Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Enyaq iV (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Een dikke thuisbatterij is 7 kWh. Een auto opladen zal 20-30 kWh worden op een nachtje. Je kan de pieken overdag een beetje af vlakken, maar ze gaan je niet kapot belasten voor een piekverbruik van 7kW tijdens het laden.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenDat willen ze dus wel. En ik ben principieel. Een ev kost al veel geld, en nu zou ik nog es extra mogen dokken om te laden. Puur uit principe komt zo een kar niet meer in huis. Het zal een phev worden, om fiscale redenen, maar inpluggen zal er niet meer bijzijn.
Net voor die grootverbruikers gaat (zou) het capaciteitstarief voordeliger zijn, zeker wanneer je je grootste verbruikers niet gelijktijdig opzet.
Time will tell...
Zie artikel in de tijd: https://www.tijd.be/netto/energie/wo...10246564.html?
En zoals Tommie1 al zei: Je gaat met je 2 warmtepompen, kookfornuis, etc nu al een piekverbruik van 7kW of meer halen. Laad je wagen wanneer er geen andere grote verbruikers actief zijn aan max 7kW en je EV heeft 0,0 invloed op je piekverbruik.
Overigens wel een zeer knappe EV met ruime koffer, bruikbare range en interessante prijs.Last edited by bert631; 02/09/2020, 23:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk Berichten
Met een warmtepomp en zwembad ben je sowieso al een grootverbruiker. Je huidige nettarief zal navenant dus eveneens nu al zeer hoog zijn.
Net voor die grootverbruikers gaat (zou) het capaciteitstarief voordeliger zijn, zeker wanneer je je grootste verbruikers niet gelijktijdig opzet.
Time will tell...
Zie artikel in de tijd: https://www.tijd.be/netto/energie/wo...10246564.html?
En zoals Tommie1 al zei: Je gaat met je 2 warmtepompen, kookfornuis, etc nu al een piekverbruik van 7kW of meer halen. Laad je wagen wanneer er geen andere grote verbruikers actief zijn aan max 7kW en je EV heeft 0,0 invloed op je piekverbruik.
Overigens wel een zeer knappe EV met ruime koffer, bruikbare range en interessante prijs.
1x vergeten en je ganse maand is er aan want de hoogste piek van de maand telt.
En als mijn piek toch te hoog blijkt vliegt de warmtepomp van de vloerverwarming eruit en komt er terug een gascondensatieketel. De gasleiding is nog niet afgesloten.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
Ik heb geen zin om te beginnen 's nachts uit te schakelen zodat ik een auto kan gaan laden. Waar zijn we dan mee bezig ?
1x vergeten en je ganse maand is er aan want de hoogste piek van de maand telt.
En als mijn piek toch te hoog blijkt vliegt de warmtepomp van de vloerverwarming eruit en komt er terug een gascondensatieketel. De gasleiding is nog niet afgesloten.
Je hoeft daar geen foute redenen voor op te geven.
7kW piek, daar gaat iedereen aan zitten, en al zeker met verwarming op WP. Hoe ga je anders op zondag je patatjes koken en je roastbeef in de oven klaar krijgen.
En met een slimme laadpaal kan je via de digitale meter er voor zorgen dat je trager laadt als er andere grote verbruikers op springen. Dat is het doel van het nieuwe tarief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Als je geen zin hebt in een EV, dan is dat zo.
Je hoeft daar geen foute redenen voor op te geven.
7kW piek, daar gaat iedereen aan zitten, en al zeker met verwarming op WP. Hoe ga je anders op zondag je patatjes koken en je roastbeef in de oven klaar krijgen.
En met een slimme laadpaal kan je via de digitale meter er voor zorgen dat je trager laadt als er andere grote verbruikers op springen. Dat is het doel van het nieuwe tarief.
Apenland, hoe kun je hier nu deftig plannen voor de toekomst? En je blijft maar bezig over 7kw piek. De grens ligt op 3,2 voor je tarifering. Het gemiddelde in BE.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
De droom dat iedereen privé mobiliteit zal kunnen blijven hebben aan nultarief, moet je toch maar opbergen, denk ik.
Het is momenteel voor iedereen complex wat dat betreft, maar dat zal je altijd hebben in een overgangsfase natuurlijk.
Persoonlijk had ik altijd gedacht dat waterstof het uiteindelijk zou winnen van EV's, maar het tegendeel blijkt voorlopig waar.
Los daarvan een zéér geslaagde auto toch wel van Skoda (VAG).
Benieuwd naar de prijzen binnenkort
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenIk had net wel zin in een EV. Heel mijn zonnepaneelinstallatie was er op afgesteld. Gelukkig ligt deel 2 nog niet op mijn garage, ga ik daar dus de installatie niet voor laten uitvoeren. Met dat uitgespaarde geld gaan we terug naar gas voor vvw en verpatsen we die daikin op mijn plat dak.
Apenland, hoe kun je hier nu deftig plannen voor de toekomst? En je blijft maar bezig over 7kw piek. De grens ligt op 3,2 voor je tarifering. Het gemiddelde in BE.
7kW piek gaat je 350€ aan netvergoeding kosten. Ik ben er van overtuigd dat je nu meer betaalt.
En je WP af breken en terug op gas zetten gaat je ook een zak geld kosten die je niet in 10 jaar terug verdient....
Je hebt nog altijd recht op een terugdraaiende teller, dus eigenlijk verandert er niks voor de komende 10-15 jaar (hangt af van wanneer je die zonnepanelen gelegd hebt).
Je hebt het recht om in het oude tarief te blijven, en ik ga dat doen (panelen van 2010). Eens de digitale meter er staat (mid 2022 sta ik op de planning) kan ik mooi simuleren of het zin heeft om over te schakelen of niet naar dat nieuwe tarief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dan denk ik dat je berekening niet klopt...
7kW piek gaat je 350€ aan netvergoeding kosten. Ik ben er van overtuigd dat je nu meer betaalt.
En je WP af breken en terug op gas zetten gaat je ook een zak geld kosten die je niet in 10 jaar terug verdient....
Je hebt nog altijd recht op een terugdraaiende teller, dus eigenlijk verandert er niks voor de komende 10-15 jaar (hangt af van wanneer je die zonnepanelen gelegd hebt).
Je hebt het recht om in het oude tarief te blijven, en ik ga dat doen (panelen van 2010). Eens de digitale meter er staat (mid 2022 sta ik op de planning) kan ik mooi simuleren of het zin heeft om over te schakelen of niet naar dat nieuwe tarief.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Ze spreken van 20% stroomkost en 80% voor taksen & capaciteitsnetvergoeding. En reken dat een gemiddeld gezin jaarlijks over de 1000 euro aan stroom afneemt (wij vroeger 1300 euro per jaar) dan zie ik die 80% geen 350 euro kosten. Ja er bovenop.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenZe spreken van 20% stroomkost en 80% voor taksen & capaciteitsnetvergoeding. En reken dat een gemiddeld gezin jaarlijks over de 1000 euro aan stroom afneemt (wij vroeger 1300 euro per jaar) dan zie ik die 80% geen 350 euro kosten. Ja er bovenop.
In die 80% zit ook de BTW.
Er staat daar inderdaad in dat de prijs van de capaciteitsvergoeding gaat naar 50€ per Kw in de maandpiek.
Ik denk dat jij als grotere verbruiker in verhouding per kWh zelfs minder gaat betalen, zeker als je grote pieken kan vermijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOn topic, please ;-).... of mss een topic openen over EV en de tarieven... Kan op termijn nog interessant blijken.
Vind ik ook interessant, maar best niet hier inderdaad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk kan misschien nog eens iets over de Skoda posten
Skoda ENYAQ iV (2021): elektrische SUV van Skoda - Eerste kennismaking
Comment
Comment