Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lucid Air (2021)
Collapse
X
-
LUCID AIR SAPPHIRE: NACHTMERRIE VOOR TESLA MODEL S PLAID
RUIM 1.200 PK STERK
Lucid Motors heeft een nieuwe absolute topversie van de Air gepresenteerd. Maak kennis met de Lucid Air Sapphire, een auto waar de 1.020 pk sterke Tesla Model S Plaid slapeloze nachten van krijgt.
Met de Air heeft Lucid een veelbelovende elektrische topsedan ontwikkeld. Die Lucid Air kent al diverse aandrijflijnen. Er komt een achterwielaangedrefven versie met 88 kWh accu en 487 pk en een heel stel varianten met vierwielaandrijving en grotere accupakketten. De elektrische longinhoud van de vierwielaangedreven versies bedraagt 93 kWh, 112 kWh of 118 kW en de vermogens variëren van 629 pk tot maar liefst 1.126 pk. Die 1.126 pk sterke variant leverde al 6 pk meer dan de meest gestoorde Tesla Model S, de Plaid. Er is nu een versie die zelfs nog verder gaat: de Sapphire.
Lucid Air Sapphire
In tegenstelling tot de reeds bestaande vierwielaangedreven versies van de Air heeft de nieuwe Air Sapphire niet twee, maar drie elektromotoren. Twee daarvan zitten er achterin, ééntje voorin. Uitgebreide technische specificaties geeft Lucid Motors nog niet vrij, maar het vermogen moet op meer dan 1.200 pk liggen. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 60 mph (97 km/h) moet in minder dan twee tellen achter de rug zijn. Ter vergelijking: de 1.126 pk sterke Dream Edition Performance heeft daar 2,5 tellen de tijd voor nodig. Daarnaast belooft Lucid een topsnelheid van meer dan 322 km/h. Lucid noemt de Air Sapphire niet geheel zonder reden een 'elektrische supersportsedan'.
De Lucid Air Sapphire krijgt koolstofkeramische remmerij en wordt vanbuiten voorzien van een pakket spoilers, lipjes en randjes. Daarnaast geeft Lucid de absolute topversie van de Air speciale sportstoelen en een sportonderstel. Ook zijn zaken als het ABS-systeem, de stuurinrichting, de stabiliteitscontrole en de tractiecontrole herzien. Lucid parkeert de Air Sapphire verder op speciaal lichtmetaal dat voor 20-inch en achter 21-inch meet. Om de wielen zijn speciaal voor de auto ontworpen Michelin PS4S-banden gevouwen. Volgens Lucid valt de Air Sapphire doordat elk achterwiel door een eigen elektromotor wordt aangedreven zeer strak door de bocht te jagen en hebben de twee elektromotoren ook een positief effect op de rechtuitstabiliteit.
De eerste exemplaren van de Lucid Air moeten in de eerste helft van 2023 gebouwd worden. Of en wanneer de Lucid Air Sapphire naar Nederland komt, is op moment van schrijven nog niet bekend. Wel weten we wat de Air Sapphire in de Verenigde Staten moet gaan kosten: omgerekend zo'n €245.000. Uitgebreide technische specificaties volgen later.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
zo'n vermogens, zo'n snelheden, zo'n prijzen, zo'n zware wagens...
Is natuurlijk van alle tijden, niet alleen elektrische, maar ICE moest ook altijd rapper, dikker, groter, duurder...
'k vraag mij wel af hoe dit zal eindigen, kan toch niet oneindig door gaan?
de massa zal wel op de vingers getikt worden en belast worden voor de "schade" aan het milieu...
en kleine wagens zijn niet meer "economisch" haalbaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWat een prijskaartje alweer
NL-prijzen... Voor zover ik weet zijn er in België nog geen officiële prijzen bekend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
NL-prijzen... Voor zover ik weet zijn er in België nog geen officiële prijzen bekend.
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
De eerste exemplaren van de Lucid Air moeten in de eerste helft van 2023 gebouwd worden. Of en wanneer de Lucid Air Sapphire naar Nederland komt, is op moment van schrijven nog niet bekend. Wel weten we wat de Air Sapphire in de Verenigde Staten moet gaan kosten: omgerekend zo'n €245.000. Uitgebreide technische specificaties volgen later.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ver zullen ze er niet vanaf zitten met de info uit 't artikel:
"De Lucid Air Dream Edition P en Dream Edition R gaan in Nederland €222.000 kosten. Inderdaad, ze kosten hetzelfde. Dat betekent dat je dus moet kiezen tussen extra vermogen of een groter bereik. De eerste exemplaren worden eind dit jaar verwacht. De Lucid Air komt verder als Pure, Touring en Grand Touring naar ons land en krijgt een vanafprijs van zo'n €100.000."Last edited by Kartfreak; 22/08/2022, 09:06. Reden: "De Lucid Air Dream Edition P en Dream Edition R gaan in Nederland €222.000 kosten. Inderdaad, ze kosten hetzelfde. Dat betekent dat je dus moet kiezen tussen extra vermogen of een groter bereik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenVer zullen ze er niet vanaf zitten met de info uit 't artikel:
"De Lucid Air Dream Edition P en Dream Edition R gaan in Nederland €222.000 kosten. Inderdaad, ze kosten hetzelfde. Dat betekent dat je dus moet kiezen tussen extra vermogen of een groter bereik. De eerste exemplaren worden eind dit jaar verwacht. De Lucid Air komt verder als Pure, Touring en Grand Touring naar ons land en krijgt een vanafprijs van zo'n €100.000."Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Neen? Voor elektrische auto’s is het toch zeer gelijklopend, in veel gevallen zijn die in NL zelfs een ietsiepietsie goedkoper.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Hoeveel ambtenaars telt ons scheef land, met een gemiddeld pensioen van 2800 vs 1300 in de prive? …in 2019, tel daar de inflatie nog maar bij
“Het pensioen van een vastbenoemd ambtenaar is gemiddeld meer dan dubbel zo hoog dan van anderen”: werkexpert klaagt verschil in pensioenopbouw aan https://www.hln.be/geld/het-pensioen...-aan~a07a3920/
De leasers dragen daar toe bij
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHier gaan we weer
- Likes 1
Comment
-
Dat zijn federale, vastbenoemde ambtenaren.
Nu zijn er amper nog benoemingen.
Dus ik krijg later krak hetzelfde pensioen als een bediende hoor.
En geloof me, de tijd van zich vervelende ambtenaren is al even voorbij.
Ivm de Lucid. Dat zijn gewoon statussymbolen. Ik snap echt niet waar de gewone merken op wachten om betaalbare EV's op de markt te brengen.
Dacia was de eerste. Citroën zou volgend jaar ook met een EV komen onder de 20.000 euro.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHier gaan we weer
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Jij gaat toch ook uit van de kracht van de herhaling
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenVoor jou zijn auto's mss apolitiek, voor vele leasers niet, weinig gepensioneerde wernemers kunnen zich een benz veroorloven
De contenue 300 googlebotts, zijn wrs leasers
Het is nu eenmaal allemaal de schuld van de Walen, de ambtenaren, de gepensioneerden, de vluchtelingen, Van Ranst, Vivaldi, het milieu, de pers enz.....maar gelukkig hebben we Trump nog, die maffioso gaat de wereld redden
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
Comment