Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Serie - Facelift (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    POWERLEKKAGE!

    GELEKT: BMW M5 CS

    Helaas voor BMW zijn de eerste foto's van de M5 CS al op internet beland. De M5 CS geldt als overteffende trap van de van nature al heftige BMW M5 en M5 Competition.

    BMW komt voor het eerst in de geschiedenis van de M5 met een CS-versie van zijn sportsedan, een auto die de M5 Competition nog eens overtreft. Helaas voor het merk zijn de eerste foto's al op de digitale straat beland. Onder meer Instagram-gebruiker Wilco Blok plaatst een stel beelden van de nieuwe M5 CS.

    De 'reguliere' BMW M5 perst 600 pk uit zijn biturbo 4.4 V8, de M5 Competition schopt het zelfs tot 625 pk. De M5 CS sprint beide varianten met zijn 635 pk doodleuk voorbij. Hij is niet alleen krachtiger dan zijn reeds bekende broertjes, maar ook lichter. De sportsedan verliest 70 kilo en legt derhalve 1.800 kilo in de schaal. BMW geeft de M5 CS koolstofkeramische remmerij die samen met rode remklauwen een vergeefse poging doen zich te verschuilen achter het nieuwe goudkleurige lichtmetaal. Die gouden kleur vind je overigens op meer plekken terug, onder meer bij de omlijsting van de grille.

    De BMW M5 CS wordt ook vanbinnen aangepakt. Achterin de über-M5 waarschijnlijk geen reguliere achterbank, maar twee min of meer losse zitplaatsen. De onthulling zal waarschijnlijk niet lang meer op zich laten wachten.








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #62
      amai, echt af gewoon!

      Comment


      • #63
        STERKSTE M-MODEL OOIT

        635 PK STERKE BMW M5 CS IS OFFICIEEL

        Gisteren verscheen de BMW M5 CS al te vroeg op internet, vandaag trekt de fabrikant uit München zélf het doek van de overtreffende trap van de M5. We heten welkom: de M5 CS!

        Het is voor het eerst in de M5-geschiedenis dat BMW een CS-versie van de M5 aan zijn leveringsgamma toevoegt. De M5 CS, waarbij de twee letters staan voor Sport Competition, geldt als ultieme M5, die de 625 pk sterke M5 Competition dus overtreft. Hij heeft net als de reguliere M5 en M5 Competition een 4,4-liter V8 met twee turbo's onder de motorkap. In de M5 CS levert die achtcilinder maar liefst 635 pk en 750 Nm!

        Die 635 M-paarden vinden hun weg via een achttraps M Septronic-automaat en M xDrive-vierwielaandrijving naar het asfalt. Dat systeem is niet alleen in staat het vermogen over alle vier de wielen te verdelen, maar kan alle krachten ook linea recta naar de achteras sturen. De M5 CS is niet alleen krachtiger dan de reeds bekende M5-modellen, hij is ook lichter. Hij slankt 70 kilo af ten opzichte van de M5 Competition, onder meer door de motorkap, frontsplitter, spiegelkappen, achterspoiler en de diffuser van met koolstofvezel versterkt plastic te maken. Daar houdt het verschil niet mee op, BMW geeft de M5 CS namelijk ook nog eens een straffere veren, aangepaste dempers en vouwt Pirelli P Zero Corsa racerubber om de speciale 20-inch lichtmetalen wielen.

        De BMW M5 CS is in staat om in slechts 3 tellen naar de 100 km/h te sprinten en dat maakt 'm op de 0-100-sprint 0,3 seconden rapper dan de M5 Competition. Misschien nog wel indrukwekkender: in 10,4 tellen wijst de snelheidsmeter de 200 km/h aan. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 305 km/h. Vanbuiten is de M5 CS onder meer te herkennen aan zijn Golf Bronze-kleurige details. We komen de kleur tegen rond de grille, op de achterklep, bij de voorschermen en op de wielen.

        Natuurlijk biedt de M5 CS ook weer plek voor achterpassagiers, al ontbreekt een reguliere achterbank achterin. In plaats daarvan tref je twee min of meer losse racekuipjes aan. Alle zetels zijn bedekt met zwart Merino-leer met contrasterende stiksels in de kleur Mugello Red. Een verlicht M5-logo in de hoofdsteunen verhoogt de feestvreugde. Achter het stuurwiel zitten uit koolstofvezel vervaardigde schakelflippers. Een armsteun met bergruimte en klep ontbreekt overigens, je moet het doen met een kleine afdekking op de middenconsole.

        De eerste exemplaren worden in de lente van dit jaar geleverd.




















        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Wow!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #65
            Die kuipjes achteraan, zalig!

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Die kuipjes achteraan, zalig!
              Iets minder voor de derde passagier
              Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
              Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten

                Iets minder voor de derde passagier
                Dan koop je al eens een gezinswagen van een dikke 200k, kan je er nog niet met vijf man in.

                Comment


                • #68
                  Geen fan van de carbon scrotumhouder in de voorste zetels; ik ga passen! (tenzij daar airbags inzitten)

                  Comment


                  • #69
                    BMW M5 CS (2021) | Der stärkste Serien-M aller Zeiten im Check

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70
                      The BMW grill boy had some last minute inspiration

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                        Geen fan van de carbon scrotumhouder in de voorste zetels; ik ga passen! (tenzij daar airbags inzitten)
                        Het is duidelijk een wagen gericht op een ouder publiek, met prostaat ondersteuning
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #72
                          BMW 5 Series in-depth review – is the hybrid 530e the best PHEV?

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                            Geen fan van de carbon scrotumhouder in de voorste zetels; ik ga passen! (tenzij daar airbags inzitten)
                            Ge moet de massagefunctie van die zetels eens uitproberen...

                            Comment


                            • #74
                              BMW 5 Series in-depth review - the most complete car you can buy?

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                Doe mij maar een 540i Luxury.

                                Comment


                                • #76
                                  Der Beste in der Klasse? Der NEUE 2021 BMW 530d xDrive Touring - Review - Test

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #77
                                    BMW 545e PHEV REVIEW | zescilinder en stekker in je zakensedan

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      BMW M5 vs BMW M550i comparison - the V8 performance duel!

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        die groene CS is echt wel een pronkstuk
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment


                                        • #80
                                          edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X