Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5 - Facelift (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi Q5 - Facelift (2020)

    FACELIFT VOOR AUDI Q5

    Audi voert een facelift door op de in 2016 gepresenteerde, huidige Q5. De auto wordt zowel vanbuiten als vanbinnen aangepakt.

    De huidige, tweede generatie van de Q5 die sinds 2017 in de showroom staat, moet het tot op heden met het Audi-design doen dat enkele jaren geleden actueel was. Inmiddels past Audi een iets afwijkend familiegezicht op zijn modellen toe, een ontwerpstijl die ook op Q-broers Q3, Q8 en de vorig jaar gefacelifte Q7 is te zien. Ook de middelgrote Q5 wordt nu besprenkeld met een verse Audi kruidenmix.

    Hoewel de Q5 nog altijd herkenbaar is als Q5, is er op designvlak wel degelijk het een en ander gewijzigd. De tegenspeler van auto's als de BMW X3, Mercedes-Benz GLC en Lexus NX krijgt een nieuwe snuit waarbij een nieuwe, breder ogende en optisch minder ver omlaag doorlopende grille het beeld bepaalt. De grille, tenzij je voor de Advanced Line gaat, wordt voortaan opgebouwd uit trampeziumvormige delen in plaats van zilverkleurige lamellen en moet het zonder dikke omlijsting doen. Die omlijsting vulde tot voor kort de opening op tussen de koplampen en de grille, maar daartussen vinden we vanaf heden een stuk in carrosseriekleur gespoten bumper. Het ontbreken van de dikke omlijsting zorgt er eveneens voor dat er ruimte wordt gecreëerd tussen de grille en de motorkap. De ledkoplampen, matrix-ledkijkers zijn optioneel, zijn anders van vorm en zijn volgens Audi's huidige stijl ingedeeld. Dat betekent onder meer dat de dagrijverlichting aan de bovenkant van de unit een plek krijgt en opgebouwd is uit meerdere segmentjes.

    Onderaan de zijkant nemen we een nieuw inzetstuk waar, een deel dat volgens Audi is bedoeld om de suggestie te weken van een grotere bodemvrijheid. Aan de achterzijde worden de nieuw ingedeelde en nu optioneel met OLED-techniek uitgeruste units met elkaar verbonden door een strook kunststof die met een optioneel pakket ook in het zwart valt uit te voeren. De gefacelifte Q7 kreeg tijdens zijn facelift een vergelijkbare strook aangemeten. Om terug te komen op de OLED-verlichting achter: Audi biedt drie versies aan met elk een andere indeling. Leuk detail: in de units zit een sensor die ervoor zorgt dat de alle OLED-segmenten oplichten als een achterligger de Q5 op minder dan 2 meter afstand nadert. Onderaan de kont treft men uiteraard een nieuwe bumper, een exemplaar met een diffuserachtig deel tussen de uitlaatpijpen.

    Je had er vergif op kunnen innemen dat Audi ook de draaiknop van het MMI-systeem vakkundig uit de Q5 zou bikken. Dat doet het merk dan ook. Op de plaats waar deze bedieningsknop voorheen zat, zit nu een kleine opbergruimte. Het MMI-systeem is de meest actuele variant en is voor de Q5 dus helemaal nieuw. Het standaard MMI-display is met 10,1 inch groter dan voorheen, maar staat wel gewoon weer min of meer bovenop het dashboard. Wie Audi Virtual Cockpit Plus bestelt, krijgt een 12,3-inch groot uitgebreid digitaal instrumentarium achter het stuurwiel. Audi Drive Select is standaard, hetzelfde geldt voor het voorheen optionele Audi Pre Sense City.

    Motoren

    De vernieuwde Q5 komt uiteraard weer beschikbaar met een brede motorenmix, al komen op de Nederlandse leveringslijst net als sinds kort het geval is enkel de 50 TFSI-e en 55 TFSI-e plug-in hybriden te staan. De internationale motorenlijst zal daarnaast een tweetal 2.0 TFSI's en een drietal 2.0 TDI's omvatten. Handgeschakelde transmissies verdwijnen. Ook interessant: alle viercilinders worden voorzien van een 12V mild-hybrid systeem terwijl de zespitters, waaronder een 3.0 TDI, een 48V-systeem krijgen. De 2.0 TDI's zijn van de evo-familie en zijn dus uitgerust van twee SRC-katalysatoren. Audi bevestigt aan AutoWeek dat de SQ5 in de markten waar hij over een 347 pk sterke 3.0 TDI beschikt, ook deze motor zal behouden.




















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    New Audi Q5 s-line Facelift REVIEW Exterior Interior Premiere

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Mooie evolutie...

      Was die al van 2016, die zie je toch echt weinig ivm zijn voorganger?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
        Mooie evolutie...

        Was die al van 2016, die zie je toch echt weinig ivm zijn voorganger?
        ik deel jouw mening.

        achteraan een echte afknapper imo!

        Comment


        • #5
          Met zo'n dikke velgen en een leuk pakket, ziet elke auto er wel goed uit.

          Op meer modale velgen, vind ik dat die altijd een doorgezakte indruk lijkt te hebben, met die zijlijn in de deuren.

          Comment


          • #6
            Basis



            Advanced



            S-Line



            S-Line met opties



            Basis



            Advanced



            S-Line



            S-Line met opties
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Hij begint er echt pas beetje deftig uit te zien vanaf S-Line met opties

              Comment


              • #8
                Dus een S line met opties heeft lelijke zwarte plastic bumpers. En een Gewone S line mooie meegspoten in koetswerkkleur. Goed verhaal ...
                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                Comment


                • #9
                  lijkt me een shadow look pakket te zijn, maar geslaagd allerminst idd.

                  Comment


                  • #10
                    Audi Q5 (2020): Facelift

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      De Sportback in China,

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        LANGUIT IN CHINA!

                        AUDI Q5 SPORTBACK NU AL TE ZIEN

                        In China zijn de eerste afbeeldingen opgedoken van de splinternieuwe Q5 Sportback. De nieuwe carrosserievariant van de Audi Q5 verkent als verlengde Q5L Sportback de digitale kanalen.

                        Begin dit jaar meldde toenmalig Audi-CEO Bram Schot dat het merk een Sportback-versie van de Q5 in het vat had zitten. Die 'coupéversie' van de Q5 zou Audi's antwoord op auto's als de BMW X4 en Mercedes-Benz GLC Coupé moeten worden. Kort geleden meldde een bron bij Audi aan AutoWeek dat er 'binnenkort' meer van de Q5 Sportback zou worden getoond. In China zijn nu de eerste foto's opgedoken van de Sportback-versie van de aldaar verkochte Q5L. We heten welkom: de Q5L Sportback.

                        De Q5L Sportback is niet identiek aan de Q5 Sportback zoals die in Nederland op de markt komt, maar de auto geeft toch een zeer nauwkeurige indruk van hoe 'onze' versie er uit komt te zien. Het grootste verschil tussen de Q5L en de 'Europese' Q5 zit hem natuurlijk vooral in de wielbasis. De afstand tussen de voor- en achteras van de Q5L is 8,8 centimeter groter. Opvallend is dat het achterste van de Q5L Sportback geen noemswaardig ander design heeft. De Q5 Sportback die uiteindelijk naar Nederland komt, zal vanbinnen niet afwijken van de reguliere Q5.





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Amai amai, da's lelijk

                          Comment


                          • #14
                            Nu ook officieel in Europa.

                            NAKOMERTJE

                            AUDI Q5 SPORTBACK IS KLAAR VOOR DE STRIJD

                            Audi mengt zich in de 'coupé-SUV-strijd' in het hogere middensegment. De gloednieuwe Q5 Sportback is het wapen uit Ingolstadt waarmee men het vuur aan de schenen legt van de BMW X4 en de Mercedes-Benz GLC Coupé.

                            Met de Q5 Sportback betreedt Audi een toneel waarop het jarenlang de grote afwezige was. Bedenk je eens dat BMW al in 2014 (!) met de X4 op de proppen kwam en Mercedes-Benz een jaar later aanhaakte met de GLC Coupé. Bij Audi volgden ze de trend om de hoogpotige modellen een schuin aflopende daklijn te geven niet direct en pas met de komst van de Q8, de E-tron Sportback en Q3 Sportback kwam daar verandering in. Nu is er dus ook de Q5 Sportback. Over de basisopzet van de Q5 Sportback kunnen we vrij kort zijn: het is een Q5, maar dan 'sportiever' van vorm. SUV's verkopen als een malle, 'coupé-SUV's' zijn een lucratieve uitbreiding op dat succes. Audi verwacht dat uiteindelijk zo'n 30 procent van de verkochte Q5's een Sportback zal worden.

                            Audi pakt het subtiel aan, de Q5 Sportback wijkt immers niet schokkend af van de normale Q5, maar oogt ook weer niet zomaar als een Q5 waar een hap uit is genomen. Het front van de Q5 Sportback kennen we van de zeer recent nog gefacelifte reguliere Q5. Nog lekker vers dus. Aan de achterkant zijn meer nieuwigheden te spotten, want dat is natuurlijk het onderscheidend element van de Sportback. Het dak loopt optisch wat verder door vanwege een subtiele spoiler boven de achterruit. Ook zit er net boven de achterlichten nog een spoilerachtige plooi in de achterklep. De achterlichtunits, standaard voorzien van OLED-verlichting, zijn ook nét iets anders dan bij de reguliere Q5. Ook hier zien we er verschillende elementen in oplichten; je hebt de keuze uit drie verschillende lichtsignaturen. Volgens Audi zien ze er in de 'Dynamic'-stand van Drive Select extra sportief uit. Leuk voor de mensen achter je.


                            Ruimte

                            De Q5 Sportback is 7 millimeter langer dan de reguliere Q5 om het ruimteverlies door de schuine daklijn wat te beperken. Ook al zijn de hoogte en breedte wél gelijk gebleven, moet de toegenomen lengte er volgens Audi voor zorgen dat de Q5 Sportback toch redelijk vergelijkbare binnenruimte biedt. Qua bagageruimte lever je met de Sportback alsnog wel wat in: 510 tot (met de bank plat) 1.480 liter is erin weg te stouwen, tegenover 550 tot 1.550 liter in de normale Q5. Wie z'n passagiers achterin geen beenruimte gunt, kan met de optionele 'achterbank plus' de achterbank in z'n geheel nog wat naar voren schuiven om 60 liter extra bagageruimte te creëren zonder de stoelen plat te gooien. Dan is er dus 570 liter voorhanden.

                            Infotainment en motoren

                            De Q5 kreeg bij z'n facelift al een opwaardering van het infotainmentgebied en daar profiteert de Sportback uiteraard ook van. Het nieuwe MIB 3-infotainmentsysteem tref je in de Q5 Sportback ook. Afhankelijk van de keuzes die je maakt bij het bestellen, functioneert dit op een 10,1-inch of 12,3-inch scherm. Ook is een head-up display een optie. Wil je liever geen vette vlekken op je scherm, dan kun je 'hé Audi' zeggen en moet de boel ook zonder het aan te raken voor je aan het werk gaan.

                            Als we een blik werpen op de motorenlijst voor de Nederlandse markt, ziet het er wederom bekend uit. De Q5 Sportback komt met dezelfde twee opties als de Q5: de 50 TFSI-e en de 55 TFSI-e. Beiden plug-ins, goed voor respectievelijk 300 pk en 367 pk systeemvermogen. In elektromodus is tot ruim 40 km af te leggen en dan ligt de topsnelheid op 135 km/h. Schakelen gaat in alle gevallen met een S Tronic-automaat met zeven verzetten en de krachten gaan naar alle vier de wielen. Leuk nieuws voor de liefhebbers van sportievere prestaties: er komt ook een SQ5 Sportback aan. Die heeft uiteraard de bekende 347 pk sterke 3.0 TDI V6 in de neus liggen. Voor de Amerikaanse markt lepelt Audi (net als bij de SQ5) overigens de 3.0 TFSI V6 in de SQ5 Sportback. De Q5 Sportback maakt in de eerste helft van volgend jaar z'n opwachting bij de dealers. Prijzen worden voor die tijd bekendgemaakt.




























                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                              Amai amai, da's lelijk
                              Dit dus.

                              Comment


                              • #16
                                New first-ever Audi Q5 Sportback Premiere Exterior Interior 2021 s-line

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Oei, neen. Wat een misbaksel. Wat ze wel goed hebben gedaan met de Q3 SB heeft deze nu terug het embleem van lelijkste Audi uit de stal overgenomen vind ik, wat vroeger was weggelegd voor de eerste versie van een Q3.
                                  Het kan snel keren is de autodesign wereld.


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    En nog steeds deze iPad in het dashbord geplant ... ☹️

                                    Comment


                                    • #19
                                      REKKEN MAAR

                                      VOOR DE VORM: AUDI Q5L SPORTBACK

                                      Peking is momenteel gastheer van de autobeurs Auto China, waar Audi de Q5 Sportback voor de Europese markt introduceerde. Die auto komt in verlengde vorm naar de Chinese automarkt: dit is de Audi Q5L Sportback!

                                      Helaas voor Audi doken een dag voor de onthulling van de Q5 Sportback al de eerste foto's van de versie van die Coupé-SUV op zoals die in China op de markt komt. In grote lijnen is die nu officieel gepresenteerde Chinese versie identiek aan het kakelverse Europese model, met één groot verschil.

                                      De Chinese consument heeft een voorliefde voor extra centimeters beenruimte voor de achterpassagiers, en dus levert Audi de huidige Q5 er alleen als Q5L, met een bijna 9 centimeter langere wielbasis. Het is dan ook die Q5L die als basis dient voor de Chinese Q5 Sportback. De Q5L Sportback is 4,78 meter lang, zo'n 11 centimeter langer dan het voor ons continent bedoelde exemplaar. De wielbasis is met 2,91 meter identiek aan die van de Q5L.

                                      De door de Chinese joint-venture Audi-FAW te produceren Q5L Sportback komt vooralsnog alleen beschikbaar met een geblazen 2.0 TFSI van 187 pk en met een 217 pk sterke variant van dezelfde tweeliter. Een uitgebreid artikel over de Q5 Sportback, die in de eerste helft van volgend jaar bij de Nederlandse dealers staat, lees je hier.











                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X