Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Santa Fe (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai Santa Fe (2020)

    MEER DAN EEN FACELIFT

    DÍT IS DE GRONDIG VERNIEUWDE HYUNDAI SANTA FE

    Hyundai heeft een week na de plotselinge teaser van de nieuwe Santa Fe al het doek van de SUV getrokken. Hoewel het lijkt te gaan om een grondige facelift, is er meer aan de hand.

    Een ruime week geleden verraste Hyundai enigszins met het eerste beeld van 'de nieuwe Santa Fe'. Hoewel direct was te zien dat het om een facelift van de huidige Santa Fe leek te gaan, ligt het toch iets ingewikkelder dan dat. Hyundai heeft het zelf namelijk over de vijfde generatie van haar SUV, terwijl de erg erop lijkende vierde generatie pas twee jaar geleden aan de wereld werd voorgesteld. Toch gaat het wel degelijk om een nieuwe generatie, want ondanks de sterkeuiterlijke overeenkomsten, is de basis van de Santa Fe helemaal nieuw.

    De nieuwe Santa Fe staat volgens Hyundai op een nieuw platform. Dat moet het weggedrag verbeteren, de impact van een botsing beter opvangen en voor een rustigere rij-ervaring zorgen. Het belangrijkste nieuws is echter de ruimte die het biedt aan andere aandrijflijnen. Hyundai houdt specificaties nog onder de pet, maar geeft al aan dat de nieuwe Santa Fe beschikbaar komt met zowel een hybride als een plug-in hybride aandrijflijn. Daarover horen we snel meer.

    Veranderingen spotten

    De grootste verandering, het nieuwe platform, is uiteraard niet direct aan de auto te zien. Dat betekent echter niet dat de nieuwe Santa Fe niet te onderscheiden is van de uitgaande generatie. De SUV heeft om te beginnen een flink gewijzigde neus. De gehele grille is van een andere vorm dan we gewend zijn en de koplampen sluiten hier voortaan naadloos op aan. Aan de achterzijde van de Santa Fe ziet het er weliswaar nog iets bekender uit, maar ook hier heeft men niet stilgezeten. De achterlichten ogen bekend, maar zijn stiekem toch helemaal nieuw. Ook zijn deze voortaan optisch aan elkaar verbonden met een lichtstrook over de hele breedte van de achterklep. Verder oogt de achterbumper een stuk opgeruimder dan voorheen.

    In het interieur is het wederom even twee keer kijken, maar ook hier is de bezem er toch even goed doorheen gehaald. Vooral de compleet nieuwe middenconsole valt op. Het oogt wat luxueuzer en completer. Ook is het 10,25-inch infotainmentscherm nieuw en prijkt er voortaan een 12,3-inch digitaal instrumentarium achter het stuurwiel. Hyundai zegt gewerkt te hebben aan de materiaalkeuze, waardoor het interieur voortaan ook hoogwaardiger aan moet voelen.

    Uitgebreidere informatie laat nog even op zich wachten. Lang kan dat niet meer duren, want Hyundai meldt dat de nieuwe Santa Fe al na de zomer in de showroom staat.

    Bron: Autoweek














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Wat een knap interieur dit. Kunnen veel Europeanen een puntje aan zuigen.

        Comment


        • #5
          Hyundai Santa Fe (2020)

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Deze gisteren ook eens beter kunnen bekijken, ziet er gelikt uit. Prachtige SUV!




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Was één van mijn favorieten maar toen enkel als diesel verkrijgbaar.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8

                Tis nieuwe Kia en Hyundai dag


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Iets minder rond van voor dan de Tucson. Deze mochten ze hier neerzetten. Heel mooi

                  Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Als alles meezit wordt de nieuwe Santa Fe de volgende firmakrel.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Als alles meezit wordt de nieuwe Santa Fe de volgende firmakrel.
                      Zou ik ook wel willen.
                      Veel luxe en comfort voor een deftige prijs.
                      Maar wel geen witte.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                        Zou ik ook wel willen.
                        Veel luxe en comfort voor een deftige prijs.
                        Maar wel geen witte.
                        Ze hebben een aantal mooie kleuren in hun gamma. In ieder geval geen zwart interieur meer zoals nu.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #13
                          Portofino grey graag.

                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                          Comment


                          • #14










                            Last edited by Jocar; 01/02/2021, 14:47.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15






                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Hyundai Santa Fe vs Kia Sorento









                                Platz 1 mit 535 von 800 Punkten: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD. Nuancen bringen den Sieg: leicht bessere Bremswerte, ein kleinerer Wendekreis und minimal weniger Verbrauch.
                                Platz 2 mit 533 von 800 Punkten: Kia Sorento 2.2 CRDi AWD. Knapp Zweiter: Ohne die schlechtere Versicherungseinstufung hätte der Kia über das Kostenkapitel den Gleichstand erzielt.

                                Vergelijkingstest: [www.autobild.de]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Hyundai Santa Fe Hybrid (2021) - Hyundai's vlaggenschip - REVIEW

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    TEST: HYUNDAI SANTA FE HYBRID

                                    Ooit was de Hyundai Santa Fe een grote SUV voor relatief weinig geld. Dat veranderde met de komst van een door CO2-uitstoot gestuurd bpm-stelsel. Met de komst van een hybride versie is de Santa Fe weer terug bij af. Met één verschil: veel andere merken hebben nu ook een grote SUV voor relatief weinig geld.

                                    Hyundai timmerde al een tijdlang aan de weg in ons land toen in 2000 de Santa Fe op de markt kwam en de positie van de Koreanen totaal veranderde. Een grote SUV mét V6 voor de prijs van een dik aangeklede D-segmenter? Dat slikte de Nederlandse consument wel, hoewel de techniek en de afwerking nu niet bepaald om over naar huis te schrijven waren. Het rijgedrag was matig, de V6 niet bijzonder krachtig, de viertraps automaat traag en het verbruik was schrikbarend; 1 op 7 was geen uitzondering. Ach, de prijs was een grote, liefdevolle mantel waarmee veel kon worden bedekt. Met de komst van de CO2-gestuurde bpm viel die mantel echter net zo snel weg als de verkoopcijfers van Hyundais grote SUV. Zeker omdat andere merken inmiddels ook wakker waren geworden en één of meerdere SUV’s aan het gamma hadden toegevoegd.

                                    Om orde op zaken te stellen, heeft Hyundai een nieuwe hybride aandrijflijn in de opmerkelijk gestileerde neus van de grondig gefacelifte Santa Fe geschoenlepeld. Goed voor 230 pk en – hopelijk – een iets gunstiger verbruik. Op papier klopt dat in elk geval, waardoor de vanafprijs van de Santa Fe een flink stuk is gedaald. Een 180 pk sterke 1,6-liter viercilinder turbomotor en een elektromotor van 60 pk drijven de voorwielen aan via een zestraps automaat met koppelomvormer. Die aandrijflijn komt het beste tot zijn recht bij een gematigde rijstijl. Dan heeft de elektromotor voldoende kracht om te maskeren dat er een erg kleine verbrandingsmotor in een erg grote auto hangt en in de stad voelt de Santa Fe dan ook een stuk kwieker dan je zou verwachten. Geef echter kickdown op een buitenweg en je hoort de 1.6 zwoegen om er gang in te krijgen. Het gaat, maar zeker niet van harte. Daar staat tegenover dat het verbruik met dik 1 op 13 keurig is voor zo’n grote auto en dat het in- en uitschakelen van de 1.6 bij een rustige rijstijl keurig schokvrij gebeurt.


                                    Veel massa

                                    De Santa Fe mikt op comfort en dat is gezien zijn grote massa ook eigenlijk de enige juiste keuze. Op de snelweg is de Hyundai dankzij zijn soepele onderstel en dikke beglazing helemaal in zijn element als kruisraket. Als er bochten moeten worden genomen, laat het gewicht zich echter net iets te nadrukkelijk gelden, zodat de auto verhoudingsgewijs log aanvoelt. Bij vlagen voel je je meer schipper van de SS Hyundai dan bestuurder. Het onderstel heeft het er vaak voel- en hoorbaar druk mee, zeker als het wegdek ook nog eens wat minder glad is geasfalteerd. Wat dat betreft kan de Santa Fe niet verhullen dat het model niet primair is ontwikkeld voor de Europese markt.

                                    Dat is ook zichtbaar in het interieur. Veel modellen uit de i-lijn van Hyundai kunnen zich inmiddels keurig voegen tussen de modellen van Europese fabrikanten, maar de Santa Fe voelt minder hoogwaardig aan. Het ziet er allemaal goed uit, maar nadere inspectie leert dat veel plastics toch wat goedkoper zijn dan gangbaar in dit deel van de markt en bijvoorbeeld de rijmodusschakelaar voelt niet buitengewoon solide. Daar staat tegenover dat het allemaal wel voorspelbaar en logisch werkt. Een goede zitpositie is snel gevonden en het infotainmentsysteem is even uitgebreid als goed doordacht. Daarvan kunnen veel merken nog wat leren. Daar komt bij dat de Santa Fe heel veel ruimte biedt. Op de tweede zitrij kun je volleyballen en zelfs de derde zitrij is in noodgevallen toereikend voor een volwassene. Je zult hem niet gebruiken om een hoogwaardigheidsbekleder te vervoeren, maar als vervanger voor de uitstervende MPV doet de Hyundai het prima. Dat het dan allemaal niet echt premium oogt, valt door de vingers te zien.


                                    Niet karig

                                    Hyundai geeft vijf jaar garantie op de Santa Fe en de uitrusting van de auto is ook zeker niet karig. Niet alleen is er een derde zitrij aanwezig, maar ook zaken als stoelventilatie, een head-up display, 360-gradencamera en een uitgebreid assortiment veiligheidssystemen. Die vind je niet bij alle concurrenten, die bovendien minder ruimte bieden. Bij Hyundai krijg je daarmee eindelijk weer een lel van een SUV krijgt voor een concurrerende prijs. Inderdaad terug bij af dus. En dat is een prima beginpunt voor de nieuwe Hyundai Santa Fe.
                                    OORDEEL: 4/5

                                    Met zijn nieuwe aandrijflijn is de Santa Fe weer wat hij ooit was: heel veel auto voor een relatief lage prijs. Daarbij maakt de hybride aandrijving een goede indruk. De wereld zul je er niet mee redden, maar 1:13 is voor een auto waarin zeven personen passen alleszins redelijk en hoewel de Koreaan geen bakens verzet, valt hij nergens door de mand.

                                    SPECIFICATIES

                                    Brandstof elektro/benzine
                                    Motor 4-cil. in lijn, hybride
                                    Cilinderinhoud 1.598 cc
                                    Maximaal vermogen 169 kW / 230 pk bij 5.500 tpm
                                    Maximaal koppel 265 Nm bij 5.500 tpm
                                    Accu capaciteit 1 kWh
                                    Inhoud brandstoftank 67 l
                                    Lengte / breedte / hoogte 4.785 mm / 1.900 mm / 1.710 mm
                                    Wielbasis 2.765 mm
                                    Massa leeg 1.709 kg
                                    Laadvermogen 801 kg
                                    Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.650 kg / 750 kg
                                    Banden 235/55R19
                                    Topsnelheid 187 km/h
                                    Acceleratie 0-100 km/h 8,8 s (fabrieksopgave: 8,9 s)
                                    Acceleratie 50-80 km/h in D 3,0 s
                                    Acceleratie 80-120 km/h in D 5,6s
                                    Brandstofverbruik 7,6 l/100km
                                    CO2-uitstoot (WLTP) 150 g/km







                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Plug in Hybrid heeft zelfs 265 pk. Benieuwd hoe die zal rijden.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment


                                      • #20
                                        Spijtig dat deze kleur niet beschikbaar is in Europa. Enkel US markt materiaal.

                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                        Comment

                                        Working...
                                        X