Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hyundai Tucson (2021)
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hahaha! Idd! Zijn dat de bedragen voor volgend jaar? Ik snap niet goed hoe hij daaraan komt. Ik zal het downloaden en hem sturen
Ik vond het al raar dat je er mee afkwam omdat ik voor mijn papa die simulatie in oktober ook heb moeten doen en ook in die categorie zat.
Comment
-
Hahaha! Idd! Zijn dat de bedragen voor volgend jaar? Ik snap niet goed hoe hij daaraan komt. Ik zal het downloaden en hem sturen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Klopt ik heb alles ingesteld op 2021 en de cijfers (WLTP) van VW overgenomen.
Ik vond het al raar dat je er mee afkwam omdat ik voor mijn papa die simulatie in oktober ook heb moeten doen en ook in die categorie zat.
Ik weet in ieder geval wie ik kan geloven
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
HYUNDAI TUCSON PLUG-IN HYBRID: RUIM 50 KILOMETER ELEKTRISCH
Hyundai heeft de plug-in hybride versie van de nieuwe Tucson in de schijnwerpers gezet. Die komt op één acculading 50 kilometer ver. In het voorjaar van volgend jaar staat de Hyundai Tucson Plug-in Hybrid bij de dealers. Hyundai stelde de vierde generatie Tucson in september aan de wereld voor en wierp gelijktijdig een licht op een deel van de aandrijflijnen waarmee de SUV leverbaar wordt. De nieuwe Hyundai Tucson krijgt een mild-hybride motorversie, een reguliere hybride én een plug-in hybride aandrijflijn. Van die laatste waren nog geen technische specificaties bekend. Tot nu.
Plug-in hybride
De Hyundai Tucson Plug-in Hybrid heeft een 1.6 T-GDI onder de kap, een geblazen viercilinder benzinemotor die samenwerkt met een 90 pk elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 265 pk en 350 Nm. Deze krachten worden via een automaat met zes versnellingen over alle vier de wielen verdeeld. De elektromotor put zijn levenslust uit een 13,8 kWh accupakket dat onder de laadvloer van de bagageruimte zit. De Tucson Plug-in Hybrid moet daarmee 'meer dan 50 kilometer' elektrisch kunnen rijden. De elektrische actieradius is overigens nog een schatting. De Tucson-met-stekker heeft een 7,2 kW-boordlader. Uiteraard slokt het accupakket wat bagageruimte op. Waar de mild-hybride 577-1.756 liter en de Hybrid 616-1.795 liter meezeulen, nestelt de Plug-in Hybrid zich met 558-1.737 daar precies tussen. De Tucson Plug-in Hybrid is optioneel uit te rusten met een adaptief onderstel dat Hyundai Electronically Controlled Suspension (ECS) heeft gedoopt.
Altijd geëlektrificeerd
De nieuwe Hyundai Tucson is altijd geëlektrificeerd. De basisversie die in Nederland te koop is heeft een mild-hybride 150 pk 1.6 T-GDI als krachtcentrale. Die benzinemotor is vooralsnog altijd gekoppeld aan een iMT-handbak die zich van de motor ontkoppelt zodra je het gaspedaal loslaat. Een stap boven die instapper staat de Tucson Hybrid met 230 pk. Deze in beginsel voorwielaangedreven uitvoering heeft een 60 pk sterke elektromotor en een 1,49 kWh accupakket. Net als in de Tucson Plug-in Hybrid is de transmissie een zestraps automaat. Desgewenst is hij ook met vierwielaandrijving te bestellen.
Prijzen van de Hyundai Tucson zijn nog niet bekend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenSmaken hé! Ik vind 'm prachtig.
Een vriend van mij wil er een kopen. Ik ga heel binnenkort met hem een proefrit maken, hij moet nog een afspraak maken. Niet zeker dat ze al binnen zijn.
Wat een schitterende auto! 42k € korting inbegrepen, een vergelijkbare Tiguan kost 55k €. Wel nog niet helemaal premium maar veel scheelt het toch niet meer.
Ik heb er zelf ook zin in gekregen
Comment
-
De Hybride zeker want die plug-in is er nog niet dacht ik?
Beetje Badman-auto...
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenDe Hybride zeker want die plug-in is er nog niet dacht ik?
Beetje Badman-auto...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenHeeft een donker kleur nodig om echt mooi te zijn.
En ze moeten dringend eens leren om een zwarte dakhemel in de optielijst te zetten. De Koreanen hebben dat nog steeds niet begrepen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Dat zie ik idd niet op de optielijst staan, wel sfeerverlichting vanaf de Feel uitvoering, de op 1 na duurste uitvoering. Komt misschien nog.
Voor de rest kan ik mij op de GT-R geen Japanner of Koreaan voor de geest halen die het als optie heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenHet zou me verbazen, is een een puntje dat ze op de Aziatische markt niet echt begrijpen. Mazda heeft het enkel op hun topversies bij 6 en CX-5.
Voor de rest kan ik mij op de GT-R geen Japanner of Koreaan voor de geest halen die het als optie heeft.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
En hoe rijdt ie?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Ja, vreemd eigenlijk. Die Hyundai/Kia's worden tegenwoordig toch allemaal in Europa gebouwd en ontwikkeld door Europeanen.
Volgens hun principes is elke extra optie een risico in het proces, vandaar weinig losse opties en geen "overbodige" opties.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
begrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.
Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenEn hoe rijdt ie?
Prachtige wagen, zal zeker goed verkopen, net als zijn voorganger. Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Sportage binnenkort die van dezelfde techniek gebruik gaat maken.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenbegrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.
Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenbegrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.
Comment
-
Een glazen schuifdak heeft het omgekeerde effect en is ook zeer leuk, al kan je dat ook altijd afdekken met een gordijn en wanneer dat zwart is krijg je weer dat cocon gevoel. Op een donkere regendag werkt dat bijvoorbeeld rustgevend.
Ik vind persoonlijk ook dat het makkelijker schoon te houden wanneer je al eens lange of hoge voorwerpen laadt.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment