Dit is de Maserati MC20, de nieuwe supersportwagen uit Modena. Centraal achterin ligt het zogeheten Nettuno-blok, een V6-biturbo die een vermogen van 630 pk ontwikkelt.
![Gelekt: Maserati MC20 #1](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/35000/400/50/mc20-4.jpg)
Op 9 september stelt Maserati de MC20 voor, de langverwachte opvolger van de inmiddels legendarische, nog op de Ferrari Enzo gebaseerde MC12. Maar op Instagram gaan deze beelden intussen de ronde. Ze tonen een opvallend compacte, strak gelijnde en aerodynamisch franjeloze supersportwagen die wat McLaren GT mixt met een snuifje Lotus Evija en een tikkeltje Pininfaria Battista.
De MC20 is een met vlinderdeuren gezegende supersportwagen waarmee Maserati onder meer Ferrari en Lamborghini hoopt te bekampen. Centraal achterin ligt een nagelnieuwe, Nettuno gedoopte aandrijflijn. Geen atmosferische V8 met Ferrari-genen meer, de MC20 doet het met een volledig in eigen beheer ontwikkelde V6 (90°) die een cilinderinhoud van 3 liter heeft en twee turbocompressoren gebruikt.
De Nettuno zorgt ervoor dat de Maserati MC20 een piekvermogen van 630 pk krijgt en een maximumkoppel van 730 Nm ontwikkelt, respectievelijk bij 7.500 en 3.000 toeren per minuut. Om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden, krijgt de 220 kilogram wegende V6-biturbo een dry-sumpsmering, zoals dat gangbaar is bij hedendaagse supersportwagens.
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/35000/400/50/mc20-2.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/35000/400/50/mc20_3.jpg)
![Gelekt: Maserati MC20 #1](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/35000/400/50/mc20-4.jpg)
Op 9 september stelt Maserati de MC20 voor, de langverwachte opvolger van de inmiddels legendarische, nog op de Ferrari Enzo gebaseerde MC12. Maar op Instagram gaan deze beelden intussen de ronde. Ze tonen een opvallend compacte, strak gelijnde en aerodynamisch franjeloze supersportwagen die wat McLaren GT mixt met een snuifje Lotus Evija en een tikkeltje Pininfaria Battista.
De MC20 is een met vlinderdeuren gezegende supersportwagen waarmee Maserati onder meer Ferrari en Lamborghini hoopt te bekampen. Centraal achterin ligt een nagelnieuwe, Nettuno gedoopte aandrijflijn. Geen atmosferische V8 met Ferrari-genen meer, de MC20 doet het met een volledig in eigen beheer ontwikkelde V6 (90°) die een cilinderinhoud van 3 liter heeft en twee turbocompressoren gebruikt.
De Nettuno zorgt ervoor dat de Maserati MC20 een piekvermogen van 630 pk krijgt en een maximumkoppel van 730 Nm ontwikkelt, respectievelijk bij 7.500 en 3.000 toeren per minuut. Om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden, krijgt de 220 kilogram wegende V6-biturbo een dry-sumpsmering, zoals dat gangbaar is bij hedendaagse supersportwagens.
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/35000/400/50/mc20-2.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/35000/400/50/mc20_3.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/35000/400/50/mc20-1.jpg)
Comment