Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rolls-Royce Ghost (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rolls-Royce Ghost (2020)

IN DE GEEST VAN DE PHANTOM

ROLLS-ROYCE PRESENTEERT NIEUWE GHOST

Rolls-Royce opent na elf jaar het tweede hoofdstuk van de Ghost met deze geheel nieuwe generatie. Qua lijnenspel is het een feest - of eerder gala - der herkenning, onderhuids verandert er meer.

De Rolls-Royce Ghost gaat zijn tweede generatie in en loopt voortaan nog meer in de pas met zijn grote broer, de Phantom. De nieuwe Ghost troont namelijk op een ingekorte variant van de aluminium basis van de Phantom en de Cullinan. Het aangepaste BMW 7-serie-platform van de vorige Ghost is dus niet meer. Hoewel deze nieuwe basis kleiner is dan bij zijn familieleden, groeit de Ghost alsnog aanzienlijk ten opzichte zijn voorganger. In vergelijking met de uitgaande generatie is deze nieuweling 89 mm langer (5,55 m) en 30 mm breder (2,15 m). Hoewel er onderhuids flink gesleuteld is aan de Ghost, betekent dat niet automatisch dat de rest van de auto ook rigoureus op de schop gaat. Qua lijnenspel is het duidelijk een forse evolutie van wat we kennen. De grote blikvangers zijn de herziene koplampen met rechthoekige indeling en agressiever vormgegeven voorbumper. Voor de achterkant van de luxe limousine geldt hetzelfde: de grote wijziging is de gewijzigde achterverlichting.

V12

Ook onder de motorkap van de Ghost treffen we een oude bekende: de van BMW afkomstige 6,75-liter V12 die de Phantom en Cullinan ook gebruiken. Het is de jongste versie van de N74-motor uit München, die dankzij twee turbo’s in de Ghost goed is voor 572 pk en 850 Nm. Het maximale koppel trekt hij er bij 1.600 toeren al uit. Dankzij de stijvere basis, een optimale 50/50 gewichtsverdeling en volledig nieuwe ophanging met verbeterde ‘Magic Carpet Ride’ moet de vierwielaangedreven Ghost volgens Rolls-Royce beter dan ooit aanvoelen. Horen zul je die twaalfcilinder in het interieur niet. De Britten zeggen namelijk liefst 100 kilo aan geluidsisolerend materiaal te hebben toegepast.

Sterrenhemel

In het weelderige interieur, te betreden via de elektrisch openende én sluitende deuren, valt vooral op dat er flink gegumd is op het dashboard. Het oogt aanzienlijk strakker en minimalistischer, met de optionele, oplichtende 3D ‘sterrenhemel’ naast het nieuwe infotainmentscherm als absolute eyecatcher.

Precieze specificaties en het ongetwijfeld net zo indrukwekkende prijskaartje volgen later.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Het oude model:

Comment

Echt mooie evolutie!

Gelukkig geen belachelijk groot radiatorrooster gekregen

Comment

nog net wachten op de bevestiging dat mijn kruisjes de juiste waren, zodra deze binnen zijn zet ik mijn handtekening...bij plaatsgebrek zal dan we de 190E 1.8 mogelijks moeten wijken....
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

ROLLS-ROYCE KOMT OOK MET NIEUWE GHOST EXTENDED

De nieuwe Rolls-Royce Ghost is vandaag voor het eerst officieel onthuld aan het publiek. Toch verzweeg het merk in het persbericht een variant die ondertussen al wel op de site staat: de Ghost Extended, met meer ruimte en luxe voor de passagiers op de achterbank.

Rolls-Royce introduceert ook bij de tweede generatie van de Ghost weer een variant met verlengde wielbasis. Bij het vorige model was dit nog de ‘EWB’, maar nu heet hij simpelweg de Ghost Extended. Dit is de versie die je moet hebben als je vaak met chauffeur rijdt. Het merk heeft nog geen officiële getallen van de maten vrijgegeven, maar bij de eerste generatie bedroeg het verschil tussen de ‘normale’ en de EWB 170 mm, waarbij opgemerkt moet worden dat de nieuwe Ghost met zijn lengte van 5,55 meter even lang is als de uitgaande EWB. De nieuwe EWB zal dus nog verder richting de 6 meter groeien. Hij is van buiten vooral te herkennen aan het langere achterportier.

Vanmiddag belichtte Rolls-Royce al uitgebreid wat er allemaal is veranderd aan de nieuwe Ghost. Voor de Extended zijn die veranderingen uiteraard hetzelfde, met onder meer nieuwe koplampen en een opgeruimder dashboard dat perfect in lijn ligt met dat van de Phantom en Cullinan. Het instapmodel van Rolls-Royce is verder verfijnd op het gebied van comfort en luxe, waarbij de Extended nog meer ruimte aan de achterpassagiers biedt. Verder is het audiosysteem speciaal aangepast aan de gewijzigde binnenmaat van de auto, waardoor het geluid nog steeds optimaal klinkt. De sterrenhemel, die zelfs de optie biedt om vallende sterren te laten zien, is uiteraard nog een maatje groter in de verlengde variant.

De precieze specificaties van de Ghost Extended zullen later nog volgen, evenals het prijskaartje.

Comment

vorige ghost had 0.33

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                vorige ghost had 0.33
                ik volg niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

ik volg niet
                  CX waarde

Comment

Zou wel de zichtbare uitlaat nemen als optie, dat ziet de kont er beter uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                      nog net wachten op de bevestiging dat mijn kruisjes de juiste waren, zodra deze binnen zijn zet ik mijn handtekening...bij plaatsgebrek zal dan we de 190E 1.8 mogelijks moeten wijken....
                      Uw 157 miljoen zijn naar een Fransoos gegaan. Volgende keer meer geluk.

Comment

Configureren maar....

[www.rolls-roycemotorcars.com]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Uw 157 miljoen zijn naar een Fransoos gegaan. Volgende keer meer geluk.
                          toemme

Comment

New Rolls-Royce Ghost - see why it's so silent it could make you sick!

Comment

2021 Rolls-Royce Ghost: First Look

Comment

GHOST BENADERT PHANTOM

ROLLS-ROYCE REKT GHOST UIT TOT GHOST EXTENDED

De inkt van de ongetwijfeld fraai uitgevoerde brochure van de nieuwe Rolls-Royce Ghost is nog niet droog, of Rolls-Royce komt met een verlengde versie van de topsedan op de proppen. De uitgerekte Ghost strekt zich over een afstand van maar liefst 5,72 meter uit.

Net als van de vorige generatie komt natuurlijk ook van de begin september gepresenteerde kakelverse Ghost een verlengde versie, de zogenoemde Ghost Extended. AutoWeek kon eerder al het eerste beeldmateriaal van die nieuwe Ghost Extended laten zien. Nu heeft Rolls-Royce ook zelf het doek van de kloeke Brit getrokken.

Dat Rolls-Royce niet snel van oude gebruiken afwijkt, blijkt wel uit het feit dat de compleet nieuwe Ghost Extended net als de verlengde versie van zijn voorganger in totaal 17 centimeter langer is dan zijn 'reguliere' kortere broer. De wagenlengte neemt daarmee toe tot 5,72 meter en dat betekent dat de 'korte' versie van grote broer Phantom slechts 4 centimeter langer is. De wielbasis neemt net als de wagenlengte met 17 centimeter toe. Dat brengt de totale afstand tussen de voor- en achteras op 3,3 meter. De 17 extra centimeters komen volledig ten goede aan de inzittenden op de royale achterbank. De achterportieren zijn verlengd om de extra centimeters enigszins te camoufleren.

We noemden al even de royale achterbank, een uit twee zetels bestaand geheel dat optioneel is om te wisselen voor twee Serenity Seats, enorme fauteuils die ook achterover verstelbaar zijn. Tussen de twee zitplekken achterin plaatst Rolls-Royce een champagnekoeler. De Ghost beschikt onder meer over MEPS, het Micro-Environment Purification System dat in feite een uitgebreider luchtfiltersysteem voor het interieur is. Aan de machtige V12 verandert verder niets, en dat betekent dat de Rolls een twaalfcilinder met 6,75 liter inhoud heeft die 571 pk en 850 Nm levert. Daarmee bereikt -ie in 4,8 seconden de 100 km/h. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Het gemiddeld benzineverbruik is niet mals. De 2.530 kilo wegende kolos lust gemiddeld 15,3-15,7 l/100 km. Maar of dat in dit segment relevant is ...

Comment

Dit maakt een Rolls-Royce Ghost zo speciaal

Comment

Rolls-Royce Ghost (2020), PURE VERWENNERIJ - REVIEW

Comment

Rolls-Royce Ghost 2021 review - see why this car is worth £370,000

Comment

Beetje vreemde conclusie op het einde. Ik vind de Ghost veel knapper dan de Phantom.

Comment

Working...
                                        X