Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Picanto - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia Picanto - Facelift (2020)

Kia heeft in het thuisland Zuid-Korea de vernieuwde Morning gepresenteerd. De Morning is namelijk gewoon de Picanto en dat betekent dat we nu ook de gefacelifte Picanto in beeld hebben!

De Picanto en zijn broertje van Hyundai, de i10, lopen niet helemaal met elkaar in de pas. De huidige generatie Kia Picanto werd drie jaar geleden aan de wereld voorgesteld, terwijl we de hagelnieuwe i10 pas vorig jaar leerden kennen. Dat betekent dat de compacte Kia enkele jaren meer ervaring heeft, iets wat het merk met een milde facelift tracht te verbloemen.

Hoewel de gefacelifte Picanto wel degelijk op diverse punten is vernieuwd, zijn de aanpassingen niet wereldschokkend. Kia's kleinste is vooral gewoon weer herkenbaar als Picanto. De compacte vijfdeurs krijgt nieuwe koplampen met vier led-elementen en de grille wordt niet alleen aangekleed met een chroomkleurige omlijsting, maar ook met twee chroomkleurige strips. In de vernieuwde bumper zien we twee zilverkleurige designelementen én grotere koelopeningen. Een kleine kanttekening bij de uiterlijke aanpassingen: de Morning op deze foto's is uitgevoerd als Urban, waarin de Kia net even wat lekkerder voor de dag komt. We mikken erop dat de getoonde uitvoering gelijkenissen vertoont met de GT-Line-variant van de nog te onthullen vernieuwde Europese Picanto.

De aanpassingen in het interieur zijn vrij summier. Kia geeft de Picanto een herzien 8-inch infotainmentscherm en ook is het 4,2-inch display tussen de klokken in het instrumentenpaneel anders van vorm. In Korea kan de Morning met zijn nieuwe infotainmentsysteem onder meer overweg met een digitale assistent. Daarbij valt het systeem te koppelen aan een telefoonapplicatie waarmee je onder meer op afstand de klimaatregeling kunt bedienen. Het systeem kan zelfs worden gekoppeld aan 'slimme apparaten' die je thuis hebt staan. Ook hierbij geldt dat de te vernieuwen Europese Picanto op detail kan verschillen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Kia toont de gefacelifte Picanto aan de wereld. De kleine Zuid-Koreaan kan er dankzij een aantal subtiele wijzigingen weer een tijdje tegenaan.

Een krappe maand geleden tilde Kia de vernieuwde Morning in haar thuisland al op het podium. Daarmee konden we ook direct zien wat 'onze' Picanto aan veranderingen te wachten stond. Het eerste officiële beeld van de voor Europa bestemde Picanto maakt direct duidelijk dat de noviteiten van de Morning inderdaad ook voor ons gelden. De gefacelifte Picanto onderscheidt zich vooral met zijn nieuwe koplampen en iets anders ingedeelde achterlichten.

Bij de sportiever aangeklede GT-Line zijn de veranderingen iets uitgebreider; die heeft een nieuwe Tiger Nose-grille met iets dikkere chromen strips en rode lijnen in het midden. Ook is de voorbumper anders ingedeeld en krijgt de GT-line aan de achterkant een wat dikker voorkomen. De meer avontuurlijk ogende X-Line is ook onder handen genomen en krijgt, net als de GT-Line, voortaan beduidend meer chroom in het neusje. Ook hier is de voorbumper opnieuw getekend en al met al oogt de X-Line net even wat ruiger dan voorheen.

In het interieur zijn de veranderingen niet heel wereldschokkend. Het infotainmentscherm groeit wat, van 7-inch naar 8-inch. Ook is het 4,2-inch digitale instrumentarium herzien en voortaan iets anders van vorm. De Picanto kan in het vervolg overweg met een speciale app die je de mogelijkheid geeft om op afstand gegevens van je auto te bekijken en zaken als de klimaatregeling op afstand te bedienen. Voortaan kunnen er twee telefoons tegelijk verbonden worden aan het infotaimentsysteem via Bluetooth, één voor telefoneren en mediagebruik, de andere puur voor media. Ook kan het systeem overweg met Android Auto en Apple CarPlay.

Het navigatiesysteem in de Picanto (Kia UVO), maakt gebruik van live informatie over verkeers- en weersomstandigheden om een optimale route te berekenen. Ook kun je vanaf een speciale app routes of voorkeuren van je telefoon doorgeven naar het navigatiesysteem. Kia breidt verder de lijst met beschikbare veiligheidssystemen uit met Blind-Spot Collision-Avoidance Assist, Rear Cross Traffic Collision Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning en Forward Collision Avoidance Assist.

Aandrijving

Kia zet een drietal bekende motoren op de internationale bestellijst van de herziene Picanto: de verder aangescherpte 101 pk 1.0 T-GDi, de 67 pk 1.0 DPFI en de 84 pk 1.2 DPFI. Die laatste twee stonden voorheen bekend als MPI's, maar hebben voortaan een nieuw injectiesysteem dat volgens Kia het verbruik en de uitstoot ten goede moet komen.

De opgefriste Picanto staat nog dit jaar bij de dealers.

Comment

Testje: [www.largus.fr]

Comment

Kia Picanto (2020) - Op diverse fronten verbeterd

Comment

In Holland moet je ze niet meer overtuigen blijkbaar. Leuk bakkie!

Comment

Kia Picanto 1.0 T-GDI X-line - Facelift - Test

Comment

Lekker stadsmusje.

Comment

Kia Picanto Start - Test Drive POV

Comment

Working...
                  X