Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Optima (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wow! Prachtig!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Cool, ziet er machtig uit
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Komt deze ook als EV zoals de Kona en de Soul?

Tikkeltje te stoer/aggressief voor mij, maar heel wat mooier dan veel anderen in dit segment.

Comment

Damm die is knap seg.

Beetje Peugeot 508 trekjes, maar deze is nog mooier wat mij betreft

Comment

2021 KIA OPTIMA (K5) UNCOVERED IN KOREA WITH SLEEK STYLING1.6l Turbo2.0l Gasoline2.0l Gasoline HybridUSA market Expected to get a 2.5l Turbo engine.The South...

Interieur ziet er ook best gelikt uit.

Navigatie blijkbaar combinatie van camera en aanwijzingen, of zie ik dat fout?
            Dat is iets wat ik me al vaker afgevraagd, heb, waarom ze dat niet combineren in zo'n high tec dashboard.
            Last edited by Bud Wijzer; 13/12/2019, 10:46.

Comment

Die mag snel naar Europa komen, verkoopt overal goed de Optima behalve hier ten lande.

Hopelijk komt daar met de juiste motoren en uitstoot nu verandering in.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Die mag snel naar Europa komen, verkoopt overal goed de Optima behalve hier ten lande.

Hopelijk komt daar met de juiste motoren en uitstoot nu verandering in.
                Dit spijtige nieuws moet ik helaas bevestigen:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                  Dat is inderdaad slecht nieuws Hopelijk herzien ze deze beslissing nog ten gepaste tijde.

Comment

Verdorie! Het begint moeilijk te worden voor de niet-SUV rijder.
                    Nu ja, als er geen E- versie was geweest, had ik hem toch niet gekocht. Maar een goede elektrische versie had serieuze kansen gehad.

Comment

Spijtig dat hij niet naar hier komt
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

zal weer import uit DE worden in occasie
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Wij hadden interesse in het huidige hybride model maar het heeft weken geduurd eer de dealers ene binnen hadden om te kunnen testen.

Ene bestellen was precies al helemaal niet mogelijk.
                          Ze konden bij bestelling totaal geen richtdatum van de levering geven.

De enige mogelijkheid was om een demo voertuig te kopen die ze bij een dealer uit het Brusselse gingen proberen losweken en dat zou dan max 2 maand duren.

Die hebben ze dan uiteindelijk wel naar hun garage gehaald zodat we die eens konden bekijken.
                          Rijden mocht niet en het was net na sluiting dat we er moesten zijn.

Een zwarte die al een paar krassen aan binnen en buitenkant had.

Tja, als je er dan weinig verkoopt.

Het was voor uw tijd hoor.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

In Holland bij Autoweek weten ze het nog niet blijkbaar Dan moeten we ons maar verkneukelen aan de foto's van deze beauty

POTENTIËLE OPTIMA-OPVOLGER

KIA K5 BETER BELICHT

Medio november schoof Kia in thuisland Zuid-Korea de hagelnieuwe K5 naar voren, een auto die voor Europa mogelijk interessanter is dan hij lijkt. Vandaag geven de Koreanen meer informatie over de gelikt gelijnde sedan vrij.

De Optima die je nu nog bij Kia kopen kunt, loopt op zijn laatste benen. Het in 2015 geïntroduceerde model, waarvan alleen de Sportwagon nog uit voorraad valt te bestellen, gaat in Zuid-Korea en China als K5 door het leven. In Zuid-Korea is medio november een nieuwe K5 gepresenteerd en dat betekent natuurlijk dat we hier in feite kijken naar de opvolger van onze Optima. Kia geeft nu de eerste technische details vrij.

De Kia K5 meet 4,9 meter in de lengte en daarmee is hij 5 centimeter langer dan zijn voorganger, onze Optima. De afstand tussen de voor- en achteras bedraagt 2,85 meter en ook dit is zo'n 5 centimeter meer dan bij de auto die hij vervangt. De breedte van de K5 blijft met 1,86 meter gelijk. Wel is -ie 2,5 centimeter lager dan zijn voorganger. Ook op technisch vlak is de nieuwe K5, die stukken gelikter oogt dan de huidige Optima, een interessante nieuwkomer.

Op de internationale motorenlijst zet Kia namelijk een brede mix motoren. Zo is de K5 in de Verenigde Staten en in Zuid-Korea straks leverbaar met een 1.6 T-GDI met variabele kleptiming. De geblazen viercilinder levert 180 pk en 265 Nm koppel. Andere motoren waar Kia melding van maakt zijn onder meer een 152 pk en 192 Nm sterke atmosferische 2,0-liter viercilinder, een 2.0 die 160 pk en 196 Nm levert én een atmosferische 2.5 die 194 pk en 246 Nm ophoest.

Voor meer pk-pret zorgt de K5 GT, een sportief ingestelde variant met een 290 pk en 422 Nm sterke geblazen 2.5 in zijn wulpse neus. Met die krachtcentrale sprint de K5 in 6,6 tellen naar 100 km/h. Deze 2.5 T-GDI is gekoppeld aan een nieuwe achttraps automaat met dubbele koppeling. De overige blokken zijn standaard aan een zes- of achttrapsautomaat geschroefd, de handbak behoort bij de K5 tot het verleden. Van het bestaan van een diesel lijkt geen sprake meer. Wél komt er weer een plug-in hybride versie, maar de specificaties van deze aandrijflijn houdt Kia nog even onder de pet. Leuk gegeven: de K5 is voor het eerst ook met vierwielaandrijving leverbaar!

Binnenste

Bij een nieuwe generatie K5 hoort natuurlijk ook een volledig nieuwe werkplek. Achter het stuur monteert Kia een 12,3-inch digitaal instrumentarium, maar dit is uiteraard niet het enige display waar de Koreanen mee schermen. Centraal op het dashboard staat namelijk - tegen betaling - een 10,25-inch infotainmentscherm dat optisch overloopt in de digitale tellerbak. Het interieur, met onder meer een nieuw en aan de onderzijde afgeplat stuurwiel, oogt op deze foto's dankzij de houtafwerking, het tweekleurige leer en de sfeerverlichting optisch hoogwaardiger dan dat van de vorige K5/Optima. Volgens Kia is het materiaalgebruik eveneens van een hoger niveau. Wie de nieuwe K5 met achttraps automaat bestelt, krijgt een ronde keuzeknop op de middentunnel om de transmissie mee aan te sturen. K5's met de zestraps automaat moeten het met een klassieke, nogal forse keuzehendel doen.

Op veiligheidsgebied profiteert de K5 van het Advanced Driver Assistence Systems-pakket. Onder deze noemer zijn systemen als Forward Collision Assist, dodehoekdetectie, een 360-graden camera, uitgebreide parkeerhulp met zijwaarts kijkende camera's, adaptieve cruisecontrol, lane assist en Highway Driving Assist ondergebracht.

Of en wanneer de K5 naar Nederland komt als opvolger van de Optima, is nog niet duidelijk. We zijn in afwachting van een reactie van Kia Nederland.

Bron: Autoweek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

In Holland bij Autoweek weten ze het nog niet blijkbaar Dan moeten we ons maar verkneukelen aan de foto's van deze beauty
                              Uiteindelijk een begrijpelijke beslissing: er wordt geen stationwagon meer ontwikkeld en er komt geen plug-in hybride, omdat deze beide ontwikkelingen op mondiale schaal te weinig verkoopvolume genereren. Er zit op termijn gelukkig wel wat anders moois in de pipeline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Wij hadden interesse in het huidige hybride model maar het heeft weken geduurd eer de dealers ene binnen hadden om te kunnen testen.
                                Vreemd, De Optima PHEV was nochtans toch gewoon vrij te krijgen tot voor kort...?

Comment

Vreemd, De Optima PHEV was nochtans toch gewoon vrij te krijgen tot voor kort...?
                                  Was begin dit jaar.
                                  We zijn bij 4 dealers geweest.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik heb eind 2014 een paar proefritten gedaan met de diesel versie, oud model nog uiteraard. Reed voortreffelijk! Helaas was het te moeilijk om 'm in mijn te kleine garage te parkeren anders was ik er toen zeker voor gegaan ipv mij bij zo'n MB stealer aan te bieden Goeie Kia dealer hier.

Comment

Uiteindelijk een begrijpelijke beslissing: er wordt geen stationwagon meer ontwikkeld en er komt geen plug-in hybride, omdat deze beide ontwikkelingen op mondiale schaal te weinig verkoopvolume genereren. Er zit op termijn gelukkig wel wat anders moois in de pipeline
                                      Ik heb het gevoel dat dat toch eerder kortzichtigheid is van boekhouders.
                                      Ik denk dat met de nieuwe uitstoot regels in EU men net wel goed zou kunnen verkopen met een plugin hybride break.
                                      Wie heeft er anders nog 1? BMW komt met een 3 Touring hybride en Volvo heeft de V60 break. Maar die zijn allebei veel duurder dan de Kia.

Ik vind het ook raar dat een extra carrosserie en motorvariant zoveel investeringen vereist.
                                      BMW heeft op basis van 1 onderstel een 3 sedan/break, 4 coupé/GT, X3 en nog enkele denk ik.
                                      En Mazda (die toch ook geen geld op overschot hebben), maken dan van de 6 een sedan en break, waarbij de sedan nog eens langer is dan de break. Dat kost dan toch ook geld?

Comment

Ik vind het sowieso raar, dat als je toch een uitgebreid dealernetwerk hebt in Europa, waarom je dan zo'n mainstream berline niet gaat invoeren.
                                        Of zou het iets te maken kunnen hebben met moeilijke homologatie in Europa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Wie heeft er anders nog 1? BMW komt met een 3 Touring hybride en Volvo heeft de V60 break. Maar die zijn allebei veel duurder dan de Kia.
                                          Peugeot 508?
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X