Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Sandero / Logan (2021)
Collapse
X
-
Ah. Ik ben een absolute leek op technisch gebied.
Ik heb de 1.0 tce. Een rammelende ketting heb ik na 35.000 km nog niet, maar ik ga dat alvast in het oog/oor houden. Ben ik naïef om te denken dat de garagist dit weet en bij ieder onderhoud even checkt?
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Dat verbruik van 6.1 liter zou ik met een flinke korrel zout nemen. Quasi zeker dat ze met een lege auto naar Italië trokken.
Met onze Jogger (ok, ietsje groter en zwaarder maar dezelfde motor) zat ik naar Zuid-Frankrijk (volgeladen) aan een 9,5 liter LPG. Zeker omdat het daar op de autosnelweg op en neer gaat en je soms echt de pedaal tot tegen de vloer moet duwen om 100-110 + te halen.
Dat gezegd, 9,5 liter LPG is 6-7 euro. Blijft pak goedkoper dan de alternatieven.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
SUBTIELE OPFRISSER VOOR DACIA SANDERO EN DACIA JOGGER
KLEUREN, VEILIGHEID, UITRUSTING
Dacia heeft een aantal kleine wijzigingen klaar voor de Sandero en de Jogger. Vooral de veiligheid moet erdoor verbeteren, maar er zijn ook enkele uiterlijke veranderingen.
Misschien zit je al heel driftig te kijken naar de foto's bovenaan dit artikel in de hoop iets nieuws te spotten, maar dikke kans dat je het niet ziet. Van een facelift is immers geen sprake. Dacia geeft de Sandero en Jogger meer een soort subtiele modeljaarupdate. Vooral op veiligheidsgebied gaan de twee Roemenen erop vooruit, omdat ze later dit jaar moeten voldoen aan nieuwe EU-veiligheidseisen. Daarom krijgen de Sandero en Jogger standaard onder meer verkeersbordherkenning met snelheidswaarschuwing, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, Driver Attention Assist en licht- en regensensoren. Advanced Emergency Braking is voortaan eveneens van de partij. Het werkt allemaal dankzij een camera tussen de voorruit en binnenspiegel, dus niet (meer) met sensoren in de voorbumper. Wil je systemen uitzetten? Dan kun je op een knop op het dashboard drukken, links van het stuurwiel.
Verder komen er nieuwe kleuren, waaronder het op de Sandero Stepway getoonde Safari Beige, en nieuwe wieldesigns. Ook zit er voorin voortaan een usb-c- in plaats van een usb-a-aansluiting. Het grootste interieurnieuws is er voor de Dacia Jogger Hybrid. Die krijgt een gloednieuw 7-inch digitaal instrumentarium. Het gaat om hetzelfde scherm dat in de nieuwe Dacia Duster leverbaar is. Ten slotte zit er op de als Expression uitgevoerde Sandero en Jogger voortaan een sticker op de voorportieren. Daarop is het Dacia-logo te zien en het gps-coördinaat van de beroemde Transfagarasanpas in Roemenië. Volgens sommigen de mooiste bergpas van ons continent. Dan weet je alvast welk coördinaat je moet invoeren om er met je Sandero of Jogger los te gaan. Altijd handig. Komend voorjaar gaan de orderboeken voor de opgefriste Sandero en Jogger open.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En ze blijven het lappen bij Dacia. Toppie!
DACIA SANDERO VOORALSNOG POPULAIRSTE AUTO VAN EUROPA
TESLA MODEL Y BLIJFT ACHTER
De Tesla Model Y was vorig jaar de populairste nieuwe personenauto van Europa. In de eerste drie maanden van dit jaar is het niet de Model Y, maar de nuchtere Dacia Sandero die aan de leiding gaat. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van Dataforce die Automotive News publiceert.
De Dacia Sandero was ook vorig jaar in Europa weer de populairste auto onder particulieren. De meest geregistreerde nieuwe personenauto was het echter niet, dat was immers de Tesla Model Y. Uit voorlopige cijfers van Dataforce blijkt dat de Sandero in de eerste drie maanden van dit jaar in ieder geval wél aan de leiding gaat.
Uit de cijfers - waarin bijna alle autoregistraties in de EU én die van IJsland, Liechtenstein, Noorwegen, Zwitserland én het Verenigd Koninkrijk zijn opgenomen - blijkt dat er in de eerste drie maanden van dit jaar al 70.567 Dacia's Sandero zijn gekentekend. Dat waren er maar liefst een kleine 20 procent meer dan in diezelfde periode vorig jaar. Op plek twee staat de Volkswagen Golf met bijna 63.500 geregistreerde exemplaren. Daar is Volkswagen ongetwijfeld mee in zijn nopjes, het waren er namelijk bijna 50 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2023. De Tesla Model Y staat op plek drie met net geen 58.000 registraties. In het eerste kwartaal van dit jaar zijn bijna 18 procent minder nieuwe Models Y gekentekend dan in dezelfde periode vorig jaar. Plekken vier en vijf zijn voor achtereenvolgens de Peugeot 208 (58.847 stuks, +9,1 procent) en de Citroën C3 (53.005 stuks, +36,7 procent).
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment