Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan - Facelift (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    toch wel wat verschil in verbruik tss de hogere modellen en breaks

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten



      Is die 70l op alle Superbs?
      Das een interessant gegeven
      goeie vraag, ik zou denken van wel (buiten de plug in's waarschijnlijk)

      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      toch wel wat verschil in verbruik tss de hogere modellen en breaks
      inderdaad, qua performance ook voelbare verschillende.
      0-100 tussen traagste (Q3) en snelste (Octavia) is bijna 1s, topsnelheden (nagetest in D) 204 vs 218

      De leukste van allemaal vond ik de Superb Sportline. Ruim, mooi, goed afgewerkt, prestaties & verbruik oke.
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #43
        Voor mij voldoet de 1.5 tsi en als ik na een paar jaar toch wat pk’s bij wil zijn er andere mogelijkheden. Met chippen win je minstens 30 pk. Voor nog geen 500 euro.

        Comment


        • #44
          Volkswagen Tiguan SUV review – better than ever?

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk Berichten
            Voor mij voldoet de 1.5 tsi en als ik na een paar jaar toch wat pk’s bij wil zijn er andere mogelijkheden. Met chippen win je minstens 30 pk. Voor nog geen 500 euro.
            Zou ik niet doen, in tegenstelling tot de 1.4 TSI 150pk heeft de 1.5 een veel kleinere turbo.

            De 1.4 kan chippen veel beter hebben, van de 1.5 weet ik er al een paar die kosten hebben gehad en het is niet van de poes.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Zou ik niet doen, in tegenstelling tot de 1.4 TSI 150pk heeft de 1.5 een veel kleinere turbo.

              De 1.4 kan chippen veel beter hebben, van de 1.5 weet ik er al een paar die kosten hebben gehad en het is niet van de poes.
              Bedankt voor de tip.
              Nu, uit de post van Jocar hierboven ( video review ) meen ik begrepen te hebben dat de 1.5 tsi ruimschoots zal volstaan.
              Wie een scheurijzer wil koopt wel wat anders.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk Berichten
                Voor mij voldoet de 1.5 tsi en als ik na een paar jaar toch wat pk’s bij wil zijn er andere mogelijkheden. Met chippen win je minstens 30 pk. Voor nog geen 500 euro.
                Het is vooral het koppel. 150pk is wel ok, maar 250Nm is niet zo super veel.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten



                  Is die 70l op alle Superbs?
                  Das een interessant gegeven
                  De Kodiaq heeft dan wel ineens maar een tank van 58 liter (ong zelfde als Tiguan). Ook is Kodiaq iets minder fijn afgewerkt als een Superb.

                  => verbruik is wel crazy (wel nog maar 1100 km dus zal nog dalen): zit nu op gemiddeld 9.5l, en met cruise control 150 zit ik op 11.5liter, cijfers die vergelijkbaar zijn met mijn e39 530i...
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                    De Kodiaq heeft dan wel ineens maar een tank van 58 liter (ong zelfde als Tiguan). Ook is Kodiaq iets minder fijn afgewerkt als een Superb.

                    => verbruik is wel crazy (wel nog maar 1100 km dus zal nog dalen): zit nu op gemiddeld 9.5l, en met cruise control 150 zit ik op 11.5liter, cijfers die vergelijkbaar zijn met mijn e39 530i...
                    Das veel! Mijn 1.5tsi komt in juni te koop, het zal afscheid nemen worden met gemengde gevoelens.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                      De Kodiaq heeft dan wel ineens maar een tank van 58 liter (ong zelfde als Tiguan). Ook is Kodiaq iets minder fijn afgewerkt als een Superb.

                      => verbruik is wel crazy (wel nog maar 1100 km dus zal nog dalen): zit nu op gemiddeld 9.5l, en met cruise control 150 zit ik op 11.5liter, cijfers die vergelijkbaar zijn met mijn e39 530i...
                      Zoals ik hier al vermelde zit mijn nicht na 60.000km nog steeds aan dat verbruik.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #51
                        Volkswagen Tiguan in-depth review - still the best all-round family SUV?

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          Volkswagen Tiguan R review - more fun than an SUV should be?

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Volkswagen Tiguan R review - more fun than an SUV should be?

                            Ik heb nu >4000km op de teller staan en ja … het ding is meer fun dan dat je ervan zou verwachten

                            Comment


                            • #54
                              VOLKSWAGEN TIGUAN ALLSPACE VERNIEUWD

                              Volkswagen trekt het doek van de vernieuwde Tiguan Allspace. Zoals te verwachten was, is de ruimere versie van de Tiguan op dezelfde wijze gefacelift als zijn kortere broer.

                              De tweede generatie van de Volkswagen Tiguan werd een krap jaar geleden vrij grondig vernieuwd. De SUV die naast de Golf in het compacte middensegment staat, kreeg daarbij om te beginnen enkele nieuwe uiterlijke kenmerken die 'm meer in lijn brengen met de Golf 8. Die weg bewandelt Wolfsburg voor de Tiguan Allspace opnieuw. Dat betekent dat het front aardig op de schop is gegaan en een compleet nieuwe bredere grille met daarop aansluitende plattere ledkoplampen het gezicht vormen. De motorkap ligt hoger en ook zijn de voorbumpers anders ingedeeld. Tot zover allemaal bekend van de reguliere Tiguan, de achterkant is natuurlijk waar de Allspace zich onderscheidt. Toch is Volkswagen ook daar geheel in lijn met de kortere Tiguan te werk gegaan en dat betekent dat-ie nieuw ingedeelde ledverlichting in de achterlichten heeft en ook hier zien we nieuw bumperwerk.



                              Interieur



                              Je raadt het al; ook het interieur is op bekende wijze herzien. Voortaan tref je in de Tiguan Allspace dus een nieuw stuurwiel én Volkswagens jongste infotainmentsysteem. Wie houdt van 'ouderwets' knoppenwerk, moet de gefacelifte Tiguan Allspace misschien links laten liggen, want ook hier doen meer aanraakgevoelige toetsen en 'sliders' hun intreden. Bijvoorbeeld om de temperatuur van de climatecontrol te regelen, want dat doe je nu door met je vinger over een oppervlak te schuiven. Ook voor andere zaken, zoals het instellen van de stoelverwarming, heb je voortaan geen fysieke knoppen meer, maar de aanraakgevoelige toetsen. Ook krijgt de Tiguan Allspace Travel Assist, waarmee je semi-autonoom tot een snelheid van 210 km/h op weg kan. Wel moet je je handen aan het stuur houden, anders hoor je na tien seconden een waarschuwingsgeluid en krijg je een melding in het instrumentarium.


                              Aandrijving


                              De Tiguan Allspace, die zo'n 22 centimeter langer is dan de reguliere Tiguan, profiteert vooralsnog niet van de komst van nieuwe versies. Zo ontbreekt de 245 pk sterke plug-in hybride eHybrid voorlopig nog, maar waarschijnlijk volgt die in een later stadium. Minder waarschijnlijk is de komst van een rappe R. De reguliere Tiguan kreeg die sportieve topversie er afgelopen najaar bij. Vooralsnog bestaat het internationale benzinemotorengamma uit de 150 pk 1.5 TSI en de 190 pk of 245 pk sterke 2.0 TSI met 4Motion-vierwielaandrijving en zeventraps DSG-automaat.

                              Dieselen wordt weer mogelijk met de 2.0 TDI. Die is er met 150 pk vermogen met zowel voor- als vierwielaandrijving. Hoger op de ladder staat de 200 pk 2.0 TDI die altijd de 4Motion-vierwielaandrijving heeft. In alle gevallen gebeurt het schakelen met de zeventraps automaat. In Nederland kennen we overigens enkel de 150 pk 2.0 TDI en als dieselen hier inderdaad nog tot de opties behoort, dan is het zeer waarschijnlijk dat het bij die variant blijft voor ons.

                              De optioneel met zeven zitplaatsen uit te rusten Volkswagen Tiguan Allspace komt later dit jaar op de markt.






















                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                all-new Hyundai Tucson vs VW Tiguan Facelift comparison REVIEW 2021

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #56
                                  VW Tiguan R 2022 - Exterieur - Interieur, 320 PK

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #57
                                    Goed, ik heb de wagen, de Tiguan 1.5 tsi dsg r line platinum nu sinds juni.
                                    De door mij bestelde wagen heb ik laten gaan en heb een stock wagen gekocht.
                                    Er zaten enkele andere opties op, hud, media pro, 20” velgen. Ook de kleur was anders. Nu blauw ipv zilver.

                                    De wagen heb ik direct laten uitrusten met 4 seizoensbanden van Vredestijn. Ik heb er ook spinners bij gekregen van de dealer.

                                    Het enige wat me tegen valt is het hoge verbruik. Makkelijk 8 liter per 100 km. Nu, na 7000 km tikt hij op iets minder af. Ttz 7,6 l / 100km.

                                    Leukste hebbeding is de hud. Zou niet meer zonder kunnen. Heel mooi digitaal dashboard ook.

                                    Ik vind de motor sterk genoeg voor dagelijks gebruik. Mocht ik wat moeten sleuren, dan wellicht toch beter de 2 liter nemen.
                                    Maar de 1.5 volstaat voor mij ruimschots.

                                    Afwerking is ok, maar hier en daar kan dat beter. Zo waren de lederen zetels in mijn vroegere golf 7 onmiskenbaar van betere kwaliteit.
                                    De middenconsole is iets dunner qua polstering en valt wat tegen, had voor mij ook 2 cm verder naar voor mogen schuiven. Details… maar ze doen er wel toe.

                                    Qua weggedrag een zalige, direct sturende wagen. Zelfs met 20 duims velgen.

                                    Ach ja, mijn bestelde wagen is inmiddels toegekomen en was na 1 dag bij dealer verkocht. Vraagprijs daar was 6000 euro meer dan op mijn bestelbon. Il faut le faire… In heel be waren er toen nog 9 tiguans op stock.
                                    Ik had in januari besteld en kreeg toen 11000 euro korting. De korting zal wel door de garage ‘vergeten’ zijn….

                                    Comment


                                    • #58
                                      8L valt nog mee.
                                      De vorige generatie zat makkelijk aan 11L.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment

                                      Working...
                                      X