OPVALLENDE NEUS
CITROËN C3 GEFACELIFT
Citroën stuurt de gefacelifte C3 de wereld in. Het nieuwe front eist de meeste aandacht op. Voordat aankomende zomer losbarst, staat de auto bij de dealers.
De huidige C3 is een kleine vier jaar oud en daarmee is het volgens de Fransen de hoogste tijd om de auto door midden te zagen en hier en daar te vernieuwen. De grootste wijzigingen van de facelift zijn aan het front van de auto te vinden. Daar heeft Citroën een nieuwe grille ontworpen. Bij de pre-facelift lopen de verchroomde strips vanuit het centrale logo uit naar de boven- en onderkant van de bovenste rij lampen. Nu maakt de onderste sierstrip een haakse bocht naar beneden richting de grotere koplampunits waarna hij halverwege abrupt stopt. Het geeft het front een eigenzinnig aanzicht. De koplampen worden verder van nieuwe led-techniek voorzien.
Ook Citroëns ondertussen bekende airbumps zijn gewijzigd. De oude indeling van meerdere kussentjes wordt vervangen voor drie grotere luchtbubbels. Binnenin krijgen de Advanced Comfort-stoelen een update voor nog meer comfort in de C3. Qua parkeerhulp kunnen bestuurders voortaan ook rekenen op (optionele) parkeersensoren aan de voorkant. De achterkant van de C3 wordt zonder noemenswaardige veranderingen voortgezet. De vernieuwde koets kan op 97 verschillende manieren worden geconfigureerd.
Van de huidige C3 zijn sinds de introductie in 2016 ruim 750.000 exemplaren verkocht. De verkoop moet rond juni 2020 op gang komen.
Bron: Autoweek
CITROËN C3 GEFACELIFT
Citroën stuurt de gefacelifte C3 de wereld in. Het nieuwe front eist de meeste aandacht op. Voordat aankomende zomer losbarst, staat de auto bij de dealers.
De huidige C3 is een kleine vier jaar oud en daarmee is het volgens de Fransen de hoogste tijd om de auto door midden te zagen en hier en daar te vernieuwen. De grootste wijzigingen van de facelift zijn aan het front van de auto te vinden. Daar heeft Citroën een nieuwe grille ontworpen. Bij de pre-facelift lopen de verchroomde strips vanuit het centrale logo uit naar de boven- en onderkant van de bovenste rij lampen. Nu maakt de onderste sierstrip een haakse bocht naar beneden richting de grotere koplampunits waarna hij halverwege abrupt stopt. Het geeft het front een eigenzinnig aanzicht. De koplampen worden verder van nieuwe led-techniek voorzien.
Ook Citroëns ondertussen bekende airbumps zijn gewijzigd. De oude indeling van meerdere kussentjes wordt vervangen voor drie grotere luchtbubbels. Binnenin krijgen de Advanced Comfort-stoelen een update voor nog meer comfort in de C3. Qua parkeerhulp kunnen bestuurders voortaan ook rekenen op (optionele) parkeersensoren aan de voorkant. De achterkant van de C3 wordt zonder noemenswaardige veranderingen voortgezet. De vernieuwde koets kan op 97 verschillende manieren worden geconfigureerd.
Van de huidige C3 zijn sinds de introductie in 2016 ruim 750.000 exemplaren verkocht. De verkoop moet rond juni 2020 op gang komen.
Bron: Autoweek
Comment