Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Ariya

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Verwacht maar een basic startprijs van rond de 36.000-37.000 €.
    Te bestellen vanaf tweede helft 2021? Dan zit je al, als het zo verder gaat als nu, met een effectieve levering in 2022.
    Last edited by ivob2; 30/12/2020, 10:17.

Comment

’k Heb tijd... onze Espace is nog in bijzonder goede doen en blijft een fantastische en comfortabele auto. Het is geen straf om daar nog wat langer mee rond te rijden. Ik blijf het jammer vinden dat er waarschijnlijk geen opvolger meer voor komt. Voor z’n prijs is er weinig (geen) concurrentie die evenveel (gelijkaardigs) biedt.

Comment

Wie weet komt er ook nog een Dacia versie van...
        2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Dit is toch een even hard scharminkel als al de rest

#nieuwemeuk
          Jij bent gewoon anti-nieuw, en anti-ellentriek
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
            Verwacht maar een basic startprijs van rond de 36.000-37.000 €.
            Te bestellen vanaf tweede helft 2021? Dan zit je al, als het zo verder gaat als nu, met een effectieve levering in 2022.
            Neem maar 45000€
            Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
            Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

Toch niet voor de basic startversie?
              In 2022 moet je toch niet meer met 45.000 € afkomen voor een basic startversie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                ’k Heb tijd... onze Espace is nog in bijzonder goede doen en blijft een fantastische en comfortabele auto. Het is geen straf om daar nog wat langer mee rond te rijden. Ik blijf het jammer vinden dat er waarschijnlijk geen opvolger meer voor komt. Voor z’n prijs is er weinig (geen) concurrentie die evenveel (gelijkaardigs) biedt.
                Precies een segment dat zijn beste tijd heeft gehad?
                Na drie Zafira's bleek de laatste bij vervanging plots een 'bus' geworden te zijn. M.a.w. een heel andere auto met toevallig dezelfde naam.
                Tis dan maar nen elentrieken geworden.

Comment

Waarom ze dat ding Zafira Life genoemd hebben weet ik ook niet, dat is gewoon een Vivaro
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Toch niet voor de basic startversie?
                    In 2022 moet je toch niet meer met 45.000 € afkomen voor een basic startversie?
                    ID4 : 48000€
                    Mach E : 50000€
                    Enyaq : 41000€
                    Model Y :63000€
                    IX3: 68000€

Dus zou het toch een aanvaardbare prijs zijn wetende dat een Nissan altijd goed is uitgerust
                    Last edited by dirk1; 05/01/2021, 14:18.
                    Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                    Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

Nissan altijd goed uitgerust?
                      Twee jaar geleden was de Leaf een van de eerste die op mijn lijst niet weerhouden werd wegens te duur voor wat je kreeg.
                      Hoe dat in 2022 zal evolueren kan ik niet zeggen.
                      Maar voor 45.000 € krijgen ze de basicversie dan aan mij niet meer gesleten.
                      Heeft dan al minder range dan een EV die al jaren ouder is.
                      Het moet vooruit gaan, niet achteruit.
                      Last edited by ivob2; 05/01/2021, 14:21.

Comment

Nissan altijd goed uitgerust?
                        Twee jaar geleden was de Leaf een van de eerste die op mijn lijst niet weerhouden werd wegens te duur voor wat je kreeg.
                        Hoe dat in 2022 zal evolueren kan ik niet zeggen.
                        Maar voor 45.000 € krijgen ze de basicversie dan aan mij niet gesleten.
                        2 jaar geleden heb ik een Leaf nieuw gekocht in topuitvoering voor 30000€ (wel nog met overheidssteun)

Comment

Proficiat met je aankoop maar ik zie het verband niet?
                          Waarom zou een nieuwe Nissan in basicuitvoering voor 45.000 € dan plots aanvaardbaar zijn?
                          Dat is 50% meer.
                          EV's moeten performanter en goedkoper worden om door te breken. Niet duurder en minder aanbieden.

Dacia Duster Driver stelt dat "als de prijs meevalt" dit wel eens iets voor hem zou kunnen zijn.
                          Ik pik daarop in dat hij voor de basic versie zich aan minimaal 36.000-37.000 € moet verwachten.
                          Jij doet er nog een schepje bovenop (45.000 €).
                          Ik wil hierin gerust met je meegaan hoor.
                          Aankooppremies voor EV's zijn niet meer van toepassing.
                          Voor 2022 krijg je de Ariya in Vlaanderen niet meer geleverd.

De vraag is dan of Dacia Duster Driver in 2022 een EV met een rijbereik van 360 km voor de prijs van 45.000 € met basic uitrusting nog een meevaller vindt.
                          Last edited by ivob2; 05/01/2021, 14:38.

Comment

Meevallen qua prijs zoals ik het nu zie, zou ergens tussen 45000 en 50000 zijn, en daar mogen dan wel al wat leuke snufjes voor geleverd worden, want daar ben ik, ondanks mijn respectabele leeftijd, nog steeds aan verknocht.
                            Ach, we zien wel wat de nabije toekomst brengt en vooral wat de (wat kortere) elektrische Megane zal bieden en kosten.
                            ​​​​​​​

Comment

Proficiat met je aankoop maar ik zie het verband niet?
                              Waarom zou een nieuwe Nissan in basicuitvoering voor 45.000 € dan plots aanvaardbaar zijn?
                              Dat is 50% meer.
                              EV's moeten performanter en goedkoper worden om door te breken. Niet duurder en minder aanbieden.

Dacia Duster Driver stelt dat "als de prijs meevalt" dit wel eens iets voor hem zou kunnen zijn.
                              Ik pik daarop in dat hij voor de basic versie zich aan minimaal 36.000-37.000 € moet verwachten.
                              Jij doet er nog een schepje bovenop (45.000 €).
                              Ik wil hierin gerust met je meegaan hoor.
                              Aankooppremies voor EV's zijn niet meer van toepassing.
                              Voor 2022 krijg je de Ariya in Vlaanderen niet meer geleverd.

De vraag is dan of Dacia Duster Driver in 2022 een EV met een rijbereik van 360 km voor de prijs van 45.000 € met basic uitrusting nog een meevaller vindt.
                              De Leaf zit in een andere categorie zoals de ID3 ,de Ariya zit in de ID4 categorie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten

De Leaf zit in een andere categorie zoals de ID3 ,de Ariya zit in de ID4 categorie.
                                Dat weet ik ook. Ik zag het verband al niet.
                                Jij hebt jouw Leaf van 30.000 € plots in de discussie binnengebracht.

Soit, het is DDD zijn probleem.

De nieuwe Kia op het E-GMP platform zou Q4 2021 beschikbaar zijn voor de klanten.
                                Belgische verkoopsprijs nog "geheim".

Daar ben ik nieuwsgieriger naar.

Last edited by ivob2; 06/01/2021, 14:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                  Meevallen qua prijs zoals ik het nu zie, zou ergens tussen 45000 en 50000 zijn, en daar mogen dan wel al wat leuke snufjes voor geleverd worden, want daar ben ik, ondanks mijn respectabele leeftijd, nog steeds aan verknocht.
                                  Bwa, in die prijscategorie vind je al genoeg EV's met topuitrusting.
                                  Juist nog een Kia Soul EV More met allerlei snufjes zien staan. Met alle kortingen eraf kwam dat op een 37.200 € voor de 67 kWh versie. De e-Niro 67 kWh versie met alles er op en eraan heb je rond de 45.000 €.
                                  En dat zijn 2021 prijzen. Onmiddellijk leverbaar.
                                  En dan heb je altijd een werkelijke range van 380 tot 500 km.
                                  Last edited by ivob2; 06/01/2021, 14:22.

Comment

Dat weet ik ook. Ik zag het verband al niet.
                                    Jij hebt jouw Leaf van 30.000 € plots in de discussie binnengebracht.

Soit, het is DDD zijn probleem.

De nieuwe Kia op het E-GMP platform zou Q4 2021 beschikbaar zijn voor de klanten.
                                    Belgische verkoopsprijs nog "geheim".

Daar ben ik nieuwsgieriger naar.
                                    Mijn punt is dat een compacte ev niet duur is .

Comment

ID4 : 48000€
                                      Mach E : 50000€
                                      Enyaq : 41000€
                                      Model Y :63000€
                                      IX3: 68000€

Dus zou het toch een aanvaardbare prijs zijn wetende dat een Nissan altijd goed is uitgerust
                                      45k voor de Nissan

Ahja, allemaal echte superprijzen voor de auto van Jan Modaal Ze gaan er op die manier niet veel verkopen aan een particulier. Gelukkig bestaan er nog merken als Dacia om het allemaal een beetje betaalbaar te houden.

Sommige mensen verliezen precies de voeling met de realiteit, zijn steenrijk of moeten ze niet zelf betalen
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Mijn punt is dat een compacte ev niet duur is .
                                        Dat is louter een persoonlijk uitgangspunt.
                                        30.000 € (inclusief premies) voor een auto met een praktisch rijbereik van 200-250 km vind ik dan weer pokkeduur.

Gezien mijn gezinsinkomen bovenmodaal is (boven de Vlaamse mediaan) zullen er meer zijn welke - logisch gezien - zich in mijn standpunt kunnen vinden dan het jouwe.

Je kan allerlei redenen aanhalen dat een EV een logische en goede keuze is en voor jou, mij en x .
                                        Maar voor het grootste deel van de Vlaamse meerderjarige bevolking is "niet duur" niet het correcte uitgangspunt.
                                        Last edited by ivob2; 07/01/2021, 11:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

45k voor de Nissan
                                          Veel geld hee... Anderzijds, ik keek zo eens naar een Captur PHEV, die zit in Initiale uitvoering ook al vlotjes aan 38.000 euro als je wat leuke opties aanklikt.
                                          En een ’grote dikke’ bak kunt ge dat nu toch niet noemen.
                                          Pokkeduur speelgoed is ’t... maar we leven maar één keer.

Comment

Working...
                                          X