Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 3008 / 5008 - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    stond hybride in de garage... moest toch eens slikken toen ik de prijs zag... 60.000€
    Wel met mééééga leasekortingen op.

Net zoals al die halfslagen EV's tegenwoordig.

BMW geeft momenteel 17% op de X1 hybride. Ongezien.

Andere collega heeft een DS7 hybride in bestelling met 21% korting

Maar dan blijft hij nog meer dan duur genoeg.

Comment

Peugeot 5008 review - PARENTAL ADVISORY!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik denk er aan een 5008 benzine te bestellen als bedrijfswagen. Gezin van 4.
        Regelmatig met de MTB op pad met 1 of 2 makkers mee in de auto en de fietsen op de trekhaak.
        Ik vrees dat de 1.2 wat nipt zal zijn. De 1.6 is dan weer fiscaal minder interessant.

Comment

Test rijden is de boodschap hé?

Persoonlijk vind ik tegenwoordig PK's steeds meer overgewaardeerd.
          Ik zou eerder voor meer luxe kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
            Ik denk er aan een 5008 benzine te bestellen als bedrijfswagen. Gezin van 4.
            Regelmatig met de MTB op pad met 1 of 2 makkers mee in de auto en de fietsen op de trekhaak.
            Ik vrees dat de 1.2 wat nipt zal zijn. De 1.6 is dan weer fiscaal minder interessant.
            Wij hebben nu 25000 kilometer op onze 5008 met 1.2 en dat is ok. Voor mij zeer vergelijkbaar met de instapdiesel qua prestaties. Het geluid vind ik leuker dan de diesel.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Peugeot 3008 Hybrid 4 - Review / Test

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

2021 Peugeot 3008 review – NEW changes in detail

Comment

Deze week 3008 Allure hybrid 225 besteld als nieuwe bedrijfswagen. Ik rijd al 20 jaar met VAG dus wordt even aanpassen. Fiscaal uiteraard stuk interessanter dan mijn huidige Tiguan TDI. Levering januari 2023 voorzien, wat dus nog meevalt in deze tijden. Iemand ervaringen met deze hybride?

Comment

Vriend van me heeft deze en is er wel tevreden over. Je krijgt in een Peugeot wel nooit het VAG gevoel, zijn zijn letterlijke woorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Vriend van me heeft deze en is er wel tevreden over. Je krijgt in een Peugeot wel nooit het VAG gevoel, zijn zijn letterlijke woorden.
                      Zo heb ik een vriend die letterlijk zegt dat hij nooit het Peugeot gevoel krijgt in zijn VW.

Comment

Ik heb beide ook al gereden. Een 508 leaser, waar ik ook héél tevreden over was.

Het is gewoon een ander rijgevoel, Frans tegen Duits. Zelf ben ik ook eerder voor een Frans gevoel.
                        Maar als je al 20j VW rijdt?

Comment

Het rijgevoel zal aanpassen zijn. Zeker ook daar eerste hybride en eerste automaat. Maar mijn profiel is perfect voor hybride. Bedoeling is om bijna altijd op puur EV te rijden. En velen beweren dat er in een VW geen gevoel zit dus dat zal dan wel meevallen zeker
                          Qua interieur en materialen moet hij wel zeker niet onderdoen voor een VW (mede door de Allure versie)

Comment

Ik zou tegenwoordig bijna het tegendeel durven beweren.

De nieuwere PSA producten, zien er binnenin zelfs een pak beter uit dan de laatste VW's

Comment

Ook al meer dan 20 jaar vw op de oprit gehad maar voelde me in alle andere merken die we gehad hebben ook goed thuis.
                              De meesten rijden dan wel comfortabeler dan een vw.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Peugeot 3008 vs Citroen C5 Aircross: Is one better than the other?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
                                  Deze week 3008 Allure hybrid 225 besteld als nieuwe bedrijfswagen. Ik rijd al 20 jaar met VAG dus wordt even aanpassen. Fiscaal uiteraard stuk interessanter dan mijn huidige Tiguan TDI. Levering januari 2023 voorzien, wat dus nog meevalt in deze tijden. Iemand ervaringen met deze hybride?
                                  Levering uitgesteld naar april. Dat wordt dus toch 1 jaar wachten. Niets abnormaal in deze tijden.
                                  Intussen bestaat de Allure versie niet meer en is dit nu Allure Pack geworden met meer opties. Nieuwsgierig of ik een gratis upgrade ga krijgen. Iemand daar ervaring mee bij lange leveringstermijn en verdwenen uitvoeringen?

Intussen rijd ik met een 308 automaat. Best wel een leuke rijervaring tov VW. Maar uiteraard kijk ik uit naar de 3008 hybride.

Comment

PEUGEOT 3008 EN 5008 OOK ALS MILD-HYBRIDE

BIJNA ALLES GEËLEKTRIFICEERD

​Peugeot zet een nieuwe mild-hybride aandrijflijn op de menukaart van de 3008 en 5008. Dit 48V-systeem moet het verbruik met tot 15 procent verminderen en werkt samen met een verbeterde 1.2 benzinemotor. Later profiteren meer Peugeots ervan.

De Peugeots 3008 en 5008 beginnen langzaamaan een beetje achter de rest aan te hobbelen bij het Franse merk. Aflossing is nabij, maar die komt niet voordat de 3008 en 5008, zoals eerder aangekondigd, kennismaken met mild-hybride techniek. Peugeot stoomt er een nieuwe versie van de bekende 1.2 PureTech-benzinemotor voor klaar. Die levert voortaan 136 pk vermogen in plaats van 130 pk, het koppel blijft met 230 Nm gelijk.

Het grootste nieuws vinden we niet in de motor, maar daarachter. De driepitter is gekoppeld aan een zestraps automaat met dubbele koppeling, waarin een 28 pk en 55 Nm sterke elektromotor is geïntegreerd. Die schakelt in als er weinig vermogen wordt gevraagd, om zo het benzineverbruik te drukken. Volgens Peugeot kan het tot 15 procent verbruik schelen en kan zowel de Hybrid gedoopte 3008 als 5008 in stadsverkeer ruim 50 procent van de tijd elektrisch rijden.

De 3008 Hybrid en 5008 Hybrid nemen de plaats in van de PureTech 130-versies met achttraps automaat. Dan is bijna het hele 3008- en 5008-aanbod geëlektrificeerd. Een volledig elektrische variant komt er niet, maar daar komt (nog dit jaar) bij de volgende generatie verandering in. Overigens meldt Peugeot Nederland dat deze aandrijflijn, niet geheel verrassend, in meer modellen leverbaar wordt. De 208, 2008, 308 en 408 krijgen hem ook en logischerwijs ruimt bij die auto's eveneens de PureTech 130 EAT8 het veld.

Bron: Autoweek

Comment

belangrijkste wijziging voor de 1.2: eindelijk een ketting ipv een riem en daarmee hopelijk een hele boel problemen opgelost.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Voor wie (nog) niet wil pluggen | De Peugeot 3008 & 5008 Hybrid 48V

Comment

Working...
                                        X