Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i20 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai i20 (2020)

    GELEKT: NIEUWE HYUNDAI I20 LAAT ZICH ZIEN

    Met de Salon van Genève op komst regent het de komende weken wereldprimeurs. Fabrikanten halen de grootste teasercampagnes uit de kast en zoals gewoonlijk lekt er hier en daar wel eens iets uit. Hyundai is het nieuwe slachtoffer, want het grootste nieuws van dat merk belandt nu al op het internet.

    Dankzij de scherpe blik van Carscoops.com valt de gloednieuwe i20 namelijk vanuit alle hoeken haarscherp te bewonderen. Zoals spyshots en heftige gelijnde schetsen al een beetje lieten doorschemeren, slaat Hyundai een geheel nieuwe weg in met zijn compacte hatchback. Beter gezegd: geen enkele lijn van de uitgaande i20 lijkt terug te keren in de nieuwe generatie. Neem de scherper gevormde neus, waar een nieuw getekende grille het front bepaalt. De flink scherper gevormde koplampen direct naast de grille geven de i20 een wat agressiever neusje.

    Vanaf de zijkant gezien loopt de kont wat abrupt en recht af. De C-stijl is dankzij het ver doorlopende derde ruitje relatief dun, wat uiteraard het zicht naar achteren ten goede moet komen. Aan de achterkant van de nieuwe i20 zien we dat de achterlichten aan één stuk door over de gehele achterkant lopen tot in het achterscherm. Grappig detail: de tankdop loopt in een vloeiende lijn vanuit de achterlichten door. Op de achterklep wordt verder - bij deze extra luxe versie in elk geval - veel met een contrasterende zwarte kleur gewerkt. De binnenkant van de nieuwe i20 blijft nog even geheim.

    Hyundai is één van de laatste merken in een lange lijst compacte nieuwkomers. De afgelopen tijd ontmoetten we namelijk al de nieuwe Polo, Ibiza, 208, Yaris en Corsa. Het is dan ook een druk nieuw speelveld waarin de nieuwe i20 zich gaat begeven. Met het nieuwe, sportieve ontwerp weet Hyundai wellicht meer kopers te trekken. Het zou een welkome verandering zijn voor het merk, want terwijl de eerste generatie een groot succes behaalde, nam de populariteit van de auto steeds verder af.

    Bron: Autoweek











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    NU OOK MET MILD-HYBRIDTECHNIEK

    DÍT IS DE NIEUWE HYUNDAI I20

    Gisteren doken de eerste afbeeldingen van de nieuwe i20 te vroeg op en nu is het Hyundai zelf dat het digitale doek van zijn jongste model trekt.

    De laatste jaren is er een hoop gebeurd in het zogenoemde B-segment. Auto's als de Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio en Volkswagen Polo werden aan een geheel nieuwe generatie geholpen en ook Hyundai's i20 ondergaat nu een verjongingskuur. In Genève staat de geheel nieuwe derde generatie i20, een auto die nu - na een eerste lekkage - zijn digitale werelddebuut maakt.

    Hyundai giet steeds vaker een opvallend scherp gekruide designsaus over zijn nieuwe modellen. Auto's als de nieuwe Sonata en de nieuwe Santa Fe zijn aandachtstrekkers en ook de hier niet leverbare ix25 en Avante kenmerken zich met hun opvallende voorkomen. Hyundai doopt de gebruikte designtaal 'Sensuous Sportiness' en het is die huisstijl waar ook de i20 nu van profiteert. De i20 heeft een opvallend gevormde C-stijl, scherp gelijnde koplampen en een brede grille waar de koplampen op aansluiten. Aan de achterzijde worden de verlichtingsunits aan elkaar verbonden door een reflecterende strip en ook de achterspoiler springt hier in het oog. De i20 is 2,4 centimeter lager, 3 centimeter breder en - opvallend bij een generatiewissel - 0,5 centimeter korter dan het huidige exemplaar. De wielbasis neemt met 1 centimeter toe. De afstand tussen de wielen bedraagt nu 2,58 meter en de wagenlengte komt uit op 4,04 meter. Interessant hierbij: de bagageruimte neemt met 25 liter toe tot 351 liter.

    Echte foto's van het interieur toont Hyundai nog niet. Wél geven de Koreanen een schets vrij waarmee al weggegeven wordt wat het nieuwe binnenste gaat brengen. Over de gehele breedte van het dashboard zijn verticale lijnen aangebracht die de suggestie moeten wekken dat het gehele dashboard een uitstroomopening is van het ventilatiesysteem. De lijnen worden doorgezet in de deurpanelen. Hyundai maakt melding van een interieur waarbij het digitale instrumentarium min of meer aansluit op het infotainmentscherm. Beide displays hebben een diameter van 10,25 inch. Er zijn drie kleurstellingen voor het binnenste beschikbaar: Black Mono, Black & Gray en Black Mono & Yellow Green. Het infotainmentsysteem kan overweg met zaken als Apple CarPlay en Android Auto.

    Natuurlijk maakt de i20 ook stappen op veiligheidsgebied. Zo zijn Forward Collision-Avoidance Assist en Smart Cruise Control, adaptieve cruise control die in verbinding staat met onder meer je navigatie, nu op de Koreaan leverbaar. Andere beschikbare systemen: Lane Following Assist (dat de i20 binnen de lijntjes houdt) , Blind-spot Collision-avoidance Assist Warning en Rear Cross-Traffic Collision Assist. Andere fijne gadgets: in de middenconsole is - optioneel - een inductielader ondergebracht en Hyundai levert tegen bijbetaling een uitgebreid audiosysteem van Bose met zeven luidsprekers.

    Motoren

    Op de internationale motorenlijst staat onderaan een 84 pk en 118 Nm sterke turboloze 1.2 die gekoppeld is aan een handgeschakelde vijfbak. Een stap daarboven staat de bekende 100 pk en 172 Nm sterke 1.0 T-GDI die te koppelen valt aan een handgeschakelde zesbak en aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Deze 1.0 is er ook voor het eerst nu ook met 48v mild-hybridtechniek. De krachtigste motor is de 120 pk sterke variant van de 1.0 T-GDI, een driecilinder die in alle gevallen is voorzien van mild-hybridondersteuning. Ook deze 120 pk sterke variant is zowel met automaat als met handbak te krijgen. Opvallend: de handbak in de versies met mild-hybridtechniek aan boord is een nieuw exemplaar dat al van de motor wordt ontkoppeld zodra je als bestuurder het gaspedaal loslaat. Volgens Hyundai levert de mild-hybridtechniek een verbruikswinst op van 3 tot 4 procent ten opzichte van de motoren versies zonder.

    Welke motoren naar hier komen is samen met een introductiemoment én de prijslijst vooralsnog niet bekend.

    Net als de huidige generatie i20 rolt deze volledig nieuwe serie voor de Europese markt in het Turkse Izmit van de band.


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Ziet er goed uit, net als alles van de Hyundai-Kia groep tegenwoordig.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          edit.
          Last edited by Jocar; 11/03/2020, 11:28.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            ‘TO BE CONTINUED’

            HYUNDAI TEAST SPORTIEVE I20 N

            Met de ‘beurs’ achter ons zou je verwachten dat alle teasercampagnes ten einde zijn gekomen. Hyundai bewijst het tegendeel, want de sportieve N-versie van de i20 doemt in een video op.

            In de flitsende video laat de Oostenrijkse tak van Hyundai de nieuwe i20 zien. Van voren, van achteren; elke nieuwe hoek komt in een flits voorbij. Aangezien we die auto ondertussen kennen, is er weinig nieuws onder de zon, zou je zeggen! Niets blijkt echter minder waar, want aan het einde flitst het silhouet van de i20 N voorbij.

            Het is de eerste keer dat Hyundai een teken van leven van de auto geeft. Het recept lijkt duidelijk: de al sportievere i20 wordt een nog sportiever jasje aangetrokken. Op het eerste oog zien we nu een dikke spoiler, grotere sideskirts met een rood accent en dikkere bumpers rondom. De auto ligt ogenschijnlijk ook iets dichter op de weg en krijgt uiteraard een set sportieve lichtmetalen wielen. Over het vermogen wordt nog niets verteld. Voor de reguliere i20 is de 120 pk sterke 1.0 T-GDI de krachtigste motorisering. De i20 N krijgt uiteraard meer spierballen en neemt het dan op tegen auto's als de Volkswagen Polo GTI (200 pk) en de nieuwe Toyota GR Yaris (261 pk). Mik dus op een vergelijkbaar vermogen voor de i20 N.

            We hoeven naar verwachting niet al te lang op de i20 N te wachten.


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Lijkt wel héél erg op de Audi A1, maar dan in een leuker design ;-)

                Comment


                • #9
















                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Het voorbije weekend er een paar zien rijden in Duitsland. Moet zeggen, knap!

























                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Hyundai i20 (2020): Test

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            N-OPWARMER

                            NIEUWE HYUNDAI I20 NU OOK ALS N-LINE

                            De Hyundai i20 is nog kakelvers, maar toch breidt het merk het leveringsgamma van de compacte hatchback nu al uit met een nieuwe variant. Vanaf de lente van volgend jaar staat deze sportief uitgedoste i20 N-Line namelijk bij de dealers!

                            Wil je een sportief aangeklede Hyundai, maar hoef je niet direct een hitsige aandrijflijn? Dan zijn de N-Line-uitvoeringen wellicht interessant. Ook de i20 is er nu als N-Line, die er een stuk dikker uitziet dan zijn bravere broertjes en zusjes.

                            De i20 N-Line heeft een eigen snuit, compleet met een geblokte, zwarte grille met het patroon van een finishvlag. Een N-Line-embleem ontbreekt uiteraard niet. Lager op de neus heeft de i20 N-Line een bumper met zwarte accenten met onderin een grijze zwarte streep. Ook aan de achterzijde is hij net even stoerder. We zien centraal in de sportief gelijnde achterbumper een diehoekig mistachterlicht en rechts dubbele uitlaatpijpen. Ook zijn de lichtmetalen wielen die je op deze foto's ziet specifiek voor de i20 N-Line ontworpen. Hij is leverbaar in vier kleuren: Phantom Black, Aurora Grey, Polar White en Brass. Wie de i20 N-Line in het Polar White bestelt, kan ook optioneel met een zwart dak worden uitgerust. In het interieur monteert Hyundai sportstoelen met N-logo's en rode stiksels. Verder zien we een speciaal stuurwiel, aluminium pedalen en een met leer afgewerkte N-pookknop met rode details.


                            Motoren

                            De i20 N-Line is niet puur en alleen voorbehouden aan de voorlopig sterkste i20 met 100 pk sterke 1.0 T-GDI. Ook is de milder gemotoriseerde atmosferische 1.2 met 84 pk als N-Line verkrijgbaar. Deze motorversie heeft een handgeschakelde vijfbak. De 1.0 T-GDI, die uitgerust is met met mild-hybrid techniek, heeft standaard de handgeschakelde iMT-zesbak aan boord, die ontkoppelt zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat. De 1.0 is optioneel met een zeventraps automaat te bestellen.

                            Prijzen volgen in aanloop naar de marktintroductie. Smaakt deze sportief aangeklede i20 N-Line naar meer? Heb dan nog even geduld. Op termijn komt Hyundai namelijk met een volwaardige N-versie van de i20!













                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Hyundai i20 2021 1,0 T-GDI 120 hp DCT MHEV - FULL REVIEW


                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Heel knap, ik heb 'm in Duitsland al een paar keer irl gezien, mooier dan op foto.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Hyundai i20 N (2021)

                                  1.6T met 204pk















                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    KLEINER KNALLEN

                                    HYUNDAI I20 N OFFICIEEL

                                    Dit is de Hyundai i20 N. Het kleine broertje van de i30 N ziet er agressief uit en heeft op papier alvast alles in huis om de hoge verwachtingen waar te maken.

                                    De N-versie van de gloednieuwe Hyundai i20 heeft een 1.6 T-GDi die net als het exemplaar in de grotere Kia (Pro-)Ceed GT 204 pk levert. Daarmee heeft de kleine Koreaan 4 pk meer in huis dan de Ford Fiesta ST en Volkswagen Polo GTI. Het koppel komt uit op 275 Nm en jawel, de motor is altijd gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak.

                                    Wie die bak vaardig bedient, moet in 6,7 seconden van 0 naar 100 kunnen knallen. De top ligt op 230 km/h. Bij de snelle sprint wordt de bestuurder een handje geholpen door een heus launchcontrol-systeem, terwijl een rev matching-hulpje zorgt voor een sportieve portie tussengas.

                                    WRC

                                    Natuurlijk gaat het niet alleen om de prestaties in rechte lijn. Wat heet: het bochtengedrag is bij een auto als deze feitelijk veel belangrijker. De i30 N is een behoorlijk compromisloos scheurijzer, dus de verwachtingen voor de kleinere en lichtere i20 zijn hooggespannen.

                                    Hyundai doet er alvast alles aan om dat zo te houden, en legt zelf de vergelijking met de i20 WRC-rallyauto. Met 1.190 kg weegt de i20 N hetzelfde als die auto. Ten opzichte van een normale i20 zijn uiteraard het onderstel, de wielophanging, de remmen en de stuurinrichting aangepast. Optioneel is een mechanisch sperdifferentieel beschikbaar, zodat de aandrijfkrachten ook onder heftiger omstandigheden naar het juiste wiel gaan. Om de i20 zo goed mogelijk af te kunnen stemmen op je bui en/of die omstandigheden, zijn er vijf rijmodi: Normal, Eco, Sport, N en N Custom. Bij die laatste kan de bestuurder zelf kiezen welk onderdeel van de auto op welke stand staat.

                                    18-inch

                                    Aan de buitenzijde krijgt de i20 N een behandeling die goed vergelijkbaar is met de i30 N, inclusief de rode accenten en de Performance Blue-kleur van de introductie-auto. Natuurlijk zijn er ook andere kleuren te bestellen, maar de matgrijze 18-inch-wielen, het spoilerwerk, de grille en de donkere led-achterlichten horen er gewoon bij. Het Performance Blue komt ook terug in het interieur en is onder meer te vinden op de grote, opvallende knoppen waarmee de i20 zich in één handeling in de sportiefste stand laat tikken. Extra sportieve stoelen moeten ervoor zorgen dat de zitpositie in overeenstemming is met de uitstraling.

                                    Voorjaar

                                    Het is te hopen dat potentiële kopers van de snelste i20 wat geduld hebben, want de auto komt pas komend voorjaar op de markt. De prijzen volgen ongetwijfeld in de aanloop naar dat introductie-moment.

                                    i30, i20 'N' Veloster

                                    Hyundai trapte het sportieve N-label in 2017 af met de Hyundai i30 N. In Europa is de i20 N na die auto het tweede N-model, al verscheen de 275 pk sterke i30 N er ook als Fastback. In Noord-Amerika is er ook nog een Veloster N, maar daar hebben ze de i30 en i20 weer niet.


                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        I20N met sper bitte

                                        Comment

                                        Working...
                                        X