Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati MC20

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maserati MC20

Dit is de Maserati MC20, de nieuwe supersportwagen uit Modena. Centraal achterin ligt het zogeheten Nettuno-blok, een V6-biturbo die een vermogen van 630 pk ontwikkelt.

Gelekt: Maserati MC20 #1

Op 9 september stelt Maserati de MC20 voor, de langverwachte opvolger van de inmiddels legendarische, nog op de Ferrari Enzo gebaseerde MC12. Maar op Instagram gaan deze beelden intussen de ronde. Ze tonen een opvallend compacte, strak gelijnde en aerodynamisch franjeloze supersportwagen die wat McLaren GT mixt met een snuifje Lotus Evija en een tikkeltje Pininfaria Battista.

De MC20 is een met vlinderdeuren gezegende supersportwagen waarmee Maserati onder meer Ferrari en Lamborghini hoopt te bekampen. Centraal achterin ligt een nagelnieuwe, Nettuno gedoopte aandrijflijn. Geen atmosferische V8 met Ferrari-genen meer, de MC20 doet het met een volledig in eigen beheer ontwikkelde V6 (90°) die een cilinderinhoud van 3 liter heeft en twee turbocompressoren gebruikt.

De Nettuno zorgt ervoor dat de Maserati MC20 een piekvermogen van 630 pk krijgt en een maximumkoppel van 730 Nm ontwikkelt, respectievelijk bij 7.500 en 3.000 toeren per minuut. Om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden, krijgt de 220 kilogram wegende V6-biturbo een dry-sumpsmering, zoals dat gangbaar is bij hedendaagse supersportwagens.

Prachtige wagen! Interieur is wel basic.

Comment

Maserati begint een nieuw tijdperk met de MC20

Maserati heeft een moeilijke periode achter de rug. De komst van de MC20 zet de eerste stap naar wat een nieuw tijdperk moet worden.

Maserati staat al enkele jaren op een kruispunt, zoekend naar zijn ware identiteit. De MC20 (van Maserati Corse 2020) moet het Italiaanse merk op de juiste weg helpen. Deze sportwagen presenteert zich als eerbetoon aan de fundamentele waarden van Maserati: elegantie, prestaties, comfort en rijplezier. Modena is van een blanco blad vertrokken; want de motor is nieuw, het onderstel is nieuw en de designtaal is nieuw.
      Nettuno

De MC20 wordt aangedreven door een V6-biturbo, een 3 liter-blok dat Nettuno genoemd wordt en dat een piekvermogen van 630 pk combineert met een maximumkoppel van 730 Nm. Dat volstaat om deze Maserati in 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u te helpen en om hem een topsnelheid van 325 km/u te bezorgen. Het platform van de MC20 zou ook gebruikt kunnen worden voor een hybride of zelfs voor een volledig elektrische aandrijflijn. Verder spreekt Maserati van geavanceerde aerodynamica, van een optimale gewichtsverdeling en van een extreme stijfheid. Naast deze coupé staat er ook een cabrioversie op de planning.

Elegantie

Het lijnenspel van de MC20 is sober, maar elegant. Hoewel de aerodynamische efficiëntie op punt staat, blijft het koetswerk gespaard van overdreven koelsleuven of burlesk spoilerwerk. De vlinderdeuren bieden toegang aan een strak vormgegeven cockpit die twee schermen van 10 inch bundelt: eentje dient als instrumentenpaneel en het andere als multimediamodule. De middenconsole telt niet meer dan een handvol functies: een draadloze smartphone-lader, een schakelaar voor de rijmodus (GT, Wet, Sport, Corsa en ESC Off ), twee versnellingskeuzetoetsen en de bedieningselementen voor de elektrische ramen. De belangrijkse functies groepeert de MC20 op zijn sportstuur. Voor de lancering zal de MC20 beschikbaar zijn in zes exclusieve kleuren: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma en Grigio Mistero. De productie zou eind 2020 van start moeten gaan.

Comment

Maserati begint een nieuw tijdperk met de MC20 #3

Comment

Maserati begint een nieuw tijdperk met de MC20 #8

Comment

Comment

Comment

Knap machien!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

New Maserati MC20 Supercar In Detail

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Knap machien!
                    Kom, zegt tegen u pa dat hem de Quattroporte inwisselt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Kom, zegt tegen u pa dat hem de Quattroporte inwisselt.
                      Daar geraakt hij zeker niet uit

Comment

Maserati MC20: alles wat je moet weten!

Comment

Maserati MC 20 (2020) - Info

Comment

Knappe bolide. Ergens zie ik er een stukje Renault Alpine in

Comment

Knap. Alleen spijtig van die vleugeldeuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                                Knap. Alleen spijtig van die vleugeldeuren
                                Inderdaad knap, was wel even wennen de eerste keer dat ik de foto's zag en dan vooral de voorkant. De achterkant vind ik zeer geslaagd. De vleugeldeuren hadden van mij ook niet gemoeten maar vind het niet storend. Ik wil mij wel eens uitleven op de configurator
                                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Comment

CONFIGURATOR: [www.maserati.com]

Comment

Die in het donkergrijs is echt wel het mooiste

Denk als de prijzen niet "te hoog" zijn, hij wel eens zeer goed zal verkopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                        Die in het donkergrijs is echt wel het mooiste

inderdaad echt knappe combinatie.
                                        IRIDIUM
                                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                        Helderzienden

Comment

Working...
                                        X