Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 3008 / 5008 - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 3008 / 5008 - Facelift (2020)

PHASE DEUX

FACELIFT GEEFT PEUGEOT 3008 en 5008 NIEUW FAMILIEGEZICHT

Peugeot heeft de 3008 op de bijwerktafel gelegd en cosmetisch flink bijgewerkt. Als eerste bestaande model krijgt de 3008 Peugeots nieuwe familiegezicht met de 'slagtanden' als dagrijverlichting.

Hoewel de Peugeot 3008 wellicht nog vrij vers voelt, draait de SUV alweer sinds 2016 mee. Daarmee is hij op de helft van zijn levenscyclus. Volgens Peugeot is dit dan ook het uitgelezen moment om de 3008 van een ingrijpende facelift te voorzien. Als eerste model uit het bestaande gamma van Peugeot maakt de SUV kennis met Peugeots nieuwe ontwerpstijl. Het merk gebruikte deze stijl tot nu toe enkel bij geheel nieuwe modellen en gaf het startschot voor die ontwerplijnen met de 508. De 208 en grotere 2008 volgden daarna. Het grote kenmerk is de scherpere neus met de rechtopstaande lichtunits die doen denken aan slagtanden. De herziene 3008 bewijst dat Peugeot deze nieuwe lijnen ook bij facelifts van reeds bestaande types doorvoert. Ook de koplampen van de huidige 3008 gingen op de schop en moesten plaatsmaken voor deze nieuwe exemplaren. De grille is daarbij aanmerkelijk groter en waaiert als het ware met losse 'sneeën' uit onder de koplampen. De inrichting van de grille wordt, net als bij bijvoorbeeld de 2008, bepaald door verchroomde druppeltjes die vanuit het midden steeds breder worden. Neem daarbij de nieuwe 3008-modelaanduiding net onder de motorkap en een aangepaste bumper en je hebt het gewijzigde front van de 3008.

Achterkant

Aan de achterkant blijft de aanblik ondanks vernieuwde achterlichten vrij vertrouwd, want op dat gebied liep de 3008 al goed in de pas met de jongste modellen. Daarmee doelen we op de brede zwarte doorlopende balk waarin de achterlichten verwerkt worden. De nieuwe achterlichten kenmerken zich door een gewijzigde indeling van de drie losse lichtbalken die aan beide kanten al sierden. Eerder bestonden deze uit dikkere lichtbalken, nu bestaat elke lichtbalk uit drie smalle led-stripjes. In het interieur prijkt voortaan een kakelvers 10-inch infotainmentscherm, waarop ook Android Auto en Apple CarpPlay op te roepen zijn. Ook het digitale instrumentarium is op de schop gegaan en oogt weer wat strakker en moet meer naar eigen smaak in te delen zijn.

Motoren

Op technisch vlak spreekt Peugeot over een lagere CO2-uitstoot voor de plug-in hybrides (225 pk en 300 pk), dus dat gaat de verkoopprijs ten goede komen. De 225 pk versie houdt het bij voorwielaandrijving, de 300 pk variant blijft standaard vierwielaangedreven. De boordlader heeft een laadvermogen van 3,7 kW, maar optioneel is ook 7,4 kW (1-fase) mogelijk. Met die laatste moet de accu in een uur en drie kwartier vol te laden zijn, waarna je zo’n 60 km volledig elektrisch kunt afleggen. Verder blijven de driecilinder 1.2 PureTech (130 pk) en viercilinder 1.6 PureTech (180 pk) op de internationale motorenlijst staan, evenals de 1.5 BlueHDi 130.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

in het rood: yes please!!
      www.peugeotforum.be

Comment

Ik ben fan. Qua design doen ze het voor mij zowel bij interieur als exterieur goed!

Comment

Knappe wagen.

Comment

Blijft de mooiste in zijn klasse!

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Comment

New SUV PEUGEOT 3008 - REVEAL & OVERVIEW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                in het rood: yes please!!
                Voor mij ook.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

In navolging van de 3008 gaat nu ook de 5008 onder het mes. De grootste SUV van het Peugeot-tweetal ondergaat vergelijkbare aanpassingen als zijn eerder gefacelifte kortere broer.

Onlangs werd de inmiddels vier jaar oude 3008 vrij ingrijpend gefacelift en logischerwijs staat die zelfde bijsnijsessie gepland voor de grotere 5008 die plek biedt aan zeven in plaats van aan maximaal vijf inzittenden. Net als de 3008 krijgt de vernieuwde 5008 een volledig nieuwe snuit aangemeten waarbij het beeld voornamelijk wordt bepaald door een nieuwe, frameloze grille die optisch doorlopen onder de koplampen. Vanuit deze nieuwe koplampen, waar door het reeds genoemde designelement een 'hapje' uit wordt genomen, lopen twee verticale ledstrips de nieuwe bumper in. Deze 'slagtanden' kennen we al van auto's als de 208, 2008 en 508. Bovenop de motorkap is, opnieuw net als bij auto's als de 508 en sinds kort 3008, modelnaam '5008' te lezen.

De optische aanpassingen aan de achterzijde zijn een stuk minder ingrijpend, al bestrijkt Peugeot ook hier het geheel met de kwast der vernieuwing. De 5008 profiteert van de komst van nieuwe full-ledachterlichten met dynamische richtingaanwijzers en krijgt een herziene achterbumper. In het interieur monteert Peugeot een nieuw display dat bij het infotainmentdiplay hoort. Het scherm heeft een diameter van 10 inch en kan overweg met zowel Apple CarPlay als Android Auto. Ook herziet Peugeot het digitale 12,3-inch grote digitale instrumentarium op detailniveau. Alle niet-plug-insmaken beschikken voortaan standaard over een keuzeknop om het karakter van de 5008 in de standen Normal, Sport en Eco te zetten.

Techniek

Net als de 508 is de 5008 voortaan beschikbaar met 'Night Vision', een systeem waarmee dankzij infraroodtechniek in het digitale instrumentarium in het donker ver voorbij de lichtbundel gekeken kan worden. Andere nieuwe systemen: de 5008 met achttraps automaat beschikt voortaan over adaptieve cruise control met Stop & Go-functie en de SUV maakt kennis met systemen als Lane Position Assist en uitgebreidere versies van een noodremsysteem en verkeersbordherkenning.

Op de internationale motorenlijst komen aanvankelijk twee benzine- en twee dieselmotoren te staan. Op benzinevlak is er de 130 pk en 230 Nm sterke 1.2 PureTech-driecilinder die te krijgen is met een handgeschakelde zesbak en met een automaat met acht verzetten. Daarboven staat de altijd aan een automaat gekoppelde 180 pk en 250 Nm sterke 1.6 Puretech met vier pitten. Dieselen kan met de 130 pk sterke BlueHDi, een 1.5 die met handbak en met automaat te krijgen is. Ook op dieselvlak is de voorlopige topper 180 pk sterk. Deze Puretech 180 is een 400 Nm sterke machine die altijd is gekoppeld aan de automaat met acht versnellingen. In tegenstelling tot de 3008 komt er van de 5008 vooralsnog geen plug-in hybride variant.

Comment

Comment

Live beelden:

Comment

Nog wel blits zo in dat blauwe kleurtje.

Comment

Vreemd dat ze de PHEV versie enkel blijven aanbieden in de 3008 en niet door trekken naar de 5008. Is toch een goed draaiend fleet product?

Comment

Klopt inderdaad ja.

Collega van me, die ook naar plug in moet overschakelen, wil zo absoluut een zevenzitter, vanwege haar gezinssituatie.
                            Voorlopig nog nergens te vinden binnen de middenklasse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Nog wel blits zo in dat blauwe kleurtje.
                              Vertigo blauw, nieuwe kleur op de 3008. Is wel al langer mogelijk op de 308 dacht ik.

Comment

is kleurke van de 2008
                                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  is kleurke van de 2008
                                  Ahzo, thx! Beter om het van een kenner te weten te komen

Ik dacht wel dat ik die kleur al gezien had op een Peugeot.

Comment

Iemand al ervaring met de nieuwe 5008?
                                    De facelift lijkt me wel geslaagd.
                                    BMW 320D - F30 (2013)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                                      Jupke op autominded eens checken. Rijdt er al een hele tijd mee, naar alle tevredenheid, geloof ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                                        Die van mijn vrouw is iets meer dan een jaar nu en we zitten nog onder de 20000 kilometer, maar voldoet voor ons tot nu toe volledig aan de verwachtingen. Het is een 1.2 met automaat en zeven zitplaatsen.

Wat ik iets minder vind is het gevoel op de snelweg, de neus is nogal licht. Maar mijn vrouw vindt deze beter dan haar XC60, dat was meer een tank. Ik ben geen SUV mens, maar ik kan de wagen toch echt wel appreciëren, hij is dan ook enorm veelzijdig en compleet.

Voor mij is dat ook iets algemeen bij Peugeot, dat zijn altijd correcte en complete wagens voor hun prijs. Hard werken verdraagt de 5008, net als mijn 308, wat minder, ze zitten sneller op hun tandvlees dan de Volvo's die we al hadden bijvoorbeeld.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X