Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-Class Coupé/Cabrio - Facelift (2020)
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
IN LIJN MET SEDAN EN ESTATE
MERCEDES-BENZ E-KLASSE CABRIOLET ÉN COUPÉ VERNIEUWD
Mercedes-Benz heeft nu ook een facelift doorgevoerd op de Coupé- én Cabrioletversies van de E-klasse. Het tweetal gaat er net als de eerder gepresenteerde vernieuwde Sedan en Estate zowel op optisch als op technisch vlak op vooruit.
In maart legde Mercedes-Benz zowel de E-klasse Sedan als diens Estatebroertje op de snijtafel, maar op de bijgewerkte Coupé en Cabriolet moesten we tot vandaag geduld hebben. Mag geen verrassing heten dat ook deze twee meer op levensgenieters gerichte carrosserievarianten in grote lijnen dezelfde wijzigingen ondergaan als hun meer conventionelere zustermodellen. Dat betekent dat ook de E Coupé en E Cabriolet te herkennen zijn aan een nieuwe snuit waar niet alleen nieuwe bumpers en een nieuwe grille, maar ook nieuwe smallere koplampen het beeld bepalen. De kijkers zijn standaard voorzien van full-ledtechniek. Multibeam-ledunits zijn optioneel leverbaar. Ook de achterlichten worden aangepast, al blijft de vorm van de units gelijk. Hier is het puur de indeling die is gewijzigd.
Andere optische aanpassingen zijn kleine noviteiten die veelal gepaard gaan met een facelift. Denk aan de komst van nieuwe lichtmetalen wielen, waaronder aerodynamische en vrij dichte aerovelgen, en een stel nieuwe lakkleuren. Het interieur blijft wat vormgeving betreft nagenoeg ongewijzigd, al profiteren ook de Coupé en Cabriolet van de komst van nieuwe stuurwielen en nieuwe afwerkingsmaterialen. Alle E's Cabriolet en Coupé, ongeacht de uitvoering, krijgen de nieuwste versie van het MBUX-multimediasysteem en dat betekent dat de auto over twee 10,25-inch grote displays beschikt waarvan er één direct achter het stuur is geplaatst. Optioneel zijn twee 12,3-inch grote exemplaren beschikbaar.
Mercedes-Benz breidt de lijst standaard veiligheidssystemen uit met onder andere Active Brake Assist,.een systeem dat indien nodig zowel remt voor stilstaande voertuigen als voor voetgangers. Dankzij Active Stop-and-Go kan de E-klasse tot zo'n 60 km/h netjes in het midden van zijn baan blijven en remmen voor voorliggers.
Natuurlijk is er ook motorisch nieuws. Het tweetal komt namelijk onder meer te beschikken over een in de basis 265 pk sterke 2.0 viercilinder dieselmotor die uitgerust is met een 48v mild-hybridsysteem. Het EQ Boost-systeem is in staat tijdelijk 20 pk en 180 Nm te leveren, en dat drukt niet alleen het verbruik, maar zorgt indien nodig ook voor extra vermogen. De versielijst omvat verder de 194 pk en 400 Nm sterke E220d en E220d 4Matic en de 340 pk en 700 Nm sterke 400d met een 3.0 onder de kap. Op benzinevlak staan de 197 pk en 320 Nm sterke E200/E200 4Matic, de 258 pk en 370 Nm sterke E300 en de 272 pk en 500 Nm sterke E450 4Matic klaar. Alle benzinemotoren zijn uitgerust met mild-hybrid techniek en dus over de mogelijkheid om via EQ Boost over extra vermogen te beschikken.
In tegenstelling tot de Coupé en Carbiolet-versies van de C-klasse moeten deze twee varianten het weer zonder hardcore 63-AMG-smaken doen. Wel is er weer een E53 4Matic-variant. Deze hebben wederom de 435 pk en 520 Nm sterke 3.0 zes-in-lijn onder de kap die dankzij EQ Boost-tijdelijk over 22 pk en 250 Nm extra komen te beschikken. Schakelen gaat met een AMG Speedshift 9-automaat met dubbele koppeling. Vanbuiten zijn deze AMG-versies uiteraard te herkennen aan hun sportievere bumperwerk. Nieuw is onder meerde komst van het AMG Dynamic Plus Package, een pakket waarmee de E 53 voor het eerst ook in een Race-programma met Drift-modus in te stellen valt. De E Coupé 53 AMG en E Cabriolet 53 AMG sprinten in respectievelijk 4,4 en 4,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h.
Prijzen zijn niet beschikbaar, die volgen in de aanloop naar de marktintroductie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zeer knap !
Ik verlang zo hard naar de dag dat het SUV tijdperk verleden tijd is. En we terug normale mooie hatchback, sedans, breaks, coupés en cabrio's krijgen!Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenLekkere kip en dito auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenZeer knap !
Ik verlang zo hard naar de dag dat het SUV tijdperk verleden tijd is. En we terug normale mooie hatchback, sedans, breaks, coupés en cabrio's krijgen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenJammer dat er geen 63s versie is van de coupe. Zou zeker een match zijn voor de m8 die ten slotte een 5 coupe is
Naar al die PK monsters is toch zo goed als geen vraag.
BMW zou beter MB volgen en de 8 ook aanbieden met een 2.0 , die heeft al PK's zat.
Want idd, wat afmetingen betreft zijn de E en 8 directe concurrenten.
Imago laat ik in het midden en interesseert me ook niet.
Ik heb de E53 coupe serieus overwogen verleden jaar maar ben voor de 8 gegaan.
Beviel (en bevalt me nog steeds) iets beter. En das persoonlijk natuurlijk.
Op forums (hier niet meer zo erg als vroeger, die gasten zijn ergens anders gelukkig) telt vaak alleen de duurste en snelste uitvoering.
Maar in de echte wereld worden die nauwelijks verkocht.
Comment
-
Tis wel naar die top level models die men opkijkt en van droomt natuurlijk. Een 63 amg is in totaalprijs boven het budget die ik wil geven aan een auto maar blijft wel stiekem een droom. Zou dus zonde zijn als die modellen wegvallen ook al koop ik ze niet. Een amg of een M hoort ook niet in grote volumes verkocht te worden imolets have some more member berries
Comment
Comment