Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia - Facelift (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Opel Insignia GSi (2020) - Review

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Opel Insignia - AutoWeek Review

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Opel Insignia GSi

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          New Opel Insignia Sports Tourer GSI 2022 Test Drive POV

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Prachtige wagen zo'n Insignia.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              In de juiste configuratie, vind ik de break ook nog altijd een heel mooie auto.

              Comment


              • #27
                Zelfs de eerste generatie ziet er nog steeds goed uit in de juiste configuratie.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #28
                  Jammer genoeg is het motorenpallet ondertussen totaal verouderd, ook geen hybride beschikbaar.
                  Een doodgeboren kind dit, vrees ik.

                  Comment


                  • #29
                    Opel Insignia GSi (2022) Vernieuwd topmodel beter dan een SUV?

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Dat blijft toch een mooie auto, alleen spijtig van de motoren.
                      Als ze daar de blokken van PSA zoals in de 508 zouden gebruiken hadden we een mooie auto die weer helemaal met zijn tijd mee was.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #31
                        Alfa Romeo Giulia 2.0T Super - Opel Insignia GSi - Dubbeltest

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          BEGIN VAN HET EIND: OPEL INSIGNIA ALLEEN NOG MET DIESELMOTOREN

                          EIND VAN EEN TIJDPERK

                          De traditionele middenklasser heeft het moeilijk. SUV's duwen ze langzaam maar zeker uit het automobiele bestaan, met als gevolg dat Ford is gestopt met de Mondeo en Renault de Talisman uit het leveringsgamma heeft geknipt. De Opel Insignia houdt dapper vol, maar vanaf nu alleen nog met dieselmotoren.

                          De Opel Insignia kon je tot op heden bestellen met in 2020 pas geïntroduceerde 200 pk en 230 pk sterke 2.0 turbo-benzinemotoren én met 1.5 en 2.0 CDTI-diesels. De benzinemotoren zijn uit het Europese leveringsgamma verwijderd. Daarmee lijkt Opel langzaam maar zeker het eind in te luiden voor het in 2017 gepresenteerde model, het laatste van het merk dat nog onder de vleugels van voormalig moederbedrijf General Motors is ontwikkeld.

                          Opel legt aan AutoWeek uit dat het zijn modellengamma aan het stroomlijnen is en daarbij de focus legt op auto's met een lage CO2-uitstoot. De benzinemotoren zijn dus verdwenen en keren niet meer terug. Dat betekent dus ook dat direct het doek valt voor de Opel Insignia Grand Sport GSi met de 230-pk 2.0 benzinemotor.

                          Met de Insignia staat een hoop te gebeuren, maar het model blijft bestaan. De opvolger van de huidige tweede generatie Insignia wordt echter iets heel anders. In de eerste plaats wordt dat een EV, maar waarschijnlijk kiest Opel voor een heel andere carrosserievorm. Het ligt voor de hand dat de nieuwe Insignia geen traditionele liftback of stationwagen meer wordt, maar meer een Citroën C5 X-achtige. Ook de Insignia gaat dus waarschijnlijk de hoogte in. Leuk weetje: de Insignia heeft in de vorm van de Buick Regal ook een in China verkocht broertje dat geen liftback, maar een echte vierdeurs sedan is. In de Verenigde Staten is de Buick Regal - evenals de Tour X-versie van de Sports Tourer - al even niet meer leverbaar. Hiernaast bestond de Insignia als Holden Commodore in Australië, maar dat merk heeft in 2020 al de aftocht geblazen.

                          Bron: Autoweek




















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Altijd een mooie auto gevonden, maar was al een doodgeboren kind bij zijn lancering, met dat rare motorenpallet.

                            Comment


                            • #34
                              Dit jaar nog einde productie voor deze Insignia. Spijtig, was een knappe auto maar ze moeten helaas allemaal een SUV hebben

                              https://de.motor1.com/news/598839/op...de-produktion/
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                DOEK VALT DIT JAAR VOOR OPEL INSIGNIA

                                OP NAAR DE VOLGENDE FASE

                                Na zo'n veertien jaar is het binnenkort over en uit voor de Opel Insignia. Daarmee verdwijnt binnenkort de laatste Opel van de markt die nog een echt General Motors-product is.

                                Het Duitse Automobilwoche schrijft dat Opel dit jaar stopt met het produceren van de Insignia. Een woordvoerder van Stellantis zou dit hebben bevestigd. De huidige tweede generatie Insignia, die Opel in Rüsselsheim produceert, is de laatste auto van het merk die nog volledig onder de vleugels van General Motors is ontwikkeld. In tegenstelling tot zijn op het CMP- of EMP2-platform staande broertjes en zusjes maakt de Insignia gebruik van GM's E2XX-basis, een platform dat ook nog eens ongeschikt is voor elektrificatie.


                                De Insignia Concept uit 2003 waarmee het begon.

                                In 2003 blikte Opel met de Insignia Concept al vooruit op het design van de eerste generatie Opel Insignia, die zijn publieksdebuut als Vauxhall beleefde tijdens de British International Motor Show. Met de Insignia, verkrijgbaar als sedan, hatchback en als Sports Tourer, verving Opel in één klap twee modellen: de Vectra en de daarvan afgeleide grotere Signum. Er kwam onder meer een heftige OPC-variant van en de Sports Tourer werd als Country Tourer volgehangen met cross-elementen. In 2013 ging de eerste generatie Insignia onder het mes. Tijdens die bijpuntsessie kreeg de Insignia niet alleen een andere voorkant maar ook een aangepaste achterzijde aangemeten. De eerste Insignia ging in Chili als Chevrolet Vectra door het leven en werd, behalve door Vauxhall, ook door Holden en Buick verkocht als achtereenvolgens Insignia en Regal.


                                Opel Insignia Sport Tourer

                                De tweede en huidige generatie Insignia verscheen in 2017 ten tonele. Op de Europese markt verdween de sedan, al was die elders in de wereld wél leverbaar. De hatchback ging voortaan als Grand Sport door het leven, de stationwagon heette nu Sports Tourer. Die laatste kreeg weer een opgeruigde Country Tourer naast zich. Opel leverde geen knalharde OPC-versie van de tweede generatie Insignia, wel bestond er een GSi. Die werd kortstondig geleverd met een 260 pk sterke 2.0, maar keerde later terug met een 230 pk variant van een nieuwe 2.0. In 2019 werd de Insignia gefacelift. Net als de eerste Insignia werd ook de tweede generatie van het model verkocht als Vauxhall Insignia en Buick Regal. In Australië werd hij omgedoopt tot Commodore. Opel is onlangs al gestart met het uitkleden van het Insignia-gamma. De Insignia is al niet meer te configureren op de Nederlandse website en daarmee is het definitieve afscheid nabij.

                                Komt Opel op termijn met een opvolger van de Insignia? Zeer zeker, al gaf Opel in 2021 aan dat dit een heel andersoortig model wordt. Reken wellicht op een Citroën C5 X-achtige met in ieder geval een elektrische aandrijflijn. Vanaf 2028 verkoopt Opel naar eigen zeggen alleen nog elektrische auto's.

                                Bron: Autoweek


                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  ik ga er geen traan om laten.
                                  het was best een knappe wagen.
                                  maar toen ik een jaar of 10 geleden uitkeek voor een andere wagen had ik ook al snel door dat ik hem beter links liet liggen.
                                  hoog gewicht (niet gunstig voor verbruik), wat elektronische kwaaltjes, en weinig gegeerd op de tweedehandsmarkt. wellicht ook door de badge, opel heeft het nooit tot 'premium alternatief' weten te schoppen, zoals bv. volvo.

                                  Comment


                                  • #37
                                    7 Fakten zum Aus des Opel Insignia: Ein Abschied für immer?

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment

                                    Working...
                                    X