toch wel wat verschil in verbruik tss de hogere modellen en breaks
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Tiguan - Facelift (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Is die 70l op alle Superbs?
Das een interessant gegeven
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtentoch wel wat verschil in verbruik tss de hogere modellen en breaks
0-100 tussen traagste (Q3) en snelste (Octavia) is bijna 1s, topsnelheden (nagetest in D) 204 vs 218
De leukste van allemaal vond ik de Superb Sportline. Ruim, mooi, goed afgewerkt, prestaties & verbruik oke.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk BerichtenVoor mij voldoet de 1.5 tsi en als ik na een paar jaar toch wat pk’s bij wil zijn er andere mogelijkheden. Met chippen win je minstens 30 pk. Voor nog geen 500 euro.
De 1.4 kan chippen veel beter hebben, van de 1.5 weet ik er al een paar die kosten hebben gehad en het is niet van de poes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenZou ik niet doen, in tegenstelling tot de 1.4 TSI 150pk heeft de 1.5 een veel kleinere turbo.
De 1.4 kan chippen veel beter hebben, van de 1.5 weet ik er al een paar die kosten hebben gehad en het is niet van de poes.
Nu, uit de post van Jocar hierboven ( video review ) meen ik begrepen te hebben dat de 1.5 tsi ruimschoots zal volstaan.
Wie een scheurijzer wil koopt wel wat anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk BerichtenVoor mij voldoet de 1.5 tsi en als ik na een paar jaar toch wat pk’s bij wil zijn er andere mogelijkheden. Met chippen win je minstens 30 pk. Voor nog geen 500 euro.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Is die 70l op alle Superbs?
Das een interessant gegeven
=> verbruik is wel crazy (wel nog maar 1100 km dus zal nog dalen): zit nu op gemiddeld 9.5l, en met cruise control 150 zit ik op 11.5liter, cijfers die vergelijkbaar zijn met mijn e39 530i...
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenDe Kodiaq heeft dan wel ineens maar een tank van 58 liter (ong zelfde als Tiguan). Ook is Kodiaq iets minder fijn afgewerkt als een Superb.
=> verbruik is wel crazy (wel nog maar 1100 km dus zal nog dalen): zit nu op gemiddeld 9.5l, en met cruise control 150 zit ik op 11.5liter, cijfers die vergelijkbaar zijn met mijn e39 530i...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenDe Kodiaq heeft dan wel ineens maar een tank van 58 liter (ong zelfde als Tiguan). Ook is Kodiaq iets minder fijn afgewerkt als een Superb.
=> verbruik is wel crazy (wel nog maar 1100 km dus zal nog dalen): zit nu op gemiddeld 9.5l, en met cruise control 150 zit ik op 11.5liter, cijfers die vergelijkbaar zijn met mijn e39 530i...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Comment
-
VOLKSWAGEN TIGUAN ALLSPACE VERNIEUWD
Volkswagen trekt het doek van de vernieuwde Tiguan Allspace. Zoals te verwachten was, is de ruimere versie van de Tiguan op dezelfde wijze gefacelift als zijn kortere broer.
De tweede generatie van de Volkswagen Tiguan werd een krap jaar geleden vrij grondig vernieuwd. De SUV die naast de Golf in het compacte middensegment staat, kreeg daarbij om te beginnen enkele nieuwe uiterlijke kenmerken die 'm meer in lijn brengen met de Golf 8. Die weg bewandelt Wolfsburg voor de Tiguan Allspace opnieuw. Dat betekent dat het front aardig op de schop is gegaan en een compleet nieuwe bredere grille met daarop aansluitende plattere ledkoplampen het gezicht vormen. De motorkap ligt hoger en ook zijn de voorbumpers anders ingedeeld. Tot zover allemaal bekend van de reguliere Tiguan, de achterkant is natuurlijk waar de Allspace zich onderscheidt. Toch is Volkswagen ook daar geheel in lijn met de kortere Tiguan te werk gegaan en dat betekent dat-ie nieuw ingedeelde ledverlichting in de achterlichten heeft en ook hier zien we nieuw bumperwerk.
Interieur
Je raadt het al; ook het interieur is op bekende wijze herzien. Voortaan tref je in de Tiguan Allspace dus een nieuw stuurwiel én Volkswagens jongste infotainmentsysteem. Wie houdt van 'ouderwets' knoppenwerk, moet de gefacelifte Tiguan Allspace misschien links laten liggen, want ook hier doen meer aanraakgevoelige toetsen en 'sliders' hun intreden. Bijvoorbeeld om de temperatuur van de climatecontrol te regelen, want dat doe je nu door met je vinger over een oppervlak te schuiven. Ook voor andere zaken, zoals het instellen van de stoelverwarming, heb je voortaan geen fysieke knoppen meer, maar de aanraakgevoelige toetsen. Ook krijgt de Tiguan Allspace Travel Assist, waarmee je semi-autonoom tot een snelheid van 210 km/h op weg kan. Wel moet je je handen aan het stuur houden, anders hoor je na tien seconden een waarschuwingsgeluid en krijg je een melding in het instrumentarium.
Aandrijving
De Tiguan Allspace, die zo'n 22 centimeter langer is dan de reguliere Tiguan, profiteert vooralsnog niet van de komst van nieuwe versies. Zo ontbreekt de 245 pk sterke plug-in hybride eHybrid voorlopig nog, maar waarschijnlijk volgt die in een later stadium. Minder waarschijnlijk is de komst van een rappe R. De reguliere Tiguan kreeg die sportieve topversie er afgelopen najaar bij. Vooralsnog bestaat het internationale benzinemotorengamma uit de 150 pk 1.5 TSI en de 190 pk of 245 pk sterke 2.0 TSI met 4Motion-vierwielaandrijving en zeventraps DSG-automaat.
Dieselen wordt weer mogelijk met de 2.0 TDI. Die is er met 150 pk vermogen met zowel voor- als vierwielaandrijving. Hoger op de ladder staat de 200 pk 2.0 TDI die altijd de 4Motion-vierwielaandrijving heeft. In alle gevallen gebeurt het schakelen met de zeventraps automaat. In Nederland kennen we overigens enkel de 150 pk 2.0 TDI en als dieselen hier inderdaad nog tot de opties behoort, dan is het zeer waarschijnlijk dat het bij die variant blijft voor ons.
De optioneel met zeven zitplaatsen uit te rusten Volkswagen Tiguan Allspace komt later dit jaar op de markt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Goed, ik heb de wagen, de Tiguan 1.5 tsi dsg r line platinum nu sinds juni.
De door mij bestelde wagen heb ik laten gaan en heb een stock wagen gekocht.
Er zaten enkele andere opties op, hud, media pro, 20” velgen. Ook de kleur was anders. Nu blauw ipv zilver.
De wagen heb ik direct laten uitrusten met 4 seizoensbanden van Vredestijn. Ik heb er ook spinners bij gekregen van de dealer.
Het enige wat me tegen valt is het hoge verbruik. Makkelijk 8 liter per 100 km. Nu, na 7000 km tikt hij op iets minder af. Ttz 7,6 l / 100km.
Leukste hebbeding is de hud. Zou niet meer zonder kunnen. Heel mooi digitaal dashboard ook.
Ik vind de motor sterk genoeg voor dagelijks gebruik. Mocht ik wat moeten sleuren, dan wellicht toch beter de 2 liter nemen.
Maar de 1.5 volstaat voor mij ruimschots.
Afwerking is ok, maar hier en daar kan dat beter. Zo waren de lederen zetels in mijn vroegere golf 7 onmiskenbaar van betere kwaliteit.
De middenconsole is iets dunner qua polstering en valt wat tegen, had voor mij ook 2 cm verder naar voor mogen schuiven. Details… maar ze doen er wel toe.
Qua weggedrag een zalige, direct sturende wagen. Zelfs met 20 duims velgen.
Ach ja, mijn bestelde wagen is inmiddels toegekomen en was na 1 dag bij dealer verkocht. Vraagprijs daar was 6000 euro meer dan op mijn bestelbon. Il faut le faire… In heel be waren er toen nog 9 tiguans op stock.
Ik had in januari besteld en kreeg toen 11000 euro korting. De korting zal wel door de garage ‘vergeten’ zijn….
Comment
-
8L valt nog mee.
De vorige generatie zat makkelijk aan 11L.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment