Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Serie - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 5-Serie - Facelift (2020)

Gelekt!

GEFACELIFTE BMW 5-SERIE LAAT ZICH ZIEN

De BMW 5-serie krijgt een cosmetische ingreep en het resultaat verschijnt nu al vroegtijdig op het web. Tijd voor een rondje om de nieuwe 5-serie, toch?

Het zit er al even aan te komen dat BMW met een verjongingskuur komt voor de 5-serie, want al bijna een jaar lang rijden er gecamoufleerde prototypen rond. Van reguliere versies tot een vernieuwde M5: vrijwel elke variant is in ingepakte vorm bij de spionagefotograaf voorbij gereden. Nu wordt het, naar alle waarschijnlijkheid, duidelijk wat er zich onder dat professionele inpakwerk verscholen hield. Het is met gelekt beeld niet altijd duidelijk of het officieel beeldmateriaal is, maar bij deze gelekte foto’s van het Franse Worldscoop durven we met redelijke zekerheid te stellen dat ze echt zijn.

Het recept voor de facelift lijkt duidelijk. De vernieuwde 5-serie wordt in lijn getrokken met de rest van de familie. Qua neus lijkt het model voortaan het meest op de compactere 3-serie die nu zo’n jaar rondrijdt. Neem de plattere koplampen en aansluitende strakke verticale lijnen naar de onderbumper. Ook de vorm van de dichte roosters aan weerszijden van de voorbumper komen overeen met die van de 3-serie. Om de auto’s aan de voorkant toch nog een beetje van elkaar te onderscheiden, krijgt de 5-serie geen hapje in de vorm van een haaienvin aan de onderkant van de koplamp; de 3-serie heeft die wel. De nieuwe indeling van de verder vrijwel gelijk gebleven achterlichten bepaalt het achteraanzicht van de 5-serie.

Het klepje bij het linkervoorwiel van de gelekte 5-serie verklapt verder dat het in dit geval om een plug-in hybride gaat: de 530e. Voor de binnenkant zou BMW het vernieuwde infotainmentsysteem klaar kunnen hebben liggen. Daarbij sluit het scherm strakker aan op de rest. De huidige 5-serie rijdt sinds 2017 rond. Er hoeft waarschijnlijk niet lang meer te worden gewacht op de officiële onthulling van de facelift.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Ziet er goed uit, nu nog wachten op wat meer foto's

Comment

Idd het zwakkere punt waren de voorlichten en die zien er nu om t eerste zicht wat strakker uit. Kan ik smaken
      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
        Idd het zwakkere punt waren de voorlichten en die zien er nu om t eerste zicht wat strakker uit. Kan ik smaken
        'K Vond de achterkant net te banaal

Comment

In afwachting van meer foto's, oud en nieuw eens vergelijken:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

een iets beter vergelijk : https://g30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1715584

Comment

Blijft een klassevolle berline. En deze behoeft nu zeker eens geen M pack wat mij betreft.
              Veel mooier zonder.

Comment

Nog een gelekte foto uit de brochure van het frontaanzicht,

Comment

Niet verkeerd.

Is er al nieuws of er een 545e touring komt? Ik vond de 30e niet zoo spectaculair.
                  BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Niet verkeerd.

Is er al nieuws of er een 545e touring komt? Ik vond de 30e niet zoo spectaculair.
                    Yep!

https://www.bimmertoday.de/2020/04/0...-5er-facelift/

Comment

Comment

Ik vind de pre facelift net dat ietsje mooier,iets te veel bij 3 aanleunen nu qua front
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

jij hebt de pfl, das normaal dan
                          eigen kind, schoon kind

pfl is oude generatie bmw

Comment

edit.
                            Last edited by Jocar; 26/05/2020, 16:24.

Comment

Voor de geïnteresseerden, morgen is het eindelijk zover

Comment

Dochter heeft een 530e in bestelling. Maar denk ik nog oude model... levering september. Rijd nu met een C200 break. Zal aanpassen worden.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Komaan jongens, kan dat niet om 7u? Ik moet om 8u gaan werken

Comment

Na de facelift van de Mercedes E-Klasse is het nu ook tijd voor de vernieuwde BMW 5 Reeks. Net zoals bij zijn grote rivaal ligt de focus op hybride aandrijftechnologie.

Geen E-Klasse zonder 5 Reeks: stuurt Mercedes de ene langs de plastisch chirurg, dan mag je er gif op innemen dat BMW de andere een facelift geeft. Hoe ziet die vernieuwde 5 eruit? De berline en break zagen om te beginnen hun niervormige radiatorrooster hoger en breder worden. Ook de led-lichten voor- (met adaptieve exemplaren met matrixtechnologie en laserlichten als opties) en achteraan zijn nieuw, net als de trapeziumvormige uitlaatpijpen. Verder introduceert ook nieuwe koetswerkkleuren en dito velgen (18 tot 20 duim) beschikbaar. Nu ook van het Air Performance-type met minder luchtweerstand, trouwens. Het M Sport-pakket zorgt voor een nog wat gespierdere look, je kan remmen met blauwe of rode klauwen bestellen en de M550i xDrive-berline onderscheidt zich visueel nog wat meer van zijn bravere broertjes.

Alles op hybride

In het interieur is het 10,25 duim grote (digitale) instrumentenscherm nu standaard, je kan ook voor eentje van 12,3 duim gaan. Er zijn nog meer keuzemogelijkheden voor de zetels, met onder meer een geperforeerde Sensatec-variant en nieuwe M-exemplaren. De automatische airco krijgt extra functies en de knoppen op het stuurwiel zijn herschikt. Maar nog interessanter dan die deels esthetische opsmuk lijkt de verruiming van het aanbod plug-hybrides. Die zijn er nu ook voor de Touring, je kan voor die 530e kiezen tussen achter- en xDrive-vierwielaandrijving. En in de herfst komt er ook een 545e xDrive-sedan met 394 pk en 600 Nm. Ook nieuw: een eDrive Zone-functie kan de auto bij het betreden van zogeheten groene zones automatisch op een volledig elektrische aandrijving laten overschakelen. Alle andere vier- en zescilinders worden milde hybrides met 48-voltsysteem, voor de diesels zorgt een tweefasige turbodruk voor het halen van de Euro 6d-norm.

Nu ook met Android Auto

Wat kunnen we nog vertellen? Dat het (optionele) Integral Active Steering nog efficiënter werkt bij lage snelheden en dat nieuwe of verbeterde assistentiesystemen weer een stapje verder richting automatisch rijden gaan. Maar dat leggen we dan wel allemaal uit als de we auto kunnen testen. Nog een leuke: een Drive Recorder voor het optionele Parking Assistant Plus maakt dat je bij het parkeren altijd de laatste 40 seconden van je manoeuvre kan (her)bekijken. Het opgewaardeerde BMW Operating System 7 biedt mogelijkheden voor een heleboel nieuwe connectiviteitsapplicaties, alsook voor een nog accuratere navigatie. En er is naast Apple CarPlay voortaan ook Android Auto, haast een revolutie voor BMW.

Comment

Comment

Comment

Working...
                                        X