+2.5ton. B E L A C H E L I J K
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes S-klasse (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten.. zoals ik al eerder zei, op een Mercedes berline hoort de ster trots op de motorkap te staan. Niet ingewerkt in de grille.
Comment
-
-
MERCEDES-MAYBACH S680 HAUTE VOITURE: ONGEKEND OPULENT
GELIMITEERD EN SUPER-DE-LUXE
Mercedes-Benz trekt in Dubai het doek van de S680 'Haute Voiture', een tot 150 stuks gelimiteerde Mercedes-Maybach S680 geïnspireerd op haute couture. De plaats van onthulling verraadt al een beetje welke klanten Mercedes met de auto wil aanspreken, die dan ook on-Nederlands opulent is.
Het uiterlijk en de aankleding van de zojuist onthulde Mercedes-Maybach S-klasse 'Haute Voiture' vormen geen verrassing. De auto volgt namelijk op een eerder dit jaar gepresenteerd concept. Mercedes-Benz heeft nu de productieversie van de auto af, die overladen is met (handgemaakte) in het oog springende details. De Duitsers maken in totaal 150 exemplaren van de Haute Voiture, die allemaal een genummerde badge in het interieur krijgen.
Binnenin is verder wit de tint die de boventoon voert. Hoewel het 'nautisch blauw' en 'roségoud' van het exterieur ook in het interieur van de luxelimo terugkomen, is dat vooral gewikkeld in wit leder. Daarbij maakte Mercedes-Benz gebruik van 'opaal- en kristalwitte' elementen voor de verdere afwerking. In het interieur springt verder de bekleding van de hemel, rond de stoelen en in de deuren in het oog. Rond de stoelen en in de deuren maakt het merk gebruik van 'bouclé-stof' met daarin een patroon en ook de hemel biedt de ogen bepaald geen rust.
Maar Mercedes ging verder: het MBUX-infotainmentsysteem kreeg nieuwe graphics met meer glitter en glamour, de inbegrepen champagneglazen zijn uitgevoerd in roségoud en de extra veel terugkomende, donkerblauwe piping is meters lang. Daarbij brengt Mercedes op korte termijn ook een extravagante tassenset uit die bij de auto past. Extravagant is overigens een door Mercedes-Benz zelf aangehaalde term. Het merk schrijft tegelijkertijd dat de Haute Voiture een van zijn meest extravagante en tegelijkertijd 'verfijnd luxe' modellen ooit is.
Met 'beamers' aan de buitenkant
De buitenkant van de extra exclusieve S680 wordt altijd in dezelfde kleurstelling gespoten, dus met een donkerblauwe bovenkant en licht-roségouden onderkant. Ook de putdekselwielen zijn altijd donkerblauw. Grappig detail: de instapverlichting, die tegenwoordig wel vaker een vormpje op de grond projecteert, geeft een animatie weer.
Vind je het wel wat, dan moet je snel zijn. Zoals vermeld maakt Mercedes-Benz maar 150 exemplaren van de heftig uitgedoste S-klasse. Wat de Nederlandse vanafprijs is, blijft vooralsnog onbekend. Reken maar op een bedrag van meer dan €400.000, want een 'reguliere' Maybach S680 - weliswaar met een van de laatste V12's - begint hier bij €328.183.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMercedes toch, welke richting gaat ge uit ?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MERCEDES-MAYBACH S580 E: DE EERSTE MET STEKKER
OOK DE EERSTE MET EEN ZESCILINDER
Mercedes-Maybach voegt een derde motorisering toe aan het leveringsgamma van zijn S-klasse. Het gaat om een plug-in hybride-variant met een systeemvermogen van 510 pk. Dat dankt de auto deels aan een zes-in-lijn, waarmee het de eerste moderne Maybach voor Europa (en Nederland) is met minder dan acht cilinders.
Toen Mercedes-Benz de Maybach-naam eind jaren 90 nieuw leven inblies, was een Rolls-Royce-concurrent met louter twaalfcilinders het resultaat. Het succes van die auto - met Maybach als merknaam - was niet daverend, waardoor van een opvolger geen sprake zou zijn. Toch verscheen de luxenaam tijdens het bestaan van de vorige generatie S-klasse opnieuw, en wel als noemer voor de meest luxueuze S-klasse die er te koop was. Die kon je niet alleen met een twaalf-, maar ook met een achtcilinder krijgen.
Van de huidige generatie S-klasse biedt Mercedes-Benz ook weer Maybach-uitvoeringen als toppers, tot op heden wederom slechts met minstens acht cilinders. Althans: in Europa. Op de Chinese markt voeren de Duitsers al een variant met zescilinder, en vanaf binnenkort in Europa ook - al is dat niet dezelfde. Mercedes introduceert namelijk een voor de Maybach-uitvoering nieuwe aandrijflijn: een plug-in hybride zescilinder met de naam S580 e.
Die beleeft zijn introductie in China, maar is op niet al te lange termijn ook op de Nederlandse markt beschikbaar. De aandrijflijn kennen we al uit de 'reguliere' S580 e, produceert maximaal 510 pk voor een 0 tot 100 van 5,1 seconden en kent een 'elektrische actieradius' van tot 100 km WLTP. Dat laatste heeft-ie te danken aan een accu met een 28,6 kWh bruto-capaciteit die je middels een DC-lader met tot 60 kW kunt opladen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWaar zijn ze in godsnaam mee bezig bij Mercedes. Meer dan 2.5 ton voor een berline en een hybride systeem dat niet werkt zoals het hoort.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
hmmmm, als ik mijn automaat niet in de sportmode heb staan is de initiële reactie ook niet zoals je het wilt. Het is eerder kwestie vd juiste mode te kiezen en in functie daarvan te rijden. Probleem opgelost.
Maat zoals gewoonlijk kon die hyperactieve kloot van carwow me niet echt overtuigen van zijn 'journalistieke' kwaliteiten. Veel blaten maar weinig wol. Het gaat toch over een auto en het rijden dacht ik? Meer dan over de highway heeft die niet gedaan, terwijl ge daar met een monster ve auto zit. Misschien dat hij op circuit of op een bergpas te weten had gekomen waarom de achterste wielen 3 graden draaien. Hij vertelt veel maar heel weinig dat er toe doet.
Comment
Comment