Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cadillac Escalade (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Cadillac Escalade (2020)

    GROOT, GROTER, ESCALADE

    DÍT IS DE NIEUWE CADILLAC ESCALADE

    Cadillac heeft een ongetwijfeld immens doek getrokken van de hagelnieuwe vijfde generatie van zijn grootste SUV: de Escalade.

    De Escalade is een begrip in autoland. De auto die zijn leven in 1998 begon als gerebadgete GMC Yukon (Denali) werd in 2002 in zijn bekendste vorm gegoten. Die tweede generatie van de opulente SUV speelde menigmaal een hoofdrol in rapvideo's, maar dat imago heeft de kolos tot op heden niet genekt. Sterker nog, we zijn al toe aan de vijfde generatie! Die volledig nieuwe Escalade doet wat voorkomen overigens niet onder voor zijn voorganger, ook de jongste incarnatie van de Escalade valt nog altijd te bestempelen als 'opzichtig'. Het gros van zijn techniek deelt de nieuwe Escalade met de Tahoe en GMC Yukon.

    Cadillac's nieuwe opper-SUV vertoont echter wel duidelijke familietrekken met niet lang geleden onthulde SUV"s als de XT6. Dat betekent dat ook de Escalade een brede grille krijgt die aan weerszijden wordt geflankeerd door twee vrij platte koplampunits. Op de hoeken van de bumper vinden we verticaal georiënteerde ledverlichting. Standaard staat de Escalade op niet bepaald ingetogen 22-inch lichtmetaal. Nieuw is de Sport-uitvoering, een variant die het chroomwerk laat voor wat het is en kiest voor donkere accenten.

    In het interieur monteert Cadillac onder meer een gebogen 4K OLED-display. Cadillac roept trots dat er zich in totaal '38 inch diameter' display in de auto schuilhoudt. Het scherm is echter wel opgeknipt in diverse delen. Er is een 14,2-inch groot instrumentarium, een bijna 17-inch groot infotainmentscherm en een 7,2-inch groot display dat zich ter linkerzijde van het stuurwiel bevindt. De bagageruimte áchter de derde zitrij heeft een inhoud van 722 liter. Gooi je de tweede en derde zitrij plat, dan kun je 3.089 liter aan materiaal meebrengen. Vind je dit te klein? Geen probleem, opnieuw is er een nóg langere Escalade: de ESV. Deze is 40,4 centimeter langer dan de basisversie en biedt onder meer extra beenruimte voor de passagiers op de derde zitrij. Magnetic Ride Control en adaptieve luchtvering, niet standaard, moet garant staan voor een comfortabele reiservaring.

    De nieuwe Escalade deelt zijn technische basis met de vorig jaar gepresenteerde nieuwe Suburban van Chevrolet. Het huidige model werd in 2013 gepresenteerd en was alleen te krijgen met een 6,2-liter V8. Die achtcilinder keert terug en levert 426 pk en 623 Nm koppel. Groter nieuws: de Escalade is te krijgen met een 3,0-liter grote diesel, een zescilinder die 281 pk en 623 Nm opwekt.

    Natuurlijk is de Escalade volgestopt met leer, USB-aansluitingen en fraaie materialen. Op gadgetvlak profiteert de auto onder meer van Cadillac's Super Cruise-systeem waarmee de SUV op de snelweg in theorie autonoom zijn weg kan vinden.

    Bron: Autoweek























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Stijlbreuk aan de front, I like it.

      Comment


      • #4
        Zo'n foute machine, maar ik zou er zooooo graag eentje rijden

        Doe meteen die witte maar van hierboven.

        Comment


        • #5
          De mooiste SUV die er bestaat. Model na model

          Comment


          • #6
            Ik ga verhuizen naar de USA, daar kan men tenminste nog met iets deftig rijden.
            Hier is het volledig om zeep

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
              Ik ga verhuizen naar de USA, daar kan men tenminste nog met iets deftig rijden.
              Hier is het volledig om zeep
              Ik wens u veel succes. Laat het weten hoe het immigratieproces is gegaan Tenzij ge $1,5 miljoen teveel hebt liggen of de Green Card lotery wint, is het traject niet zo heel simpel.

              Maar hier kunt ge daar ook mee rijden, alhoewel de wegen daar beter zijn uitgerust voor zulke wagens.

              Comment


              • #8
                Vorig jaar, heb ik in Warshau of all places, zo eens eentje een burnout zien doen.

                Big smile on my face ;-)

                Aan power ontbrak het dat beestje duidelijk niet.

                Comment


                • #9






                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Zo kwam ik eens iemand op een US forum tegen die daar nu ondertussen al 35 jaar woont en altijd in auto's gedaan heeft, zowel in BE als in de USA, dat Escalades vooral voor 'the blacks' zijn en de gewone amerikanen met de veel goedkopere Chevrolet rijden.
                      Last edited by ; 05/02/2020, 16:46.

                      Comment


                      • #12
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Helemaal mijn type auto. Groot en lomp
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Zo kwam ik eens iemand op een US forum tegen die daar nu ondertussen al 35 jaar woont en altijd in auto's gedaan heeft, zowel in BE als in de USA, dat Escalades vooral voor 'the blacks' zijn en de gewone amerikanen met de veel goedkopere Chevrolet rijden.
                            Ik heb de Chevrolet Avalanche altijd een prachtige wagen gevonden, spijtig genoeg maken ze die niet meer.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #15
                              Voorbije vakantie getwijfeld tussen de expedition en de Escalade. Waren beiden even groot.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #16
                                't Is groot.
                                Daar is echt alles mee gezegd.

                                Dat frontaal oppervlak. Die overhang achteraan.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment


                                • #17
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik wil een zwarte met het diesel blok

                                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Moest ik louter objectief kiezen, ook de diesel.... maar om echt los te gaan, verdient deze auto toch een lekkere gorgel V8.
                                      Dus doe die toch maar.

                                      Comment


                                      • #20
                                        De meeste die hier zoiets kopen leggen dat op gas he.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment

                                        Working...
                                        X