Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mg zs ev

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mg zs ev

Voor deze wagen is kennelijk nog geen draadje.
    In Nederland al even te koop, komt nu ook naar België

https://www.autogids.be/autonieuws/m...8d643ea17.html

MG is terug. De Chinese constructeur met Britse roots is de grote verrassing op het Autosalon van Brussel 2020. En ze brengen de MG ZS EV mee, een compacte SUV met een volledig elektrische aandrijflijn. De elektromodule combineert een systeemvermogen van 143 pk met een batterijcapaciteit van 44,5 kWh, goed voor een WLTP-autonomie van 263 kilometer. Dankzij de snellaadfunctie kan je 80% van de batterij opladen in 40 minuten tijd. Thuis reken je best op een kleine 8 uur op je lege accu's weer volledig vol te laden.

De prijs!

Die MG ZS EV is niet alleen te bekijken op de Brussels Motor Show, want je kan de 100% elektrische cross-over meteen kopen. En dat vanaf 30.985 euro. Invoerder Alcomotive biedt twee versies aan: de Comfort en de Luxury. Op korte tot middellange termijn komt MG met meer modellen naar de Belgische markt. Die zullen verdeeld worden via een beperkt aantal nog te benoemen Brand Stores. Het elektrische merk zou ook sterk inzetten op de online verkoop van hun modellen. Opgepast: buiten de naam en de badge heeft de constructeur nog weinig gemeen met Morris Garages, dat in 2005 in Chinese handen ging nadat moederbedrijf Rover failliet ging.

Alcomotive

Alcomotive is geen groentje, want de Belgische groep heeft een heleboel ervaring met het verdelen van Aziatische merken. In de portefeuille zitten er 11, waaronder 5 autoconstructeurs (Hyundai, Suzuki, SsangYong, Maxus en Isuzu) en 6 tweewielfabrikanten (Peugeot Scooters, Suzuki, Benelli, SYM, Derbi en Askoll). MG wordt het twaalfde merk. Recent sloot Alcomotive een deal met Maxus, dat net zoals MG een onderdeel is van de Shanghai Automotive Industry Corporation. Op de Chinese thuismarkt mag SAIC zich de belangrijkste spelers noemen, wereldwijd klommen ze intussen op tot een zevende plaats met een jaarlijke verkoop van dik 7 miljoen voertuigen.
    Last edited by Chris_147; 23/12/2019, 11:41.

In de AutoVisie van oktober staat een korte test:

De auto blinkt nergens in uit, maar zit wel goed en degelijk in elkaar is financieel erg aantrekkelijk. Het grote publiek dat betaalbaar een elektrische auto wil rijden, wordt op z'n wenken bediend.
    Eindoordeel:
    De MG ZS EV is een absolute prijsbreker in de EV-markt. Volledige gezinsauto met één groot nadeel: de beperkte actieradius
    262 km volgens WLTP

Comment

Voor de veiligheid moet je hem niet laten staan: 5 sterren in de EuroNCAP test.
      Officiële rapport: pdf.

Voor sommigen wellicht een verrassing, maar ook de MG ZS EV gaat met vijf sterren op huis aan. Het is echter geen rigoureuze overwinning, want op het gebied van voetgangersveiligheid is nog werk aan de winkel met een scorepercentage van 64 procent. Ook de MG HS, die wij (nog) niet kennen, krijgt een vergelijkbare score van het instituut.

Comment

Ohja, idd! Ik had blijkbaar niet gezien dat die ook naar België kwam.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Kan best een heel goeie auto zijn maar zo spijtig van de MG pedigree die nu helemaal verdwenen is en ingeruild voor een Aziatisch 13-in-een-dozijn ontwerp.
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Misschien dat deze MG coupé die er mogelijk aankomt in 2021 je wel kan interesseren:

Mij in ieder geval wel!

Comment

Op het eerste zicht niet slecht maar ik ga er toch eens eerst rustig over denken.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Ik heb deze een jaar of 2 geleden al eens ingepakt zien rondrijden in Wilrijk (prototype).

Qua interieur krijg ik een groot Dacia Duster gevoel (vorige generatie) en van buiten is hij ook niet echt spannend en vernieuwend. Wel een mooie prijs voor een ev maar een te kleine actieradius.
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Te klein is relatief he.
                        262 km theoretisch, dus toch wel zeker 200km bij goed weer, 150km in de winter is voor 90% van de gebruikers voldoende om naar en van het werk te rijden.
                        Dus als 2e auto voldoet deze qua bereik voor veel personen.

Als je op het werk ook nog kan opladen is het nog beter.
                        Inderdaad als enige wagen vind ik 262km ook wat weinig.

Comment

Brussel:

MG incarneert – dankzij Chinese ondernemers – en staat op het Autosalon met een zuiver elektrische (en degelijke!) MG ZS crossover.

Daar waar MG vroeger garant stond voor compacte Britse scheurijzers is de merknaam anno 2020 verkocht aan een Chinese (wereld)speler die met de ZS EV zijn eerste Europese stapjes zet. Het Autosalon van Brussel was dan ook de perfecte aangelegenheid om het nieuwe verhaal te presteren aan het grote publiek. De MG ZS oogt fris, voelt solide aan en biedt de nodige binnen/bagageruimte, in de NCAP crashtest behaalde hij zowaar de maximumscore en mag zich daardoor “veilig” noemen!

Onder de “motor”kap ligt een 143 pk sterke elektromotor die met een 44,5 kWh sterke batterij tot 263 km ver geraakt.

De MG ZS EV is er vanaf 31.000 euro!

Comment

Comment

Wat jammer eigenlijk dat zo'n iconische badge hiervoor gebruikt moet worden.

Niks tegen Chinese auto's verder als ze goed genoeg zijn, maar met MG hadden ze toch wel iets sexier mogen doen IMO

Comment

Deze modellen zouden blijkbaar ferme roestproblemen hebben. Even Googelen levert al vele posts en foto's op.

Comment

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Met of zonder roest, wel een heerlijke reclame, haha :-D

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

Comment

ooit was een MG ZS een compacte sedan met dubbele driehoeken vooraan en multilink achter (een van de weinige in die klasse) met leuke motoren....nu is het te heet gewassen SUV zonder echte motor....erg erg erg
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                        X