Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mustang Mach-E (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Mustang Mach-E (2020)

    Gelekt,

    VANUIT ALLE HOEKEN

    FORD MUSTANG MACH-E BELANDT OP HET INTERNET

    Nog voordat Ford aankomende maandag het doek van de elektrische Mustang Mach-E trekt, belandt de gestekkerde SUV al op het internet. Pech voor Ford, maar geluk voor ons: de plaatjes geven heel veel informatie.

    Op het Amerikaanse Inside EV’s belanden foto’s van een (online) brochure. Naast het feit dat de auto zijn gehele koets laat zien, krijgen we ook meer informatie over de specificaties. Zo wordt het duidelijk dat de auto in verschillende versies op de (sowieso de Amerikaanse) markt verschijnt met verschillende capaciteiten. De Amerikaanse configurator telt namelijk vijf verschillende versies met vier soorten actieradius: 230 miles (370 km), 235 miles (378 km), 270 miles (434 km) en 300 miles (483 km). De prijzen aan de andere kant van de oceaan liggen tussen de $ 43.895 en $ 60.500. Rekenen we dat om naar euro’s, dan ligt de indicatie voor onze markt tussen de € 40.000 en € 55.000 (zonder belastingen). Een sprint vanuit stilstand naar 60 mph kost in bijna alle gevallen minder dan 5 seconden. De duurste GT-versie met de opvallende actieradius van 235 miles doet er minder dan 3 seconden over om een dergelijke sprint uit te voeren.

    Verder zien we natuurlijk ook voor het eerst de hele koets zonder enige vorm van camouflage. De SUV deelt op het eerste oog veel lijnen met modellen van Jaguar, maar wordt uiteraard overgoten met Ford-kenmerken. De grille zit helemaal dicht en wordt met de rest van de koets in dezelfde kleur meegespoten, het Ford logo maakt plaats voor het bekende paard van Mustang. De achterlichten bestaan uit opvallende losse units en lijken een dikke knipoog naar Mustang te zijn. Binnenin worden we op een vrij leeg dashboard getrakteerd met een gigantisch centraal scherm. Daarin verwerkt Ford naar het schijnt een fysieke draaiknop. Een smaller scherm wordt achter het stuur geplaatst.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Mustang SUV

      Comment


      • #4








        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Zie het wel zitten. Prijzen is nog een twijfelgeval, want dat zijn prijzen zonder 'tax', dus komt in onze geval sowizo nog 21% bij bovenop de omrekening naar Euro's.

          Comment


          • #6
            Mooie auto, ik begrijp alleen niet waarom ze die uitbrengen onder de naam Mustang
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #7
              Omdat de gemiddelde uitstoot van een model onder een bepaalde CO moet zitten.
              Laten we zeggen 100g CO2

              Als ze nu 2 elektrische mustangs verkopen van 0g co2. En 1 mustang van 200g co2.
              Dan is dit gecombineerd 66g co2 voor het mustang model.





              Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Zou het niet een stuk mooier zijn om dat "radiatorrooster' in het zwart te maken ipv rood?
                NU blijf ik dat een raar zicht vinden...

                Or is it just me?
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Zou het niet een stuk mooier zijn om dat "radiatorrooster' in het zwart te maken ipv rood?
                  NU blijf ik dat een raar zicht vinden...

                  Or is it just me?
                  Feit

                  Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Ik vind het toch een beetje een gedrocht en jammer van de naam, ook al snap ik de logica.

                    Toen ik de topic titel las, hoopte ik op een elektrische versie van de gewone Mustang
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                    Comment


                    • #11
                      DIT IS DE FORD MUSTANG MACH-E

                      Afgelopen vrijdag lekte de Ford Mustang Mach-E al uit. Nu geeft Ford zijn EV voor het 2020-offensief officieel vrij. Dit is Fords antwoord op de Tesla Model Y en Volkswagen ID.4.

                      De naam Mustang staat al sinds 1964 voor een van de begeerlijkste modellen van Ford en dat ze dat label nu gebruiken om een elektrische cross-over een boost te geven, getuigt van zelfvertrouwen. Een sentiment dat het prototype, dat we in een hermetisch afgesloten studio in Düsseldorf mogen bekijken en betasten, in elk geval uitstraalt. De koets oogt laag dankzij een berekend lijnenspel, waarmee een ranker postuur wordt gesuggereerd dan hij in werkelijkheid heeft. Maar de Mustang-factor zit hem vooral in de voor- en achterkant, waar de zogenaamde 'tri bar' in de lichtunits terug te vinden is. Verder zijn de contouren van de grille geïnspireerd op die van de Mustang sportcoupé, al is hij in dit geval gesloten. "Daardoor komt het Mustang-logo beter tot zijn recht", legt Europees designbaas Amko Leenarts uit, terwijl hij ons rond zijn nieuwste creatie leidt.

                      Double cowl

                      Vanbinnen bestaat de knipoog naar het origineel uit de subtiel in het dashboard verwerkte 'double cowl', de dakkapelvormige koepels die kenmerkend waren voor Mustangs. Meer in het oog springen de twee digitale displays. Achter het stuur vervangt een klein exemplaar de klokken, terwijl een groot, 15,5 inch staand touchscreen de meeste secundaire functies bevat. Ford zet hoog in met connectiviteit en het systeem is dan ook zelflerend, zodat het de voorkeuren en gewoontes van de diverse bestuurders herkent en de schermindeling er op aanpast. Onderaan het scherm zit een geïntegreerde draaiknop, zodat je toch nog wat 'organisch' gevoel met de elektronica krijgt.

                      Over de breedte van het dashboard loopt een soundbar van B&O. Op de achterbank merk je dat de lage koets deels optisch bedrog is, want behalve de riante beenruimte is ook de hoofdruimte dik in orde en dat geldt eveneens voor de kofferruimte.

                      Frunk

                      De smartphone speelt een belangrijke rol in het geheel en functioneert bovendien als sleutel. Daardoor kun je ook anderen autoriseren, al dan niet met bepaalde beperkingen, waarmee autodelen eenvoudiger wordt. Ook kun je zo een koerier toegang verschaffen. Handig daarvoor is de frunk, die met zijn 100 liter flinke pakketten kan herbergen zonder dat de bezorger toegang krijgt tot de rest van het interieur. Die extra bergruimte in de neus is bovendien waterdicht en uitspoelbaar, zodat hij geschikt is om bijvoorbeeld vuile schoenen op te bergen na een dag in de natuur.

                      Tesla Model Y

                      De sleutel annex smartphone kan tijdens bijvoorbeeld een dagje strand ook in de auto blijven, al kun je je afvragen hoeveel mensen tegenwoordig een dag zonder smartphone zouden overleven. Niettemin kun je dan met behulp van een toetsenbord op de B-stijl (lekker retro-Amerikaans) een persoonlijke toegangscode intikken. Zo op het oog doet de Mustang Mach-E ons vooral denken aan de Jaguar i-Pace. Is dat waar Ford op mikt? Leenarts denkt even na en schudt dan zijn hoofd: "Nee, wij mikken meer op de Tesla Model Y en de Volkswagen ID-4."

                      Volkswagen

                      Over VW gesproken: je zou kunnen denken dat de Mustang Mach-E een eerste vrucht is van Fords aangekondigde samenwerking met Volkswagen op het gebied van elektrische mobiliteit, maar niets is minder waar. De ontwikkeling begon in 2017 en de Mach-E is daarom een volledig eigen ontwerp. De eenvoudigste versie heeft 258 pk, voorwielaandrijving en een accupakket van 75 kWh, waarmee hij net geen 500 km haalt volgens WLTP. Snelladen kan tot 150 kW en dan tank je er in tien minuten 93 km bij. Deze uitvoering gaat in ons land € 49.000 kosten, maar dat is nog wel voor belasting.

                      600 km WLTP

                      Wie meer geld uittrekt, kan kiezen voor 338 pk, vierwielaandrijving en/of een accu met 99 kWh, die maximaal 600 km actieradius belooft. President Trump lijkt weinig in de melk te brokkelen te hebben gehad, want de Ford Mustang Mach-E loopt in Mexico van de productieband. We moeten er overigens nog wel even geduld voor opbrengen, want Fords antwoord op de nog te introduceren Tesla Model Y en Volkswagen ID.4 staat voor het vierde kwartaal van 2020 op de agenda. Maar het goede nieuws: zes markten krijgen de primeur en Nederland is daarbij.
















                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Ik vind m geslaagd. Ben er wel nog niet aan uit of ze de Mustang badger eraan hadden moeten toewijzen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                            Ik vind het toch een beetje een gedrocht en jammer van de naam, ook al snap ik de logica.

                            Toen ik de topic titel las, hoopte ik op een elektrische versie van de gewone Mustang
                            Ja, als ze een elektrische versie van de Mustang hadden gemaakt was dat veel knapper geweest.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Ik vind m geslaagd. Ben er wel nog niet aan uit of ze de Mustang badger eraan hadden moeten toewijzen.
                              Dit hadden ze beter onder de naam Ford Puma op de markt gebracht ipv dat lelijke ding dat ze nu uitgebracht hebben.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Dit hadden ze beter onder de naam Ford Puma op de markt gebracht ipv dat lelijke ding dat ze nu uitgebracht hebben.
                                Geen idee. Ze zullen hun marktstudie wel gedaan hebben. Soms trekken wij zaken in twijfel die toch wel degelijk onderzocht zijn. Volvo gaat met Polestar ook volledig electrisch verder en dat gaat hen geen windeieren leggen. Want Polestar was vroeger voor de enkelingen die een snelle en sjieke volvo wilden en daar een fikse meerprijs voor betaalden. Nu heb ik de indruk dat Polestar met betaalbare EV's wil komen.

                                Misschien dat Ford daar de mosterd is gaan halen. Mustang is bij hen ook maar 1 model en na verloop van termijn gaan die dikke V8's en Ecoboostmotoren verdwijnen. En dan is de brand Mustang mss nog een mooie oplossing.

                                Comment


                                • #17


























                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Qua interieur wel héél erg goed naar Tesla gekeken blijkbaar.

                                    Op zich wel een leuke verschijning in E-auto land.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zo’n 4WD EV SUV, past beter bij de naam Mustang, dan een Coupe of Cabrio met achterwiel aandrijving, IMHO.
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • #20
                                        En als ze de Coupe en Cabrio ook EV’s maken kunnen ze die ook blijven verkopen in de toekomst.
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X