Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hyundai i30 (Fastback) (N) - Facelift - (2020)
Collapse
X
-
Mijn madam rijdt sinds september 2022 met eentje. Een 1.5i combi N-Line. 't Is een mild hybride... Ik heb 'm uit Duitsland geïmporteerd. Hij had 4700km toen zij ermee begon te rijden.
Ik heb voordien 2 maanden met een 1.4 turbo met 140PK gereden. Dat was een heel verschil qua rijbeleving. En reed mijn inziens een pak beter.
Voordelen van 't ding waar ze nu mee rijdt:- mooi afgewerkt; centraal scherm vind ik perfect en handig met bv. Waze
- ruimte binnenin (bewust ook de station genomen)
- ik vind 't een knappe verschijning in 't zwart & met die N-Line, groot verschil met niet N-line en een saaie grijze buitenkleur
- comfort is voor mij te min, er zitten 18-ers onder en dat voel je te fel, vrij springerig
- zetels vind ik precies mijn draai niet in. Vrij hard ook
- motor was veel meer mee te doen. Die 160PK's komen eigenlijk niet tot zijn recht. Je hebt nooit het idee/gevoel dat je met dat aantal PK's onderweg bent
- katalysator is vervangen geweest op 6000km onder de garantie. Niet meteen de Hyundai-kwaliteit die ik gewoon ben. Ondertussen 17k km op de teller.
IMG_9322.jpgIMG_9316.jpg
- Likes 2
Comment
-
HYUNDAI I30 KRIJGT SUBTIELE TWEEDE FACELIFT
OPGEFRIST EN STANDAARD RIJKER UITGERUST
De derde Hyundai i30 werd vier jaar geleden al eens stevig opgefrist, nu zorgt een subtielere facelift ervoor dat-ie nog wat langer mee kan. Tevens is de standaarduitrusting verbeterd.
De derde generatie van de Hyundai i30 is al redelijk op leeftijd, want hij verscheen in september 2016. Ruim drie jaar later, begin 2020, kreeg de i30 een facelift die hem flink moderner voor de dag deed komen. Intussen zijn we toch alweer dik vier jaar verder en schuift Hyundai opnieuw een vernieuwde i30 naar voren.
Deze keer zijn de vernieuwingen van een wat subtielere aard. Zo krijgt de Hyundai i30 onder meer een anders ingevulde grille, ook als N Line. Ook nieuw zijn de inzetstukken rond de mistlampen in de voorbumper en bij de N Line zien we nieuwe sideskirts. Aan de achterzijde zien we iets gewijzigde bumpers. Verder zijn er nieuwe 16-inch lichtmetalen wielen en nieuwe 18-inch exemplaren bij de N Line en is er de keuze uit zeven nieuwe carrosseriekleuren.
Hyundai i30 N Line
De standaarduitrusting van de Hyundai i30 is wat verbeterd. Zo is ledverlichting nu altijd aanwezig, net als een 4,2-inch digitaal instrumentarium (optioneel 10,25 inch), drie usb c-poorten voor- en achter in de auto en parkeersensoren voor en achter. Verder is er nu ledverlichting in het interieur en de bagageruimte, waarmee de boel volgens Hyundai beter verlicht is dan voorheen.
Op technisch vlak blijft het bij het bekende, dus kun je straks naar verwachting weer kiezen uit de 120 pk sterke 1.0 T-GDI en de 1.5 T-GDI van 160 pk, beide mild-hybride benzinekrachtbronnen. De productie begint komende maand, de prijzen volgen nog.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment