Mededeling

Collapse
No announcement yet.

XPeng P7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • XPeng P7

    Eentje die nog geen topic heeft hier.

    Maar hij komt alvast naar Europa. Prijs zou iets onder de Model 3 uitkomen, maar met een veel grotere range (offiële range > 700 km)

    Eerste test van een wagen die naar Europa gestuurd is voor wat testen : https://www.youtube.com/watch?v=Ww_jG49nZH4

    Blijkt dus comfortabel en stil, en lijkt me ook erg ruim. Zo'n wagen zou écht een probleem kunnen worden voor de Europese autoindustrie...
    BMW 420dA : >>>

  • #2
    als er geen marktprotectie komt wordt het idd heel zwaar voor onze constructeurs, grote logge bedrijfstructuren, hoge lonen, starre vakbonden en een europesche politiek die nog eerder contraproductief werkt voor die sector

    azie komt sterk op en bejaard europa draait zichzelf failliet aan bureaucratie

    ...en die auto is idd veelbelovend er zullen er nog volgen

    Comment


    • #3
      Qua design duidelijk gebaseerd op de Tesla Model S. Ik vind het een knappe wagen.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #4
        Ging vorig jaar in Sjanghai in première.

        KOM MAAR OP, MODEL 3

        XPENG PRESENTEERT P7


        Terwijl steeds veel aandacht uit gaat naar New York, gaan we nog even door met het nieuws uit Sjanghai. Xpeng presenteert daar namelijk de P7, waarmee het bedrijf nadrukkelijk de aanval opent op de Tesla Model 3.

        Net als die ‘kleine’ Tesla is de nieuwe Xpeng een sedan, maar uiteraard hebben z’n makers het liever over een vierdeurs coupé. Een lage, langgerekte koets met brede schouders moeten de auto het recht op die naam bezorgen. De Xpeng oogt strak en lijkt goed in balans. Ook gaat de auto mee met de heersende mode, onder meer met een front dat optisch uit twee lagen is opgebouwd.

        Met een lengte van 4,9 meter is de P7 aan de forse kant. Een Model 3 is bijvoorbeeld 4,69 meter lang. Drie meter van de P7-lengte bevindt zich tussen de assen. Twee elektromotoren zorgen ervoor dat beide assen worden aangedreven. Het sprintje van 0 naar 100 moet in vier seconden achter de rug zijn en de actieradius ligt volgens Xpeng op 600 km, al gaat het merk daarbij wel uit van de ‘milde’ NEDC-norm.

        De link met Tesla is bij Xpeng niet alleen gebaseerd op de elektrische aandrijflijn. Ook op het gebied van autonoom rijden en connectiviteit hebben de Chinezen nadrukkelijk de innovatieve Amerikanen op de korrel, tot en met een website die qua opbouw en uitstraling nogal aan die van Tesla doet denken. De P7 moet in staat zijn op Level 4 autonoom door het verkeer te gaan en is daarnaast, net als Tesla, klaar voor een toekomst waarin nog meer mogelijk is.

        De P7 is niet de eerste auto van Xpeng. In China verkoopt het merk al de G3, een eveneens elektrische SUV die voor omgerekend zo’n € 30.000 wordt aangeboden.

        Bron: Autoweek















        Hun andere model de G3, te koop in China voor omgerekend 30k €




        Last edited by Jocar; 29/07/2020, 09:08.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Knappe wagen!
          Maar ja, hoe zit het met ondersteuning op langere termijn van zo'n nieuwe fabrikant? Dat is de grote vraag.

          Comment


          • #6
            Europees koperspubliek is conservatief.
            Ze gaan zich eerst moeten bewijzen net als de japanners en de koreanen dat hebben gedaan jaren geleden.
            Die hebben ook hun imago moeten opbouwen met goede en betrouwbare auto's die in hun eerste jaren goedkoper waren dan EU auto's.

            Tweede moeilijk punt is een deftig servicenetwerk opbouwen. Als mensen een probleem hebben willen ze snel geholpen worden, en niet weken wachten op stukken uit China.
            Sowieso is het niet makkelijk om een dekkend netwerk van garages op te bouwen. De eerste die dit willen doen zijn half mislukte tweedehandshandelaars met een mechanieker die alles moet kunnen, maar niks deftig.
            Dus die moeten opgeleid worden. En in het begin is het voor die mensen ook moeilijk ervaring op te doen zo lang er bv geen 1000 auto's rond rijden in een land als België.

            Misschien is het een betere oplossing om een JV te starten met een noodlijdende EU bouwer (er zijn er wel een paar... Fiat, Ford, Opel, Peugeot, Renault, ...). Die hebben alvast garages, personeel en toegang tot de markt.

            Comment


            • #7
              Het kan wel, maar is inderdaad niet simpel.
              Hyundai en Kia hebben het gedaan vanaf de onderkant van de markt. Maar dan heb je bijna 30 jaar nodig om voor serieus aanzien te worden.
              Tesla heeft het gedaan van de bovenkant van de markt. Aan de ene kant begeerd, aan de andere kant toch ook nog niet voor vol aanzien.
              Ik denk dat je laatste optie inderdaad beter zou zijn ja. Verkoop deze auto bvb als een topmodel van Opel of Peugeot en dat gaat serieus overwogen worden.
              Beter nog: zou zo een Mazda 7 of 9 kunnen zijn! Design past ook al redelijk goed.

              Nu, als men er genoeg geld tegenaan wil gooien, kan het wel werken voor de leasemarkt: doe een haal- en breng service voor onderhoud/reparaties.
              Ofwel garandeer je als fabrikant een goede terugkoopprijs om leasemaatschappijen te overtuigen, ofwel zeg je je eigen leasemaatschappij op, dan lukt het wel.

              Slim bekeken van Geely om Volvo op te kopen (1,8 miljard $) en van SAIC om MG op te kopen (97 miljoen $).
              Last edited by Chris_147; 29/07/2020, 18:54.

              Comment


              • #8




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  XPENG P7 1st Drive in Shanghai | FULLY CHARGED for Clean Energy & Electric Vehicles

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    als er geen marktprotectie komt wordt het idd heel zwaar voor onze constructeurs, grote logge bedrijfstructuren, hoge lonen, starre vakbonden en een europesche politiek die nog eerder contraproductief werkt voor die sector

                    azie komt sterk op en bejaard europa draait zichzelf failliet aan bureaucratie
                    Log, contraproductief, syndicaal en bureaucratisch... Kan allemaal goed zijn maar ik denk niet dat wij hier in (West- ???) Europa veel lessen moeten krijgen over de Chinese arbeids- en levensvoorwaarden. Hier ligt een kans voor een Europese politiek met AUB een nivellering naar boven i.p.v. naar onder.

                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • #11
                      Xpeng P7 light show


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Haha, zalig! Beter dan een scheetkussen app.
                        Ik begin deze wagen wel heel interessant te vinden.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Xpeng P7 light show

                          David Hasselhoff zou er spontaan een natte broek van krijgen....
                          mijn autootjes:

                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                          Comment


                          • #14
                            Website: https://en.xiaopeng.com/p7.html

                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #15
                              xpeng p7 is on the road!!! Let's hear what the car owner says

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16






                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Zeker niet slecht. Enkel jammer dat er zo afgekeken is van tesla. Een gemiste kans om met een verfrissend design op de proppen te komen, zowel interieur als exterieur.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Algemeen komen er heel wat nieuwe modellen van Chinese fabrikanten op de markt. Of ze hun plaats verdienen zal de tijd uitwijzen, maar ik vermoed dat ze hun kwalitatieve normeringen wel zullen bijsturen. Remember Dacia, Skoda en aanverwanten. Indertijd wou er niemand mee gezien worden. En nu een gevestigde waarde geworden.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      .. Enkel jammer dat er zo afgekeken is van tesla..



                                      Ik zie het niet ..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik ook niet. Ik vind hem gewoon mooi.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X