Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lynk & Co 06 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lynk & Co 06 (2020)

UITBREIDING

LYNK & CO 06 IN BEELD

Lynk & Co breidt zijn line-up in China uit met een nieuwe SUV: de 06. De hoogpotige is, hoewel zijn naam anders doet vermoeden, het vijfde model in het Lynk & Co-gamma.

Lynk & Co is een merk van de Chinese fabrikant Geely, het moederbedrijf van tal van Chinese merken én van het voormalig Zweedse Volvo. Lynk & Co voegde eind vorig jaar nog de 05 aan zijn leveringsgamma toe, een coupé-SUV. Daar komt nu een conventionelere SUV bij: de 06.

De 06 is een 4,34 meter lange SUV die wellicht iets minder nieuw is dan je zou denken. Hoewel het exterieur, met zijn opvallende koplampen en achterlichten, typisch Lynk & Co is, is de auto in feite het neefje van de Bin Yue van automerk Geely. Dat betekent dat de auto op Geely's BMA-platform staat, een kleinere versie van het modulaire CMA-platform dat onder meer Volvo gebruikt voor de XC40 en waar ook de Lynk & Co 01, 02 en 03 van gebruikmaken. Hoewel de nieuwe hoogpotige van Lynk & Co 06 heet, wordt hij niet hoger gepositioneerd dan de in 2017 gepresenteerde 01. Die 01, tevens een SUV, is namelijk zo'n 20 centimeter langer en staat dus op het forsere CMA-platform.

Op de motorenlijst komt onder meer een 177 pk en 255 Nm sterke versie van de bekende 1,5-liter driecilinder te staan. Liever een plug-in? Dat kan, want er is ook een stekkerversie leverbaar met dezelfde benzinemotor, maar dan gecombineerd met een elektromotor en een 11,3 kWh groot accupakket, goed voor 62 NEDC-kilometers elektrisch genot.

Lynk & Co roept al even dat het ook in Nederland auto's gaat verkopen. Dat moet nog eind dit jaar beginnen. Samen met Zweden, Duitsland, België, Italië, Frankrijk en Spanje behoort ons land tot de eerste Europese landen waar Lynk & Co zijn auto's puur en alleen via internet gaat verkopen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Het interieur van Audi , de voorkant van Porche en de achterkant van Peugeot gepikt Ze zullen nooit veranderen die Sineezkes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
      Het interieur van Audi , de voorkant van Porche en de achterkant van Peugeot gepikt Ze zullen nooit veranderen die Sineezkes
      Ze hebben er dan toch maar een eetlustopwekkend minestrone-soepje van gemaakt.
      Het mag er best wezen.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Nog maar een paar jaar geleden werd hier serieus gediscussieerd over hoe lang het nog ging duren voor de Chinezen met evenwaardige auto's zouden komen.
            Intussen zijn ze qua design zeker mee (deze vind ik bv best mooi) meer ook technisch en qua veiligheid zijn ze bijgebeend.

Ik ben wel geen fan van die lichten die tot halfweg de motorkap komen.
            Heel snel even die lichtunits weggeshopt. Als de lichten in die balk zouden geïntegreerd worden, wordt het veel strakker.
            Last edited by Hayes; 27/06/2020, 12:29.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Comment

Comment

€39000 de volvo 44000
                  Last edited by bobo; 25/03/2021, 01:11.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Nog maar een paar jaar geleden werd hier serieus gediscussieerd over hoe lang het nog ging duren voor de Chinezen met evenwaardige auto's zouden komen.
                      Intussen zijn ze qua design zeker mee (deze vind ik bv best mooi) meer ook technisch en qua veiligheid zijn ze bijgebeend.

Ik ben wel geen fan van die lichten die tot halfweg de motorkap komen.
                      Heel snel even die lichtunits weggeshopt. Als de lichten in die balk zouden geïntegreerd worden, wordt het veel strakker.
                      Inderdaad, met die lichten weg ziet dat er veel beter uit.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                      X