Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes S-klasse (2020)
Collapse
X
-
Mercedes-Maybach S 480: voor de armen onder de rijken (China)
De nieuwe Maybach S 480 4Matic in China maakt gebruik van een zescilinder-in-lijn benzinemotor met 362 pk (270 kW) en 500 Nm koppel, net als de S 450 4Matic. De Baby Maybach heeft dezelfde EQ elektrische boost en sprint in 5,8 seconden naar 100 km / u en de topsnelheid is 250 km / u.
In China is voorlopig alleen het zescilindermodel verkrijgbaar, dat tegen de huidige wisselkoers een vanafprijs heeft van rond de 187.000 euro.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Kom een paar nieuwe opties tegen op de Duitse configurator. Wadenmassage, middenconsole nu ook te krijgen in schwarz dotted lines (had daar liever de keuze gehad tussen aluminiumkleurig of hout), gordelbrenger achteraan en energizing air control.
Heb eens een S500 4matic naar mijn goesting gemaakt. 187.555,9€
Comment
-
Heb dit 5 jaar geleden al eens gepost, en ik moet het eigenlijk nog altijd zeggen : hoe is het nu mogelijk dat ze die afscherming van die Distronic radar niet subtieler kunnen doen ? Dat vierkant stuk plastic in het midden van de grille, waar dan ook die chrome-imitatie door loopt om te suggereren dat het 1 chrome stuk is, dat trekt nu toch echt eens op niets ? Ben ik dan de enige die zich daar aan ergert ?
Comment
-
Het bewijs is geleverd: Mercedes-Benz komt met een V12-versie van de oppermachtige Mercedes-Maybach S-klasse. Sterker nog: het lijkt er op dat deze Mercedes-Maybach S 680 al die tijd prominent in beeld is gebracht!
Dit verhaal is een beetje anders dan anders. De Mercedes-Maybach S 680, zoals de topuitvoering van het topmodel van Mercedes heet, is namelijk nog niet officieel gepresenteerd. Op de mediawebsite van het merk zijn echter wel foto’s opgedoken van een Maybach-S met V12-logo’s op het scherm, zoals Motor1.com ontdekte. Eén van de foto’s toont zelfs daadwerkelijk de V12-motor in kwestie, waarmee definitief is vastgesteld dat deze eerder aangekondigde variant er komt.
De grap is echter dat dit exact de Maybach is (let op het kenteken) die op eerdere beelden van de extra lange en extra luxueuze S-klasse werd getoond. Het enige verschil is daadwerkelijk dat typeplaatje, dat op eerdere foto’s nog niet zichtbaar was. Het lijkt er dus op dat we stiekem al sinds november naar een S680 kijken, zonder het zelf te weten.
Meer dan wat er op de foto’s is te zien, weten we op dit moment echter nog niet. De auto heet 680 en beschikt hoogstwaarschijnlijk over de 630 pk sterke V12 die ook in de vorige editie van de Maybach te vinden was, zij het toen nog onder de naam 650.
Dat Mercedes zich nog bezighoudt met een V12 in limousines is bijzonder, want dit motortype wordt onder druk van strikte CO2-eisen door steeds meer fabrikanten losgelaten. Mercedes heeft de twaalfcilinder al wel aan de kant geschoven voor de AMG-versies van de S-klasse, maar dus nog niet voor de Maybach-variant.
De nieuwe Mercedes-Maybach S-klasse werd gepresenteerd met een V8, maar onlangs kregen we ook al een versie met een zescilinder voorgeschoteld. Die S480 is echter vooralsnog alleen voor de Chinese markt bestemd.
Meer pics:
https://de.motor1.com/photo/5822364/...-maybach-s680/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
HET ANDERE UITERSTE
MERCEDES-MAYBACH S680 GEPRESENTEERD
Mercedes-Benz heeft het doek getrokken van de absolute topversie van de S-klasse. De Mercedes-Maybach S-klasse is namelijk als S680 4Matic gepresenteerd. Inderdaad, met machtige V12!
De Mercedes-Maybach S-klasse, het absolute neusje van de S-klasse-zalm, bestond in Europa vooralsnog alleen als S580 4Matic. Die extra luxueuze versie van de nieuwe S-klasse heeft een 503 pk sterke 4.0 V8 onder de kap waarmee je niet bepaald om vermogen verlegen zit. In China bestaat de Mercedes-Maybach S-klasse als 480 4Matic, een versie met een 367 pk sterke zes-in-lijn onder de kap. Aan de andere kant van het spectrum parkeert Mercedes-Benz nu de absolute topversie van de Maybach-S. Dít is de Mercedes-Maybach S680 4Matic.
De Mercedes-Maybach S680 4Matic heeft een machtige twaalfcilinder als krachtcentrale. Het betreft een 6,0-liter grote V12 die 612 pk en 900 Nm wie 4Matic-vierwielaandrijving over alle vier de wielen verdeelt. Met die machine sprint de toplimo in 4,5 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid is begrensd op 250 km/h. De van twee turbo's voorziene V12 moet het zonder EQ Boost-ondersteuning doen en is dus geen mild-hybride krachtbron. De V12 is dan ook niet nieuw. Hij lag namelijk al in diverse AMG-modellen en deed ook al dienst in Maybach-uitvoeringen van de vorige S-klasse. Het is echter voor het eerst dat die V12 in de S-klasse wordt gecombineerd met vierwielaandrijving.
In Duitsland kost de Mercedes-Maybach S680 4Matic €217.323 terwijl de Mercedes-Maybach S580 4Matic er vanaf €164.565 van eigenaar wisselt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenFerm dat je dat opvalt, ik denk zelf ook altijd dat je comfort kunt ‘zien’ als je bij een andere auto rijdt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ook de stance van vele auto's vind ik dan altijd interessant om te bekijken.
Zo'n G klasse AMG bv, die trekt zijn voorkant echt enorm omhoog bij hoge snelheden,...
Comment
-
TOT BIJNA 100 KILOMETER ELEKTRISCH
MERCEDES-BENZ S-KLASSE ALS PLUG-IN HYBRIDE S580E
Mercedes-Benz brengt een eerste plug-in hybride aandrijflijn naar de nog altijd piepjonge S-klasse. We maken digitaal kennis met de Mercedes-Benz S580e.
Mercedes-AMG werkt aan een heftige plug-in hybride versie van de S-klasse, maar net als van het vorige model vinden ook minder doorgesnoven stekkerhybrides hun weg naar het automobiele neusje van de zalm uit Stuttgart. Mercedes-Benz introduceert nu de S580e, een plug-in hybride die met zijn 510 pk aandrijflijn bepaald geen slapjanus is.
De plug-in hybride S-klasse S580e heeft een 367 pk en 500 NM krachtige 3.0 zes-in-lijn benzinemotor, aangevuld met een mild-hybride systeem die ook in de S450's ligt. In de plug-in hybride S580e wordt die zescilinder bijgestaan door een 150 pk en 480 Nm sterke elektromotor. Het systeemvermogen ligt daarmee op een bepaald niet kinderachtige 510 pk en 750 Nm. Ter vergelijking: de niet-plug-in S580 heeft een 503 pk 4.0 V8, al is die achtcilinder dankzij mild-hybridehulp tijdelijk in staat 22 pk extra te leveren.
De S580e lanceert zich in 5,2 tellen naar de 100 km/h. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h, al moet je in elektromodus genoegen nemen met een topsnelheid van 140 km/h. Hoef je zulke scores niet te evenaren? Dan moet je maar liefst 94 WLTP-kilometers uit het accupakket kunnen trekken. Het maximaal laadvermogen bedraagt 60 kW.
Prijzen zijn er nog niet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment