Oorspronkelijk geplaatst door megane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Sandero / Logan (2021)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk betaalde in 2019 -> 320 euro BIV op een 90 tce, maar dat was wel nog volgens het oude systeem en dus niet WLTP. Taks is 89 euro per jaar.
Of het verstandig is om uw Ibiza nu al in te ruilen op een nieuwe, ga ik in het midden laten, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Volgens mij zijn Ibiza en Sandero 2021 beetje aan elkaar gewaagd.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De Renault Taliant: [www.motor1.com]
Op deze manier krijgen we toch ook wat meer te zien van de Logan, enkel de lichten verschillen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
LEKKER NUCHTER
DACIA SANDERO EUROPA’S NUMMER 1 IN JULI
Vergeet agressief ogende elektro-SUV’s: de Dacia Sandero mag zichzelf voor het eerst in de geschiedenis de populairste auto van Europa noemen.
In de maand juli wist Dacia een gebruikelijke nummer één voor Europa, de Volkswagen Golf, nipt voor te blijven. De Dacia eindigt daarmee op de eerste plek, blijkt uit een door Automotive News Europe boven tafel getoverde analyse van Jato. In de 26 meegetelde landen verkocht Dacia in totaal 20.446 Sandero’s, tegenover 19.495 Golfs. De Toyota Yaris staat met 18.858 exemplaren op de derde plek. Dacia doet ook goede zaken met de Duster, die op de achtste plek eindigt. Tussen de Yaris en de Duster vinden we nog drie Volkswagens en een Hyundai (Tucson).
Dat de Dacia op de eerste plek eindigt, heeft ook te maken met het wereldwijde chiptekort. Mede daardoor zakten de autoverkopen in juli in veel landen stevig in. Veel merken noteren dan ook een forse daling en zelfs Dacia is daarop geen uitzondering. Met 16 procent is de afname bij de Roemenen echter minder dan bij veel grote concurrenten. Zo zag Volkswagen de verkopen met 19 procent inzakken, Peugeot met 34 en Renault – Dacia’s moederbedrijf – zelfs met 54 procent.
Dat juist de Sandero zo in trek is, komt natuurlijk ook doordat de laatste generatie van dat model nog erg vers is. Het eind vorig jaar gelanceerde model biedt nog altijd veel voor (relatief) weinig, en daar hebben Europeanen kennelijk wel oren naar.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Wees gerust dat vele merken het met lede ogen zien gebeuren. De 3 premijoem merken hebben het geluk dat ze veel leasekletten slijten of het zou veel minder zijn.
Prachtig hoe ze dat bij Dacia doen en kunnen. De laatste zin in het artikel zegt alles
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment