Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Mustang Mach-E (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenBeter
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
Ik heb het toch ook nog altijd moeilijk met die "roosterloze" koetswerken.
Comment
-
Bwaaa, ik vind net een grille (fake of niet fake) beetje belachelijk op een EV.
Steekt me helemaal tegen op de Skoda en Audi's en nu hier ook.
Neusje van de Tesla Model 3/Y is ook niet van de mooiste, maar dat is omdat er die duckface in zit. Had men dat strak gehouden zoals op enkele after market bumpers, was dat veel mooier geweest. Ik hoop eigenlijk dat ze daar binnenkort eens een facelift voor maken.
Front van de XPeng P7 bvb kan ik goed pruimen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
U vraagt, zij draaien ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
blijkbaar kan ford niks meer leveren. enig model dat nog leverbaar is is de Kuga.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FORD: 'MUSTANG MACH-E NIET MEER WINSTGEVEND'
TOEKOMSTIGE EV WORDT AANGEPAST
Stijgende prijzen treffen ons allemaal, dus ook autofabrikanten hebben te maken met hogere productiekosten. De productiekosten van de elektrische Mustang Mach-E zijn momenteel zo hoog, dat de SUV Ford geen winst oplevert. Dat zegt Chief Financial Officer John Lawler volgens Bloomberg tijdens de jaarlijkse Deutsche Bank Global Automotive Conference.
Volgens Ford-CFO John Lawler was de elektrische Mustang Mach-E direct na zijn marktintroductie gewoon winstgevend, maar de hoge grondstofkosten zouden de winstmarge hebben weggevaagd. Volgens Lawler zijn de productiekosten van de Mustang Mach-E per auto maar liefst $25.000, omgerekend zo'n €24.000, hoger dan die van de grotere Edge met benzinemotor.
Niet alleen de Mustang Mach-E, ook plug-in hybride modellen van het Ford-concern zouden door de hoge grondstofprijzen het merk momenteel geen winst opleveren, maar juist geld kosten. Onder meer auto's als de Kuga en Explorer zijn met een plug-in hybride aandrijflijn leverbaar.
De CFO zou wel kansen zien om de productiekosten van de Mustang Mach-E en die van een op stapel staande middelgrote elektrische SUV terug te dringen. Het nieuwe, nog naamloze elektrische model zou daarom momenteel worden aangepast.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FORD MUSTANG MACH-E MAG NOG MEER TREKKEN
OOK MEER RIJHULPSYSTEMEN EN AANKLEDING
Ford strooit diverse verbeteringen uit over de volledig elektrische Mustang Mach-E. Zo mag de Ford Mustang Mach-E met het grootste accupakket meer trekken en komen er meer standaard rijhulpsystemen.
Ford komt opnieuw met enkele verbeteringen voor de volledig elektrische Mustang Mach-E. Om te beginnen krijgt de elektrische SUV een wat betere standaarduitrusting qua assistentie- en veiligheidssystemen. Zo zijn voortaan Automated Cruise Control met verkeersbordherkenning en Active Park Assist 2.0 (automatisch inparkeren m.b.v. een 360-gradencamera) standaard.
Voor mensen met een flinke aanhanger is er ook goed nieuws: de Ford Mustang Mach-E mag voortaan nog meer trekken dan voorheen. Het gaat dan wel om de Extended Range-versies met het grootste accupakket (98 kWh, netto 88 kWh). Die kunnen voortaan 1.500 kilogram in plaats van 1.000 kg trekken. Dat geldt zowel voor de achter- als vierwielaangedreven varianten. Eerder verhoogde Ford het maximale geremde trekgewicht al van 750 naar 1.000 kg. Let wel: met een aanhanger van 1.500 kg en het maximale totaalgewicht van de Mustang Mach-E komt het combinatiegewicht boven de 3.500 kg uit. Dan heb je een BE-rijbewijs nodig.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FORD BOUWT 150.000E MUSTANG MACH-E
BIJNA 5.000 VOOR NEDERLAND
Ford heeft het 150.000ste exemplaar van de Mustang Mach-E in elkaar geschroefd. De auto kwam vorig jaar op de markt in 22 verschillende landen, maar moet in 2023 in 37 landen leverbaar zijn. Bijna 5.000 van de 150.000 gebouwde exemplaren kregen een Nederlands kenteken aangemeten en daarmee is de Mustang Mach-E relatief succesvol. Sommige concurrenten doen het echter - vooral dit kalenderjaar - een stukje beter, blijkt uit de verkoopcijfers.
Toen Ford de modelnaam Mustang Mach-E onthulde, stond de wereld even op zijn kop. Het merk stofte zijn befaamde Mustang-naam voor de zoveelste keer af, maar dit keer niet voor een coupé of cabriolet met dikke verbrandingsmotor, maar voor een cross-over met een elektrische aandrijflijn. De geboorte van de eerste volledig elektrische Ford moest inslaan als een bom en daarvoor was geen heilig huisje veilig - ook niet die van de ponycar.
Het heeft Ford bepaald geen windeieren gelegd. De fabrikant is te spreken over de vraag naar zijn eerste EV en lijkt dan ook blij te melden dat het 150.000ste exemplaar ervan inmiddels de fabriek in Mexico verliet. De vraag is zelfs zo groot, dat Ford in het voorjaar van 2022 in sommige markten even stopte met het aanbieden van de Mustang Mach-E. Ze konden de vraag simpelweg niet bijbenen. Inmiddels gaat het weer goed met het voldoen aan de vraag. Sterker: vanaf volgend jaar wil Ford zo'n 230.000 stuks per jaar produceren van de Mustang Mach-E.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FORD MUSTANG MACH-E KRIJGT DIT JAAR LFP-ACCU
‘BOUWEN ALS TESLA’
Ford komt nog dit jaar met nieuwe LFP-accu’s in de Mustang Mach-E. De nieuwe accu’s zouden de auto betaalbaarder moeten maken, al zijn er nog geen cijfers om die belofte concreet te maken.
LFP-accu’s (lithiumijzerfosfaat) bevatten minder zeldzame aardmetalen en hebben een wat andere gebruiksaanwijzing dan de gebruikelijker NCM-accu’s. Tesla gebruikt ‘LFP’ ook in de eenvoudigste uitvoeringen van de Model 3 en Model Y en daar zou het mogelijk zijn om zonder overmatige accuslijtage tot 100 procent te laden, daar waar dat bij andere accusoorten wordt afgeraden.
Bij Ford gaat het bij de al eerder aangekondigde LFP-accu's vooral om kostenbesparing, volgens het merk ook voor de klant. “Het huidige assortiment elektrische voertuigen van Ford heeft voor een enorme vraag gezorgd. We komen met de LFP- en NCM‑accu’s onze beloften na. Dankzij deze geavanceerde, duurzame accu’s die door toenemende productie op termijn steeds goedkoper worden, gaan duizenden en binnenkort miljoenen klanten profiteren van de voordelen die elektrische Fords bieden”, zegt Jim Farley, president en CEO van Ford.
Fords vooralsnog enige personenauto-EV in Europa, de Mustang Mach-E, moet nog dit jaar leverbaar worden met LFP-accu. Gezien de uitspraken van Ford vermoeden we dat dit de komst van een nieuw instapmodel betekent, wat ten opzichte van de Europese en Amerikaanse (Tesla) concurrentie zeker geen kwaad kan. Met een vanafprijs van zo’n 58 mille is de Mustang momenteel vrij prijzig in vergelijking met de Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Volkswagens ID4 en ID5 en de Tesla Model Y. In de VS komt er ook al snel een F-150 Lightning met LFP-accu op de markt.
Hoe serieus Ford dit hele LFP-project neemt, blijkt wel uit hun investeringen. De fabrikant investeert maar liefst 3,5 miljard dollar in een fabriek in Michigan die zich compleet gaat toeleggen op de productie van LFP-accu’s. De opening is in 2026.
Meer winst
Hoewel het niet met zo veel woorden wordt gezegd, lijkt het erop dat deze LFP-plannen onderdeel zijn van de strijd van Ford om (meer) winst te maken op EV’s. Vooralsnog blijkt het lastig om de elektrische modellen op een voor Ford gunstige manier in de markt te zetten. Automotive News meldt dan ook dat het merk inzet op onder meer het stroomlijnen van het productieproces. Het aantal onderdelen moet omlaag, precies zoals het ‘grote voorbeeld’ Tesla dat al jaren met succes doet. Een andere manier om kosten te besparen zou het stroomlijnen van de auto’s zelf zijn. Dat klinkt misschien vreemd, maar het betekent dat er minder accu’s nodig zijn om een vergelijkbare actieradius te behalen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ford dropt prijs mustang mach-e
https://www.reuters.com/business/aut...terial%20costs.
Ook in belgie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
Comment