Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw m3 / m4 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [QUOTE=David67;n6514163]
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Heel veel zou ik niet durven zeggen. Maar is het eindeloze opbod aan pk’s inderdaad niet een beetje achterhaald?


    Goh, alles met +300pk is in feite nutteloos. Daarom ben ik een zeer groot liefhebber van bijv. een MX-5, Toyota GT86, Alpine A110, Ford Fiësta enz.... Allemaal auto's waar volgens mij de chauffeurs veel meer plezier mee beleven in een jaar dan iemand met een supersportwagen.
    Klopt als een bus, dat is zowat het kantelpunt
    Dus gek dat de constructeurs maar blijven gaan in het opbod.
    Leuk voor aan de toog zeker?
    Last edited by order66; 10/06/2021, 20:22.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • BMW M4 REVIEW | Basisversie mét handbak getest! (2021)

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Zo'n auto zou ik ook nog altijd met handbak willen. Moet zalig zijn.

        Comment


        • SCHNITZERPARADIJS

          BMW M3 COMPETITION KRIJGT 590 PK


          Goed nieuws voor wie de overtreffende trap van de BMW M3 maar slappe hap vindt. De 510 pk sterke BMW M3 Competition krijgt er namelijk een aanzienlijke hoeveelheid extra pk's bij.

          De BMW M3 is met zijn 480 pk en 550 Nm sterke 3.0 zes-in-lijn al geen kinderachtige sportsedan en voor wie meer wil heeft BMW de extra heftige M3 Competition in de aanbieding. Die M3 Competition oerst 510 pk en 650 Nm uit zijn zescilinder, maar ook dat is voor niet iedereen genoeg. De Duitse AC Schnitzer komt met een oplossing. Het pompt de BMW M3 Competition namelijk op tot maar liefst 590 pk en 750 Nm koppel.

          AC Schnitzer heeft onder meer het motormanagementsysteem van de M3 Competition aangepast en geeft de sportieve sedan onder meer een aangepast uitlaatsysteem en nieuwe veren aan de voorkant die de auto daar 1,5 tot 2 centimeter dichter tegen het asfalt legt. Daarnaast kun je bij AC Schnitzer aankloppen voor een viertal instelbare schroefveren. Natuurlijk heet AC Schnitzer de nodige uiterlijke opsmuk ontwikkeld en dus kun je uit de catalogus van het bedrijf attributen als lichtgewicht 20-inch wielen, splitters, spoilers, lipjes en allerhande inzetstukken vissen. Wat achterspoilers betreft heeft de Duitse tuner zelfs een exemplaar klaarliggen dat tot 70 kilo extra neerwaartse druk opwekt, al heeft het ook een bescheidener exemplaar klaarliggen dat 20 kilo extra downforce genereert.
















          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Wow! Lekker
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Wow! Lekker
              Koop u eens ene
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Ik snap echt niet hoe die design fouten door sommige mensen genegeerd kunnen worden... zoals die achterdeur en de uitgeklopte wielkast die totaal niet matchen, die flanklijn die halfweg stopt en durf ik de voor en achterkant nog niet aanhalen. De m340i heeft ook een paar van die design fouten maar komt er nog mee weg omdat de rest wel goed oogt
                lets have some more member berries

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                  Koop u eens ene
                  Hahaha, idd! In deze tijden waar we allemaal legaal opgelicht worden zie ik al deze PK's niet meer zitten

                  Maar een BMW met zo'n zuinige naaimachinemotor komt hier vast wel nog eens
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                    Hahaha, idd! In deze tijden waar we allemaal legaal opgelicht worden zie ik al deze PK's niet meer zitten

                    Maar een BMW met zo'n zuinige naaimachinemotor komt hier vast wel nog eens
                    Hier ook, en even rap als een M3 in de file en de zones 30,50 en 70.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                      Hahaha, idd! In deze tijden waar we allemaal legaal opgelicht worden zie ik al deze PK's niet meer zitten

                      Maar een BMW met zo'n zuinige naaimachinemotor komt hier vast wel nog eens
                      Och kom, you only live once! Ik zal u eens meenemen om u te overtuigen Ik ga morgen rijden Genieten moet je doen!
                      Last edited by order66; 07/10/2021, 19:07.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                        Och kom, you only live once! Ik zal u eens meenemen om u te overtuigen Ik ga morgen rijden Genieten moet je doen!
                        Da's waar, maar mijn 1,3-tje gaat ook flink vooruit hoor, ik kom echt niks tekort met 163 PK voor slechts 170 € jaarlijkse autotaks

                        Als ik ooit eens in jouw buurt ben zal ik jou wel herinneren aan dat beloofde ritje Geniet er nog verder van
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Da's waar, maar mijn 1,3-tje gaat ook flink vooruit hoor, ik kom echt niks tekort met 163 PK voor slechts 170 € jaarlijkse autotaks

                          Als ik ooit eens in jouw buurt ben zal ik jou wel herinneren aan dat beloofde ritje Geniet er nog verder van
                          Tuurlijk, ik ben vroeger ook nooit iets tekort gekomen, ben begonnen met een 900cc Fiesta, kon ook goed mee in de jaren 80. Het is allemaal niet “nodig”. Dat ritje heb je tegoed van mij makker
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Zo'n auto zou ik ook nog altijd met handbak willen. Moet zalig zijn.
                            helemaal juist. Is één van de beste auto's waar ik ooit mee gereden heb,na een MGT ZT260 met v8 haha
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • BMW M3 Competition Sedan (2021) - (M)ultitalent

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • BMW M3 xDrive vs Caterham 360R: TRACK BATTLE

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Beetje onduidelijke spyshots van de nog niet officiële M3 Touring:





                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • BMW M3 TOURING: DIT IS HEM!

                                    MINIMAAL 480 PK

                                    Voor het eerst in de geschiedenis van de 3-serie komt BMW met een M3 Touring. Nog voor de onthulling van die stationwagon met 480 pk aan M-spieren kan AutoWeek je hem al vanuit alle hoeken laten zien.

                                    Sinds de introductie van de eerste BMW M3 in 1986 zijn er talloze versies van de sportieve 3-serie geweest. De M3 werd door de jaren heen geleverd als sedan, als coupé én als cabriolet en kreeg daarnaast extra potente versies luisterend naar namen als CSL en GTS. Nooit leverde BMW de M3 als Touring, wat bevestigt hoe BMW en zijn uit eigen land afkomstige rivalen Mercedes-Benz en Audi op het gebied van sportieve topversies van hun middenklassers elk een eigen pad bewandelen. Mercedes-Benz levert de AMG-versies van de C-klasse als sedan en als Estate, terwijl Audi de RS4 al jaren alleen nog als Avant levert. BMW wijzigt zijn strategie en komt met een M3 Touring, zo bevestigde het merk al in 2020. Anno 2022 is die sportieve stationwagon er nog altijd niet, maar gelukkig kan AutoWeek je hem wel al vanuit alle hoeken op uit de database van het World Intellectual Property Office afkomstig patentbeeld laten zien.

                                    Toegegeven: het uiterlijk van de M3 Touring is weinig verrassend. De M3 Touring krijgt hetzelfde front en dezelfde brede heupen aangemeten als de M3 in sedanvorm. Ook aan de achterzijde is de bekende M3-receptuur aanwezig. We zien forse achterbumper met daarin uiteraard een diffuser die als thuisbasis dient voor vier heftige knalpijpen. BMW's überstation krijgt dezelfde 3.0 zes-in-lijn als de bekende M3 en M4. Dat betekent: minimaal 480 pk en 550 Nm op de achterwielen. Kijk niet gek op als de M3 Touring ook een Competition-variant krijgt die het tot 510 pk en 650 Nm schopt. Die ruim 500 pk aan M-kracht valt naar wens te ontketenen op de achterwielen of via xDrive-aandrijving op alle vier de wielen. In de M3's Competition krijg je een achttraps automaat, in de 'reguliere' variant heb je het genoegen om zelf te schakelen.

                                    De M3 Touring wordt overigens niet de allereerste M-station van BMW. Zo bestonden er van twee generaties 5-serie (E34 en E60) namelijk ook M5 Tourings. In 2000 liet BMW de M3 Touring Concept zien, een studiemodel dat echter nooit tot een productieversie heeft geleid. 22 jaar later komt daar dus eindelijk verandering in.

                                    Bron: Autoweek















                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • BMW M3 XDrive — The World’s Most Complete Super Saloon?!

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • BMW 3 Series M3 Competition xDrive 2023 - Test Drive

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • BMW M4 CSL GEDEELTELIJK TE ZIEN

                                          OPVALLENDE ACHTERLICHTUNITS

                                          BMW stoomt een heftige versie klaar van de M4. Het merk laat nu in een post op Facebook officieel weten dat de aanduiding CSL terugkeert voor de afgetrainde M4. Ook deelt BMW twee schimmige teaserafbeeldingen van de auto, waarop de verlichting goed te zien is. Die is met name aan de achterkant behoorlijk anders dan de reguliere M4.

                                          De M4 CSL krijgt net als de M5 CS gele led-dagrijverlichting. Verder is de voorkant nog in de duisternis gehuld, maar met behulp van de spionagefoto's kun je daar een aardige voorstelling van maken. De nierengrille krijgt hoogstwaarschijnlijk een andere invulling, maar die blijft dus nog even onder de pet. BMW is gelukkig zo vrij geweest om ook vast een teaserfoto van de achterkant van de gepeperde M4 te delen. Aan de achterkant is de M4 CSL te herkennen aan lichtunits met een bijzonder streepjespatroon. Ook heeft de M4 CSL een hoge kofferbakspoiler, die hij ontleent aan de M3 CSL.

                                          Technische gegevens van de M4 CSL zijn nog niet bekend, maar het lijkt aannemelijk dat hij een vermogen van rond de 550 pk krijgt. Ook verliest hij wat kilo's. Hoeveel is niet bekend, maar bij de originele M3 CSL resulteerde het dieet in een gewichtsverlies van 100 kilo. Aangezien een reguliere M4 op de weegschaal een gewicht van 1.700 kilo laat zien, mogen er in alle eerlijkheid ook wat pondjes af. Wanneer BMW de M4 CSL definitief onthult, is nog niet bekend. 'True greatness can't hide for long. Stay tuned.', is het enige dat het merk erover kwijt wil. Na de M4 krijgt de M3 naar verwachting ook een CSL-kuurtje, al verschijnt die afgetrainde sedan vermoedelijk pas later dan zijn coupébroer.



                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X