Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Serie - Facelift (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    DE TWEEDE RONDE

    DÍT IS DE VERNIEUWDE BMW 5-SERIE

    BMW presenteert de vernieuwde 5-serie. De zevende generatie van de 'Fünfer', die sinds 2017 meedraait, is in een strakker jasje gestoken en profiteert ook op technisch gebied van een aantal welkome vernieuwingen.

    Gemiddeld genomen houdt een generatie van de BMW 5-serie het zo'n zeven jaar vol. Dus is het geheel in lijn met die traditie dat nu, na 3,5 jaar, de G30-generatie een verjongingskuur krijgt. De 5-serie stamt qua ontwerp uit een andere tijd dan kleine broer 3-serie, maar dat zet deze facelift recht. Om te beginnen aan de voorkant; daar treffen we volledig nieuwe, scherper gevormde koplampunits met een geheel nieuwe indeling. Optioneel zijn de led-units voortaan leverbaar met matrixtechnologie. Ze sluiten naadloos aan op de iets in hoogte en breedte gegroeide 'nierengrille'. Die houdt BMW overigens duidelijk subtieler dan bij bijvoorbeeld de 7-serie en de aankomende 4-serie. Ook aan de achterzijde zijn het vooral de lampen die een andere aanblik bieden. Hier geldt eveneens dat een compleet nieuwe indeling van de lichtunits de 5-serie meer in lijn trekt met de huidige designtaal van het merk.

    In het interieur gaat BMW een stuk subtieler te werk. Standaard treffen we er een licht herziene variant van het 10,25-inch infotainmentscherm. Wie liever een groter scherm heeft, kan tekenen voor een 12,3-inch exemplaar. Op het stuur is de indeling van de knoppen licht gewijzigd en BMW meldt dat er voortaan een uitgebreidere climate control standaard is in de 5-serie. De bedieningselementen op de middenconsole worden altijd omlijst met hoogglans zwarte 'pianolak'. BMW's Personal Assistent is voortaan standaard en ook de navigatiefunctionaliteiten van BMW Maps kunnen voortaan standaard gebruikt worden. Daarmee worden routes automatisch geoptimaliseerd op basis van verkeersdrukte. Ook kan het infotainmentsysteem voortaan standaard overweg met Android Auto en Apple Carplay. Op veiligheidsgebied profiteert de vernieuwde 5-serie onder meer van een uitgebreidere Lane Departure Warning. Ook nieuw: de 5-serie komt beschikbaar met een functie die de auto in bijvoorbeeld een file zo ver mogelijk tegen de wegmarkering zet. Het doel: plaats beschikbaar maken voor de hulpdiensten.

    Mild-hybrid en plug-ins

    Het grootste nieuws onder de nieuwe motorkap is de uitbreiding van mild-hybrid techniek. Voortaan zijn alle vier- en zescilindermotoren in de 5-serie voorzien van een 48V-systeem. Een starter-generator, gekoppeld aan een eigen accu, kan tot 11 pk extra vermogen leveren. Dat wordt bijvoorbeeld aangesproken bij accelereren of tijdens tussensprintjes, maar kan tijdens rustiger rijden ook het werk van de verbrandingsmotor verlichten om het verbruik te drukken. Regeneratief remmen zorgt ervoor dat de accu bijgeladen wordt.

    BMW houdt het gedetailleerde motorenaanbod nog even onder de pet, maar heeft het over drie benzine- en drie dieselversies (vier- en zescilinders) die tussen de 184 pk (520) en 340 pk (540) aan vermogen leveren. De 150 pk sterke 518d schittert nog even door afwezigheid, maar keert mogelijk in een later stadium terug. Bovenin het aanbod blijft overigens ook de 530 pk sterke M550i xDrive Sedan nog leverbaar, met de dubbel geblazen 4,4-liter V8 onder de kap. Over de M550d wordt nog met geen woord gerept, dus ook die diesel zien we mogelijk niet meer terug. Overigens is in alle gevallen behalve de instapper (520) de achttraps Steptronic-automaat standaard. Uiteraard komt ook de vernieuwde 5-serie weer beschikbaar als heftige M5, al bewaart BMW alle ins- en outs van die Überfunfer voor een later moment.

    Groot nieuws op het gebied van plug-in hybriden. Op de internationale motorenlijst van de 5-serie komt namelijk een aantal nieuwe plug-ins te staan. Tot op heden was er hier enkel de keuze uit de 530e en 530e xDrive Sedan, maar die krijgt gezelschap van de 530e en 530e xDrive Touring. Daarin krijgt de 184 pk sterke 2,0-liter viercilinder bijval van een 109 pk sterke elektromotor, om (met XtraBoost-modus) op een maximaal systeemvermogen van 292 pk uit te komen. BMW geeft een volledig elektrische actieradius op van tussen de 58 en 62 kilometer voor de nieuwe 530e in sedanvorm en 53 tot 56 km voor de 530e xDrive Touring. Helemaal nieuw is de 545e xDrive Sedan. Daarin doet een 286 pk sterke zes-in-lijn het werk samen met dezelfde 109 pk sterke elektromotor als in de 530e. Het systeemvermogen bedraagt volgens BMW 394 pk. In dit geval is een elektrisch rijbereik van tussen de 54 en 57 kilometer mogelijk.

    De vernieuwde 5-serie komt komende herfst op de markt. Prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie.

















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22


















      Comment


      • #23










        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          spijtig van de "diffusor" achteraan op de gewone modellen....en van de "tellerpartij" in het dashboard....
          voor de rest moet ik zeggen dat hij op dit moment toch nog steeds de mooiste BMW is van de nieuwe generatie, zonder meer.
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

          Comment


          • #25
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                2 gifjes (linkje) die de verschillen oud/nieuw mooi illustreren: [www.carscoops.com]
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  GELEKT: VERNIEUWDE BMW M5

                  De onthulling van de vernieuwde M5 stond voor morgen gepland, maar helaas voor BMW heeft de knalharde sportsedan zijn weg via de sociale kanalen al naar het digitale daglicht weten te vinden.

                  Onlangs voerde BMW een facelift door op de 5-serie. De concurrent van onder meer de Mercedes-Benz E-klasse werd uitvoerig belicht, maar de vernieuwde M5 hield het merk nog even onder de pet. De officiële onthulling van de Beierse krachtpatser staat voor morgen gepland, maar dankzij een alert Instagram-account is de auto al alvast te zien.

                  Tot de M5 morgen wordt gepresenteerd, moeten we het met deze ene afbeelding doen. BMW heeft de opgefriste M5 niet zomaar in deze rode kleur op de foto gezet, zeer waarschijnlijk beleeft de M5 in deze nieuwe rode tint haar pers- en publieksdebuut. Optisch zijn er weinig schokkende zaken waar te nemen. Net als de reguliere vernieuwde 5-serie heeft ook de M5 de aangescherpte snuit met de grotere grille en plattere koplampunits met een gewijzigde indeling. Het bumperwerk is eveneens aangepast. De zwarte accenten die we waarnemen lijken afkomstig uit een optiepakket. Achter het zwarte lichtmetaal van dit gelekte exemplaar verschuilen zich kanariegele remklauwen.

                  Of de vernieuwde M5 net als voorheen weer in twee varianten verschijnt, valt nog te bezien. Eerder was de huidige M5 leverbaar met een 600 pk geblazen 4.4 V8. Daarboven stond de krachtigere M5 Competition met een tot 625 pk opgeschroefde variant van die achtcilinder. Het is niet ondenkbaar dat BMW de reguliere M5 al 625 pk geeft, al zou BMW een dergelijke vermogensupgrade ook kunnen bewaren voor de complete generatiewissel die over een paar jaar plaats heeft. Morgen weten we meer!


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    VERMOGEN WAS ER AL GENOEG

                    BMW M5 ÉN M5 COMPETITION OFFICIEEL STRAKGETROKKEN

                    Na de reguliere 5-serie krijgt nu ook rijdende legende M5 een opgefriste neus en kont toebedeeld. De M5 Competition keert ook terug, maar wie op meer vermogen rekent, heeft pech.


                    Hoewel, pech … met 600 pk voor de reguliere M5 en 625 pk voor de sportievere Competition is er bijzonder weinig reden tot klagen. De M5 is hiermee bovendien net zo krachtig als de nieuwste versie van concurrent Audi RS6. Net als voorheen sprint de M5 in 3,4 tellen van 0 naar 100 km/h en neemt de M5 Competition genoegen met 0,1 seconden minder. 200 km/h staat in respectievelijk 11,1 en 10,8 tellen op de klok.

                    De Competition is nog steeds rondom sportiever en ligt bijvoorbeeld 7 mm dichterbij het asfalt dan zijn reguliere broeder. De 4,4-liter Twinpower Turbo-V8 drijft nog altijd alle wielen aan, tenzij via het instellingenmenu wordt gekozen voor de optie ‘achterwielaandrijving’.

                    M8-schokdempers


                    Toch verandert er onderhuids wel iets, want de Competition krijgt nu de schokdempers van de nieuwere M8 Gran Coupé mee. Die moeten de auto prettiger in de omgang maken en bieden naast sportiviteit ook een fijne dosis comfort, indien de juiste instelling wordt gebruikt.

                    Dat instellen gaat dan weer makkelijker dan voorheen, dankzij een eveneens uit de M8 overgeheveld bedieningsconcept voor de rijmodi. Zo kan er eenvoudig worden gewisseld tussen meerdere ‘presets’, waarmee de auto uiteraard op alle mogelijke manieren naar eigen hand te zetten is.

                    Dubbele spijlen, dubbele spaken


                    Voor het overige geldt voor de M5 wat ook voor de reguliere 5-serie geldt. Uiteraard zien we ook hier nieuwe koplampen en achterlichten, bij een unieke voor- en achterbumper. Aan de achterbumper verandert niet zoveel, maar aan de voorzijde zien we net even anders gevormde luchtinlaten.

                    De grotere grille van de facelift-5 wordt hier ingevuld met de dubbele spijlen die tegenwoordig kenmerkend zijn voor M-producten. Ook de dubbelspaaks 20-inch wielen zijn nieuw. Tot slot zijn er twee nieuwe kleuren: Brands Hatch Grau en Motegi Rot.

                    Uiteraard profiteert de M5 van de technologische vernieuwingen die aan de 5-serie zijn toebedeeld bij de facelift. Zo is er ook hier een groter infotainmentscherm en krijgt ook de M5 de beschikking over vernieuwde laserkoplampen.



















                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Prachtig understated . Beetje weg van de overkill, zoals Audi het met zijn nieuwe RS gedaan heeft.

                        Comment


                        • #32
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              AANKLEDEN MAAR!

                              BMW LANCEERT M PERFORMANCE PARTS VOOR VERNIEUWDE 5-SERIE

                              BMW’s M’s Performance afdeling is druk in de weer geweest met de vernieuwde 5-serie en komt, zoals gebruikelijk, met een pakket vol accessoires voor de 5-serie.

                              Zoals vaker bij nieuwe modellen zet BMW zijn sportieve tak aan het werk om de nieuwelingen van een rits aan M-aanpassingen te voorzien. Deze zomer lanceert BMW de M Performance Parts voor de onlangs vernieuwde 5-serie. De rode draad in het pakket vol sportieve aanpassingen is het gebruik van carbon. Zo zijn de omlijstingen van de nierengrille, een extra grote voorlip, sideskirts en een achterspoiler in het lichtgewicht materiaal beschikbaar. Ook binnenin gaat BMW los met andere materialen en komt het met speciale onderdelen zoals lichtgewicht pedalen en liggen er twee verschillende sportsturen klaar: het M Performance-stuur en het M Performance Pro-stuurwiel. Bij de Pro-versie wordt naast alcantara ook carbon gebruikt, met dito schakelflippers.

                              Naast unieke 20-inch wielen voor de verschillende (M)5’s kan er ook iets aan het gebrul van de vernieuwde 5-serie worden gedaan. Een speciale M Performance-sportuitlaat zorgt ervoor dat de buitenwereld ook extra kan genieten van de aangedikte 5-serie. Daarbij is de sportieveling ook sneller tot stilstand te krijgen met een optioneel M-remsysteem.






















                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                INPLUGGEN MAAR!

                                BETER IN BEELD: BMW 545E XDRIVE

                                BMW heeft de nieuwe plug-in hybride variant van de 5-serie op het podium getild. Voor het eerst is er uitgebreid beeldmateriaal beschikbaar van de 545e xDrive Sedan.

                                Bij de introductie van de herziene 5-serie maakte BMW al melding van de komst van een nieuwe plug-in hybride variant: de 545e xDrive. Deze stekkerversie is de tweede plug-in hybride uitvoering die BMW van de 5-serie aanbiedt, zowel de Sedan als Touring was er immers al als 530e (xDrive). De nieuwe 545e xDrive-aandrijflijn is echter voorbehouden aan de vierdeurs.

                                Waar de benzinemotor bij de 530e's een 2.0 viercilinder is, ligt er in de neus van de 545e xDrive een 286 pk sterke zes-in-lijn. Net als in de 530e wordt de verbrandingsmotor gekoppeld aan een 109 pk elektromotor. Samen met het elektrohart zorgt dat voor een systeemvermogen van 394 pk en 600 Nm, dat via een achttraps Steptronic-automaat over alle vier de wielen wordt verdeeld. De 545e xDrive sprint er in 4,7 tellen mee naar de 100 km/. De topsnelheid ligt op 250 km/h.

                                Interessanter is natuurlijk het elektrische deel van de aandrijflijn. Dankzij een 12 kWh accupakket moet je, afhankelijk van het gekozen uitrustingsniveau, tussen de 54 en 57 kilometers elektrisch kunnen afleggen op één lading. Daarbij kun je tot een snelheid van 140 km/h elektrisch rijden voordat de benzinemotor bijspringt. Het accupakket ligt onder de laadvloer en dat heeft als gevolg dat de bagageruimte met een inhoud van 410 liter wat kleiner is dan die van de reguliere benzine- en dieselmodellen (530 liter). De 545e xDrive is in de standen Hybrid, Electric en Hybrid Eco Pro te zetten. Daarnaast is er een Sport-modus die het volledige vermogen van 394 pk benut.

                                De 545e xDrive Sedan staat later dit jaar bij de dealers.






























                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  BMW 545e xDrive (2020), voorproefje van toekomstige BMW M5?

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Die range man... komaan?!

                                    Den dag dat een plug-in boven de 100km elektrisch kan rijden zal ik eens nadenken....

                                    Hoe freaking moeilijk kan dat zijn??

                                    en nu gaat iedereen hier op springen om te zeggen dat je toch meestal korte afstanden doet en dat dat dan voldoende is... en dat je je wagen maar elke keer moet in de stekker steken als je thuis komt zodat de batterij laadt...

                                    Hoe is dat met je gsm....
                                    Als je die koopt dan laad je die 's nachts op en gebruik je die overdag, zonder die in de stekker te steken (tenzij bij heeeeel intensief gebruik)...
                                    De moment dat je elke keer dat je thuiskomt je gsm in de stekker moet steken, dan begin je meestal over het laten vervangen van je batterij te denken...

                                    Dat is toch ook zo met een plugin... Je wil toch ni elke keer bij elke stop moeten denken 'ah ja, ik moet die opladen, want anders is seffens mijn range op'....
                                    en dat laden dan zelf van de plug-ins... hoe traag gaat dat....

                                    als ze 2 dingen verbeteren dan verkoopt het gelijk zoete broodjes:
                                    1) range
                                    2) snelheid laden

                                    En dan liefst met nog wat koffer inhoud over aub!
                                    Nee de Touring brengen ze enkel in 530e uit...
                                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                    Comment


                                    • #38
                                      De batterijen staan gewoon niet op een punt waar je met pakweg 100 kg aan batterijen een range van 100 km haalt.
                                      En je zit al met het extra gewicht van een electromotor bovenop het gewicht van de traditionele.

                                      Zwart-wit bekeken is een plug-in gewoon een suboptimale combinatie waarbij je dubbel gewicht meesleept en extra complexiteit.
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                        De batterijen staan gewoon niet op een punt waar je met pakweg 100 kg aan batterijen een range van 100 km haalt.
                                        En je zit al met het extra gewicht van een electromotor bovenop het gewicht van de traditionele.

                                        Zwart-wit bekeken is een plug-in gewoon een suboptimale combinatie waarbij je dubbel gewicht meesleept en extra complexiteit.
                                        hybride is zowieso de minst leuke om mee te rijden. Dan rijd ik veel liever in een tragere 518d automaat omwille van het rustige karakter van de diesel. Een 520i benzine is ook veel aangenamer dan een 30e want de goed gedempte B48 motor is veel linairder.
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment


                                        • #40
                                          Hybride is toch gewoon om aan de eisen te voldoen als bedrijfswagen of leasing? Zolang de standaard wordt gehaald om zoveel mogelijk fiscaal aftrekbaar te zijn is het goed. De rest is bijzaak denk ik zo. Jullie nemen het veel te ernstig op
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X