Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ferrari Roma (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Die meegespoten gril is wel speciaal ... Op grijs staat dit nog maar ik weet niet dat dit op bvb rood of geel ook mooi gaat zijn. Op de foto's in het wit vind ik het al minder geslaagd alleszinds.
      maarja je zal in de optielijst de gril wel eender welke kleur kunnen geven zeker?
      Last edited by kevin_krystofiak; 14/11/2019, 23:18.
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • #23






















        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
          Die meegespoten gril is wel speciaal ... Op grijs staat dit nog maar ik weet niet dat dit op bvb rood of geel ook mooi gaat zijn. Op de foto's in het wit vind ik het al minder geslaagd alleszinds.
          maarja je zal in de optielijst de gril wel eender welke kleur kunnen geven zeker?
          Echt goeie foto's zijn er momenteel ook nog niet te vinden, bijna allemaal van de première gisteren. De volgende dagen komen er zeker betere pics en video's
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Afwachten hoe hij er in het echt uitziet maar momenteel krijg ik het er niet warm van.

            Comment


            • #26
              Ferrari gaat met zijn nieuwkomers zijn mosterd halen terug in de tijd.Die trekjes van vroeger toegepast in het design van vandaag vind ik geweldig.
              Ik verwacht dan ook dat er een opvolger gaat komen van de Dino.En die deze keer er zeer hard op gelijkt!

              Comment


              • #27
                Weet niet wat ik er van moet vinden. Wil hem wel eens in TDF blauw zien.

                Comment


                • #28
                  Denk dat hij het mooiste zal zijn in een klassieke blauwe kleur met beige interieur

                  Comment


                  • #29
                    Prachtige wagen, super elegant, geen enkele lijn teveel.
                    Cleaner dan de Aston Martin Vantage.
                    Interieur ziet er ook mooi uit.

                    Comment


                    • #30




























                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Denk dat de CO2 te hoog gaat zijn En ja, hij is ook te laag voor mij

                        Comment


                        • #32
                          Ferrari turns Jaguar.

                          Prachtige lijn, maar écht wel een copy paste

                          Comment


                          • #33
                            ik vind het ook wel knap, nooit echt fan geweest van die ufo-superkarren kwa design, als je dan een oude ferrari, maserati of een aston martin ernaast zet is elegantie er helemaal uit en heeft agressie in design de boventoon gekregen

                            Comment


                            • #34
                              ‘LA NUOVA DOLCE VITA’

                              IN DETAIL: FERRARI ROMA

                              Nadat Ferrari eerder al een aantal beelden en een beperkte hoeveelheid informatie wereldkundig maakte, wordt vandaag meer bekend gemaakt over de Ferrari Roma. De relatief compacte GT onderscheidt zich niet alleen met z’n design, maar ook met een nieuw interieurconcept en, jawel, een uitgebreide reeks veiligheidssystemen.

                              Voorafgaand aan z’n onthulling was de Ferrari Roma een compleet raadsel. Dat is natuurlijk geen toeval, maar doelbewust beleid. “In het verleden kon je vaak precies voorspellen welk model er zou worden vervangen of toegevoegd. Van die voorspelbaarheid willen we graag af”, vertelt Ferrari’s marketingbaas Enrico Galliera tijdens de presentatie van de Roma. “Dat is ons dit jaar nu toch al een paar keer gelukt”, voegt hij er met een kleine glimlach aan toe. Inderdaad was ook de SF90 Stradale, het nieuwe hybride topmodel, een behoorlijk een verrassing. De SF90 en de Roma maken deel uit van een waar modellenoffensief in 2019, want eerder dit jaar kregen we ook al de F8 Tributo én Spider én een open F12, de GTS, te zien.

                              Dat bijna niemand de Roma zag aankomen, komt ook doordat Ferrari al een ‘instapmodel’ met V8 in de neus heeft. California-opvolger Portofino verscheen in 2017 en is dankzij z’n wegklapbare hardtop niet alleen een cabriolet, maar feitelijk ook een coupé. De Portofino en de Roma moeten zich behalve door dat dak vooral van elkaar onderscheiden door een ander karakter.

                              Cappuccino

                              Hoewel het open rondgaan in een stijlvol samengestelde Portofino wat ons betreft ook prima bij de leus past, is het de Roma die uit al z’n poriën ‘La Dolce Vita’ moet ademen. “Wie hier in Rome op een terras gaat zitten om in de zon van z’n cappuccino te genieten, denkt onbewust terug aan het zorgeloze en bruisende leven van de jaren 50 en 60. Dat gevoel wilden we overbrengen met de Roma”, stelt Galliera.

                              Volgens designbaas Flavio Manzoni is de Roma geïnspireerd op iconen als de 250 GT Berlinetta Lusso en inderdaad menen we daar wat stijlkenmerken van te zien. Zo leunt ook de Roma-neus nadrukkelijk naar de straat en wordt de laag liggende, lange motorkap links en rechts geflankeerd door juist wat hoger oplopende bollingen rond de wielkasten.

                              Tegelijkertijd is de Roma geen retro-ontwerp, want daar zijn ze bij Ferrari nadrukkelijk geen fan van. Het eenvoudige lijnenspel van het zijaanzicht, dat nergens wordt onderbroken door een luchthapper of onnodige vouw, moet van de auto een klassieke en tijdloze schoonheid maken.

                              Een ‘Scudetto’-logo op de flank staat op de optielijst, maar verdient als we Manzoni mogen geloven geen aanbeveling. Hij zou dat lijnenspel immers maar doorbreken. Om diezelfde reden is ook de achterspoiler normaliter volledig verzonken in de lage kont. Hij zit er wel degelijk, maar is subtiel onder de achterruit verwerkt. De achterlichten zijn nu eens niet rond, maar bestaan wel uit vier ogenschijnlijk losse led-elementen.

                              Interieur

                              Met z’n gladde koets neemt de Roma vanbuiten al nadrukkelijk afstand van de rest van het Ferrari-gamma, maar binnenin gaat de auto helemaal z’n eigen weg. Ferrari gunt z’n nieuwe GT de eer van een compleet nieuw interieurconcept, dat zowel wat vormgeving als bediening betreft afwijkt van wat we tot nu toe bij het illustere merk zagen.

                              Bestuurder en passagier zitten daarbij elk in een eigen, U-vormige ‘cockpit’, wat voor een geborgen gevoel zorgt. Fraai leer en Alcantara zorgen voor een nadrukkelijk luxueuze ambiance en de zwevende, zeer hoge middentunnel huisvest een automaatbediening die doet denken aan het H-patroon van de door velen zo gemiste handbakken van Ferrari. Daarboven, direct onder handbereik, bevindt zich een verticaal scherm met een doorsnede van 8,4 inch. Het herbergt een compleet nieuw infotainmentsysteem dat sneller en intuïtiever moet werken dan ooit.

                              Haptisch

                              Het blijft echter niet bij dat scherm, want ook elders is het Roma-binnenste grotendeels gedigitaliseerd. Zo is er een nieuw stuur, met touch-knoppen die zogeheten haptische feedback geven. De Manettino-draaiknop voor de rijmodi is uiteraard ook present.

                              Achter het stuur vinden we een gigantisch digitaal instrumentarium, ook al zo’n noviteit voor Ferrari. Het scherm meet maar liefst 16 inch en kan behalve de traditionele ‘klokkenopstelling’ met een in het midden geplaatste toerenteller bijvoorbeeld ook een full-screen navigatiekaart weergeven. Zelfs de sleutel is nieuw, en laat zich omschrijven als een fors Ferrari-logo dat dankzij z’n felgele kleur nooit lang kwijt zal zijn.

                              De Roma is geen strikte tweezitter, maar een echte 2+2. Hoewel de volledig in het design geïntegreerde achterbank er gelikt uitziet, is dit zeker niet waar je als volwassene tijd wilt doorbrengen. Ferrari snijdt critici bij voorbaat de pas af door te stellen dat het best handig kan zijn als er af en toe een kind mee kan. Bovendien wijst men erop dat de omklapbare zetels ook kunnen dienstdoen als leuke uitbreiding van het toch al behoorlijk bruikbare bagageruim. Die kent dankzij de ver naar onderen doorgetrokken klep een bruikbare opening, al is de vloer wel erg laag. Techniek

                              Hoewel inmiddels duidelijk mag zijn dat de Roma een echte GT is, zijn z’n prestaties niet bepaald kinderachtig. Met 620 pk (en 760 Nm) levert de bekende 3,9-liter turbo-V8 hier zelfs meer vermogen dan in de Portofino en GTC4Lusso T. Dat is best knap, want in tegenstelling tot die auto’s is de Roma van een partikelfilter voorzien om aan de nieuwste uitstootnormen te kunnen voldoen. Als dat filter er niet was, zou de vermogenswinst volgens Ferrari nog groter zijn.

                              De transmissie, een achttrapsautomaat met dubbele koppeling, is een nieuw exemplaar dat in de SF90 z’n debuut beleefde. Met de genoemde kracht en de razendsnelle bak knalt de 1.472 kg wegende Roma in 3,4 tellen naar 100 km/h. Wie doortrapt tot het dubbele daarvan, is in totaal 9,3 seconden kwijt.

                              Overstuur

                              Dat de Roma niet is gemaakt voor het circuit, betekent natuurlijk niet dat hij bochten schuwt. Ferrari benadrukt dat z’n nieuwe coupé ook op een leuke bergweg moet stralen. Om dat te onderstrepen is de Roma de eerste GT-Ferrari die is voorzien van de laatste editie van Ferrari’s Side Slip Control, waarmee het kinderlijk eenvoudig moet zijn om een bepaalde mate van overstuur vol te houden. Die combinatie van speels en veilig past goed bij de Roma, want ook elders komt deze auto met een aantal noviteiten op veiligheidsgebied. Zo zijn de kleine koplampen voorzien van tegenligger-ontwijkende matrix-ledtechniek en staat een pakket assistentiesystemen, waaronder adaptieve cruise control, op de optielijst.

                              Over die prijslijst gesproken: Prijzen zijn er nog niet. Ferrari belooft echter wel dat het nieuwe model in Italië ongeveer 200000 € gaat kosten, nagenoeg evenveel als een Portofino.





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                Denk dat hij het mooiste zal zijn in een klassieke blauwe kleur met beige interieur

                                456GT

                                Comment


                                • #36
                                  Er staat hier net toevallig een F-type in de ondergrondse garage,







                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37

                                    Comment


                                    • #38
                                      geen ferrari dna? Zie er nochtans een moderne interpretatie in van de oudere Daytona...
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ferrari Fully Details The New Roma 612 HP Grand Tourer

                                        Ferrari introduced the all-new Roma last month, and now the company has released full details about the upcoming grand tourer.

                                        Designed to recall classics GTs, the Roma has a shark nose front fascia with a minimalist grille that is flanked by LED headlights with horizontal light strips. The latter are a nod to the Monza SP1 and SP2.

                                        Moving further back, we can see soft curves and a rakish windscreen. The model also has muscular rear fenders, a four tailpipe exhaust system and distinctive taillights.

                                        On the functional side, the Roma has vortex generators and an active rear spoiler with low drag, medium downforce and high downforce settings. Ferrari says these features enable the car to produce 209 lbs (95 kg) more downforce at 155 mph (250 km/h) than the Portofino.

                                        While the car is undeniably sporty, the model is also elegant. In order to achieve this, designers removed superfluous decorations and unnecessary vents. The car also eschews Scuderia shields as it follows the approach taken by road-going models from 1950s.

                                        A Stylish And High-Tech Interior

                                        The 2+ cabin features a dual cockpit design with an “almost symmetrical structure which produces a more organic distribution of both spaces and functional elements.”

                                        Drivers sit behind an new steering wheel which has haptic controls, a touchpad and a five-position manettino switch. The latter is a first for a Ferrari grand tourer and it features settings for Comfort, Sport, Race, Wet and ESC-Off.

                                        A 16-inch digital instrument cluster resides in front of the steering wheel and, in its default setting, shows a large tachometer surrounded by navigation and audio screens. The cluster is customizable and the full screen can be used to show navigation information.

                                        A ramp-like structure resides in the middle of the car and it features a metal plate that is designed to recall a gear lever gate. Elsewhere, there’s Frau leather and Alcantara upholstery as well as chromed aluminum and carbon fiber trim.

                                        The central 8.4-inch infotainment system is optional, but it provides easy to climate control, navigation and entertainment settings. Passengers can also get an optional 8.8-inch widescreen display that shows performance specs, audio settings and navigation information – among other things. Ferrari says it effectively turns the passenger into a co-driver.

                                        Speaking of technology, the Roma has an assortment of driver assistance systems including adaptive cruise control, autonomous emergency braking and lane departure warning. Other safety systems include a surround view camera, traffic sign recognition and blind spot detection with rear cross traffic alert.

                                        A Turbocharged V8 With 612 HP

                                        Power is provided by a turbocharged 3.9-liter (3855 cc) V8 engine that has new cam profiles and a “speed sensor which measures the turbine revolutions and allows the maximum revs per minute to be increased by 5,000 rpm.” The model also has a particulate filter to comply with Euro 6D standards.

                                        The engine produces 612 hp (456 kW / 620 PS) and 560 lb-ft (760 Nm) of torque. Ferrari says it delivers “almost instantaneous throttle response” thanks to its flat-plane crankshaft, compact turbines and twin-scroll technology. The engine has also has a single-piece cast exhaust manifold with equal length pipes to “optimize pressure waves in the turbine and reduce losses.”

                                        The engine is connected to a new eight-speed dual-clutch transmission which is derived from the gearbox used in the SF90 Stradale. The biggest differences are that Roma’s gearbox has longer gear ratios and a reverse gear instead of an electric motor.

                                        In terms of performance, the 3,245 pound (1,472 kg) coupe can accelerate from 0-62 mph (0-100 km/h) in 3.4 seconds and 0-124 mph (0-200 km/h) in 9.3 seconds. Given enough room, the Roma will eventually hit a top speed in excess of 199 mph (320 km/h).

                                        Besides the powerful V8, the Roma features the latest evolution of Side Slip Control. Known as SSC 6.0, the system works in conjunction with the E-Diff, F1-Trac, SCM-E Frs and Ferrari Dynamic Enhancer systems.

                                        Ferrari declined to mention pricing, but the model comes with a seven-year warranty that includes regular maintenance.











                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          En waar komt de voorste nummerplaat ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X