Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera - Facelift (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Panamera - Facelift (2020)

    SCHERPERE UITSTRALING ÉN MEER VERMOGEN

    DÍT IS DE VERNIEUWDE PORSCHE PANAMERA

    De Porsche Panamera gaat ertegenaan voor de tweede ronde. Qua uiterlijk is de verandering subtiel, maar onder de vernieuwde koets is meer aan de hand.

    De tweede generatie van de Porsche Panamera is volgens velen een stuk beter te pruimen dan z'n voorganger, maar na vier jaar acht Porsche de tijd rijp om ook deze opnieuw langs de tekentafel te sturen. Daar hebben ze de gum er niet rigoureus overheen gehaald, want de facelift is uiterst subtiel. Aan de voorzijde zien we iets anders ingedeelde koplampen en wat prominentere units in de gewijzigde voorbumper. De achterkant is wat opvallender veranderd, dat geldt zowel voor de Panamera als de Panamera Sport Turismo. Hoewel de verbindende strook tussen de twee achterlichten is gebleven, geeft het al met al toch een wat andere aanblik. Dat komt door de iets subtielere en volledig nieuw ingedeelde achterlichten, die ook wat geleidelijker in de 'strook' aflopen.

    Turbo S

    Eerder deze maand joeg Porsche de vernieuwde Panamera al over de Nürburgring-Nordschleife en toen werd wel helder dat de vijfdeurs qua prestaties een aardige stap zet. Met een tijd van 7:29,81 ging coureur Lars Kern over het maar liefst 20,83 kilometer lange circuit en toen hadden we al het vermoeden dat het om een nieuwe variant van de Panamera Turbo ging. Dat blijkt inderdaad het geval te zijn. Porsche parkeert er namelijk een variant boven; de Turbo S. De Turbo put 550 pk en 770 Nm uit de 4,0-liter biturbo V8, maar de nieuwe Turbo S schopt het tot maar liefst 630 pk en 820 Nm. De nieuwe topversie van de Panamera is in staat om, in Sport Plus-modus, van 0 naar 100 km/h te schieten in slechts 3,1 seconden. Het feest gaat door tot 315 km/h. Wie dat allemaal iets te gortig vindt, kan uiteraard ook weer tekenen voor de GTS. Die is iets krachtiger geworden en trekt nu 480 pk en 620 Nm uit de V8.


    4S E-Hybrid

    Niet alleen voor de krachtpatsers is er dus goed nieuws, maar ook voor degenen die de Panamera aan de laadpaal willen hangen. De Panamera krijgt er namelijk ook een hybride variant bij; de 4S E-Hybrid. Die is uiteraard een klap krachtiger dan de bekende 4 E-Hybrid (met een vermogen van 462 pk). De 4S E-Hybrid stampt er dankzij z'n 2,9-liter biturbo V6 en elektromotor een systeemvermogen uit van 560 pk. Het maximumkoppel bedraagt 750 Nm. Goed voor een sprint naar 100 km/h die nog maar 3,7 seconden in beslag neemt en een top van 298 km/h. Uiteraard is er ook gekeken naar verbetermogelijkheden wat betreft het accupakket en dat heeft men gevonden. De hybride Panamera heeft voortaan 17,9 kWh laadcapaciteit en de 4S E-Hybrid kan volgens de WLTP-cyclus tot 54 kilometer volledig elektrisch afleggen.


    Scherper en slimmer

    Om alles goed te kunnen beteugelen, heeft Porsche het onderstel van de Panamera ook nog tegen het licht gehouden. De ophanging, luchtvering en het optionele Torque Vectoring (slimme krachtenverdeling tussen wielen afzonderlijk) is volgens de Duitsers allemaal weer een tandje scherper. Ook de stuurinrichting is op de schop gegaan en er komen banden op de bestellijst die specifiek voor de Panamera ontwikkeld zijn. Om het ook nog een beetje veilig te houden, zijn zaken als Lane Assist met verkeersbordherkenning, adaptieve cruise control, nachtzichtassistent nu onder andere standaard.

    Bestellen kan per direct, in oktober verwacht men de eerste exemplaren bij de dealers te verwelkomen.

    Bron: Autoweek




























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Blijft knap!

    GTS Sport Turismo





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Hybrid Executive





      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Ik ben al fan van het eerste uur van deze, en bij elke facelift, ziet hij er weer net wat gelikter uit...

        Comment


        • #5
          FIRST LOOK: 2021 Porsche Panamera Facelift

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            FIRST LOOK: 2021 Porsche Panamera Sport Turismo Facelift

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7










              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                FIRST LOOK: 2021 Porsche Panamera Facelift

                Zalig met dat motor geluid.

                En wat een top interieur

                Comment


                • #9
                  Gaat die hybride een echte of fake zijn ?
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Gaat die hybride een echte of fake zijn ?
                    Wat is jouw definitie van fake of echt?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                      Wat is jouw definitie van fake of echt?
                      Aanvaard door de fiscus al hybride uiteraard.

                      Comment


                      • #12
                        DRIE PLUG-INS!

                        PORSCHE PANAMERA ALS 700 PK STERKE TURBO S E-HYBRID

                        Porsche gaf de Panamera onlangs een facelift en voegde tijdens die bijpuntsessie de nieuwe 680 pk sterke Turbo S-variant aan het leveringsgamma toe. Die tijdelijke topversie moet nu zijn meerdere erkennen in een machtige plug-in hybride: de Turbo S E-Hybrid.

                        Het Panamera-gamma is net als dat van de Porsche 911 gigantisch uitgebreid. De gefacelifte Panamera maakte kennis met een nieuwe Turbo S-uitvoering, een 680 pk krachtige versie die een stevige stap boven de 550 pk sterke Panamera Turbo kwam te staan. De herziene Turbo S E-Hybrid hield Porsche nog even onder de pet, blijkbaar met een goede reden. Die plug-in hybride was voorheen goed voor 680 pk, maar keert in 700 pk sterke vorm terug naar de gefacelifte Porsche Panamera en Porsche Panamera Sport Turismo.

                        De plug-in hybride Turbo S E-Hybrid heeft een 571 pk sterke versie van de biturbo 4.0 V8 in zijn neus liggen, die krachtiger is dan de 550 pk variant in zijn voorganger. Die machtige 4.0 V8 is opnieuw gekoppeld aan een 136 pk elektromotor, die het systeemvermogen op een indrukwekkende 700 pk brengt. Een sterkere achtcilinder is niet het enige nieuws dat Porsche naar de herziene Turbo S E-Hybrid brengt. Zo meet het accupakket van de plug-in voortaan 17,9 kWh in plaats van 14 kWh. Die grotere capaciteit levert de Turbo S E-Hybrid een 27 procent grotere actieradius op. Net als de overige plug-ins heeft de Turbo S E-Hybrid een achttraps PDK-automaat. Met het Sport Chrono-pakket sprint hij in 3,2 seconden naar de 100 km/h. Dat is 0,2 seconden rapper dan voorheen. De topsnelheid bedraagt 315 km/h. Op geheel elektrische kracht komt de Panamera Turbo S E-Hybrid 50 kilometer ver. Vanbuiten is hij te herkennen aan zijn van de Panamera Turbo afkomstige lichtunits.

                        4 E-Hybrid

                        En dan is er nog de eveneens herziene 4 E-Hybrid. Deze derde stekkersmaak voor de Panamera komt een stapje onder de 560 pk leverende 4S E-Hybrid te staan. Onder de kap huist een 330 pk 2,9-liter biturbo V6, die dankzij een elektromotor goed is voor een systeemvermogen van 462 pk. Ook in deze plug-in meet het accupakket 17,9 kWh en daarin zit hem eigenlijk het nieuws. Ook voor de facelift was de Panamera als 4 E-Hybrid verkrijgbaar, maar dan met een acccupakket van slechts 14 kWh. De 4 E-Hybrid dendert in 4,4 seconden naar de 100 km/h, 0,2 seconden rapper dan voorheen. Zijn topsnelheid ligt op 280 km/h. De elektrische actieradius bedraagt 56 kilometer.

                        4S

                        Het leveringsgamma wordt verder uitgebreid met de nieuwe 4S. Deze variant met 440 pk 3.0 V6 bestond ook al voor de facelift die Porsche eerder dit jaar op het model doorvoerde. Met het Sport Chrono-pakket sprint de 4S in 4,1 seconden naar de 100 km/h. Bij 295 km/h behoort het versnellen tot het verleden. De Panamera 4S heeft standaard het front dat bij het Sport Design-pakket hoort.























                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13








                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Die zitpositie op die achterbank lijkt me wel zeer raar op die laatste foto.
                            Wel geen kans op "submarining" ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Porsche Panamera Turbo S rijtest: gezinsauto met 630 pk

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Porsche Panamera 2020 PREVIEW | Nieuwigheden! (2020)

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Porsche Panamera ST 4S 2021 review - see how quick it really is to 60mph!

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment

                                  Working...
                                  X