Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan X-Trail (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nissan X-Trail (2020)

    DUS OOK DE NIEUWE X-TRAIL!

    NU OFFICIEEL: NIEUWE NISSAN ROGUE

    Nissan heeft zojuist de nagelnieuwe Rogue aan de wereld voorgesteld. De uitgaande Rogue is in feite de voor de Amerikaanse markt bestemde X-Trail en dat betekent dat deze nieuwe SUV een zéér nauwkeurig beeld geeft van wat we van de voor Europe bestemde X-Trail kunnen verwachten.

    Nissan doet bijzonder goede zaken met de Rogue. De evenknie van de voor de Europese markt bestemde X-Trail, de twee verschillen momenteel met name op motorisch vlak van elkaar, is met name in de Verenigde Staten zéér succesvol. Sterker nog, met in 2019 ruim 350.000 verkochte exemplaren was de SUV vorig jaar na de Toyota RAV4 (448.071 exemplaren) en de Honda CR-V (350.447 exemplaren) de populairste personenauto in dat land. Hoewel het vooraf leek dat de X-Trail op een doorontwikkelde versie van het huidige CMF-platform zou komen te staan, spreekt Nissan over een geheel nieuw platform. Komt het uiterlijk van deze nieuwe Rogue je enigszins bekend voor? Dat kan natuurlijk kloppen. De algehele vorm van de auto vertoont invloeden van de in 2018 gepresenteerde Xmotion Concept, al gaven de eerder gelekte patentplatenen foto's al meer van het definitieve ontwerp weg.

    Korter

    De nieuwe Rogue is met zijn lengte van 4,65 marginaal langer dan korter dan het uitgaande model. De wielbasis blijft met 2,71 meter onveranderd. De nieuwe hoogpotige Nissan is 1,7 meter hoog, slechts enkele millimeters lager dan zijn voorganger. De voorzijde van de nieuwe Rogue heeft een stevig uitvergrote versie van Nissan's V-Motiongrille, een exemplaar dat aan weerszijden wordt vergezeld door gespleten lichtunits waarbij de led-dagvrijverlichting in de bovenste verdieping is verwerkt. Hoewel de raampartij sterk overeen lijkt te komen met die van de huidige Rogue en X-Trail, is de boel toch echt opnieuw getekend. De raamlijn loopt ter hoogte van de D-stijl scherper op, terwijl daaronder een meer uitgesproken 'heup' boven de achterste wielkast is te zien. Aan de achterkant is de nieuwe Rogue nog altijd herkenbaar als Rogue, al is het 'vak' voor de kentekenplaat minder afgebakend en wordt de boel hier overkapt met een meer uitgesproken en min of meer over de gehele kont lopende vouw. Handig voor de instap achterin: de achterportieren openen in een hoek van bijna negentig graden.

    Interieur

    Helemaal nieuw is het interieur. Het inmiddels op leeftijd geraakte binnenste van de huidige generatie Rogue en X-Trail wordt vervangen door een strakker getekend interieur met een hoog op het dashboard geplaatst 9 inch groot infotainmentscherm. Een verdieping eronder vinden we voortaan de ventilatieroosters. Opvallend is de veel prominenter aanwezige brede middentunnel die overloopt in de middenarmsteun. Achter het nieuwe en rijkelijk met knoppen bezaaide stuurwiel plaatst Nissan een 12,3-inch groot digitaal instrumentarium. Dit digitale display is niet standaard. De basisversies hebben voortaan een 7 inch in plaats van een 5 inch groot scherm tussen de analoge klokken. Ook is een 10,8-inch kleuren head-updsplay beschikbaar. De transmissie, in de Rogue altijd een automaat, bedien je met een klein knuppeltje op de middentunnel.

    Één motor

    Nissan presenteert de Rogue vooralsnog met één krachtbron: een 2,5-liter grote viercilinder die 184 pk en 245 Nm sterk is. Die benzinemotor is gekoppeld aan een Xtronic-CVT, een continue variabele transmissie met voorgeprogrammeerde versnellingen. De Rogue, vooralsnog alleen een vijfzitter al komt er waarschijnlijk ook een versie met een derde zitrij, is zowel met voor- als met vierwielaandrijving te krijgen. Net als meer moderne modellen van het merk komt de auto onder meer beschikbaar met ProPilot, een systeem waarmee je semi-autonoom op de snelweg je gang kunt gaan, al behoort autonoom inhalen niet tot de mogelijkheden en moet je altijd je handen aan het stuur houden. Nissan Safety Shield, een uitgebreid pakket passieve en actieve veiligheidssystemen dat onder meer dodehoekdetectie, lane departurewarning, automatisch grootlicht en Rear Automatic Breaking omvat, is standaard.

    We verwachten de Europese tweelingbroer van deze nieuwe Rogue over niet al te lange tijd als X-Trail te kunnen verwelkomen.

    Bron: Autoweek















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Dat ziet er netjes uit.
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #4
        Dat ziet er inderdaad niet slecht uit. Alleen ben ik niet zo'n fan van die grote skid plate aan de achterzijde.

        Comment


        • #5
          2021 Nissan Rogue (X-trail) First Look | Review

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7










              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8








                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Ziet er op de laatste foto's echt goed uit!

                  Comment


                  • #10


















                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      De X-Trail is net als de Rogue zo'n 4,65 meter lang en dat maakt hem zo'n 20 tot 25 centimeter langer dan de nieuwe Qashqai. De wielbasis van de X-Trail bedraagt 2,71 meter. Hoewel de jongste Qashqai onder meer de aandacht trok met zijn innovatieve e-Power-aandrijflijn, lijkt de X-Trail die aandrijflijn niet te krijgen. Reken voor de Europese markt in ieder geval wel op mild-hybride benzinemotoren. In China komt de nieuwe X-Trail in ieder geval op de markt met een 204 pk sterke geblazen 1.5, maar of die krachtbron ook in Europa wordt geleverd, is nog maar de vraag.

                      De voor de Europese markt bestemde versie laat waarschijnlijk niet lang meer op zich wachten.














                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12

                        Nu eindelijk in Europa:

                        NISSAN X-TRAIL: ELEKTRISCH AANGEDREVEN, MAAR GEEN EV

                        VIJF OF ZEVEN ZITPLAATSEN, VOOR- OF VIERWIELAANDRIJVING.

                        Eindelijk heeft Nissan de splinternieuwe X-Trail voor de Europese markt geïntroduceerd. De grote broer van de Nissan Qashqai komt onder meer met twee e-Power-aandrijflijnen beschikbaar. Dat betekent dat de zevenzits SUV met volledig elektrische aandrijving is te krijgen, maar toch geen elektrische auto is. De fervente bezoeker van AutoWeek heeft de nieuwe Nissan X-Trail ongetwijfeld al meermaals voorbij zien komen. De SUV met vijf of zeven zitplaatsen, die daarmee als groter en ruimer alternatief voor de Nissan Qashqai fungeert, werd in 2020 namelijk al in de Verenigde Staten voorgesteld. Daar heet de auto net als de eerder weer Rogue. Toch hebben we het model al eens als X-Trail gezien en wel heel ver bij ons vandaan; in China. Nu is de nieuwe Nissan X-Trail eindelijk voorgesteld aan de Europese consument.


                        Nissan X-Trail

                        De nieuwe vierde generatie Nissan X-Trail is 4,68 meter lang en strekt zich daarmee over een vergelijkbare afstand uit als zijn voorganger, al wint de nieuwe X-Trail met een paar centimeter van de auto die hij vervangt. De wielbasis is met 2,71 meter eveneens vergelijkbaar met die van de uitgaande X-Trail. Onder de inmiddels bekende verpakking komen we het CMF-CD-platform tegen, een basis die hij deelt met de Qashqai. Dat platform geeft ook de X-Trail toegang tot de interessante e-Power-aandrijflijnen. Inderdaad, twee stuks.

                        Nissn X-Trail Nederland altijd e-Power

                        De minst potente e-Power aandrijflijn bestaat uit een 203 pk en 330 Nm sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft. Deze variant zit in 8 tellen op de 100 km/h en haalt een topsnelheid van 170 km/h. De tweede e-Power-variant heeft dankzij Nissans e-4ORCE-systeem vierwielaandrijving. Deze aandrijflijn is 213 pk sterk. De voorwielaangedreven smaak is er alleen als vijfzitter, de vierwielaangedreven e-Power-variant is met zowel vijf als zeven zitplaatsen verkrijgbaar. In combinatie met vijf zitplekken zoemt die versie in 7 tellen naar de 100 km/h, de variant met zeven zitplaatsen neemt er 0,2 seconden langer de tijd voor. De topsnelheid ligt in beide gevallen op 180 km/h.


                        Nissan X-Trail met EV-knop, maar ver kom je op enkel de accu niet.

                        Hoewel de X-Trails e-Power dus altijd elektrisch aangedreven zijn, zijn het géén EV's. De Nissan X-Trail e-Powers hebben namelijk een 1.5 benzinemotor aan boord die de elektromotor(en) via een klein accupakket vrijwel direct van energie voorziet. De 1.5 zelf is overigens ook een bijzondere machine, het is namelijk een krachtbron met variabele compressie en dat is in autoland bepaald geen vanzelfsprekend iets. De aansturing van de benzinemotor wordt volledig door de auto zelf geregeld en dat heeft als gevolg dat de krachtbron altijd op een zo efficiënt mogelijk toerental loopt en dat drukt natuurlijk het verbruik. De X-Trails met e-Power-aandrijflijn rijden in theorie als een EV, met lineaire versnelling en de mogelijkheid om via het e-Pedal Step met één pedaal de auto zowel te laten versnellen als afremmen. De voorwielaangedreven X-Trail e-Power noteert een gemiddeld verbruik van 5,8-5,9 l/100 km. De krachtigere variant met vierwielaandrijving slurpt 6,3 tot 6,5 l/100 km.

                        Elders ook met mild-hybride 1.5

                        Nissan levert de nieuwe X-Trail niet alleen met e-Power-hardware, maar ook met een 12v mild-hybride benzinemotor die aan Nissans Xtronic geheten cvt-transmissie is geknoopt. In tegenstelling tot bij de Qashqai is dat geen 1.3, maar een 1.5. Ook die 1.5 heeft variabele compressie. Deze benzinemotor is alleen in combinatie met voorwielaandrijving te krijgen, al is de machine wel te combineren met een X-Trail met vijf of zeven zitplaatsen. De motor is 163 pk en 300 Nm sterk en helpt de X-Trail in 9,6 tellen aan de 100 km/h. Zijn topsnelheid bedraagt 200 km/h.


                        Nissan X-Trail

                        Interieur

                        De bagageruimte van de X-Trail heeft een capaciteit van 585 liter, 20 liter meer dan het uitgaande model. Vanbinnen vindt je tot 35-inch aan displays. Achter het stuurwiel zit namelijk een 12,3-inch instrumentarium en centraal op het dashboard staat een multimediascherm met eenzelfde diameter. Daarnaast levert Nissan de X-Trail ook met een 10,8-inch head-updisplay. Een flinke jongen. Nissan perst de X-Trail indien gewenst verder vol met ProPilot, een systeem dat de SUV tot op zekere hoogte zelfstandig door het verkeer kan laten gaan, al moet je natuurlijk wel je handen aan het stuur houden.




























                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Dat ding ziet er wel verdomd goed uit, vind ik.

                          Beetje Fisker karma principe dus.

                          Comment


                          • #14
                            NEW Nissan X-Trail e-Power | Visual Review

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Nissan X-Trail im Test. DAS perfekte Auto für die Familie?! Fahrbericht | Review



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Nissan X-Trail e-Power | De 4WD (hybride) krachtpatser is terug

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nissan X-Trail im Offroad-Test: Das kann der e-Power Allrad-Hybrid im Gelände | Review

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      2023 Nissan X-Trail / Rogue driving REVIEW - what is the e-Power Hybrid?

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nissan X-Trail im Test (2023) MEIN Auto des Jahres ab 35.500€?! Fahrbericht | Review | e-4ORCE 4x4

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X