Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Megane - Facelift (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenDat blok is vooral een tegenvaller.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenHoedat? 160pk ni voldoende?
1.6 met 90pk is wat poverkes.
Wetende dat de een 1.6T met 160pk hebben, daar een elektro blok op en je hebt 230pk en waarschijnlijk nog zuiniger.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenNieuwe megane staat in de belgische CC
39K voor de plugin hybrid met alle toeters en bellen, ik vind dat precies nog meevallen
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenHet atmosferisch gedeelte is een misser.
1.6 met 90pk is wat poverkes.
Wetende dat de een 1.6T met 160pk hebben, daar een elektro blok op en je hebt 230pk en waarschijnlijk nog zuiniger.
Dan ben je mss beter af door 5K bij te leggen en een Golf GTE 245 te kopen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik begrijp totaal niet waarop ze bij Renault niet wat langer nagedacht hebben voordat ze zo een beslissing genomen hebben ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Dan zou ik die uitleg toch wel eens willen horen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenHoedat? 160pk ni voldoende?
Zou idd 160pk moeten hebben maar ik heb ze nog niet gevonden alleszins.
Comment
-
Megane Sedan 2021:
The New Renault MÉGANE Sedan adopts a more elegant and refined style. The interior is modernised with 10.2-inch dashboard and 9.3-inch vertical screens integrating the Renault EASY LINK connected multimedia system. Equipped with the latest technologies, it integrates new driving aids for greater serenity and the efficient 1.0 TCe petrol engine. The New Renault MÉGANE Sedan is part of the renewal of the MEGANE family. A real success in Turkey, where it is manufactured, the car will be sold in almost thirty countries from the beginning of 2021. The New Mégane Sedan offers a wider range of engines, adapted to the many different customer uses, and compatible with the new regulations set by the Euro 6D FULL standard: In petrol, it offers the all-new 1.0 TCe direct-injection engine in an efficient 115 hp version (with manual transmission) optimised to reduce fuel consumption and CO2 emissions. The 1.3 TCe engine, equipped with a particulate filter, also remains available in a 140 hp version (with 6-speed manual gearbox and 7-speed EDC double-clutch automatic transmission. In diesel, the 1.5 Blue dCi engine is available in 115 hp version (with 6-speed manual gearbox and 7-speed EDC double-clutch automatic transmission).Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Ik heb deze week een testrit met de E-tech megane.
Edit: had de Seat ook al es overwogen, wegens groter batterijpakket en nog meer pk. ev range is dan weer gelijkaardig.
Wat me naar Renault toe toetrekt is de look & afwerking. Ik vind de gebruikte materialen in de fransman toch wel een tikkie beter dan het VAG plastiek. (sorry Namaz )
Ook bepaalde functies ga ik hard missen (snelheidsbegrenzer bv, dat gebruik ik elke dag op de Espace, weet niet of ik nog zonder zou kunnen)
Last edited by Tomski; 17/08/2021, 11:33.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenIk heb deze week een testrit met de E-tech megane.
Edit: had de Seat ook al es overwogen, wegens groter batterijpakket en nog meer pk. ev range is dan weer gelijkaardig.
Wat me naar Renault toe toetrekt is de look & afwerking. Ik vind de gebruikte materialen in de fransman toch wel een tikkie beter dan het VAG plastiek. (sorry Namaz )
Ook bepaalde functies ga ik hard missen (snelheidsbegrenzer bv, dat gebruik ik elke dag op de Espace, weet niet of ik nog zonder zou kunnen)Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ga je de Espace vervangen?
Fiscale tussenstap tot er ooit een volwaardige EV vervanger is voor de Espace.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Ik versta soms de optiepolitiek van Renault niet.
Op de Megane Grandtour Intens kan je bv geen file assistent krijgen, maar wel een verwarmd stuurwiel. Op de RS line uitvoering kan je dan wel de assistent krijgen in een pack, maar dan geen verwarmd stuurwiel meer Die 2 zijn blijkbaar niet te combineren.
Als je dan de Megane berline wil, dan kan je geen verwarmd stuurwiel krijgen én ook geen file assistent. Want als je geen break neemt mag je geen comfort hebben in de file2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Dat is niks nieuw he, toen ik mijn Megane GT kocht kon je daarop geen dodehoek waarschuwing (dat lampje in de spiegel) krijgen. Was volgens de uitleg om een of andere reden niet combineerbaar met de GT, want andere uitvoeringen hadden het wel.
Tot enkele maanden later het ineens wel ook op de GT mogelijk was.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Nu ja, verwarmd stuurwiel is niet echt een must voor mij, de plugin hybride zou (zeg wel zou, heb nog nergens een review gezien) een voorverwarming hebben als hij ingeplugd is. Dus in de winter mag hij buiten slapen dan, ik laad niet graag auto's op in een afgesloten garage. Als ik dan kan vertrekken met een verwarmd interieur dan zal ik niet gauw een stuurverwarming opzetten.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Al mijn vooroordelen in 1 klap weg
Net testritje gedaan. Een uurke rondgebold in de verschillende modi op trajecten die ik dagelijks doe zodat ik kan vergelijken.
Traag? van geen kanten, voor dagelijks verkeer is dit een heel vlot autoke. Door de electrische ondersteuning in de hybrid modus schiet ie dus meteen uit de startblokken, waar mijn Espace wat op toeren moet komen om vooruit te schieten. Naar mijn gevoel dus al vlotter dan de bus die toch ook geen slak is met zijn 200pk. Op papier zou de Megane bijna 2 seconden trager moeten zijn op de spurt naar 100 maar gevoelsmatig merk je daar absoluut niks van.
In "pure" modus ga je dan naar full EV. Fluisterstil, boterzacht, niks van schakelmomenten of iets dergelijks. Wel iets minder vlot dan de My Sense of Sport modus, maar die modus is dus wel bedoeld voor stadsrijden (Pas op, het is nog altijd niet traag of enerverend te noemen, de punch is gewoon iets minder aanwezig, maar nog altijd meer dan vlot genoeg 0-50). We zijn eventjes los door Aalst gereden om het nieuwe circulatieplan es te gaan checken, dacht eerst dat ik nooit meer uit het centrum ging geraken met hun omleidingen Maar wel zalig om het electrisch te kunnen houden en one pedal drivingin in de B modus van de automaat.
Daarna effe tot in Mere gereden en daar de snelweg op richting Brussel. In My Sense modus (full hybrid) met EV save aan (zou tot 40% batterij opladen en vasthouden voor later gebruik) Niks storend van motorlawaai of iets dergelijk, heel aangenaam afgewerkt qua geluidsisolatie. Top) In Affligem hebben we ons gedraaid en zijn we in Full EV mode terug naar Aalst gereden. 110 per uur tussen het verkeer en voorspelde range was vrij accuraat.
Enige minpuntje dat ik gevonden heb: de sportmodus, dat kunstmatige motorgeluid, véél te luid, veel te storend aanwezig als je plankgas geeft. In mijn Espace kan je dat afzetten, hier heb ik het niet direct gevonden op die Easylink hoe uit te schakelen (en moet uitschakelbaar zijn want in My Sense modus was het extra motorgeluid niet aanwezig.)
Een zware kanshebber als volgende firmawagen voor mij. Voor eind 2022 moet er beslist worden (tot dan zijn de plugin hybrids nog aan 100% in te schrijven, vanaf 2023 zouden ze jaarlijks dalen en in 2025 verplicht naar full EV)
Héle dikke kans dus dat er volgend jaar zo een megane grandtour phev op de oprit staat te blinken naast de Espace.
Waar overtroeft ie de Espace? toch wel het chassis. Overduidelijk de sportievere telg van de familie Renault. En dit was dan nog geen RS-Line.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
Comment