Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw m3 / m4 (2020)
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Wie klaagt over de grote smoel van de BMW moet deze van de Audi maar eens bekijken, die moet niet veel onderdoen
Als de M3 touring er is koopt toch niemand nog die Audi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
Klopt, en als je ze zo naast mekaar ziet staan is de BMW snuit indrukwekkender. De audi is maar plattekes in vergelijking.
Als de M3 touring er is koopt toch niemand nog die Audi
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Horizontaal tegen verticaal“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Comment
-
Nog maar recent op gelet eigenlijk en zwaar fan van het feit dat de m3 de koplampen van de 4 serie heeft. Audi doet dat ook met sommige rs modellen. Geeft je toch wat meerde waarde voor je geld imo en het maakt bovenhuids de m3 toch nog meer verschillend tegenover een gewone 3 dan enkel wat bumperslets have some more member berries
Comment
-
Er zijn toch ook liefhebbers om het andersom te doen. Plots willen ze allemaal die grote smoel, mijn gedacht!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
METEEN DE TOP
BMW M4 CABRIO: DIRECT ALS COMPETITION MET M XDRIVE
De BMW M4 Cabrio is hier! BMW zet direct hoog in, want de open versie van de M4 is direct gepresenteerd als M4 Competition Cabrio met M xDrive-vierwielaandrijving.
BMW trok in september het doek van de nieuwe M4 én van de 4-serie Cabrio. Een combinatie van de twee liet nog langer op zich wachten, tot nu: dit is de M4 Cabrio! Wie denkt dat het puur een M4 met een stoffen dak is, heeft het mis. München zet namelijk direct alles op alles met de M4 Cabrio. De standaardversie slaat het namelijk over. De M4 Cabrio is direct een M4 Competition Cabrio met M xDrive-vierwielaandrijving. Het is dus de cabriolet-uitvoering van de extreemste M4, die pakweg een maand geleden zij-aan-zij met de M3 Competition werd onthuld.
De M4 Cabrio heeft zodoende niet de 480 pk sterke maar de 510 pk sterke 3,0-liter zes-in-lijn met twee turbo's in zijn markante neus. Die stuurt zijn krachten via de achttraps M Steptronic-automaat naar alle vier de wielen. Het maximumkoppel van 650 Nm is voorhanden tussen 2.750 en 5.500 tpm. M xDrive helpt de M4 Competition Cabrio in 3,7 seconden van stilstand naar een snelheid van 100 km/h, dat is slechts 2 tienden langzamer dan de gesloten M4 Competition. In 13,1 seconden is de sprint van 0 naar 200 km/h voor elkaar te krijgen. Standaard is de M4 Competition Cabrio begrensd op een topsnelheid van 250 km/h, maar naar wens kun je met het M Driver's Pack de top opkrikken naar 280 km/h.
Overigens ligt de nadruk bij de aandrijving op de achteras en kan met de 4WD Sport-modus ingeschakeld nog meer vermogen naar de achterwielen worden gestuurd. Wie helemaal zin heeft in een losse kont met de M4 Competition Cabrio, kan de stabiliteitscontrole uitzetten en heeft dan het volle vermogen puur op de achterwielen. Het actieve M Sperdifferentieel zorgt er in ieder geval voor dat het geweld desalniettemin zo goed mogelijk over de achterwielen wordt verdeeld.
Net als bij de M4 Competition is ook de M4 Competition Cabrio volgehangen met de nodige koolstofvezel accenten. Zo is de BMW rondom onderaan de carrosserie uitgebouwd met splitters, skirts en andere aerodynamische extra's. Aan de achterzijde prijkt een forse diffuser met daarin ruimte voor vier flinke uitlaten. Hij is vanzelfsprekend ook wat breder dan de reguliere 4-serie Cabrio en ligt dichterbij de grond. Een speciaal voor de M4 Cabrio aangepast onderstel moet onder meer voor extra stijfheid zorgen, net als speciale torsiesteunen aan de achterkant. De M4 Cabrio troont op 19-inch voorwielen en 20-inch achterwielen.
Uiteraard wil je met zo'n snelle cabriolet niet ellenlang hoeven wachten voordat het dak open of dicht is. De stoffen kap, die volgens BMW maar liefst 40 procent lichter is dan het stalen dak van de vorige M4 Cabrio, is in 18 seconden te openen of te sluiten. Dat kan ook tijdens het rijden, al is niet duidelijk tot welke snelheid dat kan. Wie de kap omhoog heeft, kan in de kofferruimte nog 385 liter bagage verstouwen. Met de kap open krimpt die ruimte tot 300 liter, al is dat nog altijd 80 liter meer dan voorheen. Niet alleen stijlvol, maar dus ook praktisch, zo'n stoffen kap.
Kijk er niet gek van op als de M4 Cabrio ook nog als minder extreme 'niet-Competition' op de markt komt. De M4 Competition Cabrio gaat in ieder geval in juli in productie. Prijzen en een precieze datum voor de marktintroductie volgen nog.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
DE M6 GT3 VOORBIJ
BMW M4 GT3 IS HEFTIGE SCHEURNEUS
BMW heeft de M4 in een wel heel heftig racekostuum gehesen. De raceversie van de M4 Coupé luistert naar de naam M4 GT3 en gaat deelnemen aan diverse langeafstandsraces.
De BMW M4 GT3 is de raceversie van de M4 Coupé in Competition-trim. De uitbundig gevleugelde M4 GT3 krijgt het stokje overgedragen van de op de vorige generatie 6-serie gebaseerde M6 GT3. BMW M Motorsport heeft behoorlijk aan de M4 GT3 gesleuteld.
BMW M4 GT3
De M4 GT3 is een heftig bespoilerde scheurneus die zich uitstrekt over een afstand van maar liefst 5,02 meter. Daarmee is-ie nog eens vier centimeter langer dan de M6 GT3. Net als de M6 GT3 is ook de M4 GT3 een stuk langer dan de auto waar-ie op is gebaseerd. De 4-serie Coupé is namelijk 'slechts' 4,77 meter lang. Ook de wielbasis van de M4 GT3 komt niet overeen met die van de M4. Waar de afstand tussen de voor- en achteras bij de straatlegale M4's 2,85 meter bedraagt, heeft de M4 GT3 2,92 meter tussen zijn wielen.
Onder de kap van de M4 GT3 ligt een 590 pk sterke 3.0 zes-in-lijn, die zijn vermogen via een speciale handgeschakelde zesbak naar de achterwielen stuurt. De techniek is uiteraard uitgebreid getest. BMW zegt dat het meer dan 14.000 testkilometers heeft gereden. De M4 GT3 is volgens München 'goedkoper' te onderhouden en heeft een cockpit die vergeleken met die van de M6 GT3 voor 'amateurcoureurs' comfortabeler moet zijn, al oogt het geheel nog altijd extreem spartaans.
BMW M6 GT3
De vanafprijs van de M4 GT3 bedraagt € 415.000. In absolute zin een enorm bedrag, al is het wel mooi 4 mille minder dan het bedrag dat BMW voor de M6 GT3 vroeg. Optioneel levert het merk een 'Competition Package' waarmee de GT3 onder meer klaar wordt gestoomd voor langeafstandsraces. Daar krijg je ook nog eens een dagje training bij in een 'BMW M4 GT3' racesimulator. Steek dat maar in je zak.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
“Jij hebt de leukste job ter wereld” is een zin die ik tijdens de testweek met de nieuwe BMW M3 Competition verschillende malen heb gehoord. Wie met zo’n sportwagen de parking van pakweg een frituur of een pretpak oprijdt (beide gebeurd), krijgt sowieso een schare fans rond zich. De leukste job dus, al kan die ook bijzonder frustrerend zijn, of toch met een 510 pk sterke berline onder de bips.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBeetje rare conclusie van de tester. M3 heeft teveel vermogen voor de openbare weg. Tja, dan zijn er toch héél veel auto's die hetzelfde probleem hebben.
In a nutshell:
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
en tegenwoordig blijven de optrektijden van 0 tot 100 hangen rond de 3 seconden... hoeveel pk's ze ook hebben.
mooi in theorie maar heel moeilijk haalbaar in de praktijk. Staat wegdek, klimatologische omstandigheden, chauffeur, belading, enzovoort enzovoort.
- Likes 1
Comment
-
[QUOTE=order66;n6514134]
Heel veel zou ik niet durven zeggen. Maar is het eindeloze opbod aan pk’s inderdaad niet een beetje achterhaald?
Goh, alles met +300pk is in feite nutteloos. Daarom ben ik een zeer groot liefhebber van bijv. een MX-5, Toyota GT86, Alpine A110, Ford Fiësta enz.... Allemaal auto's waar volgens mij de chauffeurs veel meer plezier mee beleven in een jaar dan iemand met een supersportwagen.
Comment
Comment