Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi E-tron Sportback (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Audi moet eerst zijn range probleem aan pakken.
    Hun electrisch verbruik ligt een pak hoger dan bij een Tesla X, en daardoor is de range gewoon te klein.
    En als ze echt succesvol willen zijn, dan moeten ze nog een paar andere modellen uit brengen die wat kleiner zijn, en beter betaalbaar.
    een goeie raad......
    oppassen met 'betaalbaar' je gaat tegen schenen stampen

    Comment


    • #22
      Daar ben ik niet bang van.
      Iedereen heeft zijn limieten hé. En naar boven toe zijn er geen grenzen. Je kan een auto kopen voor 20k, 100k, maar ook voor 1mio....

      De e-tron is met wat uitrusting kort bij 100k. Als ik wil kan ik dat betalen, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om zo veel geld aan een auto te geven.

      Mijn persoonlijk principe is dat ik de auto die ik koop minstens 10 keer moet kunnen betalen, omdat het geen investering is maar een uitgave.
      Dat kon ik uiteraard niet toen ik pas begon te werken, maar nu hou ik dat principe aan.

      Comment


      • #23
        Het lijkt alsof audi weet dat ze maar een beperkte hoeveelheid accu's kunnen aankopen en dat ze denken 'laten we die maar in de aller duurste modellen proppen waarvan we er maar enkele van verkopen, dan maken we er toch nog winst op'.

        Mocht er een elektrische A4 zijn van pakweg 50-60000 euro, hij zou als zoete broodjes verkopen. maar zoveel kunnen ze er simpelweg nog niet produceren.
        Audi is dus nog lang geen concurrent voor tesla, die wel al massa's model 3 weet te slijten.

        Comment


        • #24
          Doe mijn maar de gewone, veel mooier.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • #25
            10x, dat is wel veel hoor!
            Dan heb je toch minstens 100.000€ reserve als je een nieuwe wagen wil kopen.
            Ik gebruik 2x als vuistregel.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Het lijkt alsof audi weet dat ze maar een beperkte hoeveelheid accu's kunnen aankopen en dat ze denken 'laten we die maar in de aller duurste modellen proppen waarvan we er maar enkele van verkopen, dan maken we er toch nog winst op'.

              Mocht er een elektrische A4 zijn van pakweg 50-60000 euro, hij zou als zoete broodjes verkopen. maar zoveel kunnen ze er simpelweg nog niet produceren.
              Audi is dus nog lang geen concurrent voor tesla, die wel al massa's model 3 weet te slijten.
              De vraag is of Audi wel klaar is om een volledig elektrische A4 te maken die een degelijke range heeft. In de e-tron hebben ze 800 kg aan batterijen moeten steken en de range is nog niet spectaculair. Zelfs in een Passat GTE zit er gemakkelijk 300 kg aan elektromotor en batterijen voor een hele beperkte elektrische range.
              Misschien is het los van het prijsaspect gemakkelijker om honderden kilo's in een groot model te lepelen?
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

              Comment


              • #27
                800 kg?
                Ik dacht ze 0,25 kwh per kilo halen (Allez of toch tesla doet dat) dus 80 kwh is 320 kg of mss wat meer maar toch geen 800.
                In een renault zoe, toch een klein wagentje, krijgen ze 50 kwh, geen probleem.
                Tesla model 3, 75 kwh en die is niet groter dan een A4 en even veel binnenruimte.
                Bij een SUV moet ge minder puzzelen om het te doen passen natuurlijk.
                Renault Zoe, tesla, VW ID3 zijn van de grond af ontworpen om volledig elektrisch te zijn, daar bij lukt het allemaal wel.
                Of ne Kona EV, weegt mss 300 kg extra dan de benzine versie en ongeveer even veel dan de plugin hybride.


                Last edited by sunking; 26/11/2019, 10:14.

                Comment


                • #28
                  Voor de e-tron wordt er toch afhankelijk van de versie gesproken over 700 of 800 kg aan batterijen, vandaar dat ik me de vraag stel of Audi qua batterijcapaciteit per kg wel op een punt staan waarbij ze dat in een A4 kunnen leggen met toch een deftige range.
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                  Comment


                  • #29
                    Ja dat is geen ‘voorsprong door techniek’ dan.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      10x, dat is wel veel hoor!
                      Dan heb je toch minstens 100.000€ reserve als je een nieuwe wagen wil kopen.
                      Ik gebruik 2x als vuistregel.
                      Ik heb die 10x overgenomen van de typische kopers van een nieuwe Porsche, Ferrari etc.
                      Maar idd, ik hanteer die 10x.
                      Ik ben ook geen 25 meer, dus ik wil mijn pensioen niet uitgeven voor ik effectief op pensioen ben...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Ja dat is geen ‘voorsprong door techniek’ dan.
                        Idd, de e-Tron heeft een electrisch verbruik van 26-30 kWh/100 km.
                        De Model 3 zit aan 16kWh/100km, en de S zou rond de 22 kWh zitten.
                        Dat is gewoon het verschil tussen 2 jaar ervaring met electrische auto's en meer dan 10 jaar.

                        Comment


                        • #32
                          De audi verbruikt veel en heeft zware accu’s, das een feit.
                          toch enige nuance: een model X heeft ook een verbruik van boven de 20 kwh. De model 3 zit ook eerder tegen de 20 dan aan 16. Toch zeker op de snelweg. Met de model 3 AWD geraak je bv in de winter ook niet veel verder dan 300 km op de snelweg.
                          Maar toch wint de tesla het. Qua verbruik/range is de hyundai kona trouwens echt wel een topper, verbruikt niet meer dan een model 3 en dat voor een SUV.

                          Comment


                          • #33
                            Audi e-tron S Sportback: Quicker and better than a Model X?

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment

                            Working...
                            X