Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Sandero / Logan (2021)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenGoedkoop autorijden
Als imago je nu werkelijk geen ruk kan schelen, heb je voor weinig geld een deftige vervoermiddel.
Ikzelf zeg ook wel dat het me niet kan schelen, maar die bumpers zijn nu toch een stap te ver
De garag waar ik al 15 jaar ga, is (noddgdwongen) geen Peugeot dealer meer maar onafhankelijk. Hij heeft er Citroën en BMW bij genomen. En sinds begin dit jaar ook Renault en Dacia. Ik zou nog durven binnen enkele jaren. Een Duster. Of een nieuw model Dokker.Last edited by Hayes; 15/01/2021, 22:08.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
- Likes 1
Comment
-
Zeker.
Wij zochten in oktober een vervanger voor onze 2006 Megane cabrio. Liefst iets kleins, dik in de opties. Zonder achteruitrijcamera wilde de vrouw hem niet als Daily gebruiken...
De Sandero stepway (oud model) was toen net niet meer verkrijgbaar. De nieuwe was nog niet verkrijgbaar, en geduld hebben we niet.
We zijn voor een recente Micra tekna gegaan. Fijne wagen. Zelfde motor (de 90pk Tce), meer opties dan op de stepway mogelijk zijn, maar moest deze nieuwe stepway toen al beschikbaar zijn geweest, was het die geworden.
Goeie prijs, heeft toch ook redelijk wat opties, volle garantie, en ik vind het echt wel een mooi ding als 2e auto.
Met die pipo's die gisteren m'n zonnepanelen onrendabel hebben gemaakt, valt iets elektrische (de nieuwe Twingo of die kleine Dacia) sowieso af. Die piste wordt niet meer bekeken.
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Comment
-
het voelt als een stamp in de maag en kan je reactie begrijpen
maar de voordelen van geen onderhoud, geen biv en rijtax (vandaag natuurlijk ), financieel goedkoop verbuik 17kwh*.25 vs 5*1.3 blijven nog steeds even interessant
maar je hebt je micra geen 17k (zoals de spring) betaalt zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet voelt als een stamp in de maag en kan je reactie begrijpen
maar de voordelen van geen onderhoud, geen biv en rijtax (vandaag natuurlijk ), financieel goedkoop verbuik 17kwh*.25 vs 5*1.3 blijven nog steeds even interessant
maar je hebt je micra geen 17k (zoals de spring) betaalt zeker
Geen biv en rijtaks is bij zo'n klein autootje niet echt een groot voordeel. Biv en rijtaks samen was rond de €200. Jaarlijkse taks is maar €90.
Die spring van 17k blijft nog steeds de moeite, maar met dat gedoe van die zonnepanelen, zal ik dat toch niet snel meer overwegen. (Onlangs laten leggen, in augustus, met de 15 jaar belofte. Overdag zijn we werken en in de zomer zijn we 5 a 6 weken weg. Energie verbruiken wanneer ze binnen komt zit er voor ons niet in. In had het geld van de zonnepanelen beter in iets anders gestoken. Dit krijg ik nooit terugverdiend, maar da's compleet off topic.)
En zoals je zegt. Hoe lang duurt het nog, met het geen taks verhaal. We zijn toen we voor de Micra gingen, ook naar een polo cng gaan kijken. Toen (3(!!) Maand geleden) was die ook wegentaksvrij. Dat is nu ook alweer voorbij. Wat ze zeggen en roepen, is niets meer en niets minder dan gebakken lucht.
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Comment
-
Idem hier, al hebben wij onze panelen al 10 jaar liggen en dus al lang (meer dan) terugverdiend.
Maar dit is de tweede keer dat ze woord breken. Eerst het prosumenten tarief waardoor het rendement al halveerde. Nu opnieuw met de digitale teller.
Het vreemde is dat ze een veroordeling wegens discriminatie willen oplossen met een regeling die slechts voor ongeveer 20% van de eigenaars geldig is. Mag ik dat bizar vinden?
En we zullen van Europa fikse boetes krijgen omdat we aanmodderen. En die boetes zullen we allemaal mogen meebetalen.
Geen mens die nu nog zal investeren in groene energie. De overheid is telkens opnieuw een onbetrouwbare partner gebleken.
Een elektrische auto zou toch net een buffer kun vormen om het teveel aan opgewekte energie op te slaan? Kan dat dan 's avond bv weer teruggenomen worden?
Weet ik eigenlijk niet.
Ik hoop dat Dacia de hybride technologie binnen enkele jaren aanbiedt in alle modellen. De volgende wordt hybride denk ik als tussenstap naar volledig elektrisch.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Leuk besluit voor de Sandero in deze test:
Maar als het gaat om ‘waar voor je geld’ kunnen de meeste automakers nog veel van Dacia leren.
https://www.ad.nl/auto/dacia-sandero...elen~a479d8cd/
https://www.ad.nl/auto/de-beste-auto...pste~a79299ff/Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik kan er kompleet naast zitten, maar Dacia bewijst m.i. dat de meeste autofabrikanten (moederhuis Renault inclusief) ons serieus stropen en ons willen doen geloven dat hun marge toch ooo zo klein is.
Deze Sandero heeft géén oubollige techniek, is netjes afgewerkt en goed uitgerust.
Het iets hardere plastic (en er zijn duurdere merken waar het niet beter is) gaat toch geen 50% verschil maken op de totaalprijs? En ze verkopen toch ook niet met verlies?
Comment
-
vraag me ook af wat de winstcijfers zijn van dacia...én renault
het zal allemaal zo simpel niet zijn want renault draait met verlies toch
zo'n organisaties zijn enorm groot en de kosten lopen, ook in deze magere jaren van makkelijk -20%...en je kan niet zomaar 20% uitgaven schrappen en personeel afdanken...hoewel het allemaal wel onvermijdelijk zal blijken
dacia is wel kleiner en recenter (en belangrijk niet in frankrijk zelf kwa personeelsbeleid en imago daarrond, zal flexibeler mss zijn in dat opzicht) natuurlijkLast edited by bobo; 23/01/2021, 09:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenIk kan er kompleet naast zitten, maar Dacia bewijst m.i. dat de meeste autofabrikanten (moederhuis Renault inclusief) ons serieus stropen en ons willen doen geloven dat hun marge toch ooo zo klein is.
Deze Sandero heeft géén oubollige techniek, is netjes afgewerkt en goed uitgerust.
Het iets hardere plastic (en er zijn duurdere merken waar het niet beter is) gaat toch geen 50% verschil maken op de totaalprijs? En ze verkopen toch ook niet met verlies?
Spijtig genoeg blijven velen nog altijd laatdunkend over Dacia doen. Hyundai/Kia vechten daar nu ook al jaren tegen maar daar is ondertussen beterschap op dat gebied. Super toch als je ziet met wat voor prachtige betaalbare wagens die merken te voorschijn komen.
De Sportage en de Duster zijn 2 van de betere wagens die we hier al gehad hebben.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Wees gerust dat je bij veel merken gestroopt wordt, zeker bij de 'premijoems'.
Spijtig genoeg blijven velen nog altijd laatdunkend over Dacia doen. Hyundai/Kia vechten daar nu ook al jaren tegen maar daar is ondertussen beterschap op dat gebied. Super toch als je ziet met wat voor prachtige betaalbare wagens die merken te voorschijn komen.
De Sportage en de Duster zijn 2 van de betere wagens die we hier al gehad hebben.
Nochtans is ons gezinnetje met tot op heden 16 (nieuw aangekochte) Renaults erg merktrouw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Inderdaad. Voor de eventuele vervanging van de Espace trekken Kia en Hyundai hier toch ook de aandacht...
Nochtans is ons gezinnetje met tot op heden 16 (nieuw aangekochte) Renaults erg merktrouw.
Hier is het al een paar generaties Mercedes wat de klok slaat, vanaf opa in de 60ties schat ik ongeveer een 15tal. Altijd tevreden over geweest. Ik mis enkel onze bevriende MB dealer uit de jaren 70, 80 en 90. Bij de huidige stealers hier in de streek zien ze mij dus nooit meer, maar dat is op dit forum al welbekend
Ik ben wel nooit zo merktrouw geweest dat ik niks anders zou proberen. Ik ben al bij verschillende merken gaan shoppen en op 1 na nooit verkeerd aangekomen. Merken als Volvo en Renault zou ik ook nog wel eens willen proberen, zeker na de fantastische ervaring met de Duster.
Autogek zijn is plezant, maar duurEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenIk kan er kompleet naast zitten, maar Dacia bewijst m.i. dat de meeste autofabrikanten (moederhuis Renault inclusief) ons serieus stropen en ons willen doen geloven dat hun marge toch ooo zo klein is.
Deze Sandero heeft géén oubollige techniek, is netjes afgewerkt en goed uitgerust.
Het iets hardere plastic (en er zijn duurdere merken waar het niet beter is) gaat toch geen 50% verschil maken op de totaalprijs? En ze verkopen toch ook niet met verlies?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende lpg-cvt combinatie, zal ook deze keer niet verschijnen...spijtig want de dacia mag wél 750 kg trekken
Hoe bedoel je? Een kennis is namelijk net super geinteresseerd in deze combinatie.
Comment
Comment