Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
HYUNDAI TUCSON PLUG-IN HYBRID: RUIM 50 KILOMETER ELEKTRISCH
Hyundai heeft de plug-in hybride versie van de nieuwe Tucson in de schijnwerpers gezet. Die komt op één acculading 50 kilometer ver. In het voorjaar van volgend jaar staat de Hyundai Tucson Plug-in Hybrid bij de dealers.Hyundai stelde de vierde generatie Tucson in september aan de wereld voor en wierp gelijktijdig een licht op een deel van de aandrijflijnen waarmee de SUV leverbaar wordt. De nieuwe Hyundai Tucson krijgt een mild-hybride motorversie, een reguliere hybride én een plug-in hybride aandrijflijn. Van die laatste waren nog geen technische specificaties bekend. Tot nu.
Plug-in hybride
De Hyundai Tucson Plug-in Hybrid heeft een 1.6 T-GDI onder de kap, een geblazen viercilinder benzinemotor die samenwerkt met een 90 pk elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 265 pk en 350 Nm. Deze krachten worden via een automaat met zes versnellingen over alle vier de wielen verdeeld. De elektromotor put zijn levenslust uit een 13,8 kWh accupakket dat onder de laadvloer van de bagageruimte zit. De Tucson Plug-in Hybrid moet daarmee 'meer dan 50 kilometer' elektrisch kunnen rijden. De elektrische actieradius is overigens nog een schatting. De Tucson-met-stekker heeft een 7,2 kW-boordlader. Uiteraard slokt het accupakket wat bagageruimte op. Waar de mild-hybride 577-1.756 liter en de Hybrid 616-1.795 liter meezeulen, nestelt de Plug-in Hybrid zich met 558-1.737 daar precies tussen. De Tucson Plug-in Hybrid is optioneel uit te rusten met een adaptief onderstel dat Hyundai Electronically Controlled Suspension (ECS) heeft gedoopt.
Altijd geëlektrificeerd
De nieuwe Hyundai Tucson is altijd geëlektrificeerd. De basisversie die in Nederland te koop is heeft een mild-hybride 150 pk 1.6 T-GDI als krachtcentrale. Die benzinemotor is vooralsnog altijd gekoppeld aan een iMT-handbak die zich van de motor ontkoppelt zodra je het gaspedaal loslaat. Een stap boven die instapper staat de Tucson Hybrid met 230 pk. Deze in beginsel voorwielaangedreven uitvoering heeft een 60 pk sterke elektromotor en een 1,49 kWh accupakket. Net als in de Tucson Plug-in Hybrid is de transmissie een zestraps automaat. Desgewenst is hij ook met vierwielaandrijving te bestellen.
Prijzen van de Hyundai Tucson zijn nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Een vriend van mij wil er een kopen. Ik ga heel binnenkort met hem een proefrit maken, hij moet nog een afspraak maken. Niet zeker dat ze al binnen zijn.
Zo, de proefrit zit erop. Hij is niet alleen prachtig, dat ding rijdt ook prachtig Testauto op foto is wel niet de topuitvoering zoals de bestelde.
Wat een schitterende auto! 42k € korting inbegrepen, een vergelijkbare Tiguan kost 55k €. Wel nog niet helemaal premium maar veel scheelt het toch niet meer.
Ik heb er zelf ook zin in gekregen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De Hybride zeker want die plug-in is er nog niet dacht ik?
Beetje Badman-auto...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De Hybride zeker want die plug-in is er nog niet dacht ik?
Beetje Badman-auto...
Klopt! Maar die hybride is echt top. En gaan als een speer met die 230pk. Die kleur en uitvoering doen 'm geen goed. Ik zal straks nog een paar foto's uit de showroom posten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ja, vreemd eigenlijk. Die Hyundai/Kia's worden tegenwoordig toch allemaal in Europa gebouwd en ontwikkeld door Europeanen.
Ze worden hier gebouwd maar wel met hun methoden. Die trouwens ook al ingang hebben gevonden hebben bij Europese merken ook, maar niet zo extreem. Voor hun gaat zo een optie die zelden genomen word niet ingevoerd worden.
Volgens hun principes is elke extra optie een risico in het proces, vandaar weinig losse opties en geen "overbodige" opties.
begrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.
Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch
Super! Ik had nog nooit met een hybride gereden en nu eigenlijk ook niet lang genoeg. Mijne maat heeft het grootste gedeelte voor zijn rekening genomen, hij koopt 'm tenslotte
Prachtige wagen, zal zeker goed verkopen, net als zijn voorganger. Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Sportage binnenkort die van dezelfde techniek gebruik gaat maken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
begrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.
Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch
Ik heb nochtans lang getwijfeld bij mijn derde laatste wagen, had dat nog nooit gehad een zwarte dakhemel en was bang om er depressief in te worden maar heb er nooit last van gehad. Volgende twee wagens ook maar gelijk in de bestelling opgenomen. Door een zwarte dakhemel straalt het interieur net meer rust uit omdat het meer aansluit bij zetelbekleding, dashboard en deurpanelen. Meestal is dat bij een grijze dakhemel net niet zo en is dan de zoveelste kleur in een interieur dat het wel een kakofonie van kleuren begint te worden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
begrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.
Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch
Een zwarte dakhemel geeft mij rust eerlijk gezegd. Ik mis dat enorm in mijn huidige en staat toch opt lijstje als optie voor de volgende.
begrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.
Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch
Wij hebben 1 keer een zwarte dakhemel gehad en een paar keer een glazen plafond. Die twee hebben niks met elkaar te maken. Zo een zwarte geeft meer een cocon gevoel dan een lichte, ook de donkere zijstijlen zijn een meerwaarde in uw perifeer zicht. Dat kan dus een meerwaarde hebben.
Een glazen schuifdak heeft het omgekeerde effect en is ook zeer leuk, al kan je dat ook altijd afdekken met een gordijn en wanneer dat zwart is krijg je weer dat cocon gevoel. Op een donkere regendag werkt dat bijvoorbeeld rustgevend.
Ik vind persoonlijk ook dat het makkelijker schoon te houden wanneer je al eens lange of hoge voorwerpen laadt.
Comment