Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford F-150 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford F-150 (2020)

    VOOR HET EERST OOK ALS HYBRID!

    FORD F-150 HELEMAAL IN HET NIEUW

    Voor ons Europeanen blijft het een vreemd gegeven dat de minstens 5,32 meter lange F-150 al 43 jaar de best verkochte auto in de Verenigde Staten is. Ford schuift nu de compleet nieuwe generatie van zijn succesnummer naar voren, een lichting die onder meer voor het eerst in de geschiedenis van het model een hybride versie omvat!

    Wellicht moet je twee keer kijken om te zien dat deze veertiende generatie F-150 inderdaad tot op het kleinste boutje nieuw is. Dat komt mogelijk doordat de designstap van het vorige naar het nieuwe model kleiner is dan bij de vorige generatiewissel. De verticaal georiënteerde koplampen worden namelijk opnieuw optisch omlijst door een verlichtingselement in de unit zelf: de led-dagrijverlichting. Daarnaast heeft Ford bij de in 2017 op het model doorgevoerde facelift al enigszins naar het ontwerp van het nieuwe model toegewerkt. Ook nu heeft de F-150 namelijk een grille die over de gehele breedte wordt doorkliefd door twee dikke, verchroomde stroken. Vind je die grille niets? Niet getreurd, volgens Ford zijn er namelijk 11 verschillende grilles om uit te kiezen. Daarbij introduceert Ford actieve kleppen in de grille die kunnen sluiten om de luchtweerstand te verminderen. Achterop monteert Ford lichtunits die een stukje eenvoudiger van vorm zijn dan voorheen en in de achterklep is in koeienletters de modelnaam F-150 gestanst. Voor nagenoeg de complete koets is gebruik gemaakt van aluminium.

    Zelfs het interieur oogt op het eerste gezicht niet veel anders, al is nagenoeg elk deel toch echt volledig nieuw. De F-150 is optioneel onder meer beschikbaar met een volledig digitaal 8 of 12,3 inch groot instrumentarium. Het infotainmentsysteen is niet alleen helemaal actueel, maar ook groter dan ooit tevoren. Ford levert een 8-inch exemplaar, maar wie helemaal los wil gaan, kan zijn of haar vingers laten glijden over een 12-inch grote unit.

    Hybrid

    De uitgaande generatie Ford F-150 zorgde bij het wat conservatiever ingestelde deel van zijn kopersgroep voor wat ophef toen Ford trots meldde dat het voor grote delen van de carrosserie gebruik maakte van aluminium. Berichten over de komst van een hybride en zelfs een volledig elektrische F-150 zorgden her en der ongetwijfeld voor hartverzakkingen. Die hybride en elektrische versies zijn er van het huidige model nooit gekomen, maar Ford hangt in deze nieuwe F-150 voor het eerst in de geschiedenis van het model een hybride aandrijflijn. Die hybridevariant heeft een dubbel geblazen 3,5 liter grote, PowerBoost gedoopte V6 in de neus, gekoppeld aan een 48 pk sterke elektromotor die in de tientraps SelectShift-automaat is verwerkt. Het accupakket heeft een bescheiden capaciteit van 1,5 kWh. Uitgebreide technische specificaties houdt Ford nog even onder de pet, maar het meldt wel dat de F-150 met deze hybride aandrijflijn een actieradius heeft van 1.127 kilometer. Daarnaast mag de hybride maar liefst 5.443 kilo trekken. Ongetwijfeld wordt de F-150 ook weer leverbaar met een reeks andere zes- en achtcilinder benzinemotoren, waaronder een 2,7-liter V6 en een 5,0-liter grote V8. Of de Powerstroke-dieseloptie terugkeert, valt nog te bezien.

    Nog een interessante noviteit is het Pro Power Onboard systeem. In de laadbak zitten laadpunten verwerkt waarmee je diverse apparaten tot 2 kW kunt opladen. Heb je de hybride F-150 besteld, dan krijg je standaard een laadsnelheid van 2,4 kW terwijl een 7,2 kW-punt optioneel is. De F-150 is verder dankzij Active Driving Assistant in staat om semi-autonoom te rijden, al komt deze optie pas later beschikbaar.

    Natuurlijk komt de F-150 weer beschikbaar in diverse lengtevarianten, met en zonder dubbele cabine. Op termijn volgt natuurlijk ook nog een heftige Raptor-versie. Daarbij zal het niet lang meer duren voor er ook nieuwe Super Duty-broertjes worden gepresenteerd, in de categorieën F-250, F-350 en F-450.

    Bron: Autoweek






















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2



















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Oude wijn in nieuwe zakken. Volgende update krijgt een 55inch scherm als infotainment

      Comment


      • #4
        Hybride met 1.5 kWh accu....
        Dat zegt toch alles. Wat zou je daar nu mee kunnen opladen? 2 ipads en een GSM bij wijze van spreken.

        Man, man man, die gaan klappen krijgen als Elon met zijn cybertruck af komt.

        Comment


        • #5






















          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            2021 Ford F-150: First Look

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              2021 Ford F-150 Reveal

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                2021 Ford F-150 First Look and Details

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Ford F-150 Review — Driving the Redesigned F-150!

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    2021 Ford F-150 - Review: Theory Of Evolution

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      ALLESKUNNER

                      NIEUWE FORD F-150 RAPTOR KLAAR VOOR ACTIE

                      Ford heeft de nieuwe generatie van de F-150 de Raptor-behandeling gegeven. Het resultaat mag er zijn; een pick-up die ruig terrein met huid en haar op moet kunnen vreten.

                      Met de uitgaande Ford F-150 Raptor werden fans in zekere zin een klein beetje teleurgesteld. Hoewel dat een heerlijk ruige pick-up was én hij sterker was dan de voorgaande generatie, moest de in Amerika zo geliefde V8 het veld ruimen. In de plaats daarvan schroefde Ford er een V6 in die met zijn 450 pk wel sterker was dan de V8 van voorheen. Er werd stiekem op gehoopt dat de nieuwe F-150 Raptor weer een V8 zou krijgen, maar dat is niet gebeurd. Wel is de 3.5 V6 ongetwijfeld weer een stapje sterker, al houdt Ford nog even onder de pet hoe sterk precies. De V6 stuurt zijn krachten in ieder geval via een tientraps automaat naar alle vier de wielen. Optioneel gaat de krachtverdeling middels een Torsen-sperdifferentieel.

                      Vanzelfsprekend is de Raptor niet te missen als de opper-F-150. De aanblik aan de voorkant wordt grotendeels bepaald door een enorme grille met de merknaam in grote letters uitgeschreven erin. De hoger op zijn tot 37-inch wielen staande F-150 heeft daarnaast aan de voorkant, zijkant en achterkant wat 'omhooggetrokken' koetswerk om de bodemvrijheid verder te vergroten. Volgens Ford is er met de 37-inch wielen dik 30 cm spelingsruimte in de wielkasten en bij de kleinere 35-inch wielen zelfs 35 cm aan de voorkant en 38 cm aan de achterkant. Handig als je stevige obstakels moet overwinnen. Diverse skidplates moeten ervoor zorgen dat de kwetsbare delen beschermd zijn tegen opspattende stenen. Een langere veerweg en elektronisch verstelbare Fox Racing-schokdempers houden de F-150 ook zoveel mogelijk bij de grond vandaan.

                      Uiteraard zijn er weer diverse rijmodi om van de Raptor een zo veelzijdig mogelijk scheurmonster te maken. Wie graag losgaat in een woestijnachtig gebied met alle ruimte - ja, in de VS heb je dat - kan weer de Baja-modus gebruiken. Daarmee kan de Raptor op zandgrond zo optimaal mogelijk op snelheid komen. Daarnaast heb je onder meer een modus waarmee je over rotsachtige ondergronden kunt 'kruipen', maar ook een modus die de Raptor enigszins moet temmen voor gebruik op de openbare weg. Wil je de F-150 Raptor als pakezel gebruiken, dan kun je voortaan dik 630 kilo meenemen. Het maximale trekgewicht van 3.719 kilo is ook indrukwekkend te noemen.

                      We zijn benieuwd welke prestatiecijfers de F-150 Raptor verder neerzet, daarover krijgen we ongetwijfeld snel meer te horen. Wat de Ford in de VS gaat kosten is nog niet bekend.
















                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Ford F-150 Lightning













                        The F-150 Lightning with the extended range battery pack is expected to offer a 0-60 mph sprint in the mid-4 seconds, packing an estimated combined output of 563 HP and 775 lb-ft of torque from its dual-motor setup. Models fitted with the standard range battery will offer a combined 426 HP and the same 775 lb-ft of torque, again from a dual-motor setup.

                        Two lithium-ion battery pack options will be available, with the entry-level unit targeting 230 miles of driving range and the extended range battery being EPA-estimated at 300 miles. Ford says that the latter is the biggest battery pack they’ve ever offered, without revealing either unit’s exact capacity.

                        Bron: [www.carscoops.com]
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Ford F-150 Lightning (2021) | De F-150 is geëlektrificeerd

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Testje: www.motor1.com












                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              FORD F-150 RAPTOR R: MET 700 PK STERKE V8

                              EXTRA HEFTIG MET ACHTCILINDER

                              De Ford F-150 Raptor is natuurlijk in elk opzicht een heftig gevaarte, maar met deze splinternieuwe F-150 Raptor R bewijst Ford dat het nog een tandje heftiger kan. Onder de kap ligt namelijk geen V6, maar net als vroeger een machtige achtcilinder!

                              De hardcore Raptor-liefhebbers moesten ongetwijfeld even slikken toen Ford de Raptor-versie van de vorige generatie Ford F-150 presenteerde. Die had namelijk geen 6.2 V8 meer, maar een twinturbo 3.5 Ecoboost V6. Ook van de huidige generatie F-150 biedt Ford een ruige Raptor-variant aan en ook die heeft de 450 pk sterke 3.5 zescilinder van z'n voorganger onder de kap. Ford voegt nu echter ook weer een achtcilinder aan het Raptor-avontuur toe met de introductie van deze F-150 Raptor R.

                              De Ford F-150 Raptor R is een toevoeging aan het F-150-gamma. Onder de kap geen zescilinder, maar een machtige 5.2 V8 die gerelateerd is aan de machine die voorin de Mustang Shelby GT500 ligt. Die achtcilinder heeft geen turbo's zoals de V6 in de reguliere Raptor, maar is voorzien van een supercharger. Het resultaat is behoorlijk intens. De F-150 Raptor R stampt namelijk 700 pk en 864 Nm naar het zand. Om ook de huisvesting van de V8 op orde te krijgen heeft Ford de power dome - de bult op de motorkap - met 2,5 centimeter moeten verhogen.


                              Ford F-150 Raptor R

                              Ford heeft in de overtreffende trap van de F-150 Raptor - die het 'de ultieme Raptor' noemt - de V8 uit de Shelby GT500 niet zonder aanpassingen erin gehangen. De machine heeft aangepaste uitlaatspruitstukken, een unieke oliekoeler en een dieper oliecarter. Om de achtcilinder voldoende te kunnen laten ademen, heeft Ford de luchtinlaten van de F-150 Raptor met bijna 70 procent vergroot. De V8 is gekoppeld aan een grondig verstevigde versie van Fords bekende automaat met tien versnellingen. Andere aanpassingen: de vooras is verstevigd, de aandrijfas is een stuk dikker en ook de koppelomvormer van de automaat is aangepast om het vermogen zonder al te harde beuken door de aandrijflijn te laten jagen. Onder de F-150 Raptor R hangt een nieuw aanpasbaar uitlaatsysteem. Natuurlijk heeft de F-150 Raptor R een heftig offroadonderstel, compleet met 36 centimeter (achter) en 33 centimeter (voor) lange veerwegen.


                              Ford F-150 Raptor R

                              Vanbinnen krijgt de F-150 Raptor R sportstoelen van Recaro die bedekt zijn met een combinatie van leer en alcantara. Her en der kom je koolstofvezel panelen tegen en natuurlijk kunnen de nodige Raptor R-aanduidingen net als op het exterieur niet ontbreken. De eerste exemplaren van de extra intense Ford F-150 Raptor verlaten eind dit jaar de fabriek in Dearborn.




















                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Ford F-150 Lightning EV getest | Amerikaanse joekel op Belgische bodem! (2022)

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    The 2023 Ford F-150 Raptor R Is King Pickup Truck

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ford F150 Lightning - Auto-immigratiedienst

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ford F-150 Lightning rijtest
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X