Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4-Serie Coupé/Cabrio (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 4-Serie Coupé/Cabrio (2020)

    Een dag te vroeg gelekt, morgen betere foto's.

    NU AL VOLLEDIG TE ZIEN

    NIEUWE BMW 4-SERIE GELEKT

    De gloednieuwe BMW 4-serie is al volledig in beeld verschenen. Een dag voor de officiële onthulling kunnen we een eerste blik op de opvallende nieuwkomer werpen.

    Het lijkt erop dat iemand met een brochure voor de nieuwe BMW 4-serie zijn enthousiasme niet heeft kunnen beteugelen, want op het Franse forum Worldscoop duiken deze foto's op. Daarop is, zij het in nog wat matige kwaliteit, de splinternieuwe BMW 4-serie (G20) volledig te zien. Zowel de opvallende neus als de achterkant hebben geen geheimen meer voor de officiële onthulling, die morgen pas plaatsvindt. Zoals verwacht heeft de nieuwe 4-serie een opvallend andere neus dan de 3-serie waarmee de auto zijn basis basis deelt. De grote grille, met de optisch aan elkaar verbonden 'nieren', geeft de 4-serie een heel eigen gezicht. De scherp gevormde koplampunits, met led-kijkers erin, dragen daar verder aan bij. Al met al doet het sterk denken aan de Concept 4, die een krap jaar geleden in Frankfurt schitterde.

    Ook de achterzijde van de 4-serie Coupé, een tot op heden beter bewaard geheim, wijkt aanzienlijk af van de 3-serie. Hoewel de indeling van de achterlichten sterk doet denken aan die van de 3-serie, is het helder dat BMW voor het ontwerp van de 4-serie met een leeg vel papier is begonnen. De tweedeurs heeft een behoorlijk ver naar achteren doorlopende raampartij, die eindigt in een betrekkelijk bescheiden C-stijl. Minder bescheiden zijn de 'heupen' van de 4-serie, die een bredere wielbasis dan bij de 3-serie lijken te herbergen.

    Hoewel technische details uiteraard nog wel steeds verborgen zijn, mogen we ervan uitgaan dat de 4-serie in ieder geval qua aandrijving voor een groot deel de 3-serie volgt. Dat betekent dat de auto er zowel met achter- als vierwielaandrijving komt en er meerdere benzine- en dieselvarianten komen. Waarschijnlijk begint het aanbod bij de 2,0-liter viercilinder met 184 pk, al is het ook niet ondenkbaar dat ook de 156 pk sterke variant van die motor naar de 4-serie komt. Helemaal bovenin het aanbod zal uiteindelijk de M4 komen te staan, de onthulling daarvan laat nog wel tot september op zich wachten. Die haalt 510 pk uit z'n 3,0-liter zes-in-lijn, zo weten we inmiddels al wel. Morgen weten we meer, dan trekt BMW zelf het doek van de nieuwe 4-serie.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Zeer knap! Maar dat wist ik al
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Zoals het in de brochure gedrukt staat: een icon
      (alleen jammer dat iconen pas veel te laat gewaardeerd worden)
      Weet wel niet wat ik moet denken van dat groen - had precies liever een soort rood gezien

      Comment


      • #4

        Comment


        • #5
          Zijlijn en achterkant zijn echt top, voorkant is echt niet mooi te vinden.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Zijlijn en achterkant zijn echt top, voorkant is echt niet mooi te vinden.
            Zelfde gevoel...

            Achterkant is echt gewoon perfect

            Comment


            • #7
              vind dat het beter meevalt dan ik had gedacht. zoals bij de meeste BMW's tegenwoordig (behalve de 1) klopt het plaatje wel als je de auto in het echt ziet...

              Comment


              • #8












                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  DUIDELIJK ANDERS

                  DÍT IS DE NIEUWE BMW 4-SERIE

                  De gloednieuwe BMW 4-serie Coupé dook de afgelopen dagen al een paar keer op, maar nu trekt BMW zelf officieel het doek ervan af. We verwelkomen de tweede generatie van de 4-serie, die het meer dan voorheen duidelijk anders aanpakt dan de 3-serie.

                  De splinternieuwe BMW 4-serie (G22) is twee jaar later dan de 3-serie waarmee hij zijn basis deed, maar er was al langere tijd bekend wat er in grote lijnen van verwacht kon worden. De Concept 4, die in september vorig jaar in Frankfurt stond, blijkt voor een heel groot deel naar het productiemodel overgeheveld te zijn. De strak gelijnde coupé baarde destijds vooral opzien met z’n opvallende grille. Ook al zijn er wat wisselende reacties, toch prijkt de enorme nierengrille gewoon op deze nieuwe 4-serie. De grille is volgens BMW niet alleen om esthetische redenen zo fors, maar ook om ‘te reflecteren dat de motor veel koeling kan gebruiken’. Even wennen is het zeker, maar het draagt bij aan wat BMW omschrijft als het ‘duidelijk van de 3-serie onderscheidende uiterlijk’ van de 4-serie.

                  Naast de nu optisch aan elkaar versmolten ‘nieren’ treffen we scherp gevormde koplampunits, die standaard led-verlichting behuizen. Optioneel zijn die met de adaptieve led-verlichting BMW Laserlight uit te rusten. Aan de achterzijde van de nieuwe 4-serie valt vooral de stevige heuppartij op. Ook heeft de auto voortaan een vrij ver naar achteren geplaatste C-stijl, met een vrij subtiele Hofmeisterknik. De spoorbreedte van de 4-serie is 23 millimeter groter dan bij de 3-serie het geval is, dus de brede heuppartij is meer dan uiterlijk vertoon. Uiteraard moet de standaard achterwiel aangedreven 4-serie op het gebied van weggedrag weer het schoolvoorbeeld zijn en wat dat betreft schept BMW hoge verwachtingen. De auto moet stijver en scherper aanvoelen dan zijn voorganger en de gewichtsverdeling over voor- en achterkant is volgens BMW nu optimaal 50:50.

                  In het interieur van de 4-serie oogt het allemaal wat bekender dan aan de buitenkant. Hier is, zoals verwacht, amper verschil met de 3-serie te bespeuren. Het dashboard biedt standaard plaats aan een 10,25-inch infotainmentscherm, dat is uitgerust met de laatste versie van BMW’s Operating System. Wie het allemaal groter in beeld wil, kan tekenen voor een 12,3-inch exemplaar. Het systeem kan standaard overweg met Android Auto en Apple Carplay. BMW zegt gewerkt te hebben aan betere geluidsisolatie om het allemaal nog wat gerieflijker te maken. Dat moet het in combinatie met de standaard over drie zones verdeelde climate control prettig vertoeven maken in de 4-serie. Uiteraard zijn er ook tal van veiligheidssystemen standaard aanwezig. Zo is er Lane Departure Warning met automatische stuurcorrectie, Lane Control Assistant en Front Collision Warning met automatische remingreep. Ook stuurt de 4-serie automatisch opzij naar vrije ruimte als er hulpdiensten door een file proberen te komen.

                  Motoren

                  Bij de marktintroductie, in oktober van dit jaar, zet BMW zeven varianten op de internationale bestellijst. Drie benzineversies en vier diesels. Het benzineaanbod begint met de 420i; die krijgt de 184 pk sterke viercilinder onder de kap, waarmee de 4-serie in 7,5 seconden naar 100 km/h snelt. De optie daarboven, de 258 pk sterke 430i heeft daar 5,8 seconden voor nodig. De M440i xDrive houdt voorlopig de toppositie bezet. Die heeft de 374 pk sterke 3,0-liter zes-in-lijn onder de kap, die wordt bijgestaan door 48V Mild Hybrid-techniek. Met die motor onder de kap zit je vanuit stilstand in 4,5 seconde op 100 km/h. Uiteraard komt er boven deze versie op den duur nog de M4, die tot 510 pk uit de 3.0 zescilinder haalt.

                  Het dieselen begint dus met vier keuzes; de 190 pk sterke 420d vormt voorlopig de basis van het aanbod. Wie liever vierwielaandrijving heeft, kan kiezen voor de 420d xDrive. Een stapje hoger staat de 430d xDrive met de 286 pk sterke zescilinder-diesel onder de kap. Bij de diesels is het hoogst mogelijke voorlopig de M440d xDrive, die 340 pk en een stevige 700 Nm koppel weet te mobiliseren. Die is met een 0-100-tijd van 4,7 seconden slechts 0,2 seconden trager dan zijn benzine-tegenhanger. In alle diesels is 48V Mild Hybrid-techniek (goed voor 11 pk) van de partij en over de gehele linie (benzine en diesel) geldt de achttraps Steptronic-automaat als standaard. De eerste prijzen volgen in de aanloop naar de introductie. Uiteraard volgen ook de onthullingen van de nieuwe 4-serie Cabrio en de Gran Coupé op den duur nog.

















                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10








                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Ondanks de grote grille toch wel geslaagd (heeft iets van een Facel Vega). Uiteraard technisch weer een meesterwerk zoals we gewend zijn van BMW en wat we al kunnen weten van de sublieme 3 serie G20
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #12
                        Op die grill na een prachtige wagen.
                        De neus zal wel wennen. Tis een vreemd zicht ma lelijk zou ik het niet noemen
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #13
                          Valt me best mee...bmw durft tenminste.
                          Men roept al jaren dat het bij de 3 grote merken steeds meer eenheidsworst is...wel nu dus duidelijk verschil.

                          Comment


                          • #14
                            Je kan toch niet begrijpen dat er vanaf het begin geen 430e of 440e beschikbaar is. Die aandrijflijn met dat platform bestaat gewoon. Onbegrijpelijk.

                            Comment


                            • #15
                              Valt me best mee...bmw durft tenminste.
                              Men roept al jaren dat het bij de 3 grote merken steeds meer eenheidsworst is...wel nu dus duidelijk verschil.

                              Comment


                              • #16
                                Ik vind hem mooi. Maar je kan toch niet begrijpen dat er vanaf het begin geen 430e of 440e beschikbaar is. Die aandrijflijn met dat platform bestaat gewoon. Onbegrijpelijk.

                                Comment


                                • #17
                                  los van het design van de voorkant dat, ik wik mijn woorden, wennen is, is hij best wel ok, maar is dit nu nog wel een coupé ? of eerder een 2 deur liftback ? hoewel toyota in de jaren 90 bewees dat een liftback Celica eigenlijk mooier is dan een echte coupé celica had ik bij deze toch graag een knikje gezien om hem toch iets koffer te geven
                                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hoe meer ik kijk, hoe mooier ik hem vind!

                                    Enkel de nieren zijn echt mijn ding niet, maar iets in de stijl van de 8 was hij echt perfect geweest

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hoe het had moeten zijn, dan was hij veruit de knapste van zijn klasse

                                      Comment


                                      • #20
                                        Echt he...

                                        Voor het eerst vind ik de Mercedes coupe het mooiste

                                        Comment

                                        Working...
                                        X