Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Mirai - FCEV (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    omdat waterstof niet de last heeft van oplaadbare auto's. Dit ding kan je ook snel tanken,geen dure infrastructuur in de woning van gebruiker nodig,geen natte kabels in je koffer en ga zo maar door....
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #42
      Tja, wat je gemakkelijk en duur vind.
      Geen afhankelijkheid van anderen om te kunnen 'tanken' vind ik al een gigantisch voordeel!
      1.000-2.000€ voor een laadpaal op een auto van +65.000€ vind ik meevallen. Het is ook niet dat je die moet weggooien daarna.
      Ik steek liever een simpele stekker iedere avond in om te laden met de stroom opgewekt door mijn zonnepanelen, dan in de weer moeten met zo'n waterstof slang die je moet schroeven.
      Natte kabel in de koffer is geen probleem als je thuis een lader hebt met eigen kabel.
      Ik geef je wel gelijk dat men echt iets moet vinden om die kabel netjes op te bergen en dan zeker niet onderin het koffer. Dat is niet handig wanneer dat vol zit. Frunk is bij sommigen een optie, maar dan zou die elektrisch open mogen en sluiten om vuile handen te vermijden.
      En stop aub met die mythe van snel tanken. Ja, als jij de eerste auto bent in een half uur of uur. Maar als er net enkelen voor jou geweest zijn, dan tank jij niet snel zoals benzine. Dan sta je een half uur te wachten tot het station druk heeft opgebouwd. Bij die stunt van Toyota op het circuit moesten ze 2 vrachtwagens brengen om 1 auto snel genoeg te kunnen tanken. Iedere 10 ronden moest die eerst bijtanken aan de ene vrachtwagen en dan aan de andere om een volle tank te krijgen.
      2 a 3 miljoen euro voor een waterstof tankstation vs 200.000€ voor een snellader. Reken maar uit.

      Ik hou je niet tegen om een waterstof auto te kopen, maar niet klagen dat er geen tankstations zijn, dat de waterstof veel te duur is en dat het uiteindelijk even milieu (on) vriendelijk is als op aardgas te rijden (want daar komt de waterstof vandaan, niet door electrolyse). <30.000€ staat de Mirai 2dehands, koopje! Wat wacht je op?

      Comment


      • #43

        Comment


        • #44
          James May has bought ANOTHER new car!



          James May properly drives his new car for the first time


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            NEW Toyota Mirai in-depth review – hydrogen vs electric cars

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46
              knappe auto!
              lets have some more member berries

              Comment


              • #47
                volledig naar de wef-verwachtingen en voorspelbaar pleitte ons tinne voor waterstof

                https://palnws.be/2021/09/van-der-st...e-energiebron/

                waterstof is nodig, omdat je met electriciteit geen hoge temperaturen kan halen die sommige industriele processen nu eenmaal nodig, maar het zijn de vrienden van de vrienden die het als energiebron zien owv eu fondswerving, waterstof is enorm energieintensief om te maken en alléén met overschot (van kernenergie)

                voor hen gaat het een welvaartstransfert zijn naar parken in afrika zodat we na olie terug afhankelijk zullen zijn

                Comment


                • #48
                  OP WATERSTOF HET GUINNESS BOOK OF WORLD RECORDS IN

                  TOYOTA MIRAI RIJDT RECORDAFSTAND VAN 1.360 KILOMETER OP ÉÉN TANK

                  De Toyota Mirai rijdt het Guinness Book of World Records binnen. De elektrisch aangedreven Toyota met brandstofcel aan boord heeft met zijn volle waterstoftanks namelijk een recordafstand van 1.360 kilometer gereden.

                  In mei deed Toyota in Frankrijk een recordpoging met de Mirai. Een exemplaar van Toyota's tweede generatie Mirai haalde op een set volle waterstoftanks een afstand van maar liefst 1.003 kilometer. Een hele prestatie, zeker als je weet dat Toyota voor de Mirai een officiële actieradius van zo'n 650 kilometer opgeeft. Dat je met extreem efficiënt hypermilen nog meer kilometers de waterstoftanks van de Mirai kunt persen, bewijst Toyota in de Verenigde Staten.


                  Toyota Mirai

                  Een Toyota Mirai heeft op een set volle waterstoftanks namelijk een afstand van 845 miles gereden, omgerekend maar liefst 1.360 kilometer. Dat levert de Mirai een Guinness World Record op. Niet eerder reed een waterstofauto zo'n grote afstand zonder ook maar één keer bij te tanken. Achter het stuur van de record-Mirai zaten Wayne Gerdes en Bob Winger, bekende zogenoemde hypermilers die door onder meer ontzettend rustig te rijden meer dan een dubbele fabrieksopgave aan actieradius uit de drie samen 5,6 kilo grote waterstoftanks van de Mirai wisten te wringen.

                  De recordrit nam twee dagen in beslag. Op dag één legde het rijdersduo in het zuiden van de Amerikaanse staat Californië een afstand af van 761 kilometer. Op dag twee werd nog eens 599 kilometer gereden. Volgens Toyota werden de meeste kilometers tijdens spitstijden gereden bij temperaturen tussen de 18 en 28 graden Celsius. Meer interessante cijfers: volgens Toyota zou een auto met een 'gemiddelde benzinemotor' tijdens dezelfde rit 301,2 kilo CO2 de atmosfeer hebben gepompt. De Mirai op zijn beurt geen gram, al is er net als bij het getal voor een benzineauto geen rekening gehouden met de bij de productie van de brandstof vrijgekomen gassen.





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment

                  Working...
                  X