Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Ariya

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Gezien mijn gezinsinkomen bovenmodaal is ...
    Stoefer, zet wat ramen open dat die geur kan wegtrekken, goede ventilatie is dan in coronatijden ook nog eens mooi meegenomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
      Pokkeduur speelgoed is ’t... maar we leven maar één keer.
      Uiteraard! Ben ook zot van auto's en heb heel mijn leven door alle 4 jaar te wisselen ook eigenlijk al veel te veel aan de heilige koe uitgegeven

Milieubewust als ik ben zou ik ook een EV willen kopen maar gezien mijn regelmatige 1000 km ritten zit dat er voorlopig nog niet in. Om als particulier de prijs van een half appartement uit te geven aan eentje die dat wel kan met 1 tussenlading moet je echt wel helemaal zot zijn

Ik veronderstel dus dat mijn volgende nog een hybride gaat worden, wel geen plug-in. Na de proefrit met de nieuwe Tucson hybride ben ik redelijk overtuigd van dit soort aandrijflijn. Mijn kameraad heeft er al eentje gekocht en na levering gaan we eens uittesten wat zoiets op de snelweg aan legale snelheden over pakweg 100 km verbruikt. Benieuwd!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten

Mijn punt is dat een compacte ev niet duur is .
        Niet duur??
        30000 is voor de gemiddelde mens, het geld dat hij aan een gezinswagen wil geven. Dan heb ik het over een praktische, grote wagen, waar je ook mee op vakantie kan. Die heb je voor rond de 30000. Een scenic, Octavia, 3008, golf station op benzine of diesel, bedoel ik dan.

Iets compact, als 2e auto, mag echt geen €30000 kosten. €15-20000 is veel realistischer voor een compacte, 2e auto, waar 200km bereik genoeg is.
        Daar zijn we nog lang niet. Pas als de elektrische auto's met zulke prijzen komen, gaat het grote publiek er kopen. Een elektrische Clio/polo/Micra voor minder dan 20k, dat verkoopt. Behalve dan dat er dan stroomtekort zal zijn op piekmomenten, want elektrische auto's, dat gaat het hem niet worden op lange termijn denk ik.

Op dit moment is een elektrische auto enkel weggelegd voor de leaser of de zelfstandige. Of hij die nooit verder dan de kerktoren rijdt, of hij die érg veel verdient en er eentje als 2e auto heeft.

Maar 30-40000 voor een klein autootje goedkoop noemen, da's compleet van de pot gerukt

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Last edited by metalpe; 07/01/2021, 13:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Stoefer, zet wat ramen open dat die geur kan wegtrekken, goede ventilatie is dan in coronatijden ook nog eens mooi meegenomen.
          Opschepper?
          Ik geef je mijn uitgangspunt weer zodat je mijn uitgangspunt beter kan begrijpen.
          Als ik stel dat zelfs voor een bovenmodaal gezinsinkomen (waar ik zelf maar ten dele voor verantwoordelijk ben) dat bedrag nogal hoog gegrepen lijkt kan je mijn uitspraak beter plaatsen.

Het komt me eerder voor dat mensen die 30.000 euro voor een auto met beperkte autonomie "niet duur" vinden in een heel andere wereld leven dan het merendeel van de bevolking.

Goede ventilatie is niet nodig. Binnen de eigen bubbel geen last van eigen geur noch eventueel aanwezige virussen.
          Last edited by ivob2; 07/01/2021, 13:22.

Comment

Bedankt voor het kaderen, maar ik had gehoopt dat je wel zou aanvoelen dat het een grapje is, maar ondanks het knipoogje is dat dus niet het geval.

Comment

Niet enkel naar de éénmalige aankoopsom zien maar ook naar de gebruikskosten.
              Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
              Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
                Niet enkel naar de éénmalige aankoopsom zien maar ook naar de gebruikskosten.
                Gebruikskosten? Ik was daar in den beginne ook heel enthousiast over maar als ik nu wat in het 'laadpassen en laadpalen' topic lees klinkt dat allemaal toch niet zo positief. Verder blijkt thuisladen ook al niet zo goedkoop te zijn als je geen zonnepanelen hebt.

En ik kan mij voorstellen dat zeker de 'premijoem' merken met hun overvloed aan (EV) leasekletten weer een overdreven onderhoudsprijs boven toveren. Ik heb de onderhoudsprijzen bij Tesla onlangs ergens gelezen

Privé rijders blijven er voorlopig beter af imo, of het moet zijn om korte ritjes rond de kerktoren te maken met een zeldzaam goedkoop tweedehands exemplaar. Men kan wel altijd aan de Lidl gaan aanschuiven zoals ik onlangs vastgesteld heb

Beste oplossing is verhuizen naar Noorwegen, daar zijn ze vanaf 2025 allemaal op stroom

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Het openbaar laden is wel duur , maar onderhoudskosten en jaarlijkse kosten zijn belachelijk weinig.
                  Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                  Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

Waarom is bij EV's zowat het enige argument de autonomie? Comfort, luxe, het continu strelen van 'zachte' plastics,... tellen hier niet mee?
                    Ik vermoed dat hybrides de komendejaren heel erg gaan verkopen, als een soort overgangsfase.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Op 30 en 31/01 is de ariya bij nissan Zaventem te bewonderen/bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

En ik kan mij voorstellen dat zeker de 'premijoem' merken met hun overvloed aan (EV) leasekletten weer een overdreven onderhoudsprijs boven toveren. Ik heb de onderhoudsprijzen bij Tesla onlangs ergens gelezen

tis nu wel tesla in nissan domein, maar ik was toch kurjeus

vanop tesla site
                        Aanbevolen onderhoudsservice

Interieurluchtfilter
                        Uw Tesla is voorzien van een luchtfilter die voorkomt dat pollen, industriële neerslag, opwervelend stof van wegen en andere deeltjes via de ventilatieopeningen het interieur binnendringen. Tesla raadt u aan het interieurluchtfilter om de 2 jaar te vervangen.

HEPA-filter
                        Als uw Tesla is voorzien van een HEPA-filter, raadt Tesla u aan om de filter om de 3 jaar te vervangen.

Banden rouleren, balanceren en uitlijnen
                        Tesla raadt aan uw banden elke 10.000 km of wanneer het verschil in profieldiepte 1,5 mm of groter is te rouleren, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt. Een agressieve rijstijl kan leiden tot vroegtijdige bandenslijtage, waardoor mogelijk vaker bandenservice noodzakelijk is. Als wielen niet correct zijn gebalanceerd of uitgelijnd, heeft dit invloed op het rijgedrag, de levensduur van de banden en onderdelen van de stuurinrichting. Raadpleeg de gebruikershandleidingen en garantiedocumentatie van de bandenfabrikant voor meer informatie.

Remvloeistof testen
                        Tesla raadt u aan remvloeistof om de 2 jaar te testen op verontreiniging en de vloeistof indien nodig te verversen.

Aircoservice
                        Bij aircoservice wordt het droogmiddel ververst, wat bijdraagt aan de levensduur en efficiënte werking van het aircosysteem. Tesla raadt om de 2 jaar een aircoservice aan voor de Model S, om de 4 jaar voor de Model X en Model Y om de 6 jaar voor de Model 3.

maar VOORAL lees ik dit

Vervalt mijn garantie als ik ervoor kies om geen onderhoudsbeurten voor mijn Tesla te laten uitvoeren?
                        Als het aanbevolen onderhoud niet wordt uitgevoerd, heeft dat geen invloed op uw Beperkte garantie nieuw voertuig of Beperkte garantie occasion.

ik lees ook de dure onderhoudscontracten, maar je bent niet verplicht die te nemen, das alleen iets waar de leasers last van hebben

Comment

Interessant, dat laatste had ik blijkbaar niet gelezen. Moet ik eens tegen mijn kameraad met zijn Model X vertellen dan, volgens mij weet hij dat zelfs niet. Maja, een leaserijder hé

Hoewel, beperkte garantie, dat klinkt ook niet erg overtuigend. Leuk voor privé kopers in ieder geval.

Maar ok, dan was ik verkeerd En ook nog 4 jaar en 8 jaar op de batterij. Hier kan het merk met de ster dus weer eens een puntje aan zuigen, leve Musk

Comment

maar die filters doe je gewoon zelf, en de remolie zal ook wel elke garagist op de hoek in't zwart of polen kunnen zeker

...aircoservice...wasda? zolang het marcheert, gewoon afblijven toch...heb nog nooit een airco weten doodgaan (zelfs met mijn slecht nooit gebruiken in de winter)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              maar die filters doe je gewoon zelf, en de remolie zal ook wel elke garagist op de hoek in't zwart of polen kunnen zeker

...aircoservice...wasda? zolang het marcheert, gewoon afblijven toch...heb nog nooit een airco weten doodgaan (zelfs met mijn slecht nooit gebruiken in de winter)
                              Idd! Je kunt met weinig moeite alles zelf doen en toch je garantie niet verliezen. Super! Weer iets bijgeleerd

Maar ok! Ik veronderstel toch niet dat dit bij andere merken met EV's ook zo gaat zijn.

Comment

2021 Nissan Ariya EV walkaround – a potential Tesla Model Y-beater?

Comment

Nissan Ariya in-depth walkaround: EV OG's SUV takes on Model Y

Comment

Ik ben gaan kijken naar de preview in Zaventem en ben aangenaam verrast zowel door de Ariya en de ontvangst in de toonzaal met koffie en het gratis laden.
                                    Mooi , goed afgewerkt en zeer ruim waren mijn eerste indrukken.

Comment

Nissan Ariya PREVIEW I Elektrische Qashqai? Nee hoor!

Comment

Kleurtjes:

Comment

edit.

Last edited by Jocar; 18/02/2023, 14:39.

Comment

Working...
                                          X