Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA-klasse (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Mercedes-Benz GLA vs. BMW X1

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Mercedes-Benz GLA vs. BMW X1

      Zo'n GLA in basistrim ziet er wel niet zo goed uit...
      Die heeft toch ook een amg pakketje ofzo nodig

      Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
        Zo'n GLA in basistrim ziet er wel niet zo goed uit...
        Die heeft toch ook een amg pakketje ofzo nodig
        Dat heeft tegenwoordig bijna elke Benz in basistrim nodig en al zeker de A-klasse en al zijn variëteiten.

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Audi Q3 vs Mercedes GLA

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #65
            Uit Amerikaans oogpunt

            2021 Mercedes-Benz GLA Review ― Is the Smallest Mercedes SUV a Good Buy?


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #66
              In real life gezien in mechelen. Waa knder de indruk. Was groter dan gedacht. Net een kleinere glc

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                In real life gezien in mechelen. Waa knder de indruk. Was groter dan gedacht. Net een kleinere glc
                Prachtig idd, heb in Duitsland en Polen al een paar mooi uitgedoste gezien. Gisteren dan eindelijk mijn eerste hier, een simpel wit exemplaar.





                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #69
                    Testje: MERCEDES-BENZ GLA 200

                    Mercedes-Benz heeft een kakelverse GLA de wereld in gestuurd. Anders dan zijn voorganger is dit echt een eigen model, maar de wereld is dan ook aardig veranderd. Wij willen wel eens ontdekken of de nieuwe GLA die wereld aankan.


                    We kunnen het ons nu bijna niet meer voorstellen, maar in 2013 was het nog de gewoonste zaak van de wereld dat je een uitgebreid hallencomplex vulde met de nieuwste auto’s, om daar vervolgens honderdduizenden enthousiastelingen schouder aan schouder tussendoor en omheen te laten lopen. Met weemoed denken we terug aan de IAA van dat jaar, toen de internationale beurs van Duitsland nog in Frankfurt werd gehouden. Op de stand van Mercedes-Benz was het grootste nieuws de GLA, een cross-over op basis van de A-klasse. Je zou kunnen stellen, en dat deden wij dan ook, dat Mercedes zich er een beetje gemakkelijk vanaf maakte, maar daarbij moet je je wel realiseren dat cross-overs toen weliswaar in opkomst waren, maar nog lang niet zo booming waren als nu. Anno 2020, zo ongeveer de maximale houdbaarheidsdatum van die GLA van de eerste generatie, is de wereld drastisch veranderd. Het concurrentieveld is groter en heviger geworden en daarom bedacht Mercedes een volwaardige cross-over om de eerste GLA af te lossen. Vandaar dat bij deze generatiewisseling, anders dan meestal het geval is, het verschil onmiddellijk, bij de eerste oogopslag opvalt. De nieuwe GLA is duidelijk hoger, ondanks de rankere indruk die hij maakt dankzij een slim spel met de lijnen van de zijruiten. Ook de hoge neus en de meer verticale achtersteven maken de tweede GLA veel meer cross-over dan zijn voorganger was.



                    Belevingswerelden

                    Nog veel meer nieuws biedt het interieur van de nieuwe GLA, want net als bij de hoger gepositioneerde modellen heeft de A-klasse, en dus nu ook de GLA, dat enorme scherm, dat twee derde van de breedte van het dashboard beslaat. Behalve dat het er prachtig en hightech uitziet, biedt het ook bergen aan informatie, plus de mogelijkheid alles naar smaak in te delen. Dat doe je door uit allerlei ‘belevingswerelden’ te kiezen. Helaas is de bediening van al dat moois wat minder geslaagd. Idealiter doe je alles met stemcommando’s, maar dat levert nogal eens wat misverstanden op tussen mens en machine. Zekerder is het aanraakpaneeltje tussen de stoelen, maar dat vergt de nodige behendigheid en aandacht, die je beter op de weg kunt richten.

                    Hoewel hij korter is dan zijn voorganger, is de wielbasis van de nieuwe GLA drie centimeter langer en dat betekent veel goeds voor de interieurruimte. Achterin is de hoofdruimte een tikje gekrompen, maar er zit genoeg speling in om het nog steeds ruim voldoende te noemen. De beenruimte is zelfs tamelijk riant, des te meer doordat er veel ruimte is onder de voorstoelen, waardoor je bijna met gestrekte benen kunt zitten. Bovendien kun je de hoek van de rugleuning verstellen en tegen bijbetaling is ook de bank in de rijrichting te verschuiven. Ook voorin zit je goed in deze Benz, met een prima zicht rondom. De kofferruimte is met 435 liter (uit te breiden tot 1.430 liter) prima.



                    Doorgeschoten

                    Uiterlijk is de nieuwe GLA een echte cross-over geworden. Dat gaat ook op voor het rijgedrag, al bedoelen we dat iets minder complimenteus. De GLA neigt duidelijk naar comfort en daarin is Mercedes-Benz wellicht net te veel doorgeschoten, waardoor hij vooral bij stevig sturen een wat deinerig karakter heeft. Dat hij ‘slechts’ op 17 inch staat, zal daar voor een deel debet aan zijn, net als aan het feit dat de GLA wat over zijn neus naar buiten neigt in snelle bochten. De besturing is ook aan de lichte kant en biedt niet zo veel beleving. De keerzijde van deze medaille, dat zal weinigen verbazen, is dat de GLA bij rustig gebruik heerlijk comfortabel is. Zeker op glad wegdek, maar ook die onuitstaanbare verkeersdrempels weet hij bovengemiddeld goed te trotseren. De motor houdt zich goed op de achtergrond; alleen wanneer je het uiterste van hem vergt, komt het wat rauwe geluid van de bescheiden 1,3-liter machine wat al te nadrukkelijk naar boven. Bij weinig belasting worden twee cilinders uitgeschakeld, maar dat moet je maar net weten, want merken doe je het amper. De zeventraps automaat doet zijn werk eveneens bijna ongemerkt, jammer is alleen dat hij bij de omschakeling van D naar R nogal wat bedenktijd nodig heeft. Geen dealbreaker misschien, maar bij manoeuvreren irriteert dat.


                    SPECIFICATIES

                    Brandstof benzine
                    Motor 4-cil. in lijn
                    Cilinderinhoud 1.332 cc
                    Maximaal vermogen 120 kW / 163 pk bij 5.500 tpm
                    Maximaal koppel 250 Nm bij 1.620 tpm
                    Inhoud brandstoftank 43 l
                    Lengte / breedte / hoogte 4.410 mm / 1.834 mm / 1.611 mm
                    Wielbasis 2.729 mm
                    Massa leeg 1.385 kg
                    Laadvermogen 625 kg
                    Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.800 kg / 740 kg
                    Banden 215/65R17
                    Topsnelheid 210 km/h
                    Acceleratie 0-100 km/h 9,0 s (fabrieksopgave: 8,7 s)
                    Acceleratie 50-80 km/h in D 3,0 s
                    Acceleratie 80-120 km/h in D 5,9s
                    Brandstofverbruik 8,0 l/100km (fabrieksopgave: 5,6 l/100km)
                    CO2-uitstoot (WLTP) 153 g/km
                    EINDOORDEEL

                    4/5
                    De nieuwe Mercedes-Benz GLA doet het op het gebied van ruimte en praktisch gebruiksgemak wat beter dan zijn concurrenten, maar zijn rijeigenschappen stellen wat teleur. Dat doet hij allerminst met zijn interieur, dat naast veel ruimte ook nog eens een erg luxe gevoel geeft, dankzij het uit de S-klasse omlaag gedruppelde scherm.






                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70
                      43L brandstoftankje.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        43L brandstoftankje.
                        Ik rijd daar 800 km mee
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #72
                          Mercedes-Benz GLA 250e Progressive PHEV - Test

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Mercedes GLA 220d: meer ruimte en comfort dan zijn voorganger? - Test

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              2021 Mercedes GLA in-depth review - is Merc’s smallest SUV finally the real deal?

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                TEST: Mercedes-Benz GLA 250 e: Ontspannen van A naar B

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #76
                                  2022 Mercedes-Benz A-Class vs GLA, which should be your first Mercedes?

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment

                                  Working...
                                  X