Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Ateca - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Ateca - Facelift (2020)

FASE DOS

SEAT PRESENTEERT VERNIEUWDE ATECA

Na zo'n vier jaar acht Seat het de hoogste tijd om de Ateca van een facelift te voorzien. Het resultaat valt vooral op cosmetisch vlak op, qua techniek houden de Spanjaarden vast aan het voorgaande concept.

Op de Spaanse bijsnijtafel hebben de ontwerpers flink het mes in de Ateca gezet. Seats nieuwe ontwerpstijl is bij de neus doorgevoerd met een nieuwe grille en voortaan standaard full-led koplampen. Een vergelijkbaar front zit al op de grotere Tarraco en de nieuwe Leon. Ook de voorbumper wordt niet overgeslagen en krijgt nieuw getekende roosters waarin de mistlampen zitten. Aan de achterkant vallen de veranderingen iets minder op. De led-achterlichten krijgen de ondertussen overbekende dynamische richtingaanwijzers en de Ateca-typeaanduiding is met Seats nieuwe lettertype geschreven. In de bumper worden iets smallere reflectoren verwerkt en optische 'uitlaatgaten' krijgen een plekje in het geheel.

Motoren

Voor de binnenkant ligt een nieuw stuurwiel klaar en het infotainmentsysteem krijgt een flinke update, zodat het voortaan standaard smartphones draadloos kan ‘spiegelen’. Een nieuw 9,2-inch aanraakscherm is optioneel leverbaar. Het pakket met veiligheidsvoorzieningen wordt daarnaast aangescherpt. De Ateca helpt de bestuurder op verschillende manieren met Predictive Adaptive Cruise Control, Pre-Crash Assist, Emergency Assist, File assistent, Dodehoeksensor met uitparkeerassistent en Uitstapwaarschuwing. Aan de bestaande motorenlijst wordt niks veranderd. Op benzinevlak blijft de keuze uit een 1.0 TSI met 110 pk, een 1.5 TSI met 150 pk (handgeschakeld of DSG) en de standaard aan een automaat gekoppelde, vierwielaangedreven 2.0 TSI met 190 pk bestaan. Dieselen kan met 115 of 150 pk sterke 2.0 TDI’s.

Xperience

Aan het aantal uitrustingsniveaus wordt een extra optie toegevoegd: de Xperience-uitvoering. Deze komt dus naast de Reference, Style, FR en Business Intense-versies. Bij deze uitvoering gaat het vooral om het uiterlijk, dat hier en daar wat wordt aangedikt.

300.000

Seat parkeerde met de Ateca voor het eerst een SUV in zijn showrooms. Daarna volgden snel de compactere Arona en ruimere Tarraco. Sindsdien loopt het hard met de drie opgehoogde Spanjaarden: in 2019 was 44 procent van de verkochte Seats een SUV. De verkoopteller van de Ateca staat sinds 2016 op 300.000 stuks.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Ziet er goed uit!

Enkel zou ik het daar mooier vinden om dat "lelijk" logo niet op het kofferdeksel te plaatsen

Bij Skoda is het echt jammer, daar zijn die letters zo lelijk terwijl het voorgaande logo er echt goed op stond...

Comment

Duitse prijzen:

Reference Style Xperience FR
      1.0 TSI 115 PS MT6 22.849 Euro 26.275 Euro - -
      1.5 TSI 150 PS MT6 - 27.923 Euro 30.167 Euro 30.164 Euro
      1.5 TSI 150 PS DSG7 - 29.677 Euro 31.920 Euro 31.920 Euro
      2.0 TSI 190 PS 4Drive DSG7 - - 35.687 Euro 35.687 Euro
      2.0 TDI 150 PS MT6 - 31.296 Euro 33.391 Euro 33.391 Euro
      2.0 TDI 150 PS DSG7 - 33.050 Euro 35.146 Euro 35.146 Euro
      2.0 TDI 150 PS 4Drive DSG 7 - 34.707 Euro 36.803 Euro 36.803 Euro
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Testje: [www.auto-moto.com]

Comment

Comment

SEAT Ateca (2020): ALLES wat je moet weten - REVIEW

Comment

Seat Ateca (2020) - Review

Comment

2020 Seat Ateca Xperience 2.0 TSI 190PS Facelift - Test

Comment

Seat Ateca review – is this updated family SUV now the BEST around?

Comment

Working...
                    X