overtocht naar ons continent maakt. Dat is goed nieuws, want de ontwerpers bij Kia hebben zich op z’n zachtst gezegd niet ingehouden. Zoals schetsen al lieten zien, is de ruime sedan van top tot teen in het nieuw gestoken. De wat agressieve neus loopt over in een sierlijkere koets. Neem bijvoorbeeld de chroomstrip die van de A-stijl helemaal naar achteren doorloopt en vervolgens aan de andere kant weer doorloopt naar die A-stijl. De achterlichten zijn van een groter formaat dan hiervoor en lopen in één geheel door. Of het zwarte vlak onder de achterruit blijft of optioneel is, weten we niet zeker. De koplampen krijgen een unieke vorm met een nieuw lijnenspel.

    Specificaties houdt Kia voorlopig nog even onder de pet, wel krijgen we meer te weten over het formaat van de K5. In vergelijking met de huidige generatie groeit de auto met 50 millimeter in de lengte naar een totaal van 4,905 millimeter. De breedte neemt met 25 mm toe (1,8660 mm) terwijl de koets weer 20 mm lager is (1,445 mm). De wielbasis is 2,850 mm groot. Opvallend genoeg gaat de K5 volgende maand in Korea al in de verkoop. We verwachten dat de Optima medio volgend jaar in Europa volgt.

    Bron: Autoweek








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Die ziet er net als zijn voorgangers weer gelikt uit. Mooi werk van Kia alweer!
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Maar geen mens die het hier koopt.

      Comment


      • #4
        In US is de Optima zeer populair. Mooi model en alles er op en er aan. Tegen een competitieve prijs tov de Duitse “premiums”.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          In US is de Optima zeer populair. Mooi model en alles er op en er aan. Tegen een competitieve prijs tov de Duitse “premiums”.
          Niet alleen in de US, ook in Oost- Europa, hier in Polen bv zie je ze vaak, net als de prachtige Stinger trouwens.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Interieur blijft voorlopig nog bij een teaser.

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              In US is de Optima zeer populair. Mooi model en alles er op en er aan. Tegen een competitieve prijs tov de Duitse “premiums”.
              Tja, daar liggen de prijzen ook een pak lager dan hier, ook voor de Duitse merken trouwens.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                Tja, daar liggen de prijzen ook een pak lager dan hier, ook voor de Duitse merken trouwens.
                Zijn de Duitse auto's goedkoper in de US dan hier? Dat wist ik niet, ik dacht dat Trump de invoerrechten verhoogd had of was dat alleen op Chinese goederen?
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Zéér knappe berline. Kia is zo goed bezig.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                    Zijn de Duitse auto's goedkoper in de US dan hier? Dat wist ik niet, ik dacht dat Trump de invoerrechten verhoogd had of was dat alleen op Chinese goederen?
                    Gevonden, blijkbaar nog wat uitstel dan


                    IMPORTHEFFINGEN

                    'AMERIKA STELT IMPORTHEFFING EUROPESE AUTO'S WEER UIT'

                    Hoewel de Amerikaanse president Trump al lange tijd inzet op fikse importheffingen op Europese en Japanse auto's, lijkt dat plan opnieuw op de lange baan te worden geschoven. Eerder dit jaar gebeurde dat ook al eens.

                    Het lijkt erop dat Japanse en Europese autofabrikanten voorlopig nog niet hoeven te rekenen op forse importheffingen op auto's die voor de Amerikaanse markt zijn bestemd. Dat berichten diverse media. De beoogde 25 procent importheffing was één van de grote beloften van president Trump om de Amerikaanse auto-industrie te beschermen. Vooralsnog lijkt het plan weer te stranden, nadat er in mei van dit jaar ook al uitstel kwam. De betrokken handelscommissie zou er nog niet uit zijn.

                    Naar verluidt wordt deze week officieel bekend dat de Europese autobouwers nog niet met de importheffingen te maken krijgen. De bestaande heffing van 2,5 procent (personenauto's) blijft voorlopig gehandhaafd. Ongetwijfeld probeert Trump in een later stadium de heffingen alsnog te verhogen. Hij wil Europese en Aziatische automerken minder aantrekkelijk maken voor de consument en zodoende de Amerikaanse auto-industrie een steuntje in de rug geven.

                    Eerder liet Trump al weten dat Europese en Aziatische autofabrikanten er verstandig aan zouden doen om meer auto's voor de Amerikaanse markt in de VS zelf te produceren. Daarmee omzeilen die fabrikanten de importheffingen en profiteert tegelijkertijd de Amerikaanse industrie. Het zou bovendien de werkgelegenheid in the States bevorderen.

                    Bron: Autoweek


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Dat ze zelf eens wat betere wagens bouwen, dan hoeven de yanks geen buitenlandse 'shit' meer te kopen.

                      Comment


                      • #12
                        In de vele keren dat we in US waren, hebben we steeds Amerikaanse wagens gehuurd. En nog nooit hebben we op welke manier dan ook teleurgesteld geweest in de kwaliteit. Minste was ongeveer 2500 km dat we reden. Meeste een keer over de 10k. Dan nog in Utah en Arizona, waar het dan van extreem heet naar extreem koud ging.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #13
                          Die Kia's van tegenwoordig zijn echt wel knap.
                          Ik zie dat wel zitten om de Espace eens door zoiets te vervangen:

                          Comment


                          • #14
                            Ziet er zeer goed uit! Vooral de voorkant vond ik wel tof vorm gegeven
                            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Eerder liet Trump al weten dat Europese en Aziatische autofabrikanten er verstandig aan zouden doen om meer auto's voor de Amerikaanse markt in de VS zelf te produceren. Daarmee omzeilen die fabrikanten de importheffingen en profiteert tegelijkertijd de Amerikaanse industrie. Het zou bovendien de werkgelegenheid in the States bevorderen.
                              Bron: Autoweek
                              Grappige is dat de Europese en Aziatische fabrikanten meer produceren in Noord Amerika dan GM, Chrysler en Ford!

                              De US 3 produceren voornamelijk in Mexico.

                              Natuurlijk kan men niet ieder model op ieder continent produceren (of is dat toch niet rendabel).
                              Dus BMW produceert wel de X5 in de US, maar bvb niet de 3 serie.

                              Comment


                              • #16
                                De huidige Optima vond ik nog wel een mooie stijlvolle wagen, maar deze nieuwe
                                Misschien is het gewoon wat wennen, maar twijfel er aan.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #17
                                  Hier ook even bijzetten dat Peter Schreyer bij Hyundai/Kia opgevolgd is door onze landgenoot Luc Donckerwolke. Veel Europeser kan het daar niet meer.



                                  Hyundai Group Names Former Lambo/Bentley Man Donckerwolke As Chief Designer

                                  The Hyundai group is reshuffling some of its top executives. And included among them is a new chief designer for the entire group.

                                  According to Reuters, the role will now fall to Luc Donckerwolke, a former Volkswagen Group designer who followed Peter Schreyer to South Korea and will now take his place.

                                  The Peruvian-born Belgian designer first joined the VW design ranks in the early 1990s after a brief stint at Peugeot, and went on to hold senior design roles in the Skoda, Seat, Audi, Lamborghini, and Bentley brands under the group’s vast umbrella. Along the way, he was credited with designing such varied models as the fourth-generation Seat Ibiza, Audi A2, Lamborghini Murcielago and Bentley Flying Spur.

                                  After a brief respite from the spotlight of automotive design, Donckerwolke re-emerged as head designer of Hyundai’s new Genesis luxury brand. But now he’ll be moving up to oversee design for the entire group – a major promotion for an accomplished designer.

                                  His predecessor, Schreyer, who has been with the group since 2006, is stepping back in a consulting capacity. Schreyer had also worked for the German giant prior to joining Hyundai, designing numerous Volkswagens and Audis in the late 1990s and early 2000s before moving to Korea. He was one of the three presidents at Kia, then of the entire group, and the most senior non-Korean executive at the company.

                                  The reshuffle comes as Chung Eui-sun takes a more leading role in the group as executive vice chairman. Eui-sun is the son of the octogenarian current group chairman Chung Mong-koo, grandson of founder Chung Ju-yung, and heir apparent as the company’s next chairman.

                                  Bron: Carscoops

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ziet er zeker niet slecht uit, net zoals de vorige. Langsachter wel wat minder geslaagd en nogal "druk" qua lijn.

                                      Maar in Europa lastig in de markt te zetten tegenover meer gekende Aziatische en Franse merken denk ik. En de vorige versie had geen sterk motorisch aanbod, zeker aan de diesel (en hybride?) kant.
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X