Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes S-klasse (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes S-klasse (2020)

    TOPSEDAN UITGEBREID IN BEELD

    NIEUWE MERCEDES-BENZ S-KLASSE GELEKT!

    Mercedes-Benz trekt later vandaag het doek van zijn absolute neusje van de spreekwoordelijke automobiele zalm. Helaas voor het management in Stuttgart wordt de planning enigszins verstoord. Via diverse sociale kanalen zijn namelijk de eerste foto's van de nieuwe S-klasse opgedoken.

    Er circuleren diverse sets foto's van niet al te beste kwaliteit van de volledig nieuwe Mercedes-Benz S-klasse op de digitale kanalen. Hoewel dat de lancering van de nieuwe S-klasse voor Mercedes-Benz ongetwijfeld tot een klein hoofdpijndossier maakt, is de verrassing toch niet al te groot. Mercedes-Benz heeft de afgelopen maanden zelf al diverse teaserafbeeldingen van zijn nieuwe Sonderklasse laten zien en ook op eerder gepubliceerde spionagefoto's was al veel van het definitieve koetswerk van de concurrent van auto's als de BMW 7-serie, Audi A8 en Lexus LS te zien.

    Beter dan ooit is echter te zien dat de S-klasse een aalglad ogende verpakking krijgt aangetrokken. De topsedan heeft verzonken handgrepen, relatief veel ronde vormen en een rank aflopend achtersteven waarbij de vorm van de verlichting enigszins doet denken aan de verlichting achterop de CLS. Op de opgedoken foto's van het binnenste van de S-klasse is goed te zien dat het interieur wederom valt om te toveren tot een huiskamerachtig geheel met lappen leer, zachte kussentjes en naar wens een aantal vierkante meters hout. Het dashboard heeft een relatief minimalistische vormgeving waarbij een enorm verticaal georiënteerd scherm de toon zet. Fysieke knoppen zul je op het dashboard zelf dan ook niet vinden. Achter het stuur prijkt uiteraard een volledig digitaal instrumentarium. Mercedes-Benz maakte onlangs al melding van de komst van een vernieuwd MBUX-systeem.

    Bron: Autoweek












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3


















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4








        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          DE referentie, gewoon prachtig!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            DE referentie, gewoon prachtig!
            Inderdaad!

            Enkel echt geen fan van de achterlichten, zijn zo te banaal voor me

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

              Inderdaad!

              Enkel echt geen fan van de achterlichten, zijn zo te banaal voor me
              Die achterlichten dat is de nieuwe MB stijl, van A tot S, ondertussen wel al niet meer zo nieuw.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                Die achterlichten dat is de nieuwe MB stijl, van A tot S, ondertussen wel al niet meer zo nieuw.
                En kan ze nergens smaken, vooral bij de coupe's niet... De A staat er nog het beste mee

                Voor de rest prachtige wagen!

                Comment


                • #9
                  Achterkant is men ding niet, is te veel naar de A8 gegaan en die is ook zo mooi niet.

                  Comment


                  • #10
                    Dat zal dan een S worden van de 'oude' serie.

                    Comment


                    • #11
                      een V222 is ook geen straf om mee rond te bollen.
                      IRIDIUM
                      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                      Groeipunt
                      Helderzienden

                      Comment


                      • #12
                        Nu officieel:

                        EVOLUTIE VANBUITEN, REVOLUTIE VANBINNEN

                        MERCEDES-BENZ S-KLASSE ONTHULD

                        Zojuist heeft Mercedes-Benz op het hoofdkwartier in Sindelfingen de gloednieuwe S-klasse aan de wereld getoond. De zelfbenoemde beste auto ter wereld zit opnieuw boordevol technische innovaties en verfijnde luxe.

                        Door je oogwimpers beschouwd lijkt er weinig veranderd aan de Mercedes-Benz S-klasse. Het silhouet lijkt veel op dat van het in 2013 geïntroduceerde model, dat in 2017 een facelift kreeg. Maar kijk je beter, dan zie je wel degelijk verschillen. Zo zijn de twee scherpe vouwen over het midden van de flanken glad gestreken en de deurgrepen vervangen door exemplaren die automatisch verzinken, waardoor het geheel nog wat gladder wordt.

                        De rolmaat onthult nog meer verschillen. De nieuwe S is 54 mm langer (34 mm voor de verlengde versie), 55 mm breder (met ingetrokken deurgrepen 22 mm breder), 10 mm hoger en de wielbasis is met 71 mm toegenomen.

                        Aan de voorkant springen de rankere koplampen en meer rechte grille in het oog, de achtersteven toont een stuk ranker dankzij de meer horizontale lichtunits die samen met de verchroomde strip één lijn over de breedte vormen.

                        Interieur

                        In het interieur echter heeft zich een ware revolutie voltrokken. Dat enorm brede lcd-scherm, waar we juist gewend aan waren geraakt, is verdwenen. Het lijkt erop dat Mercedes vindt dat het, nu het helemaal is afgezakt tot de A-klasse, de S onwaardig is geworden. In plaats daarvan een rechthoekig scherm als klokkenwinkel, geassisteerd door een head-up display dat er in twee versies is. Het grootste projecteert ook in augmented reality. Het enorme centrale scherm toont 3D-beelden en zweeft als het ware boven een breed paneel. De combinatie hoogglans hout met aluminium strips is geïnspireerd op luxe jachten. Het geheel oogt zo rijk dat Lodewijk de Veertiende er een acuut minderwaardigheidscomplex van zou hebben gekregen.


                        LCD

                        De alu-houten balk komt ook terug achterin, waar het allemaal zo mogelijk nog luxueuzer is. LCD-schermen, led-sfeerverlichting en artisanaal gestikt leer zijn alom aanwezig. De zachte kussens (door Mercedes ‘Kuschelkissen’, ofwel knuffelkussen genoemd) zijn er voortaan ook voor de inzittenden voor, terwijl ze achter zelfs verwarmd zijn. Ook verwarmd zijn de deurpanelen rondom de armsteunen. Energizing Air Control is een filtersysteem dat fijnstof, pollen, geurtjes en schadelijke stoffen uit de lucht verwijdert met behulp van een actief koolstoffilter. Mercedes-Benz gaat daarnaast prat op de geluidsisolatie, waarmee het opmerkelijk stil moet blijven onderweg.


                        MBUX

                        Het in 2018 geïntroduceerde MBUX (Mercedes-Benz User Experience) is toe aan zijn tweede generatie en dat debuteert in stijl in deze nieuwe S-klasse. De mogelijkheden tot personificatie zijn uitgebreid en het is volgens Mercedes-Benz intuïtiever gemaakt. De spraakassistent (‘Hey Mercedes’) heeft een groter zelflerend vermogen en kan voortaan ook vanuit achterin worden gebruikt.

                        Daarnaast kan het ook communiceren met je woning. Verlichting, gordijnen, verwarming, alarm, apparaten: mits natuurlijk aangesloten op het internet of things, neemt MBUX er de controle over en zorgt de S-klasse ervoor dat je favoriete muziek en de geur van wildgebraad door je huis kringelen tegen de tijd dat je garagedeur zich automatisch opent. Inmiddels is je rug dan heerlijk los gekneed door de stoelen met tien verschillende massageprogramma’s.

                        Lekker intensief van muziek genieten zonder een aanklacht voor geluidsoverlast te riskeren kan dankzij een systeem dat de bassen in de stoelen laat resoneren, zodat je ze in je lijf voelt alsof je op Pinkpop pal voor de speakerzuil staat.


                        Achterasbesturing

                        De optionele achterasbesturing heeft een grotere mate van wieluitslag (10 graden). Het bekende Pre Safe-systeem heeft nu ook een functie die het actieve onderstel de hele carrosserie bij dreigende botsing een stuk (80 mm) doet stijgen. Daardoor gaat een groter deel van de impact naar de dorpel, die meer kracht kan absorberen dan de portieren. De rijassistentie-systemen zijn verder verfijnd, waarmee de S-klasse een stapje dichter bij volledige autonomie komt. Parkeren kan van buitenaf met behulp van de smartphone.


                        Motoren

                        In de eerste instantie komt de nieuwe Mercedes-Benz S-klasse er met zes-in-lijn drieliter benzine- en dieselmotoren. De S 450 4Matic heeft 367 pk (270 kW) en 500 Nm, de S 500 4Matic 435 pk (320 kW) en 520 Nm. De S 350 d is er met achterwielaandrijving en als 4Matic en levert 286 pk (210 kW) en 600 Nm. De sterkste diesel is de S 400 d 4Matic met 330 pk (243 kW) en 700 Nm. Alle S-klasses hebben een 9-traps 9G-Tronic automaat en zijn afgeregeld op een top van 250 km/h. Acceleraties variëren van 4,9 s van 0-100 voor de S 500 4Matic tot 6,4 s voor de instapdiesel.

                        In een later stadium volgt een V8 met ISG (geïntegreerde startgenerator) en 48V boordsysteem. Volgend jaar komt er een plug-in hybride die zo’n 100 km volledig elektrisch kan rijden.

                        De nieuwe S-klasse staat in december in de showrooms.































                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13





















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            all-new Mercedes S-Class PREMIERE Exterior Interior review 2021 S-Klasse V223 (W223)

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Mercedes S-Klasse (2020): Sitzprobe - Neuvorstellung - Komfort - Marktstart

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                SOMMIGE VARIANTEN RUIMEN HET VELD

                                NIEUWE MERCEDES-BENZ S-KLASSE OOK ALS MAYBACH EN AMG

                                De nieuwe Mercedes-Benz S-klasse is nog vers van de pers, maar Mercedes heeft uiteraard veel meer varianten van de toplimousine in petto. In november wordt naar verluidt de nieuwe Maybach-versie onthuld en vanuit Mercedes-AMG staat er eveneens het nodige vuurwerk op stapel. Helaas moeten we ook afscheid nemen van enkele carrosserievarianten.

                                Bij de onthulling van de S-klasse bleef Mercedes-Benz nog wat op de vlakte over het motorenaanbod van de S-klasse. Alleen de zescilinders zijn vooralsnog aangekondigd, met zicht op een benzine-V8 en een plug-in hybride. Het Britse Autocar weet echter te melden dat er op korte termijn al meer varianten aan zitten te komen. In november wordt naar verluidt op de Guangzhou Motor Show in China de Maybach onthuld, voor de Chinese markt een belangrijk model. Volgens Markus Schäfer, de ontwikkelingschef van Mercedes, wordt de Maybach “behoorlijk anders dan de standaard lange versie”.

                                Het zal tevens de enige variant zijn die met een V12 zal worden geleverd, vermoedelijk met dezelfde 630 pk sterke krachtbron als in de huidige S 650. Voor de AMG’s keert de twaalfcilinder niet meer terug. In plaats daarvan komen er twee verschillende geëlektrificeerde modellen met de bekende 4.0-V8: de S63e en de S73e. Die laatste typeaanduiding hebben we in het verleden onder meer gezien op de SL 73 AMG, die toen nog werd voorzien van een 7,3-liter V12. In combinatie met een elektromotor op de achteras en een accupakket van 20 kWh moeten de nieuwe AMG’s echter meer vermogen gaan leveren dan ooit. De S63e gaat volgens insiders rond de 700 pk leveren, terwijl de S73e op ruim 800 pk uit moet komen. Dit is overigens waarschijnlijk dezelfde aandrijflijn als die in de GT 4-Door komt te liggen.

                                Schäfer weet ook te melden dat de coupé en cabriolet van de S-klasse niet meer terugkomen. Volgens hem is de interesse in China en Amerika, de grootste markten voor het vlaggenschip van Das Haus, niet groot genoeg. De focus op deze markten is tevens de reden dat er geen diesel plug-in van de Sonderklasse komt. “Cabrio’s zijn niet iets voor China en in Amerika loopt dat niet echt meer. We moesten keuzes maken. Er komt iets voor in de plaats terug. We hebben al een tijdje geen aandacht meer besteed aan andere iconen als de SL. Ik denk dat veel klanten van de S-klasse cabriolet naar deze auto zullen kijken”, aldus de ontwikkelingschef. De SL keert dus terug en zal het gat van de S Cabriolet opvullen, waarmee Mercedes-Benz meer inzet op een sportieve cabrio in het topsegment. Vorige week werd de nieuwe Sport Leicht voor het eerst gespot.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Buitenkant is mooi, binnenkant tja... Zou goed zijn voor de c. No way voor een +100k luxe wagen imo. Uitgaande model was zoals wel te verwachten totaal niet te evenaren
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    Buitenkant is mooi, binnenkant tja... Zou goed zijn voor de c. No way voor een +100k luxe wagen imo. Uitgaande model was zoals wel te verwachten totaal niet te evenaren
                                    Laatste model heeft dan ook een enorme indruk nagelaten op alle gebied, dat overtreffen ging sowieso al moeilijk te worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      De buitenzijde is de “dikte” van de vorige modellen kwijt. De binnenzijde is daarentegen opnieuw een milemarker.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zo’n interieurverlichting, zorgt dat eigenlijk voor een positief effect bij nachtelijke ritten ? Of is dat louter decorum ?
                                        Ik merk wel dat minder dashboard licht voor minder vermoeide ogen zorgt bij langere ritten in het donker, maar moet deze verlichting rondom daar ook aan bijdragen?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X